Skocz do zawartości

Ciśnienie w magistrali olejowej.....


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Znowu cos z "dziwnych pytań" ;)

Normalne jest że po odpaleniu moto, gaśnie kontrolka ciśnienia oleju(oczywiście tylko w sprawnych silnikach) :? czyli silnik dostał dawke oleju pod odpowiednim ciśnieniem.Teraz pytanie-czy w każdym zakresie obrotów cisnienie jest stałe?Tzn-czy przy 1200ob/min jest takie samo jak przy 8000obr/min??? :oops: Na mój chłopski rozum pompa olejowa wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału też "przyśpiesza" i podaje więcej oleju.Ale czy to się wiąże ze wzrostem ciśnienia?Czy jest tam w silniku jakiś zawór który reguluje ciśnieniem oleju żeby cały czas było stałe niezaleznie od prędkosci obrotowej wału...?

piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki motocykli japońskich od zawsze a europejskich od kilku lat mają pompy olejowe wysokociśnieniowe, czyli podają ciśnienia rzędu 5 do 8 atm. w zależności od konstrukcji i przynajmnie ja nazywam je pompami proporcjonalnymi bo przy 1000 obr podaja troszkę powyżej 1 atm a przy 5000 podaje min 5 atm.

Zastrzegam że jest to ogólne wyjaśnienie i nie dotyczy wszystkich silników ale nie spotkałem jeszcze japońca który miałby zawór nadmiarowy ustawiony poniżej wartości 5 atm.

Pytasz o gasnącą kontrolkę ciśnienia oleju ale niektóre motocykle mają kontrolkę poziomu oleju i ona nie ma nic wspólnego z ciśnieniem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Troche mi naświetliłeś temat Piotrze.

Z tego co zauważyłem Yamaha stosuje czesto kontrolke poziomu oleju zamiast ciśnienia oleju.

Ja w swojej Tdm-ie nie mam wcale i przez to mam problem :?

Padła prawdopodobnie panewka na korbowodzie.Trzeba będzie sie temu ustrojstwu przyjrzeć.

Ps.Dochodze do wniosku że fachowcy z Yamahy są bardzo pewni swoich konstrukcji i nie montują tej "małej czerwonej lampki" ;) A szkoda....

Dzięki-pozdrawiam fachowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli o kotrolkach mowa to ja mam pytanie. W mojej kawie jest kontrolka oleju i po przekreceniu stacyjki w stan gotowosci pali sie na czerwono, po zapaleniu silnika gasnie, olej mam w normie, prawie przy gornej kresce w okienku,wiec co moze oznaczac ta swiecaca kontolka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju - a raczej jego brak. Silnik nie pracuje = brak cisnienia, kontrolka sie pali. Uruchamiasz silnik, pojawia sie cisnienie i kontrolka gasnie. Chyba w 90% motocyklach i samochodach jest tak samo.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, Yamaha głównie stosuje kontrolki poziomu oleju. Jeśli główna magistrala olejowa jest zaślepiona śrubą, to w prosty sposób, poprzez jej wykręcenie i wstawienie czujnika o określonej twardości sprężyny możemy zrobić sobie kontrolke ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tym punkcie IDAHO ma rację nie tylko możemy ale powinniśmy sobie zrobić taką kontrolkę, bo w niekrórych modelach zapala się kontrolka poziomu oleju już po fakcie zasysania przez pompę olejową powietrza z niewielką ilością oleju. Oryginalneczujniki są potwornie drogie ale możemy tam wożyć czujnik z beleczego np. Fiut 126P i to wystarczy aby nasz silnik dlugo pożyl.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno już zrobiłem sobie czujnik ciśnienia w moim sprzęcie ( Yamaha XTZ z silnikiem TRX 850 ) i niestety jest problem z czujnikami.

Czujnik wkręciłem w specjalnie wykonana śrubę przez którą przepływa olej smarujący głowicę silnika.

Niestety już dwa czujniki ( pf 126p) wyzionęły ducha i najpierw przestały wskazywać , a później zaczął sie wydobywać olej przez otwór wyrównujący ciśnienie z otoczeniem.

Nie wiem może mam pecha i zastosuje jeszcze trzeci czujnik od jakiegoś innego producenta.

 

Przypuszczam że to przez wyższe ciśnienia występujące w układzie smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli główna magistrala olejowa jest zaślepiona śrubą, to w prosty sposób, poprzez jej wykręcenie i wstawienie czujnika o określonej twardości sprężyny możemy zrobić sobie kontrolke ciśnienia.

 

Witam,

od niedawna mam XJ 600 Diversion. Po przeczytaniu posta zajrzałem do serwisówki, lecz nie ma tam rysunku magostrali olejowej i ew. miejsca podłączenia czujnika cośnienia oleju. Czy da się to zrobić w Dyversji w prosty sposób? Do tej pory jeździłem gównie samochodem i bardzo by się to przydało.

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z pamięci Ci nie powiem jak to jest w Diversion (pamietam gdzie w starszej JX :-)), ale nie ma sprawy. Mam taką maszynę u siebie, więc zerknę. Polityka Yamahy jest dziwna :? poziom niech sobie sprawdza użytkownik, po co jest okienko w silniku? A ciśnienia nie da się sprawdzić na oko (w pewnym sensie się da, obserwując, czy silnik po uruchomieniu wysysa olej, praktycznie z maksimum musi się zrobić poziom minimalny - tak można sprawdzić czy pompa zasysa, ale jakie daje ciśnienie już nie. jest to jakiś wyznacznik np. po wymianie oleju, czy glabie, czy pommpa zassała olej, ale nie mówi nic o ciśnieniu w opisywanym przypadku, gdzie jest podejrzenie, ze panewka siadła).

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z pamięci Ci nie powiem jak to jest w Diversion (pamietam gdzie w starszej JX :-)), ale nie ma sprawy. Mam taką maszynę u siebie, więc zerknę. Polityka Yamahy jest dziwna  :? poziom niech sobie sprawdza użytkownik, po co jest okienko w silniku?  

 

Pozdro, pawel

 

Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Byłem trochę tym zaskoczony kiedy pierwszy raz uruchamiałem XJ-tke. Poziom oleju z samochodowego przyzwyczajenia sprawdzam dosyć często. Ciekawi mnie tylko czy brak tej kontrolki wynika z pewności Yamahy do swoich konstrukcji czy z faktu, że "lepiej tego nie pokazywać" :) ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(w pewnym sensie się da, obserwując, czy silnik po uruchomieniu wysysa olej, praktycznie z maksimum musi się zrobić poziom minimalny - tak można sprawdzić czy pompa zasysa, ale jakie daje ciśnienie już nie. jest to jakiś wyznacznik np. po wymianie oleju, czy glabie, czy pommpa zassała olej, ale nie mówi nic o ciśnieniu w opisywanym przypadku, gdzie jest podejrzenie, ze panewka siadła).

 

 

No i ciężko się jeździ z pyskiem przytkiniętym do wziernika... może Marylin Manson dał by radę ale ja niebardzo :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze wzrasta ciśnienie. Dobrze Ci sie zdaje :) W mojej DR na wolnych ma być 0.4 bara (40 kPa) a w okolicy 3000 obr/min 1.4 bara (140 kPa). Zawór nadmiarowo upustowy to nie zawór który redukuje ciśnienie tylko zawór bezpieczeństwa tzw. bypass. Dla ciekawostki dodam ze mozna zakupić manometr do pomiaru ciśnienia w sklepach hydraulicznych, który służy do pomiaru cisnienia oleju na pompie w palnikach olejowych kotłów centralnego ogrzewania. Nawet te same gwinty :lol:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...