Skocz do zawartości

Suzuki GS 1000 GL - ciężki rozruch


vaultboyd16y3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do elektryki, to juz wszystko zamieniałem ze sobą  co możliwe i efekt ten sam, czarna świeca na 1 cylindrze. Powoli oswajam się z myślą ściągania znowu gaźników żeby tam zajrzeć w wolnej chwili... Możliwe że faktycznie coś tam w tych zaślepionych kanałach siedzi jak Adam.M pisze, bo dysze wszystkie wykręcałem i czyściłem do których był dostęp (chociaż nie za bardzo było co czyścić), a nic prawie nie przejechałem motocyklem, ciągłe naprawy i odpalanie do testów conajwyżej, pozatym jest przecież filtr paliwa więc by wychwyciło coś większego.

Co do kolegi Buber, niestety chwilowo nawalone śniegu niesamowicie, do maja pewnie nie będzie jak się przejechać jak znam tą pogodę. A szkoda bo chciałem sprawdzić właśnie pod obciążeniem co się z tą świecą dzieje. 

A ten Colortune przy okazji jak działa, bo się zaciekawiłem ? Ktoś wyjaśni kto siedzi w  temacie ?  Nie miałem z tym do czynienia, to jest jakaś przezroczysta wkładka żeby regulować  po kolorze spalania zamiast po kolorze świecy ? Bardziej na zapas czy ciekawostkę bym może zamówił, bo kompletuję i tak z Polski paczkę do wysłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colortune to rodzaj specjaknej świecy z przezroczystą wkładką, która umożliwia obserwację barwy płomienia na wolnych obrorach. Teoretycznie w czasie zubożania lub wzbogacania składu mieszanki barwa płomienia zmienia się z niebieskiego do żółtego. Problem jest taki, że przy współczesnych rodzajach benzyn te przejścia w wielu przypadkach są słabo rozróżnialne. Ja w swoim BMW R80RT próbowałem tym przyżądem stroić gaźnik i prawdę powiedziawszy lepszy efekt osiągnołem robiąc to na słuch. Na youtube jest sporo filmów o regulacji silników tą metodą. Jak się ma wolną kasę to można to kupić ale szału bym się nie spodziewał. Zresztą tak samo jak przy strojeniu gaźnika analizatorem soalin, który może dać efekt "czystych spalin" i problemów z prawidłowym działaniem silnika.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamowi chodzi o te, które umiejscowione sa z przodu, między korpusem gaźnika, a gardzielą, delikatnie pod kątem od góry, regulować można drobnym śrubokrętem płaskim, 1, 2 z lewej strony motocykla a 3,4 z prawej strony silnika... Filtr paliwa OK, zalecany, ale trzeba pamiętać, że w gaźnikach w ciepłym pomieszczeniu, po pół roku potrafi się osadzać komponenty lub tlenki z tego ekopaliwa...Z łezką w oku wspominam starą nieekologiczną PB, ponieważ oprócz zatykania dużymi brudami ( likwidował to dobry filterek) i samoistnego rozregulowania się gaźnika z powodu drgań silnika lub zużycia, nic się tam za bardzo nie działo - nie było odkładania się zielonego cholerstwa...

Dodam, że kiedyś miałem przypadek, ktoś zbyt mocno wkręcił tą śrubkę i została w gnieździe urwana końcówka, trzeba było nieźle się namodzić, by to wybić ...

Jak można to zrób zdjęcie jak to wygląda u Ciebie, czy je tam widzać, czy są zaślepione ( by nie ingerować samoistnie w eko)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HD1940 napisał:

Problem jest taki, że przy współczesnych rodzajach benzyn te przejścia w wielu przypadkach są słabo rozróżnialne. 

Jest prawdą że w Hondzi robiłem to dobre 10-12 lat temu.. i wtedy pomogło, tzn, ładnie było widać. Protip - najlepiej wychodzi w absolutnie ciemnym garażu 😉 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa jeszcze 3 myki w tych gaznikach, ktore moga dostarczac klopotu z kiepskim dzialaniem jednego z cylindrow na wolnych i wyzej, ktore sobie przypomnialem. Zacinanie sie czy przelewania zaworka paliwowego. W przypadku zacinania sie jest powazny problem z odpaleniem calego silnika, ja stosowalem uderzenie trzonkiem mlotka w gazniki zeby zaworek uruchomic. Przelewanie skutkuje zla praca cylindra na wolnych i nisko srednich obrotach, bo cylinder nie przepala mieszanki o zbyt bogatym skladzie. Na wyzszych obrotach probem znika bo mieszanka jest przepalana - to moznaby sprawdzic przez obraz cieplny silnika na wysokich obrotach. Nasteny problem to rurka paliwowa w komorze plywakowej dostarczajaca paliwo do ukladu ssania ma na samym dnie skret pod kontem prostym ktory potrafi sie zapchac - mozna to sprawdzic zdjemujac komore i dmuchajac tam. Wreszcie ostatni to przepuszczalnosc filterka paliwa na zaworku plywakowym tego gaznika - potrafi sie zapchac i przepuszczac minimalna ilosc paliwa. Ogolnie skoncemtrowalbym sie na gazniku cylindra ktory nie dziala i moje pieniadze dalej sa na zapchanym kanale wolnych pod zaslepiona sruba do ich regulacji, ale sprawdzic mozesz wszystko. Poza tym znalazlem link do klipu z prawidlowo dzialajacym silnikiem jak twoj zebys wiedzial czego masz oczekiwac. Moj GS 1150 mial 4 zaworowa glowice ale w dzwieku nic to nie zmienialo. Nastaw sobie glosno i nie przestrasz sie poczatkiem. 🙂

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po świętach rozłożę i zdemontuje wszystko co będzie możliwe, znalazłem też na schemacie w manualu "obwód" paliwa wolnych obrotów, więc defacto wiem gdzie szukać. Faktycznie tam były malutkie sitka/filtry, to też rzucę na to okiem. Zaworki paliwowe ostatnio chodziły bardzo płynnie, ale sprawdzę raz jeszcze jak to pracuje. Jak juz wszystko rozłożę w drobny mak..

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...