Skocz do zawartości

NEEDLE JET HOLDER


Rekomendowane odpowiedzi

W trakcie opracowania materiałów na temat gaźników, budowy i regulacji spotykam się z angielskim określeniem Needle Jet Holder.

I teraz jest problem jak to ustrojstwo nazwać po polsku.

Ja używam słowa mikser, jeden z forumowiczów, bardzo dobry praktyk i teoretyk zwraca mi uwagę aby używać rozpylacz.

Jeszcze inny nazywa to mieszalnik.

Prosiłbym forumowiczów o opinie na ten temat.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to samo mówi słownik języka bełkotliwego(angielskiego)

ale niech ktoś mi powie w którym miejscu on trzyma iglicę?

albo zapytam inaczej co on ma wspólnego z trzymaniem?

chodzi mi o ustalenie słowa polskiego adekwatnego do tej części,

bo nie będziemy teraz zastanawiać się jaka różnica jest pomiędzy gaźnikiem i karburatorem.

Mnie chodzi o terminologię zrozumiałą dla mechaników.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, ja poprostu niektórych cześci nie tłumaczę i tak mi jest najłatwiej :-). Powiem szczerze, że sam mam z tym problemy, szczególnie przy pisaniu artykułów o technice. Ta cześć o której mówisz ma też nazwę air bleed pipe :-).

A co do tego czy z dopiskiem holder jest to to samo co bez - nie zawsze, właśnie sprawdzam to sobie w serwisówce do GPZ500 i są to dwie części -oddzielne, dysza jest wkładana najpierw i dociskana przez opisywaną cześć. Nazwijmy to rozpylaczem, chyba tak będzie najllepiej :-)

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą sevisówkę Transalpa i leci to tak...zaczynając od góry...

Top cover... wiadomo pokrywka... następnie spring...teraz needle holder...czyli nazwijmy to trzymak ustalający położenie iglicy (jet needle) i mocujący ją do piston/diaphragm ( tłok/membrana ??) następnie idąc w dół... iglica wchodzi w needle jet (rozpylacz, mikser) do krórego od dołu wkręcoana jest main jet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W amerykańskich motocyklach (ale z japońskim gaźnikiem :) ) wygląda to tak:

iglica (jet needle) "zamyka" rozpylacz(needle jet) który jest wkręcony w prowadnicę czy też trzymak dyszy głównej (main jet holder) który kończy się dyszą główną (main jet). Tak przynajmniej jest napisane w Clymer manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...