otomasz Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Cześć! Piszę do Was z prośbą o poradę. Przymierzam się do zakupu pierwszego poważnego nakeda. Mam kilka typów i serdecznie proszę o poradę. Trochę o mnie: 188cm, 90kg, za młodu jeździłem w motocrossie i enduro, od kilku lat używam chińskiego choppera 150 cm3. Mam 30 lat. Jakiego motocykla szukam: Ma dawać frajdę z jazdy, przede wszystkim. Poza tym dobrze gdyby można go było używać na co dzień. Od czasu do czasu chciałbym wyskoczyć w trochę dłuższą trasę, rzędu 200-300 km. Chciałbym wydać coś pomiędzy 13k a 18k. Dolna granica zarezerwowana jest dla sprzętów trochę starszych, z pewnymi mankamentami, jednak jestem w stanie je zaakceptować w zamian za niższą cenę. Górna granica wprost przeciwnie-gdy znajdzie się coś naprawdę godnego polecenia, świeżego, gotowego do sezonu, to nie widzę przeszkód. Mowa oczywiście o pieniądzach na sam motocykl. Jak na razie kilka sprzętów, które przykuły moją uwagę: 1. Oczywiście MT 07. Właściwie wszystko mi się podoba technicznie i wizualnie. Mam jedynie zastrzeżenia co do wielkości tej Yamahy. Podobno jest to dosyć mały motocykl, z racji czego boję się że będzie się na nim jeździć bardzo niewygodnie. Jest ich dużo na rynku, z dotychczasowych rozmów wynika, że ceny zaczynają się od około 14k i za taką cenę można kupić krajową maszynę. 2. Street Triple. Moc jest najwyższa w całej stawce i to może być problem. Poza tym celuję w rocznik 2012-2013, a te nie zawsze mają ABS. Zdania są podzielone-czytałem dużo opinii, że sprawuje się dobrze jako pierwszy poważny sprzęt, jak i kilka, że jest po prostu za mocny. 3. CB650F. Sprzęt łagodny i z ABS. Podobno nadaje się dla wyższych kierowców. Wydają się trochę tańsza od dwóch wcześniejszych 4. XJ6N. Właściwie mam podobne wrażenia co do CB650F, ale ma mniej mocy. Większość ofert dotyczy trochę starszych egzemplarzy. Chętnie wysłucham sugestii co do innych motocykli. Pytanie dodatkowe: czy warto szukać maszyn krajowych? Po cenach mógłbym stwierdzić, że te z importu są tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 2 godziny temu, otomasz napisał: Pytanie dodatkowe: czy warto szukać maszyn krajowych? Po cenach mógłbym stwierdzić, że te z importu są tańsze. Wyłącznie krajowe, z historią serwisową. Jeśli chcesz wiedzieć ile kosztuje motocykl za granicą to np mobile.de proponuję. Bierz CB, będzie najwygodniej. Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo7w7 Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 MT-07 odrzuć, mam kumpla , który ma coś okolo190cm jak usiadł na moim motocyklu to śmiesznie wyglądał, zdecydowanie siódemka jest dla niższych osób, takie moje zdanie. Te z importu raczej odpuść, zadziwiające jest to, że gdy przeglądałem ogłoszenia motocykli w okolicach Paryża to były średnio droższe o 300-500€ jak w Polsce a jak sprawdzisz ogłoszenia na OtoMoto wiele jednośladów pochodzi z Francji i są zadziwiająco tanie więc ewidentnie sprzedawca o czymś nie mówi/pisze. Polecam kupić coś krajowego z książką, od osoby prywatnej. Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 14 minut temu, sebo7w7 napisał: Polecam kupić coś krajowego z książką, od osoby prywatnej. Tak z pewnością jest najbezpieczniej. Ale z importu też się trafiają ładne egzemplarze ale tu trzeba być ostrożnym i mieć trochę wiedzy i doświadczenia. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 40 minut temu, sebo7w7 napisał: MT-07 odrzuć, mam kumpla , który ma coś okolo190cm jak usiadł na moim motocyklu to śmiesznie wyglądał, zdecydowanie siódemka jest dla niższych osób, takie moje zdanie. Zasadniczo na wszystkich 600 będzie wyglądał jak na psie 😉 188 i 90 kilo to kawał chłopa. Chociaż może na początek weź sobie 600, jakąś tańszą, i jak się objeździsz to lyter, wtedy dopiero będzie Ci pasować... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 46 minut temu, Tommo napisał: Tak z pewnością jest najbezpieczniej. Ale z importu też się trafiają ładne egzemplarze ale tu trzeba być ostrożnym i mieć trochę wiedzy i doświadczenia. To jest racja, znamy historię gdzie podmieniony jest silnik a osoba która zjadła zęby na motoryzacji nie poznała się 😄 Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo7w7 Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Zgadzam się, jest kawał gościa ale MT ma dosyć nisko siedzisko. Wysoka osoba będzie miała na nim strasznie ugięte nogi w kolanach i przy jakiejś dłuższej wycieczce może być to bardzo męczące. Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otomasz Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Dzięki Panowie za odpowiedzi. A co myślicie o Street Triple? Trochę przeraża mnie ta moc, ale podobno dobrze pasuje dla wyższych kierowców. Mam na oku jeden egzemplarz. Również pochodzi z importu i jest po poprawkach lakierniczych-podobno bez poważniejszych uszkodzeń. Co do cen motocykli to rzeczywiście jest to zaskakujące. Już przed założeniem tego tematu sprawdzałem niemiecki rynek i wydawał się droższy od polskiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 Na polskim rynku masz po prostu odbudowane motocykle powypadkowe, dlatego sa tansze. Bardzo czesto kiepsko odbudowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 W dniu 13.11.2020 o 12:30, qpa napisał: To jest racja, znamy historię gdzie podmieniony jest silnik a osoba która zjadła zęby na motoryzacji nie poznała się 😄 Chcesz być uszczypliwy, ok... Ale ten konkretny przypadek nie potwierdza reguły, że import to zło które trzeba omijać. Pół biedy jak u kolegi z tematu, który szuka popularnego motocykla. Jest wybór, sporo egzemplarzy krajowych. Ale jak szukasz rodzyna to robi się problem. Trzeba jechać samemu za granicę albo szukać coś w kraju odrzucając tanie "okazje" na wstępie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 15 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2020 On 11/13/2020 at 7:30 PM, otomasz said: A co myślicie o Street Triple? Trochę przeraża mnie ta moc, ale podobno dobrze pasuje dla wyższych kierowców. nie wiem, gdzie takie banialuki opowiadają. jeśli chodzi o własne odczucia, to większa wydawała mi się stara xj600, niż mały trypel - na tym ostatnim miałem wrażenie siedzenia niczym munchausen na kuli armatniej, kolana podpierają sutki, zegary gdzieś pod brodą, a spojrzenie w dół bez pochylania głowy co najwyżej dawało boski widok na zwijającą asfalt przednią oponę. i tak, wrażenie na wszystkich bieliźnianych trójkach jest takie samo: moc od dołu i w długim zakresie a tak poza tymi drobnymi informacjami, jakie się tu pojawiły, proponuję skorzystać z wyszukiwarki - i poczytać o poszczególnych modelach. forum gromadzi znacznie więcej informacji, niż się chce powtarzać na okrągło na podobne jedno do drugiego pytania nowych. przy okazji znajdziesz np. portal pokazujący pozycję na poszczególnych modelach, przy zadanym wzroście (i ew. innych wymiarach) kierownika jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti... Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Najlepiej samemu przysiąść się na każdy z motocykli i zobaczyć jak się na nim czujesz, to da najlepsze spojrzenie. Jeżeli chodzi o Street-a to nie ma się co bać mocy, oddaje ją bardzo liniowo, nie jest agresywny. Dopiero w wyższej skali obrotów pokaże na co go stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.