Skocz do zawartości

Projekt SHL Gazela (ABcar Oldtimers)


Berger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zapomniałeś o Hołowni, Szumowskim i Simonie 😄

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na budowaniu samochodow Tomek zjadl zeby, absolutnie nie na budowie motocykli.

Natomiast pan Wojtek, nie wiem - na pewno sie scigal i musial miec do czynienia z budowa silnikow ale nie bardzo rozumiem dlaczego osiagi wscigowek z PRL laczy z budowa motocykla uzytkowego malej pojemnosci. Przeciez to dwie zupelnie rozne rzeczy. Poza tym mysle ze chlopaki nie lapia ze razem z rasowaniem staruszkow traca cos z ich charakteru, co powodowalo ze przyjemnie sie nimi jezdzilo. Mozna by powiedziec np ze przez zrobienie sciganta z Iz-49 traci sie cala przyjemnosc jazdy nim i dltego nikt praktycznie tego nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tommo napisał:

Jakoś tak się składa, że bardziej ufam co mówi Pan Wojciech i Tomek z AbCaru którzy zjedli zęby na budowaniu motocykli niż jakis instruktor jazdy- forumowy ekspert za dychę.

 

Odpiszesz na swoje poprzednie posty? Padło kilka pytań do Ciebie i to nie tylko ode mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ilu z was bawilo sie w restauracje lub tuning. Tzreba byc naprawde pasjonatem przez duze " P " 

Ja raz zrobilem sobie fajne autko ktore mi skradziono ( nie Polak a Niemiec ) po kilku latach znalazl sie silnik i skrzynia biegow, cala tapicerka lezy jeszcze u mnie w piwnicy - za Jaruzelskiego dalem ja sobie obszyc skora, lacznie z boczna tapicerka.

Az sie prosi aby kupic bude ale juz sam zakup budy to wydatek rzedu 10 000 - 15 000 € wiec nie wiem czy warto poraz kolejny pchyc sie w koszta i robic z Trabanta odrzutowca.

O ile w przypadku Gazeli silnikowo mozna cos ugrac i o ilestam kuni podciagnac w zwyz, to jednak bedzie ona ograniczona zawieszeniem, co przelozy sie na kulture prowadzenia powyzej seryjnie przewidzianych predkosci.

Marszalek - ten od wyscigow motorowodnych zjadl zeby na 125 - ce 2 T i osiagal calkiem przyzwoite moce, ale ten juz niestety nie zyje, a szkoda.

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam pewnego starszego pana, skądinąd bardzo porządnego człowieka i dobrego fachowca, który mógłby wiedzą ze swojej branży obdzielić naprawdę wielu, i generalnie miło  się z nim dyskutuje na tematy z mojej branży, ale czasami wtrąca do dyskusji jakieś zwykle, techniczne babole, co sprawia, że strach z nim zaczynać dyskusje, bo po takich jego hitach człowiek nie wie, jak się zachować, żeby go nie urazić, więc robię tylko durną minę i nie wiem, co powiedzieć. Czy przytaknąć i robić z siebie idiotę, czy udowadniać, że gada głupoty, albo udawać, że nie dosłyszałem. Odnoszę wrażenie, że mniej więcej do takich sytuacji w przedstawionym materiale też dochodzi. Nie jestem psychologiem i nie wiem, jak to nazwać.

Oczywiście nie mam zamiaru nikogo urazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, qpa napisał:

Odpiszesz na swoje poprzednie posty? Padło kilka pytań do Ciebie i to nie tylko ode mnie. 

To nie o mnie temat tylko o projekcie Gazeli. Jeśli tak bardzo Cię nurtuje co robiłem w życiu zapraszam na PW.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jonaszko napisał:


 

Godzinę temu, qpa napisał:

Czyli narobiłeś bałaganu i nawet nie raczysz odpisać? 

Nie wiem o czym piszesz. Jaki bałagan zrobiłem?

Godzinę temu, jonaszko napisał:

Podasz jakieś przykłady tych, zbudowanych motocykli?

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
 

Oglądaj uważnie filmy Tomka i Mikiciuka to się dowiesz.

2 godziny temu, grizzli napisał:

Znam pewnego starszego pana, skądinąd bardzo porządnego człowieka i dobrego fachowca, który mógłby wiedzą ze swojej branży obdzielić naprawdę wielu, i generalnie miło  się z nim dyskutuje na tematy z mojej branży, ale czasami wtrąca do dyskusji jakieś zwykle, techniczne babole, co sprawia, że strach z nim zaczynać dyskusje, bo po takich jego hitach człowiek nie wie, jak się zachować, żeby go nie urazić, więc robię tylko durną minę i nie wiem, co powiedzieć. Czy przytaknąć i robić z siebie idiotę, czy udowadniać, że gada głupoty, albo udawać, że nie dosłyszałem. Odnoszę wrażenie, że mniej więcej do takich sytuacji w przedstawionym materiale też dochodzi. Nie jestem psychologiem i nie wiem, jak to nazwać.

Oczywiście nie mam zamiaru nikogo urazić.

Grzesiek, powiem tak. Po tych czterech odcinkach dowiedziałam się więcej o silnikach 2t i ich modyfikacjach niż przez 7 lat kiedy tu jestem. Malkontentów, maruderów, wszystkowiedzących i krytykantów nie brakuje. Ale spróbuj coś konkretnego się dowiedzieć, zobaczyć co realnie potrafią. Z tym już dużo gorzej. Nawet jeśli w tym materiale jest trochę baśni i pobożnych życzeń to i tak robią wspaniałą robotę. Dzielą się wiedzą w sposób bardzo przystępny i interesujący dla widza. Wystarczy zobaczyć jaki jest odzew. Oprócz wiedzy mają świetne zaplecze techniczne. Nie wiem czy ktokolwiek w Polsce ma podobny potencjał. I jeszcze jedna ważna jak nie najważniejsza sprawa. Chłopaki robią to z pasji. I to się czuje na każdym kroku.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Tommo napisał:

.

Grzesiek, powiem tak. Po tych czterech odcinkach dowiedziałam się więcej o silnikach 2t i ich modyfikacjach niż przez 7 lat kiedy tu jestem.

powiem tak - to tylko świadczy o tym jak mało wiedziałeś. aaa - żeby nie było - również nie znam się na silnikach 2T - moja styczność z nimi ograniczała się tylko do eksploatacji (bez tuningu - raczej walka taty aby to chodziło) karta na ramie kp z silnikiem wsk125 w wieku ok.8-10lat, potem motorynki do 13stego roku życia. niemniej informacje o wypełnieniu komory korbowej w celu zwiększenia sprężania wstępnego, zmianie czasów (zmiana wymiarów okien), znaczeniu pojemności dolotu i wydechu się przewijały. z tego co pamiętam to również pan redaktor Tomasz Sałek publikował sporo informacji o poprawie silników 2t demoludów w początkowych latach mojej przygody ze "Światem Motocykli".

może przez te 7lat po prostu zamiast spróbować się czegoś dowiedzieć to wypisujesz pierdoły? gdybyś chciał się czegoś dowiedzieć to mogłeś zapytać - choćby w temacie Grzecha z 2014r.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Grizzlim. Też nie chciałem nic pisać coby nie psuć ładnego obrazka, ale jeśli ktoś już zaczął ten temat, to ja też coś dodam ;)

Oczywiście szacunek i uznanie się należy, ale widać, że wiedza pana Wojtka jest przede wszystkim trochę przestarzała.

Jedna z kwestii która od razu mi się rzuciła, to luźne osadzanie łożysk na wale. W wyczynowym 2t nie ma możliwości żeby to długo normalnie pracowało.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, konrad1f napisał:

 

może przez te 7lat po prostu zamiast spróbować się czegoś dowiedzieć to wypisujesz pierdoły? gdybyś chciał się czegoś dowiedzieć to mogłeś zapytać - choćby w temacie Grzecha z 2014r.

Jeden temat sprzed ośmiu lat. Tylko potwierdzasz to co pisałem. Wszyscy wiedzą lepiej tylko jakiegoś potwierdzenia w czynach jak na lekarstwo.

Oprócz wiedzy i doświadczenia trzeba jeszcze umieć to w sposób strawny i interesujący przekazać ludziom. Te filmy są strzałem w dychę. Super się ogląda ja chłonę wiedzę choć pewnie i tak jej szczególnie nie wykorzystam.

 

36 minut temu, nabokow napisał:

 

Jedna z kwestii która od razu mi się rzuciła, to luźne osadzanie łożysk na wale. W wyczynowym 2t nie ma możliwości żeby to długo normalnie pracował.

 
 
 
 
T
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Co rozumiesz przez słowo długo i normalnie? W motorsporcie przedkłada się osiągi nad trwałością co jest raczej oczywiste.

Panowie jak już coś komentujecie to ogladajcie chociaż uważniej materiał. Wojtek nie jest jakimś garażowym, osiedlowym mechanikiem na emeryturze. Ten facet pół życia przerabiał motocykle i się nimi ścigał.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cię, że gdybym nie oglądał uważnie to bym nie komentował.

Nie ma znaczenia co ja mam na myśli, ale ma znaczenie to, że w żadnym (przynajmniej współczesnym) wyczynowym 2t nie ma luźnego pasowania łożysk wału.

I nie ma to najmniejszego wpływu na osiągi silnika a ma duży wpływ na żywotność wału.

 

Ogólnie bardzo ciekawy kanał i chętnie oglądam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nabokow napisał:

 

I nie ma to najmniejszego wpływu na osiągi silnika a ma duży wpływ na żywotność wału.

 

Z tym się nie zgodzę. Jest coś takiego jak opory wewnętrzne silnika. Te zabierają moc i generują ciepło. Tu się walczył o każdy koń mechaniczny. Dlatego też np. rezygnuje się z jednego pierścienia tłokowego żeby zmniejszyć opory i tarcie.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie Pan Wojciech zaskoczył że w swojej wsk zmieniał punkt wyprzedzenia zapłonu przyciskami z kierownicy i do tego miał podtlenek sterowany pseudo komputerem, że tak powiem rob się ciekawie 😄 . Fajnie że powstał taki temat dlatego nie sensu robić gówno burzy tylko bacznie obserwować i niczym sitko przesiać odpowiednie dla nas treści. Co nie zmienia faktu że dla mnie dalej prędkości rzucane z rękawa (180km/h) na ramie od gazeli są w dalszym ciągu nie realne. Ja w sumie jestem psudo tunerem, amatorem bo bawię się w to hobbistycznie, a w abc jest inne zaplecze i przede wszystkim presja otoczenia dlatego co dla mnie jest nie do ogarnięcia to dla nich nie koniecznie, ale były pewne założenia. Cylinder miał być  tuningowany oryginalny, a niestety jest już przymiarka do innego garnka i ogólnie miało być przerabianie i dobieranie komponentów w technologii lat 70. No nic czekamy na kolejne odcinki 😄 .  

Edytowane przez grzechu212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...