Skocz do zawartości

Powrót na dwa koła. Wiek rajdera 40+. Musi to być klasyk i golas. Co kupić?


Gość moogoom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że watek zrodził się w nieodpowiednim miejscu (Powitalnia), to kopiuję swój post tutaj (całość jest w zamkniętym wątku przez Moderatora tutaj: 

 

Dobra..... Ale my (przynajmniej ja) tu o pojemnościach rzędu 650, 750 ccm, więc... Spokojnie. Nie walczmy o litr penzyny... 🙂

 

Słuchajcie. Pogadajmy, skoro już zaczęliśmy, o samych motocyklach. Moje preferencje już znacie i bardzo proszę nie zapuszczać się w okolice litra. Mnie interesuje to co napisałem ale...

1. Chciałbym czerpać radość z jazdy a nie dłubania (wiecznie) w bebechach moto,

2. Musi być klasyk. Goły klasyk.. 😄

3. fajnie jakby palił przyzwoicie ale... wiadomo,

4. Super jakby to nie był narowisty i wściekły koń, którego raczej nie powinien dosiadać nowicjusz,

5. Coś co pozwoli przyjemnie zacząć przygodę ale też pozwoli czerpać radość ze startu i ma przyzwoite przyspieszenie.

6. Coś co pozwoli mi przejść trudną drogę powrotu do jazdy jednośladem,

7. Coś co pozwoli zapanować nad własnymi słabościami i jednocześnie da frajdę z wiatru w zębach przy otwartym kasku,

8. Coś co odwdzięczy się za głaskanie zima w garażu i nie pozwoli zapomnieć, że tam stoi i czeka na wiosnę.... 🙂

9. Coś co będzie miało dostępne części eksploatacyjne i nie będą one dostępne w galaktyce Oriona,

10. Coś co przynajmniej przypomina CB750 z roku 2002 lub ma podobną sylwetkę... Sorki ale ten motocykl wywarł na mnie takie wrażenie, że.... ehhhh długo by pisać. 🙂

 

Jednocześnie prosząc Was o dalszą dyskusję w tym temacie, bo powoli dojrzewam do zakupu i chciałbym wybrać w miarę dobrze. Wiem, że zdecydowana większość z Was ma dawno za sobą tak trywialne pytania, ale myślę, ze odrobina chęci i mnie nakierujecie na "właściwe tory"...

😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś może suzuki vx800

57fXouG.jpg?1

Nie wiem co ma ten motocykl w sobie ale dla mnie bomba - wprawdzie mam inny ,ale koledze pokazałem i kupił -trafił w Holandii kosztował go 3400 w pln i wymagał tylko kosmetyki i wymiany płynów ale jest piękna maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile tam masz budżetu ale parę lat wstecz Honda wypuściła CB 1100. Nowoczesność połączona z klasycznym wyglądem. A jak za wysoka cena to rozejrzyj się za Seven Fifty.

Jeszcze są dwa modele, które potrafią cieszyć oko: Kawasaki W800 lub W650.

Ewentualnie Triumph Bonneville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś o seven fifty to dlaczego nie kupisz seven fifty? 😛

bezpośrednią konkurencją dla niego jest gsx750 (lub 1200 inazuma), motocykle kawasaki z rodziny zephyr (550, 750, 1100)

wyżej wspomniany vx to totalny ogon prowadzący się jak taczka - z tym daj sobie spokój

i tak ja Qadrat pisze - podstawowa kwestia to budżet, którym dysponujesz

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście poleciłbym raczej gsx-a 750/1200 - olejaki suzy nie mają w tej klasie godnej konkurencji 😛

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie gdyby się uparł to Bandit 600N i Hornet 600 PC34 / PC36 też łapią się jako golasy a dość pospolite sprzęty i w normalnych pieniądzach idzie to dostać. Hornet to już nawet taki sprzęt "z pazurem" bo prawie 100 konia jest.

Ewentualnie R850R albo R1150R ale to już kwestia gustu 😉

Moto Guzzi Breva 750 😄

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś o seven fifty to dlaczego nie kupisz seven fifty?
bezpośrednią konkurencją dla niego jest gsx750 (lub 1200 inazuma), motocykle kawasaki z rodziny zephyr (550, 750, 1100)
wyżej wspomniany vx to totalny ogon prowadzący się jak taczka - z tym daj sobie spokój
i tak ja Qadrat pisze - podstawowa kwestia to budżet, którym dysponujesz
A miałeś cb750? Możesz coś więcej o nim napisać? Zakochałem się w tej maszynie od pierwszego wejrzenia. Moje obawy są takie czy to aby nie za duży Moto dla takiego laika i nowicjusza jak ja....

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco ponad 10 lat temu miałem Seven Fifty więc mogę co nieco o niej napisać. Jak liznąłeś jazdy na czymś większym niż 50ccm to Hondę ogarniesz. Trochę ciężka w manewrowaniu przy minimalnych prędkościach.

Problemem może być znalezienie obecnie jakiejś dobrej sztuki. W zeszłym roku szukałem takiej dla siebie bo zebrało mi się na sentymenty. Zależało mi żeby stan był jak najbliższy oryginałowi. Obejrzałem w okolicy 4 sztuki z rozstrzałem cenowym od 4000 do 8500 zł i szkoda gadać. Ta za 4 tysiaki to paździerz jak i ta za 2x więcej też paździerz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, moogoom napisał:

A miałeś cb750? Możesz coś więcej o nim napisać? Zakochałem się w tej maszynie od pierwszego wejrzenia. Moje obawy są takie czy to aby nie za duży Moto dla takiego laika i nowicjusza jak ja....

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
 

nie miałem cebuli, nie chciałem - wolałem gsx-a 😉

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco ponad 10 lat temu miałem Seven Fifty więc mogę co nieco o niej napisać. Jak liznąłeś jazdy na czymś większym niż 50ccm to Hondę ogarniesz. Trochę ciężka w manewrowaniu przy minimalnych prędkościach.
Problemem może być znalezienie obecnie jakiejś dobrej sztuki. W zeszłym roku szukałem takiej dla siebie bo zebrało mi się na sentymenty. Zależało mi żeby stan był jak najbliższy oryginałowi. Obejrzałem w okolicy 4 sztuki z rozstrzałem cenowym od 4000 do 8500 zł i szkoda gadać. Ta za 4 tysiaki to paździerz jak i ta za 2x więcej też paździerz. 
No to mnie zmartwiłeś.
Ale zarzuciłem temat lokalnej braci motocyklowej i podobno jest taka, tylko właściciel ponoć nawet nie myślał o sprzedaży... Ale ponoć się łamie... :-D
Ale zostawmy to. Wyjdzie coś z tego to dam znać...
Mnie interesuje jeszcze kiła innych rzeczy:
1. Opony. Rozmiar w miarę do dostania czy już trzeba mocno szukac.?
2. Zestaw naprawczy do naciągu łańcucha. Jaki to jest orientacyjny wydatek?
3. Jak się sprawuje elektryka w tym egzemplarzu? Raczej działa, nie działa, palą się żarówki nagminnie czy jest ok?
4. Coś przy silniku trzeba dłubać samemu czy raczej jeździć? ;-)
5. Podoba mi się taki jak wyszedł z fabryki. Da się jeździć ok 120-130 km/h bez dodatkowych owiewek, czy nie bardzo?

:-)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

nie miałem cebuli, nie chciałem - wolałem gsx-a
To napisz coś o nim. Fajnie wygląda i pewnie będę celował w cb750 lub gsx 750. :-D
A może od razu ktoś napisze, że jednak mam szukać "cebuli".... :-D

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukal w twojej sutyacji CB500.

Bo wbrew pozorom spelnia wszystkie warunki za polowe pieniedzy w porownaniu do motocykli 4 cylindrowych jesli chodzi o eksploatacje.

Ma 16 KM i 16 Nm mniej od 750, ale rownniez wazy 40 kg mniej i odpowiednioi mniej pali przy podobnych osiagach.

Trzeba tylko znalezc zadbany egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, moogoom napisał:

Mnie interesuje jeszcze kiła innych rzeczy:
1. Opony. Rozmiar w miarę do dostania czy już trzeba mocno szukac.?
2. Zestaw naprawczy do naciągu łańcucha. Jaki to jest orientacyjny wydatek?
3. Jak się sprawuje elektryka w tym egzemplarzu? Raczej działa, nie działa, palą się żarówki nagminnie czy jest ok?
4. Coś przy silniku trzeba dłubać samemu czy raczej jeździć? 😉
5. Podoba mi się taki jak wyszedł z fabryki. Da się jeździć ok 120-130 km/h bez dodatkowych owiewek, czy nie bardzo?
 

Opony, napęd, klocki, filtry, tarcze i inne pierdoły eksploatacyjne dostaniesz bez problemu od ręki. Gorzej wygląda sprawa z mniej pospolitymi używanymi częściami typu boczki, dekle silnika itp. tak więc jakaś gleba na tym sprzęcie to mogą być problemy.

Elektryka jest prosta i bez udziwnień, jej stan zależy od tego jaka była przeszłość motocykla. Jak dużo stał w wilgotnym klimacie to nie za dobrze. Z resztą w ponad 20 letnim sprzęcie dla świętego spokoju elektrykę trzeba przejrzeć, rozpiąć każdą kostkę, poprawić i wyczyścić styki, każde połączenie masowe również.

Gaźniki po tylu latach mogą się domagać serwisu ale zestaw naprawczy jest do kupienia od ręki.

Życzę powodzenia w szukaniu ładnego egzemplarza, mi się to na razie nie udało. Ogólnie czy to CB czy GSX są warte żeby wydać na dobry egzemplarz kwoty rzędu 8 - 9 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz szukał olejaka suzuki, pomogę. I nie tylko w olejaku. I nie daj się wpuścić w coś, co po miesiącu będzie Cię wku**wiać. Zachwyt motocyklem po długiej przerwie szybko mija, bo się przyzwyczajasz i zaczynasz szukać mocniejszych wrażeń. Więc nie kupuj czegoś z założeniem, że to na chwilę. Swoje lata już masz. 

Nie twierdzę, że to reguła, ale przemyśl to.

Jaki budżet na samo moto?

1 godzinę temu, Qadrat napisał:

 

 Ogólnie czy to CB czy GSX są warte żeby wydać na dobry egzemplarz kwoty rzędu 8 - 9 tys. 

Dokładnie, stan jest ważny, nie rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, nie...😄 Powieś sobie gdzieś plakat japońskiego klasyka dla poprawy ducha i kup coś świeżego do jazdy. Serio.

Chyba że jesteś koneserem marki (jak to się ładnie mówi) i chcesz się nad nim brandzlować a mniej jeździć, to ok.

A teraz fakty. Goły naked vel kultowa Honda 750 (nie ma nawet ABS) 70 kucy i ćwierć tony masy! Grrrrr.

A masz Street Twina 800 z ABS, kontrolą trakcji i świetnym prowadzeniem w 200 kg. Podobnie Kawa 900RS.

Masa zabija wszystko, oprócz stabilnego prowadzenia na autostradzie.

Najnowszy KTM 890 Duke rozbił bank. 121 koni i 168 kg. Ale jazda. Ale już dla doświadczonych, za szybko wszystko się dzieje.

 

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tommo napisał:

Nie, nie, nie...😄 Powieś sobie gdzieś plakat japońskiego klasyka dla poprawy ducha i kup coś świeżego do jazdy. Serio.

Chyba że jesteś koneserem marki (jak to się ładnie mówi) i chcesz się nad nim brandzlować a mniej jeździć, to ok.

A teraz fakty. Goły naked vel kultowa Honda 750 (nie ma nawet ABS) 70 kucy i ćwierć tony masy! Grrrrr.

A masz Street Twina 800 z ABS, kontrolą trakcji i świetnym prowadzeniem w 200 kg. Podobnie Kawa 900RS.

Masa zabija wszystko, oprócz stabilnego prowadzenia na autostradzie.

Najnowszy KTM 890 Duke rozbił bank. 121 koni i 168 kg. Ale jazda. Ale już dla doświadczonych, za szybko wszystko się dzieje.

 

Tutaj zgadzam się z Tommo..klasyki klasykami ale wolę jeździć niż kręcić, kręcenie mam już za sobą.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...