piotr123 Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Cześć.Znowu cos z "dziwnych pytań" ;) Normalne jest że po odpaleniu moto, gaśnie kontrolka ciśnienia oleju(oczywiście tylko w sprawnych silnikach) :? czyli silnik dostał dawke oleju pod odpowiednim ciśnieniem.Teraz pytanie-czy w każdym zakresie obrotów cisnienie jest stałe?Tzn-czy przy 1200ob/min jest takie samo jak przy 8000obr/min??? :oops: Na mój chłopski rozum pompa olejowa wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału też "przyśpiesza" i podaje więcej oleju.Ale czy to się wiąże ze wzrostem ciśnienia?Czy jest tam w silniku jakiś zawór który reguluje ciśnieniem oleju żeby cały czas było stałe niezaleznie od prędkosci obrotowej wału...?piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Silniki motocykli japońskich od zawsze a europejskich od kilku lat mają pompy olejowe wysokociśnieniowe, czyli podają ciśnienia rzędu 5 do 8 atm. w zależności od konstrukcji i przynajmnie ja nazywam je pompami proporcjonalnymi bo przy 1000 obr podaja troszkę powyżej 1 atm a przy 5000 podaje min 5 atm.Zastrzegam że jest to ogólne wyjaśnienie i nie dotyczy wszystkich silników ale nie spotkałem jeszcze japońca który miałby zawór nadmiarowy ustawiony poniżej wartości 5 atm.Pytasz o gasnącą kontrolkę ciśnienia oleju ale niektóre motocykle mają kontrolkę poziomu oleju i ona nie ma nic wspólnego z ciśnieniem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Ok.Troche mi naświetliłeś temat Piotrze.Z tego co zauważyłem Yamaha stosuje czesto kontrolke poziomu oleju zamiast ciśnienia oleju.Ja w swojej Tdm-ie nie mam wcale i przez to mam problem :? Padła prawdopodobnie panewka na korbowodzie.Trzeba będzie sie temu ustrojstwu przyjrzeć.Ps.Dochodze do wniosku że fachowcy z Yamahy są bardzo pewni swoich konstrukcji i nie montują tej "małej czerwonej lampki" ;) A szkoda....Dzięki-pozdrawiam fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jesli o kotrolkach mowa to ja mam pytanie. W mojej kawie jest kontrolka oleju i po przekreceniu stacyjki w stan gotowosci pali sie na czerwono, po zapaleniu silnika gasnie, olej mam w normie, prawie przy gornej kresce w okienku,wiec co moze oznaczac ta swiecaca kontolka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Cisnienie oleju - a raczej jego brak. Silnik nie pracuje = brak cisnienia, kontrolka sie pali. Uruchamiasz silnik, pojawia sie cisnienie i kontrolka gasnie. Chyba w 90% motocyklach i samochodach jest tak samo. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Dokładnie. Przecież w autach tez tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Zgadza się, Yamaha głównie stosuje kontrolki poziomu oleju. Jeśli główna magistrala olejowa jest zaślepiona śrubą, to w prosty sposób, poprzez jej wykręcenie i wstawienie czujnika o określonej twardości sprężyny możemy zrobić sobie kontrolke ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 I w tym punkcie IDAHO ma rację nie tylko możemy ale powinniśmy sobie zrobić taką kontrolkę, bo w niekrórych modelach zapala się kontrolka poziomu oleju już po fakcie zasysania przez pompę olejową powietrza z niewielką ilością oleju. Oryginalneczujniki są potwornie drogie ale możemy tam wożyć czujnik z beleczego np. Fiut 126P i to wystarczy aby nasz silnik dlugo pożyl. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Dawno już zrobiłem sobie czujnik ciśnienia w moim sprzęcie ( Yamaha XTZ z silnikiem TRX 850 ) i niestety jest problem z czujnikami.Czujnik wkręciłem w specjalnie wykonana śrubę przez którą przepływa olej smarujący głowicę silnika.Niestety już dwa czujniki ( pf 126p) wyzionęły ducha i najpierw przestały wskazywać , a później zaczął sie wydobywać olej przez otwór wyrównujący ciśnienie z otoczeniem.Nie wiem może mam pecha i zastosuje jeszcze trzeci czujnik od jakiegoś innego producenta. Przypuszczam że to przez wyższe ciśnienia występujące w układzie smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Jeśli główna magistrala olejowa jest zaślepiona śrubą, to w prosty sposób, poprzez jej wykręcenie i wstawienie czujnika o określonej twardości sprężyny możemy zrobić sobie kontrolke ciśnienia. Witam, od niedawna mam XJ 600 Diversion. Po przeczytaniu posta zajrzałem do serwisówki, lecz nie ma tam rysunku magostrali olejowej i ew. miejsca podłączenia czujnika cośnienia oleju. Czy da się to zrobić w Dyversji w prosty sposób? Do tej pory jeździłem gównie samochodem i bardzo by się to przydało.Pozdrawiam Wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Teraz z pamięci Ci nie powiem jak to jest w Diversion (pamietam gdzie w starszej JX :-)), ale nie ma sprawy. Mam taką maszynę u siebie, więc zerknę. Polityka Yamahy jest dziwna :? poziom niech sobie sprawdza użytkownik, po co jest okienko w silniku? A ciśnienia nie da się sprawdzić na oko (w pewnym sensie się da, obserwując, czy silnik po uruchomieniu wysysa olej, praktycznie z maksimum musi się zrobić poziom minimalny - tak można sprawdzić czy pompa zasysa, ale jakie daje ciśnienie już nie. jest to jakiś wyznacznik np. po wymianie oleju, czy glabie, czy pommpa zassała olej, ale nie mówi nic o ciśnieniu w opisywanym przypadku, gdzie jest podejrzenie, ze panewka siadła). Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Teraz z pamięci Ci nie powiem jak to jest w Diversion (pamietam gdzie w starszej JX :-)), ale nie ma sprawy. Mam taką maszynę u siebie, więc zerknę. Polityka Yamahy jest dziwna :? poziom niech sobie sprawdza użytkownik, po co jest okienko w silniku? Pozdro, pawel Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Byłem trochę tym zaskoczony kiedy pierwszy raz uruchamiałem XJ-tke. Poziom oleju z samochodowego przyzwyczajenia sprawdzam dosyć często. Ciekawi mnie tylko czy brak tej kontrolki wynika z pewności Yamahy do swoich konstrukcji czy z faktu, że "lepiej tego nie pokazywać" :) ?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 (w pewnym sensie się da, obserwując, czy silnik po uruchomieniu wysysa olej, praktycznie z maksimum musi się zrobić poziom minimalny - tak można sprawdzić czy pompa zasysa, ale jakie daje ciśnienie już nie. jest to jakiś wyznacznik np. po wymianie oleju, czy glabie, czy pommpa zassała olej, ale nie mówi nic o ciśnieniu w opisywanym przypadku, gdzie jest podejrzenie, ze panewka siadła). No i ciężko się jeździ z pyskiem przytkiniętym do wziernika... może Marylin Manson dał by radę ale ja niebardzo :) :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 A słyszałeś o centralnej podstawce :-) He ???. Tak tez można uruchomić silnik i zobaczyć co i jak :-). Oczywiście możliwości sprawdzenia w czasie jazdy nie ma. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Oczywiście ze wzrasta ciśnienie. Dobrze Ci sie zdaje :) W mojej DR na wolnych ma być 0.4 bara (40 kPa) a w okolicy 3000 obr/min 1.4 bara (140 kPa). Zawór nadmiarowo upustowy to nie zawór który redukuje ciśnienie tylko zawór bezpieczeństwa tzw. bypass. Dla ciekawostki dodam ze mozna zakupić manometr do pomiaru ciśnienia w sklepach hydraulicznych, który służy do pomiaru cisnienia oleju na pompie w palnikach olejowych kotłów centralnego ogrzewania. Nawet te same gwinty :lol: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.