Jump to content

TDM-ka zgasła i nie odpala


Zator
 Share

Recommended Posts

Nie sądzę żeby to wyłącznie wina świec była. Do dziś się produkuje świece z miedzianymi elektrodami, dedykowane do wielu silników i nic się złego nie dzieje. Gdyby tak było jak piszecie, irydowe już dawno by je wymiotły z rynku. 

  • Haha :) 1

Audi Sport

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tommo napisał:

Urban legend

spróbuj, może zmienisz zdanie. Tyle że to wychodzi w szczególnych warunkach - np. jak jest zimno, albo trochę go zalewa.. Po prostu to widać dopiero jak porównasz w problematycznej sytuacji z normalnymi. Ja dawno temu po sezonie jeżdżenia w zimie byłem bardzo zaskoczony na plus irydowymi. W starym gaźnikowym silniku różnica była bardzo wyraźna, a trasy jeżdżone codziennie do pracy, więc łatwo się porównywało.

Ale - co kto lubi. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Gwoli ścisłości (Tommo)  - tu nigdzie nie padło stwierdzenie, że jest to "wyłącznie" wina świec. Jedynie, że przy okazji sprawdzania różnych "tropów" - gdzie należy spróbować również wymienić świece, warto kupić irydowe, które są lepsze...

Edited by F.I.P. Berek
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Buber napisał:

spróbuj, może zmienisz zdanie. Tyle że to wychodzi w szczególnych warunkach - np. jak jest zimno, albo trochę go zalewa.. Po prostu to widać dopiero jak porównasz w problematycznej sytuacji z normalnymi. Ja dawno temu po sezonie jeżdżenia w zimie byłem bardzo zaskoczony na plus irydowymi. W starym gaźnikowym silniku różnica była bardzo wyraźna, a trasy jeżdżone codziennie do pracy, więc łatwo się porównywało.

Ale - co kto lubi. 

Różnica między zwykła a irydową leży  w materiale z jakiego wykonano elektrody. Energia i czas iskry zależy od zastosowanej cewki zapłonowej. To wszystko. Irydowe stosuje się tam gdzie jest utrudniona ich wymiana, bo mają dłuższą żywotność. 

Audi Sport

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Tommo napisał:

Różnica między zwykła a irydową leży  w materiale z jakiego wykonano elektrody. Energia i czas iskry zależy od zastosowanej cewki zapłonowej. To wszystko. Irydowe stosuje się tam gdzie jest utrudniona ich wymiana, bo mają dłuższą żywotność. 

No kolega taki techniczny a nie wie? Iryd jest o wiele twardszy i wytrzymalszy od miedzi więc można zrobić elektrodę jak igła, przez co cała moc iskry idzie właśnie z czubka a nie z szerokiego pola elektrody miedzianej. I już pomijając większą żywotność, to właśnie głównie stanowi o przewadze irydowej - mocniejsza świeca przy takim samym układzie wysokiego napięcia.

 

na obrazku dobrze zobaczysz

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, po lekturze przyznaję że przy następnej wymianie z ciekawości sprawdzę świece irydowe, jednak obecnie jak się właśnie doczytałem na rachunku, mam 2 komplety nowych świec na których motocykl powinien latać aż miło, a wcale tego nie robi. Co ciekawe mechanik w sobotę wymieniał świece i po przejechaniu 150km i późniejszych nieudanych próbach odpalenia, swiece wyglądały tak jak na załączonym zdjęciu. Czy to może sugerować przyczynę problemu?

received_1138506793222321.jpeg

Edited by Zator
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, F.I.P. Berek napisał:

Może głupie pytanie... Paliwo dochodzi ?

Przed zrobieniem zdjęcia oczywiście wytarłem ją do sucha. Ponadto jak sprawdzałem czy jest iskra, to przy kręceniu silnikiem z wyjętymi świecami, było czuć zapach benzyny. Więc zakładam że paliwo dochodzi, mam obawy że w nadmiarze...

Jeszcze jedno co dziś zauważyłem i może ma to jakiekolwiek znaczenie. Przy kręceniu rozrusznikiem z rur wydechowych wylatuje w rytm kręcenia się silnika prawie niewidoczna mgiełka.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, qpa napisał:

Tommo uznaje to za uraban legend bo nie jeździ gruzami 🙂

 

W starszym gaźnikowym motocyklu różnicę naprawdę czuć, motocykl chętniej zapala a same świece trudniej jest zabić. 

Nie jest to takie oczywiste. Przykład mojego Intrudera 1400 na gaźnikach. Guru mechanik tych motocykli zaleca zwykłe świece, bo na Irydach są problemy. Miesiąc temu do mojego Blazera założyłem zwykłe świece (tylko takie były dostępne) a wykręciłem Irydowe ale już stare. Zero problemów czy negatywnych odczuć. Jakby była taka różnica nikt by już tych miedzianych nie produkował bo po co?

Audi Sport

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Zator napisał:

Przed zrobieniem zdjęcia oczywiście wytarłem ją do sucha. Ponadto jak sprawdzałem czy jest iskra, to przy kręceniu silnikiem z wyjętymi świecami, było czuć zapach benzyny. Więc zakładam że paliwo dochodzi, mam obawy że w nadmiarze...

Jeszcze jedno co dziś zauważyłem i może ma to jakiekolwiek znaczenie. Przy kręceniu rozrusznikiem z rur wydechowych wylatuje w rytm kręcenia się silnika prawie niewidoczna mgiełka.

no i właśnie.. jak była mokra, to znaczy że ją zalewa. A zwykłe świece po zalaniu zasadniczo nadają się do kosza. Więc masz problem z paliwem/iskrą. Sprawdź filtry powietrza. Albo nawet w garażu wyjmij filtr i odpal. To taka prymitywna metoda na zubożenie mieszanki. powinno ruszyć. Ale najpierw sprawdź czy te zalane (?) świece iskrę dają.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...