Jump to content
moogoom

Powrót na dwa koła. Wiek rajdera 40+. Musi to być klasyk i golas. Co kupić?

Recommended Posts

Jako, że watek zrodził się w nieodpowiednim miejscu (Powitalnia), to kopiuję swój post tutaj (całość jest w zamkniętym wątku przez Moderatora tutaj: 

 

Dobra..... Ale my (przynajmniej ja) tu o pojemnościach rzędu 650, 750 ccm, więc... Spokojnie. Nie walczmy o litr penzyny... 🙂

 

Słuchajcie. Pogadajmy, skoro już zaczęliśmy, o samych motocyklach. Moje preferencje już znacie i bardzo proszę nie zapuszczać się w okolice litra. Mnie interesuje to co napisałem ale...

1. Chciałbym czerpać radość z jazdy a nie dłubania (wiecznie) w bebechach moto,

2. Musi być klasyk. Goły klasyk.. 😄

3. fajnie jakby palił przyzwoicie ale... wiadomo,

4. Super jakby to nie był narowisty i wściekły koń, którego raczej nie powinien dosiadać nowicjusz,

5. Coś co pozwoli przyjemnie zacząć przygodę ale też pozwoli czerpać radość ze startu i ma przyzwoite przyspieszenie.

6. Coś co pozwoli mi przejść trudną drogę powrotu do jazdy jednośladem,

7. Coś co pozwoli zapanować nad własnymi słabościami i jednocześnie da frajdę z wiatru w zębach przy otwartym kasku,

8. Coś co odwdzięczy się za głaskanie zima w garażu i nie pozwoli zapomnieć, że tam stoi i czeka na wiosnę.... 🙂

9. Coś co będzie miało dostępne części eksploatacyjne i nie będą one dostępne w galaktyce Oriona,

10. Coś co przynajmniej przypomina CB750 z roku 2002 lub ma podobną sylwetkę... Sorki ale ten motocykl wywarł na mnie takie wrażenie, że.... ehhhh długo by pisać. 🙂

 

Jednocześnie prosząc Was o dalszą dyskusję w tym temacie, bo powoli dojrzewam do zakupu i chciałbym wybrać w miarę dobrze. Wiem, że zdecydowana większość z Was ma dawno za sobą tak trywialne pytania, ale myślę, ze odrobina chęci i mnie nakierujecie na "właściwe tory"...

😄

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłeś może suzuki vx800

57fXouG.jpg?1

Nie wiem co ma ten motocykl w sobie ale dla mnie bomba - wprawdzie mam inny ,ale koledze pokazałem i kupił -trafił w Holandii kosztował go 3400 w pln i wymagał tylko kosmetyki i wymiany płynów ale jest piękna maszyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ile tam masz budżetu ale parę lat wstecz Honda wypuściła CB 1100. Nowoczesność połączona z klasycznym wyglądem. A jak za wysoka cena to rozejrzyj się za Seven Fifty.

Jeszcze są dwa modele, które potrafią cieszyć oko: Kawasaki W800 lub W650.

Ewentualnie Triumph Bonneville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisałeś o seven fifty to dlaczego nie kupisz seven fifty? 😛

bezpośrednią konkurencją dla niego jest gsx750 (lub 1200 inazuma), motocykle kawasaki z rodziny zephyr (550, 750, 1100)

wyżej wspomniany vx to totalny ogon prowadzący się jak taczka - z tym daj sobie spokój

i tak ja Qadrat pisze - podstawowa kwestia to budżet, którym dysponujesz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki seria W, faktycznie cieszy oko. Jednak moim zdaniem nie spełnia Twoich oczekiwań. To jest, znów moim zdaniem, sprzęt dla konesera i jako kolejny w stajni.

Natomiast zgodzę się z Konradem, co do Zephyra, oprócz 1100.  550 a tym bardziej 750 to jest to, czego szukasz🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie gdyby się uparł to Bandit 600N i Hornet 600 PC34 / PC36 też łapią się jako golasy a dość pospolite sprzęty i w normalnych pieniądzach idzie to dostać. Hornet to już nawet taki sprzęt "z pazurem" bo prawie 100 konia jest.

Ewentualnie R850R albo R1150R ale to już kwestia gustu 😉

Moto Guzzi Breva 750 😄

Edited by Qadrat

Share this post


Link to post
Share on other sites
pisałeś o seven fifty to dlaczego nie kupisz seven fifty?
bezpośrednią konkurencją dla niego jest gsx750 (lub 1200 inazuma), motocykle kawasaki z rodziny zephyr (550, 750, 1100)
wyżej wspomniany vx to totalny ogon prowadzący się jak taczka - z tym daj sobie spokój
i tak ja Qadrat pisze - podstawowa kwestia to budżet, którym dysponujesz
A miałeś cb750? Możesz coś więcej o nim napisać? Zakochałem się w tej maszynie od pierwszego wejrzenia. Moje obawy są takie czy to aby nie za duży Moto dla takiego laika i nowicjusza jak ja....

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieco ponad 10 lat temu miałem Seven Fifty więc mogę co nieco o niej napisać. Jak liznąłeś jazdy na czymś większym niż 50ccm to Hondę ogarniesz. Trochę ciężka w manewrowaniu przy minimalnych prędkościach.

Problemem może być znalezienie obecnie jakiejś dobrej sztuki. W zeszłym roku szukałem takiej dla siebie bo zebrało mi się na sentymenty. Zależało mi żeby stan był jak najbliższy oryginałowi. Obejrzałem w okolicy 4 sztuki z rozstrzałem cenowym od 4000 do 8500 zł i szkoda gadać. Ta za 4 tysiaki to paździerz jak i ta za 2x więcej też paździerz. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, moogoom napisał:

A miałeś cb750? Możesz coś więcej o nim napisać? Zakochałem się w tej maszynie od pierwszego wejrzenia. Moje obawy są takie czy to aby nie za duży Moto dla takiego laika i nowicjusza jak ja....

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
 

nie miałem cebuli, nie chciałem - wolałem gsx-a 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nieco ponad 10 lat temu miałem Seven Fifty więc mogę co nieco o niej napisać. Jak liznąłeś jazdy na czymś większym niż 50ccm to Hondę ogarniesz. Trochę ciężka w manewrowaniu przy minimalnych prędkościach.
Problemem może być znalezienie obecnie jakiejś dobrej sztuki. W zeszłym roku szukałem takiej dla siebie bo zebrało mi się na sentymenty. Zależało mi żeby stan był jak najbliższy oryginałowi. Obejrzałem w okolicy 4 sztuki z rozstrzałem cenowym od 4000 do 8500 zł i szkoda gadać. Ta za 4 tysiaki to paździerz jak i ta za 2x więcej też paździerz. 
No to mnie zmartwiłeś.
Ale zarzuciłem temat lokalnej braci motocyklowej i podobno jest taka, tylko właściciel ponoć nawet nie myślał o sprzedaży... Ale ponoć się łamie... :-D
Ale zostawmy to. Wyjdzie coś z tego to dam znać...
Mnie interesuje jeszcze kiła innych rzeczy:
1. Opony. Rozmiar w miarę do dostania czy już trzeba mocno szukac.?
2. Zestaw naprawczy do naciągu łańcucha. Jaki to jest orientacyjny wydatek?
3. Jak się sprawuje elektryka w tym egzemplarzu? Raczej działa, nie działa, palą się żarówki nagminnie czy jest ok?
4. Coś przy silniku trzeba dłubać samemu czy raczej jeździć? ;-)
5. Podoba mi się taki jak wyszedł z fabryki. Da się jeździć ok 120-130 km/h bez dodatkowych owiewek, czy nie bardzo?

:-)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

nie miałem cebuli, nie chciałem - wolałem gsx-a
To napisz coś o nim. Fajnie wygląda i pewnie będę celował w cb750 lub gsx 750. :-D
A może od razu ktoś napisze, że jednak mam szukać "cebuli".... :-D

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym szukal w twojej sutyacji CB500.

Bo wbrew pozorom spelnia wszystkie warunki za polowe pieniedzy w porownaniu do motocykli 4 cylindrowych jesli chodzi o eksploatacje.

Ma 16 KM i 16 Nm mniej od 750, ale rownniez wazy 40 kg mniej i odpowiednioi mniej pali przy podobnych osiagach.

Trzeba tylko znalezc zadbany egzemplarz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, moogoom napisał:

Mnie interesuje jeszcze kiła innych rzeczy:
1. Opony. Rozmiar w miarę do dostania czy już trzeba mocno szukac.?
2. Zestaw naprawczy do naciągu łańcucha. Jaki to jest orientacyjny wydatek?
3. Jak się sprawuje elektryka w tym egzemplarzu? Raczej działa, nie działa, palą się żarówki nagminnie czy jest ok?
4. Coś przy silniku trzeba dłubać samemu czy raczej jeździć? 😉
5. Podoba mi się taki jak wyszedł z fabryki. Da się jeździć ok 120-130 km/h bez dodatkowych owiewek, czy nie bardzo?
 

Opony, napęd, klocki, filtry, tarcze i inne pierdoły eksploatacyjne dostaniesz bez problemu od ręki. Gorzej wygląda sprawa z mniej pospolitymi używanymi częściami typu boczki, dekle silnika itp. tak więc jakaś gleba na tym sprzęcie to mogą być problemy.

Elektryka jest prosta i bez udziwnień, jej stan zależy od tego jaka była przeszłość motocykla. Jak dużo stał w wilgotnym klimacie to nie za dobrze. Z resztą w ponad 20 letnim sprzęcie dla świętego spokoju elektrykę trzeba przejrzeć, rozpiąć każdą kostkę, poprawić i wyczyścić styki, każde połączenie masowe również.

Gaźniki po tylu latach mogą się domagać serwisu ale zestaw naprawczy jest do kupienia od ręki.

Życzę powodzenia w szukaniu ładnego egzemplarza, mi się to na razie nie udało. Ogólnie czy to CB czy GSX są warte żeby wydać na dobry egzemplarz kwoty rzędu 8 - 9 tys. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziesz szukał olejaka suzuki, pomogę. I nie tylko w olejaku. I nie daj się wpuścić w coś, co po miesiącu będzie Cię wku**wiać. Zachwyt motocyklem po długiej przerwie szybko mija, bo się przyzwyczajasz i zaczynasz szukać mocniejszych wrażeń. Więc nie kupuj czegoś z założeniem, że to na chwilę. Swoje lata już masz. 

Nie twierdzę, że to reguła, ale przemyśl to.

Jaki budżet na samo moto?

1 godzinę temu, Qadrat napisał:

 

 Ogólnie czy to CB czy GSX są warte żeby wydać na dobry egzemplarz kwoty rzędu 8 - 9 tys. 

Dokładnie, stan jest ważny, nie rocznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie, nie...😄 Powieś sobie gdzieś plakat japońskiego klasyka dla poprawy ducha i kup coś świeżego do jazdy. Serio.

Chyba że jesteś koneserem marki (jak to się ładnie mówi) i chcesz się nad nim brandzlować a mniej jeździć, to ok.

A teraz fakty. Goły naked vel kultowa Honda 750 (nie ma nawet ABS) 70 kucy i ćwierć tony masy! Grrrrr.

A masz Street Twina 800 z ABS, kontrolą trakcji i świetnym prowadzeniem w 200 kg. Podobnie Kawa 900RS.

Masa zabija wszystko, oprócz stabilnego prowadzenia na autostradzie.

Najnowszy KTM 890 Duke rozbił bank. 121 koni i 168 kg. Ale jazda. Ale już dla doświadczonych, za szybko wszystko się dzieje.

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...