Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 Tommo umowmy sie ze zasady dzialania ramy motocyklowej sa takie same niezaleznie od tego czy caly motocykl wazy 100 czy 200 kg. Chodzi o prawidlowe zamocowanie glowki ramy oraz wahacza, inaczej masz wrazenie "gumowej ramy" podczas jazdy, nie tylko w zakretach ale przy wiekszych szybkosciach na prostej i zwiazanych z tym przyjemnosci jak wezykowanie czy shimmy. W nowoczesnych motocyklach to jest zawsze rama przestrzenna obejmujaca zespol silnikowy, w czasach PRL oczywiscie nawet nie wiedziano ze akurat taka jest najsztywniejsza, ale nawet na zdjeciach ktore zaprezentowales widac ze ramy sa kratownicowe, czyli wzmacniane w porownaniu z fabrycznymi, wlasnie w okolicach wahacza. Z tego co jak przez mgle pamietam z wyscigowych czasow PRL to wlasnie na robieniu krotkich serii ram z lepszymi zawoeszeniami polegala wowczas produkcja malych motocykli wyscigowych dla klubow sportowych i do tych podwozi wkladano "rasowane" silniki 2 suwowe. Zauwaz rowniez ze na zdjeciach mentora Wojtka i tych wklejonych przez ciebie nie ma zadnego moto z wahaczem pchanym z przodu - wszystko to przody teleskopowe. Grzesiek, dzieki za odpowiedz, 130 km/godz to rowniez moja ocena mozliwosci szybkosciowyh tego projektu, a i tak ja osobiscie tej szybkosci bym sprawdzac nie chcial. 🙂 Szukalbym bardziej odwaznych do prob drogowych. Wiele problemow technicznych silnika moze zostac poprawionych przez zespol Tomka, sadze ze moga od podstaw zrobic caly nowy cylinder i glowice, wygladajacy z zewnatrz na oryginal ale z poprawiona efektywnoscia dzialania. To samo z walem, ale np jesli wydech ma wygladac oryginalnie to tego nie przeskocza. Zobaczymy co wymysla, ja rowniez kibicuje z ciekawoscia i pozytywnym nastawieniem do projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu212 Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Sam cylinder może nie wystarczyć, pasowało by zastosować skrzynie minimum 5b od jakiegoś demoluda dodatkowo można by pomyśleć o zaworze wydechowym sterowanym mechanicznie. Wszelkie zmiany które mogły by powalczyć o sensowny wynik prowadzą do tego że z poczciwego wiatra zostaną same kartery 😄 a chyba nie o to do końca chodzi. No nic pożyjemy zobaczymy. Janusze tuningu i tak powiedzą że dawno temu wystarczyło podpiłować tłoka, włożyć korki z wina w przeciwwagi wału i założyć świece z długim gwintem żeby Wsk zamykała licznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Co do silnika wiatra to: jak pisałeś cylinder kiszka wał kiszka - teraz można wrzucić korbę z yz 250 skrzynia słabo zestopniowania - tu mogą coś pokombinować gaźnik nawet z jawy 350 - kiszka zasilanie symetryczne - kiszka sprzęgło - trzeba wzmocnić zapłon bez wyprzedzenia zapłonu - kiszka, a skoro ma być rozrusznik to pewnie chcieli by mieć ładowanie więc kolejna kiszka Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2021 czyli jaka konkluzja? najlepszym rozwiązaniem byłoby po prostu odrestaurować gazelę zgodnie z oryginałem i ewentualnie lekko podleczyć fabryczne niedoróbki a oprócz tego zbudować od podstaw jakąś "wyścigówkę" w duchu peerelu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechu212 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2021 Godzinę temu, konrad1f napisał: czyli jaka konkluzja? najlepszym rozwiązaniem byłoby po prostu odrestaurować gazelę zgodnie z oryginałem i ewentualnie lekko podleczyć fabryczne niedoróbki a oprócz tego zbudować od podstaw jakąś "wyścigówkę" w duchu peerelu Otóż to, czytasz mi w myślach 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2021 o to to! jakiegoś potwora na silniku z cz 514, albo zabawa z naszym wiatrem ale bez ograniczeń technicznych i wglądowych, takie rasowanie na maksa 🙂 Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berger Opublikowano 30 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 (edytowane) Tym razem o Panonii i Gazeli Edytowane 30 Stycznia 2021 przez Berger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 Jedno jest pewne, firma abcar to ogólnie koty 🙂 Coś co dla większości ludzi grzebiących w starej motoryzacji trwa tygodnie i u nich jest od ręki, sama odbudowa to będzie miód. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 farmazonów ciąg dalszy Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Dla mnie te farmazony są mega 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2021 Dla mnie najciekawsza jest odudowa blacharki we w miare efektywny sposob, choc dalej jest to kupa pracy czyli pieniedzy gdy placimy za roboczogodziny. Jedno jest pewne, firma ma dobrych blacharzy. Natomiast skucha z tym cylindrem, ktory mozna bylo uratowac poswiecajac tlok. Samej tulei jak wiadomo tak latwo wymienic sie nie da. Tomek dziala przed zadaniem pytania i wysluchaniem opinii i to efekt dzialania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berger Opublikowano 13 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2021 (edytowane) następny odcinek Edytowane 13 Lutego 2021 przez Berger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2021 Super się to oglada Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 13 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2021 Udało mi się jakoś przebrnąć przez te wszystkie części. I nawet nie wiem, jak te wszystkie opowieści skomentować. Generalnie chyba lepiej się do tego nie odnosić. Tak w skrócie, żeby gównoburzy nie robić, to ja tego nie kupuję. Ale warsztat fajny i robi wrażenie. Z pewnością mają duży potencjał i potrafią, sądząc po nakręconym materiale, dobrze go wykorzystać. Niestety, w przedstawionych odcinkach zbyt dużo jest, jak na moje techniczne oczy i uszy, wątków z pogranicza zwykłych baśni. I to pierdoli całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2021 Tommo wierzy w baśnie 🙂 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.