rekrut88 Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Czy silnik VFR jest trwalszy niż silnik xj 900 zakładając że oba motocykle były odpowiednio użytkowane i serwisowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 7 minut temu, rekrut88 napisał: Czy silnik VFR jest trwalszy niż silnik xj 900 zakładając że oba motocykle były odpowiednio użytkowane i serwisowane ? Na to pytanie chyba nikt nie odpowie. Silnik xj900 jest mniej wysilony, więc teoretycznie powinien być trwalszy. Choć miał co ciągnąć.Vfr też demonem mocy nie jest i jest dużo lżejsza. Kiedyś znalazłem informację, że największy, udokumentowany przebieg hondy wynosi 370 000 mil (USA). To bardzo dużo jak na wysokoobrotowy silnik motocyklowy. Ja faktycznego przebiegu mojego egzemplarza nie znałem, ale biorąc pod uwagę zmęczenie moto, był chyba niemały. Chodził ładnie i nie brał oleju. Wałki rozrządu też śladów zużycia nie nosiły. Myślę, że przy podejmowaniu decyzji można ten aspekt pominąć. Mówią, że w hondzie vfr wykładnikiem zużycia silnika jest stan skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut88 Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Ale dynamika z lekką przewagą na korzyść VFR ? Tak mnie zastanawia bo to leciwy motocykl jak sprawa z gaźnikami czy wymiana ich jest kłopotliwa i jak z dostępnością ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 9 godzin temu, rekrut88 napisał: Ale dynamika z lekką przewagą na korzyść VFR ? Tak mnie zastanawia bo to leciwy motocykl jak sprawa z gaźnikami czy wymiana ich jest kłopotliwa i jak z dostępnością ? Najlepiej, jakbyś sam się przejechał, bo przed zakupem taką możliwość pewnie masz, i ocenił, co dla Ciebie jest lepsze. Chociażby jeśli chodzi o pozycję i poręczność, bo to często odczucia subiektywne. Co do gazników, dostęp nie jest najgorszy, ale są wciśnięte na króćcach między dwa rzędy cylindrów i trochę trzeba się nagimnastykować, żeby je wyjąć, a jeszcze bardziej, żeby je włożyć. Motocykle były popularne, więc z dostępnością części nie powinno być problemu. Dawno się tym nie interesowałem, bo hondy nie mam już z 10 albo lepiej lat, więc przejrzyj najpierw portale ogłoszeniowe. Ja zawsze tak robię przed zakupem każdego pojazdu.Sprawdzam dostępność i ceny oraz szukam słabych punktów, czyli oceniam, na ile dany model może być kłopotliwy w eksploatacji. Dlatego m.in. nie realizuję niektórych motoryzacyjnych marzeń 🙂Zarejestruj się na forum vfr Owners Club, tam znajdziesz sporo informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 Jezeli jak sam piszesz mozesz kupic vfr zadbane to znaczy ze rowniez czesci gaznikow byly wymieniane w razie potrzeby, zreszta mozna to szybko stwierdzic podczas jazdy probnej. Wszelkie problemy z gaznikami od razu czuc. Wysoka jakosc i wytrzymalosc japonskich gaznikow byly powodem ze tak dlugo nie zagoscil w motocyklach uklad wtryskowy. W moim b.starym i zjezdzonym Suzuki GS1150 gazniki dalej pracuja bez zajaknienia mimo ze reszte motocykla musialem w przeszlosci odbudowac. Typowe problemy modelu VF ( rozrzad ) zostaly w VFR rozwiazane i jezeli ktos dbal o motocykl to nie powinienes miec problemow mechanicznych, tak jak ja ze swoja K75, ktora rowniez kupilem zadbana a silnik dobija do 100 tys km. Tak ze tylko zostaje pytanie czy podoba ci sie taka charakterystyka silnika, ktory bedzie mial mniejszy ciag z dolu niz twoja XJ, za to bedzie rozkrecal sie razem z obrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rekrut88 Opublikowano 22 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Słuszna uwaga jednak wolę mocniejszy dół bo jeżdżę turystycznie nie jestem zwolennikiem kręcenia do czerwonego pola Często się słyszy że V4 słynie z tego momentu obrotowego a on wcale taki mocny nie jest jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Nie jest wcale. Jak chcesz dobry ciąg od dołu to jakaś duża rzędówka np. bandit 1200. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Mroczek Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 VFR 750 to najlepsza maszyna jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Jestem takim fanem tego motocykla, że aż mój znajomy zrobił o nim krótki film. Zobacznie fajnie zmontowany klip z dobrymi ujęciami i dynamiczną muzyką, mam nadzieję, że Wam się spodoba: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 (edytowane) 48 minut temu, Konrad Mroczek napisał: VFR 750 to najlepsza maszyna jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Jestem takim fanem tego motocykla, że aż mój znajomy zrobił o nim krótki film. Zobacznie fajnie zmontowany klip z dobrymi ujęciami i dynamiczną muzyką, mam nadzieję, że Wam się spodoba: kolejny świr - do leczenia vfr750 to był dobry motocykl ... w latach 90tych. ale aby pisać o nim, że najlepszy ever? po co w klipie dźwięk rzędowej czwórki? Edytowane 27 Listopada 2021 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Czemu do leczenia? A niech sobie żyje w swoim świecie jak mu tam dobrze. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 (edytowane) VFR była fajna ale w swoich czasach. Mam w garażu NTV 650 Revere, silnik też podobno majstersztyk na swoje czasy pod względem żywotności. I co z tego, projektowany był w latach 80-tych i na dzień dzisiejszy to cudów nie ma. Jest pancerny, jest prosty ale na tym koniec jego zalet. Kiepska elastyczność, kiepski zawias, kiepska pozycja za kierownicą, kiepskie hamulce. Oczywiście porównując do sprzętów z późniejszej epoki. Masz zadbaną VFR i chwała ci za to, trzymaj ją. Ale jako ciekawostkę z "tamtych lat" a nie jako "najlepszy motocykl świata". ------edit Jeszcze dodam, że kilkanaście lat jarałem się motocyklem jakim jest Suzuki DR 350. Też uważałem, że nie ma lepszego na świecie w tej klasie. Przejechałem się nową Hondą CRF 300L, moc ta sama co w DR i zonk. Honda jedzie lepiej, prowadzi się lepiej, zawieszenie lepsze, silnik bardziej elastyczny. No i w styczniu u mnie w garażu stanie nowiutka CRF a DR odchodzi do lamusa. Edytowane 27 Listopada 2021 przez Qadrat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.