qurim Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Tak - przy przyspieszaniu. Wywieram nogä lekki nacisk na dzwignie zmiany biegöw, odejmuje gaz, i bieg wskakuje bez wysprzeglania. To się nazywa "preloading". tylko ze tego gazu trzeba odjąć szybko, jakby strzał z nadgarstka, cholera wie jak to nazwać, tylko czasowo trzeba dobrze zgrać z nogą na wyczucie, a potem dodać, tylko dodać troszkę wolniej już. A to się nazywa "blipping". :biggrin: Zajrzyj w dział "Sport motocyklowy..." jest tam temat nazwany "blipping" i kilka informacji. Strzał gazem bardzo szybki, z czasem wypracujesz kiedy puścić sprzęgło, idealnie jest wtedy gdy wysprzęglisz gdy akurat silnik jest w okolicy obrotów jakie będzie miał po całkowitym puszczeniu sprzęgła, wtedy nie masz szarpnięcia w tył ani nawet nie poczujesz żadnego wstecznego obciążenia. Idealna zmiana biegów góra/dół to taka gdy zmieniasz biegi w taki sposób że jadący z Tobą pasażer nie bujnie głową ani w przód ani w tył. Bo każdy nerwowych ruch motocykla najbardziej widać na głowie pasażera która się buja z powodu nagłego szarpnięcia w przód czy w tył przy zmianie biegów. Do ruszania :D Strzał z klamki? :icon_twisted: Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Yo! Lepiej zajechać sprzęgło niż skrzynie. Mały pokaz zmiany biegów bez sprzęgła :biggrin: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmia...-abc,art37.html Nieumiejetne zmienianie biegow ze sprzeglem moze skrzynie wykonczyc rownie szybko lub szybciej :]. Zrob sobie maly eksperyment. Jadac np. na dwojce wcisniej sprzeglo a bieg zmien w gore np. po dwoch sekundach jego trzymania. Tylko sie nie przestrasz, bo mocno "pierdolnie" cos w skrzyni :P. Najdokladniej predkosc obrotowa walkow i kol zebatych zgrywa sie w momencie przejscia z napedu na hamowanie silnikiem (przez ten ulamek sekundy, kiedy silnik ani nie napedza, ani nie hamuje motocykla, po zamknieciu gazu). Jak w tym momencie zmienisz bieg, sprzegla klowe ani tego nie poczuja. Za to jak poczekasz sobie na sprzegle ze zmiana biegu, to to pierdolniecie to wlasnie sprzeglo klowe wbijajace sie w wirujace z inna predkoscia obrotowa drugie kolo zebate. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Ja dziekuje Tomkowi Kulikowi ze juz od podstaw wbil mi w nawyk redukowanie z miedzygazem i teraz gdy musze/chce moge zmieniac biegi bez sprzegla. Ale zazwyczaj delikatnie sprzegla uzywam oczywiscie. Kwestia wprawy, aczkolwiek na wypadek pomylki lepiej zawsze se sprzeglem. Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy82 Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Spróbowałem, i muszę przyznać że zmiana biegu bez sprzęgła jest prawie nieodczuwalna, ale zostanę, przy ,zmianie ze sprzęgłem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Ja dziekuje Tomkowi Kulikowi ze juz od podstaw wbil mi w nawyk redukowanie z miedzygazem i teraz gdy musze/chce moge zmieniac biegi bez sprzegla. Chyba nie rozumiem, masz na myśli, że redukujesz biegi z międzygazem bez użycia sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip_ER6F Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Nieumiejetne zmienianie biegow ze sprzeglem moze skrzynie wykonczyc rownie szybko lub szybciej :]. Zrob sobie maly eksperyment. Jadac np. na dwojce wcisniej sprzeglo a bieg zmien w gore np. po dwoch sekundach jego trzymania. Tylko sie nie przestrasz, bo mocno "pierdolnie" cos w skrzyni . Najdokladniej predkosc obrotowa walkow i kol zebatych zgrywa sie w momencie przejscia z napedu na hamowanie silnikiem (przez ten ulamek sekundy, kiedy silnik ani nie napedza, ani nie hamuje motocykla, po zamknieciu gazu). Jak w tym momencie zmienisz bieg, sprzegla klowe ani tego nie poczuja. Za to jak poczekasz sobie na sprzegle ze zmiana biegu, to to pierdolniecie to wlasnie sprzeglo klowe wbijajace sie w wirujace z inna predkoscia obrotowa drugie kolo zebate. AMEN! Zagadka trójkąta bermudzkiego została rozwiązana. Teraz ludzie wskakiwać na moto, ćwiczyć, doskonalić i nie rozpowiadać innych głupot :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Ja właśnie zaczęłam ćwiczyć zmienę biegów w górę i w dół bez sprzęgła i powiem, że na GS500 nie jest to jakieś wyjątkowo trudne, o ile obroty są wysokie. Przy niższych to jak mną nie szarpnie... Mam jednak nadzieję, że dzielnie moja skrzynia biegów i silnik to wytrzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bibor80 Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Ciekawe co na to kolesie ktorzy jadac na kole zmieniaja biegi bez sprzegla, bo im szkoda czasu, albo ludzie co lataja po torach. Widocznie sie da i nie jest to jakas magia tylko kwestia teningu i wyczucia. Jak wiadomo trening czyni mistrza, wiec chyba dobrze byloby opanowac ta sztuke w razie W. Kiedys kolesiowi padlo sprzeglo w Ducati na przejazdzce i trzeba bylo mu lawete zamowic. Gdyby opanowal zmiane biegow bez sprzegla to te %) km spokojnie by przejechal :) Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 W mojej Hondzie zmiana biegów bez sprzęgła odbywa się łatwiej niż z użyciem sprzęgła. Zmianę biegów bez sprzęgła można rozpocząć dopiero od zmiany z drugiego na trzeci bieg przy obrotach poniżej 5000 RPM. Redukcje przeprowadzam oczywiście z użyciem sprzęgła i - jak to nazywacie - użyciem techniki "blipping". Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazkader Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 No można bez sprzęgła,ale daje się odczuć jak byście na siłe próbowali bo tak trzeba.bzdura!uczyć się że dwa paluchy na klamie równoczesny przyruch lewą stopą i jest następny bieg.W dół troche gorzej bo dochodzi przygazówka ale to też nie jakaś tragedia.Jeśli ktoś nie ma w jakimś stopniu tego opanowanego to na pewno zmiana bez sprzęgła nie pomoże i problemu nie wyleczy a jedynie tyle że skrzynie roz....li i napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Przy umiejetnej zmianie biegow nic sie skrzyni nie powinno stac, chodzi tu przede wszystkich o wyrownanie predkosci obrotowych walkow tak aby biegi plynnie "wchodzily" . Przy zapierdalaniu jest wg. mnie duzo latwiej zmieniac biegi jak podczas powolnego przemieszczania sie ale to juz zalezy od doswiadczenia danego uzytkownika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 i od modelu motocykla drogi MOCu... bo skrzynia, skrzyni nie równa Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip_ER6F Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 W GS450 z 1988 roku jak i w mojej ERce biegi wchodzą bez sprzęgła bezproblemowo :) A kiedy pomyśleć że GS450 to konstrukcja wiekowa bo bodajże od początku lat 80tych tłuczona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiety Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Po zakupie moto jak byłem w serwisie Suzuki pytałem się jak to wpływa na maszynę. Przy zmianie na wyższy bieg, aby umiejętnie, nie ma praktycznie żadnego wpływu. Można natomiast rozwalić skrzynię zmieniając w drugą stronę. A przy ostrym ruszaniu to się opłaca ;-) Cytuj NIKT NIE BEDZIE MI MÓWIŁ JAK MAM ŻYC - BO NIKT ZA MNIE NIE UMRZE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scood74 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 generalnie można zmieniać te biegi bez sprzęgła , ale wszystko zależy od doświadczenia kierownika , jak kiero jest piz...a to załatwi skrzynkę w moment i tyle a producenci piszą w instrukcjach na wszelki wypadek piszą że jest kategoryczny zakaz zmiany biegów bez używania sprzęgła , bo niewiadomo co za ludziska będą jeździć tymi sprzętami ja na razie używam sprzęgła bo sprzęt świerzy i muszę się go nauczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.