Jump to content

BMW K75 co to warte ?


Recommended Posts

2 godziny temu, Piasek80 napisał:

Podpięty miernik pokazał równe 0 volt (słownie: zero)

Cała operacja zakończyła się pełnym sukcesem, akumulator kwalifikuje się do dalszego użycia poprzez wyrzucenie

Ale czego się spodziwałeś po całkowitym rozładowaniu aku? Ja, to się dziwię kolegom, doświadczonym mechanikom, że dawali nadzieję, gdzie od poczatku było wiadomo, że to złom. Aku, które nie daje nawet 0.5V napięcia, nie jest do odzyskania. Wiedzą to nawet dzieci😉

Link to comment
Share on other sites

Caly czas uzywam baterii AGM glownie dlatego ze moje motocykle maja dlugie okresy postoju, a te baterie znosza to lepiej niz normalne kwasiaki, nie mowiac o tym ze te ostatnie moga  zalewac kwasem wnetrznosci motocykla. Niestety sa one drogie, jako ze skala ich produkcji jest o wiele mniejsza od akumulatorow samochodowych. W odroznieniu od KSa wcale nie uwazam aku Yuasa za jakichs specjalnie dobrych, uzywam zupelnie innych i czasem trzymaja sie dluzej, a czasem krocej.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.01.2024 o 16:09, Adam M. napisał:

...W odroznieniu od KSa wcale nie uwazam aku Yuasa za jakichs specjalnie dobrych, uzywam zupelnie innych i czasem trzymaja sie dluzej, a czasem krocej.

Adam, nie jestem zdania, ze Yuasa jest najlepsza, mize sa i lepsze, ale.... BMW oryginalnie taka tam wsadza wiec po co mam experymentowac ? Poexperymentowalem z Gel'owa, nie zdala egzaminu po roku i zimie zlom, z kwasowkami gora dwa lata i zlom. Ite glowkowanie, zapali, czy nie zapali ? 

Mozesz podrzucic jakies firmy ktorych uzywasz chetnie sprawdze.

Z gory dzieki 

 

🙂

Link to comment
Share on other sites

No właśnie podobne opinie od znajomych o żelowych słyszałem. Że też "zainwestowali raz a porządnie" a wyszło jak zawsze... najtańszy chiński kwasiak za 80zł wytrzymywał 3 sezony, żelowy kosztujący 3x tyle wytrzymał dokładnie tyle samo.

Edited by Piasek80
Link to comment
Share on other sites

Zaraz zaraz, zelowy to nie AGM. Ja od dawna uzywam baterii AGM ktore dalej sa kwasowe ale robione w technologii zwijanych mat zywicznych w ktorych siedzi kwas. Kupuje najtansza chinszczyzne jak Kimpex, bo te baterie do K75 sa i tak drogie. Normalny kwasiak u mnie odpada bo wydziela opary kwasowe do wnetrza motocykla specjalnie gdy rurka odpowietrzenia sie z niego ssunie.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, złamałem się i wybecalowałem za AGM z Exide. Przyszło to dzisiaj,

IMG_20240201_125501_795.jpg.cbaa43c0b25539e86b562b04c882faba.jpg  IMG_20240201_125541_737.jpg.d85db461a36c7a609b91b2dd2a3f26ae.jpg

wyjęty z pudełka pokazał tyle

IMG_20240201_125658_324.jpg.5ed2c8baa47a5d0b7b9eceea2a0ba9e9.jpg

Podpiąłem prostownik żeby go wzbudzić, po 10 min pokazał że już full także nie bardzo było czego doładowywać. Po ponownym pomiarze pokazał 90% i 396A czyli no i tak do 430A jeszcze mu brakuje. Aczkolwiek to i tak 3x więcej niż oferuje klasyczny kwasiak.

 

Sprawdziłem przed chwilą to wstał jeszcze pokazując 94% sprawności i 408A rozruchowego.

No ale póki co i tak nie ma co podpinać bo raczej nie ma szans na odpalenie. Takie "niespodzianki"

IMG_20240201_143743_710.jpg.d75d841ea13d28501533790ceb00fc5b.jpgIMG_20240201_143751_985.jpg.5024dd1b4d4363acd558304112c0d942.jpg

Dłuuugo stał, oj baaardzo długo... gdzie karcherem nie dotarli to

IMG_20240201_143806_292.jpg.f7341bd88c7eb8eafcdcc6356ebbe3a9.jpg

A tyle pokazuje teraz po tym jak go parę godzin temu wzbudziłem

IMG_20240201_173344_693.jpg.b1d9f49bf7ff1efa1f1225eda386dad1.jpg

Także wstaje, wstaje...

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Piasek80 napisał:

 

  

IMG_20240201_143743_710.jpg.d75d841ea13d28501533790ceb00fc5b.jpgIMG_20240201_143751_985.jpg.5024dd1b4d4363acd558304112c0d942.jpg

 

 

Węże to nic. Obejrzyj króćce żeby nie były spękane na wyjściach z bloku i gdzie tam wychodzą. Oby nie był „zamrożony” kiedyś czego Ci nie życzę. 

Link to comment
Share on other sites

Boje sie ze wszystkie weze gumowe bedziesz musial sprawdzic i mozliwe ze wymienic. Nie tylko te obslugujace uklad chlodzenia, ale rowniez te obslugujace system oczyszczania spalin. Radze sprawdzic rowniez dzialanie wentylatora i jego wlacznika. Jesli motocykl jest z Holandii to rzeczywiscie mrozow tam nie uswiadczysz, ale plyn mimo ze jest tez warto wymienic na nowy. Hamulce w motocyklu ktory dlugo stal tez moga byc problemem i tez trzeba do nich zajrzec.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...