Jump to content
Qadrat

Tarcze i klocki - co jest teraz na topie?

Recommended Posts

Z tematu mechaniki samochodowej wypadłem kilka lat temu. Jest tu jakiś mechanik? Potrzebuję zakupić klocki + tarcze do auta. Zwykły samochód do codziennej jazdy, żadne tam sportowe upalanie, autostrady raczej też za często nie zobaczy. Jakich firm warto kupić a jakich unikać? Na co teraz jest najwięcej reklamacji? Kiedyś najmniej problemów było z Textarem, ATE, Juridem czy Zimmermannem. Nadal ten trend się utrzymuje?

Brembo, Bosch, TRW, Delphi - tu kiedyś pamiętam była loteria, często po wyjęciu nowej tarczy z pudełka i zmierzeniu czujnikiem zegarowym okazywało się, że nie nadaje się do założenia ze względu na bicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na ATE jestem bardzo zadowolony, nie jestem mechanikiem, ale raz mi Ktoś polecił i jak na razie zakładam to do każdego samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak przyjdzie czas na wymiane  zakladam od lat  ATE albo Brembo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ate też się potrafią pogiąć. Dużo zależy od stylu jazdy, ciężaru auta i konstrukcji  przedniego hamulca (patrz grupa vw). Unikam tanich marek, glównie idzie bosch i trw (jakość-cena). Reklamacji w zasadzie nie ma. Co do piszczenia-nie ma reguły. Pomaga specjalny smar.

Czasami zakładam to, co przywiezie lub życzy sobie klient. Wtedy bez gwarancji na materiał i na jego odpowiedzialność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby kogoś interesowało: zamawiałem z hurtowni przez firmę więc wziąłem 3 dostępne komplety tarcz: TRW, ATE i Textar, akurat takie mieli od ręki na miejscu. Zmierzyłem czujnikiem zegarowym, oczywiście uprzednio czyszcząc, bicie piasty (było bardzo mało, poniżej 0,01 mm, tolerancja to 0,02 mm). Potem tarcze. Norma wg producentów tarcz to bicie < 0,05 mm. 

TRW 0,12 mm
ATE 0,18 mm (śmiech na sali) 
Textar 0,03 mm

TRW i ATE zapakowane z powrotem do pudełek i oddane do hurtowni, niech sobie odsyłają to na reklamację. Taki oto syf jest obecnie sprzedawany. I to przez niby renomowanych producentów z najwyższej półki. Wstyd. Textar widzę nadal trzyma dawny poziom. Po jeździe testowej bicia brak, dotrą się po 100 km to sprawdzę hamowanie przy 150 km/h.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego używam tylko brembo albo i tu wcale nie żartuje, chińskich. Mam jednego sprzedawcę na Ali i od niego biorę.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, jonaszko napisał:

Dlatego używam tylko brembo

Na Brembo kilka lat temu (chyba 2015r) się zawiodłem w Accordzie. Z przodu tarcze zaczęły bić po niecałym tysiącu km od założenia. Przy normalnym hamowaniu przy 100 km/h kierownica latała mocno na boki. Nie były ani przegrzane ani na gorąco wjechane w kałużę. Reklamacja uznana. Sprzedawca mi wprost powiedział, że odkąd zaczęto je produkować w Polsce to jakość w dół. Drugi komplet po 300 km znowu to samo. Już się nie bawiłem w reklamacje tylko tokarka poszła w ruch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez miałem podobnie 2 lata temu z brembo przy mazdzie CX 5 , ale jak dotychczas tylko raz mi sie to przytrafilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Zimmermany jak z waszego doswiadczenia sie sprawują?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Damian85 napisał:

A Zimmermany jak z waszego doswiadczenia sie sprawują?

Świetnie, każdemu mogę polecić.  Bez najmniejszych problemów(Poprzedni Bosh wymiękł przy hamowaniu-pogięło tarcze i padła decyzja na coś lepszego). 

Z dedykowanymi klockami coś koło 900 za przód, ale warto. Także jak masz środki to się nie zastanawiaj 😛

Edited by Literat

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 lata temu kupiłem auto, na wejście heble przód z tyłem do zmiany bo złom. Padło na Delphi. Tarcze z klockami. Przejechane na tym do tej pory ok 40 tys km i nadal złego słowa nie powiem. Auto staje niemal dęba nim poczuje chroboczący ABS pod nogą. A były dwie akcje gdzie na autostradzie trzeba było hamować ze 170ciu do 80ciu jak sie TIR`y nagle wyprzedzać zaczęły. Mimo tego nadal proste tarcze i nadal skuteczne hamulce a po takich numerach (zwłaszcza w deszczu) często dużo bardziej "markowe" graty znajomi zmieniać musieli bo się po krótkim czasie bicie pojawiało. Na dodatek cenowo Delphi to tak dolna półka w porównaniu z TRW że już nei wspomnę o ATE którego klocki są przeważnie 2x droższe od wspomnianych Delphi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze tylko od Rothinger , Polska firma. Przerobiłem wszelkie firmy ale to co znoszą te tarcze to poezja. Klocki textara. Trzeci komplet i nadal trzymają poziom produkcji.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...