Skocz do zawartości

BMW K75 co to warte ?


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, moto już pod szopą i na razie zimno ale by trzeba było coś zacząć organizować. Z tego co wyszło po oględzinach "na żywo". Kapcie przód i tył minimalne zużycie ale DOT z `14r czyli 10 lat. Linka sprzęgła dęba stoi w pancerzu, hamulce przód tył są, rolgaz działa. Jeszcze niczego nie otwierałem, żadnych schowków w osłonie, kufrów itp bo tak kur... zimno że połamać niczego nie chce. Generalnie wrażenie lepsze niż wyglądał na zdjęciach. Nic nie klejone, nie szpachlowane, nie poobcierany. Dość ładnie zachowany. Długo stał, ale wygląda że pod plandeką jaką. Poza widocznym tym trójkątnym plastikiem, którego jak znam życie oni połamali próbując ją wskrzesić, wszystko trzyma się kupy.

IMG_20240116_075517_878.jpg.0b7ffde44c09e0dfd897b29f4340ea1b.jpg

I tak myślę że warto by może na początek nowe świece zafundować coby w ogóle sprawdzić czy jest na nich iskra. Jak patrzyłem w katalogi to są do tego silnika zarówno irydy (drogie) i są normalne Denso czy NGK po 12zł szt. Ktoś coś podrzuci czy to wymaga jakichś specjalistycznych czy też niewybredne i będzie współpracowało z każdą przewidzianą dla tego silnika ?

Generalnie od czego zacząć ?

Zasilanie i sprawdzić czy jaka pompa paliwa działa ?

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2023 o 08:47, Piasek80 napisał:

Tak, tak czytałem. Dzięki

Kilka stów to nie problem. Bardziej obawiam się tematów typu kpl uszczelniający lagi przednie dostępny jedynie w aso za jedyne 1199zł... za 4 "gumki" w kartoniku z logo BMW

??

z tego co widzę to na realoem uszczelniacz główny 11,5$ (bmw store 73zł) a przeciwpyłowy 24$ (bmw store 103zł)

w larssonie uszczelniacze + przeciwpyłwe już od 88zł detal/komplet na dwie lagi

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak zimno to i tak nic nie zrobisz wiec trzeba czekac az sie ociepli. Potem jak sadze spory wydatek to bedzie zakup akumulatora i od tego trzeba bedzie zaczac. Zeby wyciagnac stary akumulator trzeba zdjac oba trojkatne boczki i delikatnie wyjac na bok komputer ktory nad nim siedzi. Komputer bedzie z boku wisial na przewodach ale to normalnie mu nie przeszkadza. Rowniez trzeba zdjac kanape i pojemnik na narzedzia ktory jest pod nia.. Oryginalna po prostu otwiera sie na bok, ale ta jest aftermarket i nie wiem jak mocowana. Boczki trzeba odpiac przy zbiorniku z wieszaka a potem wyciagnac z otworu w podstawie kanapy. No i mysle ze warto sciagnac sobie instrukcje wlasciciela po angielsku. to ci pokaze podstawowe rzeczy przy motocyklu:

https://www.motobrick.com/index.php?action=dlattach;topic=1813.0;attach=1232

Swiece moga byc normalne z tym ze zastosowalbym te z dluzsza porcelanka gdzie elektrody wchodza glebiej do cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, konrad1f napisał:

w larssonie uszczelniacze + przeciwpyłwe już od 88zł detal/komplet na dwie lagi

jak się przyjrzałem tym na moto wyglądają całkiem OK (wiadomo i tak wyjdzie w praniu jak zaczną pracować) ale puki co jest sucho i żadnych zapoceń.

4 godziny temu, Adam M. napisał:

warto sciagnac sobie instrukcje wlasciciela

bardzo dziękuję, właśnie czegoś takiego potrzebowałem. Bo tam tych przełączniczków guziczków, lampeczek... Na szybkości aku to tam jak "w maluchu" 25Ah 🙂 świece zalecane przez BMW to (nieprodukowane już Bosch XR 5 DC oraz BERU 12R-5 DU) krosujące się na Denso X22EPR-U9 lub NGK DPR7EA-9. Katalog IC (po wyszukaniu po motocyklu) sugeruje inne oznaczenia, mianowicie Denso X22ES-U lub NGK D7EA 7912

Myślę że do sprawdzenia zapłonu, iskry itp, starczy podpięty "na kablach" jakiś używany samochodowy na razie coby pochechłać

Wczoraj gdzieś na YT oglądałem stare tutoriale jak się dobrać do tego złożenia kardana/przekazania napędu po wieloklinie z wału na tylne koło. Któryś z piszących wcześniej wspominał o konieczności zajrzenia tam. Ale musi wszystko poczekać chyba że znajdę ogrzewany garaż.

Dziwne to że silnik na wtrysku - a ma dźwignie ssania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dźwignią ssania. Nie chodzi też o uszczelniacze tylko wymianę oleju w latach. Sprawdzić czy kręci następnie odpali . Dalej wszystko do rozbiórki i przejrzenia. Nie mówię o rozbieraniu silnika ale plastików, hamulców, pomp itd. wszędzie wymiana płynów chyba, że ma to jeździć po polach to tak jak piszesz. Świece odpalić i wio!

Wysłane z mojego Infinix X666B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze lagi sa suche teraz to nic nie znaczy. Jesli zaczna sie pocic w czasie jazdy to trzeba kupic uszczelniacze, oslonki przeciwkurzowe i tulejki ( ktorych nikt nie wymienia a sa wazne na przyszlosc ) bo jak sie poca to potrafia poleciec w najgorszym momencie. Trzeba byc rowniez przygotowanym na plyn hamulcowy / klocki i sprochnialy filtr paliwa w zbiorniku. Jesli ten filtr jest padniety to motocykl nie odpali, albo nie bedzie poprawnie chodzil.  Wtryskiwacze moze wystarczy wyczyscic kupujac plyn do paliwa moje kolo 100 tys jeszcze chyba nie byly czyszczone i daja rade.

Aha, pompa ABS pewnie nie dziala bo one nagminnie padaja, ale moze bedziesz mial farta. Hamulce wygladaja na skuteczne jak na taki stary system, ale wkurza dzwignia bez regulacji. Warto rowniez rozebrac tylne kolo, wyciagnac dyfer i wal, skrzynie i przesmarowac wszystkie wielowypusty, bo tez tego nikt nie robi a one sie zuzywaja. Linka sprzegla oczywiscie do wymiany. Tam jest taki sprytny system skladajacy lape boczna przy wcisnieciu sprzegla warto sprawdzic czy to jest prawidlowo wyregulowane przy wymianie linki. Jaki jest przebieg tego motocykla?

bmw-pics-1.jpg

bmw-pics-2.jpg

Moja w pelnej krasie zaraz po zakupie.

P8270002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Adam M. napisał:

To ze lagi sa suche teraz to nic nie znaczy. Jesli zaczna sie pocic w czasie jazdy to trzeba kupic uszczelniacze, oslonki przeciwkurzowe i tulejki ( ktorych nikt nie wymienia a sa wazne na przyszlosc ) bo jak sie poca to potrafia poleciec w najgorszym momencie. Trzeba byc rowniez przygotowanym na plyn hamulcowy / klocki i sprochnialy filtr paliwa w zbiorniku. Jesli ten filtr jest padniety to motocykl nie odpali, albo nie bedzie poprawnie chodzil.  Wtryskiwacze moze wystarczy wyczyscic kupujac plyn do paliwa moje kolo 100 tys jeszcze chyba nie byly czyszczone i daja rade.

 

Wydaje mi się, że starsze cegły (nie mam pewności czy K75/100/1100 czy już nowsze 1200) miały problem z plastikowymi szybkozłączkami na przewodach paliwowych. Kruszało to od UV i czasu. Nie wiem, czy w tej też tak bywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adam M. napisał:

Jaki jest przebieg tego motocykla?

110 tys km

Puki co nic nie mogę zrobić bo nawet nie ma jak szopy ogarnąć. Wszystkie "zamki" zalane wodą i zamarznięte. Tzn - stacyjka chodzi ale prądu zero. Te kieszenie boczne w owiewce przedniej - klucza nie idzie włożyć - nie wiem tam jest ten sam zamek co stacyjka ? Podobnie w korek zbiornika paliwa - wchodzi jakoś do połowy i koniec.

Kufry - tylko centralny dał się otworzyć a w nim "skarby"

IMG_20240118_154813_471.jpg.fee29d007490a4c6bae8a25cb157248b.jpg

jak brakujące prawe lusterko 🙂 na dodatek całe, nie potłuczone.

Jakaś osłona, pokrywa... nie wiem czego

IMG_20240118_154834_261.jpg.ad3b9777aacd1e5b1630e9dcd33efc4b.jpg

Bańka z olejem (chyba) na jakim jeździł

IMG_20240118_154843_143.jpg.ef259b93c12b2fa43e96c3ee38c16525.jpg

Jakiś znaczek... nie wiem czy nie z kufra czasem

IMG_20240118_154855_861.jpg.572acbe64dc18926b6000742ad2bf299.jpg

Trochę różnych papierów z czegoś, nie doczytałem, paragony, wydruki, część już nieczytelna, jakies pierdolety, śrubki, bezpieczniki, stopery do uszu nieużywane 🙂 i paragon z wymiany aku Yuasa za 106 euro 😲. To pewnie ten co go trzeba będzie wyrzucić i wymienić na nowy.

Kufry boczne - nie dałem rady. W jeden klucz wchodzi tylko do połowy, w drugi wcale. Zamarznięte. A poza tym jak już się uda to co dalej ? To się wciska czy przekręca ? I jak odpiąć tą klamrę z nich ?

IMG_20240118_155733_212.jpg.2ec03d284b9b5b283a2453fb336bd7ff.jpg

 

No i same kluczyki ?

IMG_20240118_155624_411.jpg.1f9123bf34d2d174505426e177cdced0.jpg

Kluczyk do stacyjki jest oryginalnie "łamany" ? i od czego może być ten pilot ? Szukałem po googlach ale nic mi nie wynajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do czego jest pilot, moze jakis alarm? Jesli chodzi o klucze to lamany jest do zaplonu i chyba tych bocznych schowkow w owiewce, a Neiman do kufrow. Niczego nie mozna robic w tym motocyklu na sile, zakup plyn w spray'u do rozmrazania zamkow i zalej nim wszystkie zamki. Oprocz rozmrazania powinien smarowac, wiec po rozmrozeniu trzeba delikatnie rozruszac zamki zeby zaczely sie przekrecac, a zapadki poruszac. To samo z zamkiem kanapy i zbiornika, ktory ma mocna sprezyne i trzeba przycisnac go z gory po przekreceniu zamka zeby sie otworzyl. Ja wlasciwie naciskam i przekrecam jednoczesnie bojac sie zeby tego lamanego klucza nie zniszczyc.

Masz takie same kufry jak moje, czyli po rozruszaniu zamkow trzeba je przekrecic w pozycje gdzie ta klamka z tylu i boku kufra daje sie odciagnac od scianki i po mocniejszym odciagnieciu cala odejdzie na bok luzujac pokrywe kufra. Kufry sa swietne i na codzien jezdze z jednym ( lewa strona ) jako ze na motocyklu nie ma za duzo miejsca do mocowania jakiegos ubrania czy zakupow.

Olej 10W40 do silnika jest prawidlowy, ja stosuje syntetyk zeby mi pierscieni nie zamrozilo w rowkach tlokow. Ta pokrywka w kufrze z drugiego zdjecia od gory to pokrywka schowka pod kanapa ktory trzeba wyjac zeby dostac sie najpierw do komputera a potem do aku. Ciekawe dlaczego nie jest na miejscu. W zadupku jest nastepny schowek na narzedzia z pokrywka, ktora trzeba delikatnie wyjmowac zeby nie ulamac uchwytow. Jesli dalej masz oryginalny komplet narzedzi do moto to jestes wygrany - bardzo solidny komplet. Aha, warto rowniez wymienic plyn chlodniczy jak juz ogarniesz troche motocykl, bo jesli jest stary to te silniki maja tendencje do mocnego grzania sie, a wentylatory i chlodnice moga byc podmeczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę, może dziś uda mi się te zamki jaką suszarką potraktować to i rozmarznie i odparuje i po zabiegu zaaplikuje po trochu czegoś w rodzaju WD-40 (choć zawsze stosowałem K2 07 bo moim zdaniem ma więcej oleju w sobie). WD40 bardzo szybko odparowuje jakby sama nafta w sprayu tam była.

Najbardziej intryguje mnie ten pilot bo jeżeli to od jakiegoś alarmu czy immobilisera, generalnie antykradzieżowe... no to można pół moto rozebrać i wymienić a iskry nie będzie albo jakiego zasilania na pompie paliwa. Żeby sobie niepotrzebnej roboty nie narobić... Spróbuję najpierw to jakoś delikatnie rozebrać, jaką baterię wymienić może, cholercia jakiś elektronik by się przydał coby mógł sprawdzić czy to w ogóle działa.

Znalazłem coś takiego

https://www.soundstar.gr/en/product/osio-osa-205n-synagepmos-me-2-dikanala-xeipistipia/

ten sam znaczek, logo, zatem na pewno jest to jakiś alarm, jeżeli zintegrowane z elektryką pojazdu, zapłonem - a na pewno - to to może być jedna z przyczyn że oni tego tam w NL odpalić nie mogli.

Zarzuciłem temat na Elektrodzie, może tam się ktoś trafi kto miał z tym do czynienia. Zobaczymy.

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasek, jak masz tam porządną Yuasę- to być może uda się ja uratować, ale musisz mieć 2 prostowniki : jeden nowoczesny inteligentny z funkcją odsiarczania, drugi stary taki duży jak pół metalowej szafki PRL-owski z pokrętłami i ustawianiem manualnym różnych prądów...

Najpierw trzeba spróbować uzyć tego z PRL- czy aku przyjmuje jakikolwiek prąd- trzeba siedziec i kręcić pokrętłami... jak po godzinie coś tam łapnie, wtedy trzeba podpiąć pod odsiarczanie...

Z praktyki moich kolegów sprowadzających motocykle jak była porządna bateria, to nawet 8-10 letnie zaczęły działać (!), co prawda wrzucało się w jakieś mniejsze motocykle, lub zostawiało do swojego użytku, tak na wszelki wypadek, ale przyznam się, że sam miałem w Cagivie Elefant M600 - taką starą Yuasę, działała u mnie od 2013 do 2019, kiedy wymieniłem na litowo-jonową, o tych samych parametrach a dużo lżejszą , a ten "mój" akumulator siedzi teraz w Ryśkowej kosiarce do trawy i działa, nie wiem ile ma lat, ale już napewno 11 hehehehe...

Niestety z kluczykami to musisz ostrożnie, tam nie ma nic na siłę, czasami przydaje się też spray silikonowy - jak masz chałupę, to po prostu wprowadź sprzęt "na salony" by się zagrzał i wtedy próbuj... podłoge łatwo umyć, ale dorobić kluczyk do BMW to niełatwa sprawa...

Fajny prostownik PRL

Prostownik.jpg

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jannikiel napisał:

może uda się ja uratować

niedawno nabyłem (podobno) zacny sprzęt

https://allegro.pl/oferta/oryginalny-prostownik-foxsur-automatyczny-z-funkcja-naprawy-12v-24v-8a-14857873478?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax&ev_campaign_id=17997574267&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI74j78oHpgwMVUpRoCR1atwsgEAQYAiABEgJhifD_BwE

🙂

także zobaczymy czy da radę. Z ciekawości reanimowałem starą samochodową Centrę i wskrzesił. Może i tu uda się regeneracja.

Godzinę temu, jannikiel napisał:

jak masz chałupę, to po prostu wprowadź sprzęt "na salony" by się zagrzał i wtedy próbuj...

po takim numerze "na ręcznym" bym do kwietnia leciał (if ju noł łora min) 🙂

Dzisiaj może uda się dostać do aku to max. Mamy -7 i wieje. Odczuwalna z -15cie.

Co do alarmu dowiedziałem się tyle że w motocyklach stosuje się 2 rodzaje. Pierwszy typ: prosty czyli bazujący na prostym czujniku żyroskopowym reagującym na ruch moto. Dźwigniecie do pionu z bocznej stopki czy jakieś szarpnięcie i wyje syrena. Drugi to już jak samochodowy czyli zintegrowany z układem zapłonowym. Ten u mnie na pewno nie jest fabryczny tylko dokładany a jeden guzik na pilocie wskazuje że może to być jedynie typ pierwszy. Ale dopóki nie znajdę centralki i nie sprawdzę co tam jest do niej wpięte i gdzie to leci - pewności nie ma.

Co zdiagnozowałem: pilot martwy, na śrubce patyna, nie dotykane. Trzeba zacząć od wymiany bateryjki na nową czy ożyje. Kolejny etap to podpięcie zasilania do moto i sprawdzenie czy żyje i co to się wyrabia. Tam po załączeniu zapłonu powinno być słychać jakies pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten prostownik może nie chcieć ruszyć z trupem aku. Jeśli nie masz większego prostownika jak pisał Jannikiel, to możesz spróbować go zgwałcić najpierw prądem z innego sprawnego akumulatora i dopiero podpinać ten swój prostowniczek. Robiłem tak pare dni temu i po podaniu prądu ze sprawnego akumulatora taki inteligenty prostowniczek ruszył i naładował finalnie trupa.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego nie tak dawnego doswiadczenia nic nie daly proby naladowania calkowicie padnietego aku ( moze zwarcie miedzy celami ) bo nie mial sily ruszyc rozrusznikiem i prawie natychmiast padal z powrotem, tak ze ja bym kupil nowy. Jednak najpierw trzeba sie do niego dostac, a to wymaga zdjecia kanapy. Czy wiesz jak jest mocowana?

Czy mozna ja otworzyc jak fabryczna? Pod nia powinien byc pojemnik ktory sie wyjmuje do tylu a pod nim komputer do ktorego wlasnie moze podpiety byc ten alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...