Skocz do zawartości

omcia (Opel Omega)


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no jw

wymiana doświadczeń spostrzeżeń na długie zimowe wieczory :D

ja jeździłem 2.0 8v kombi , ciężkie , długie , tragicznie się parkuje , bokiem lata lepiej od poloneza , ale ścigać się może z starem z węglem i generalnie nie jedzie , za to dosyć sporo pali ale kombi jest bardzo ładowane ( prawie maluch do środka wjeżdża ) i tanie w utrzymaniu bo 2.0 8v opla jest prawie jak 1.6 -nie jedzie i dlatego się nie psuje :D no i dobre auto do przyczep , duże masy na haku ( kombi 2.0 8v napewno mogła ciągnąć niehamowaną 750kg a z hamulcem chyba 1800kg ale dokładnie nie pamiętam )

 

no a myślę o 2.5 v6 :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o 3.0 MV6. Na miasto faktycznie nieporęczny i z tym silnikiem opierdoli 15l, ale za to w trasie przy prędkościach przelotowych rzędu 180-200 km/h spalanie nie przekroczy dyszki. OC też będzie drogie, ale jedzie się tym pięknie :)

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na cholerę ci taki autobus? Masz żonkę, trójkę bachorków i rotwajlera, jedziesz na wczasy do bułgarii i potrzebujesz stodoły na kołach?

Kup sobie hatcha z jadem i będziesz miał zabawę a nie rozklapiałą kanapę w gazie.

A i przed zakupem skalkuluj sobie wymianę rozrządu w V6 z pompą wody i jeszcze może wymianę czterech sond lambda tak na początek.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurła...

Gdzie w PL polecisz z taką prędkością i jak długo?

Dodatkowo zżarty rdzą świerzb po iluś zdarzeniach krajowych i po solidnym dzwonie w DDRze. Sprowadzony jako składak z Penkun.

Szczepan klejony z czterech różnych, bitych w inne miejsca.

Michu

Do kradzieży drewna z lasu bierz t4.

:)

Pomogłem?

:icon_mrgreen:

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o 3.0 MV6.

prawdziwych MV6 jest bardzo mało . i ceny maja .... konkretne

 

Kup sobie hatcha z jadem i będziesz miał zabawę a nie rozklapiałą kanapę w gazie.

A i przed zakupem skalkuluj sobie wymianę rozrządu w V6 z pompą wody i jeszcze może wymianę czterech sond lambda tak na początek.

podobno priorytetem jest napęd na tył więc hatch raczej odpada

Sond nie wymieniałem a rozrząd jest ok 80 zł droższy niż do wersji 2.0

nieprawda bo 2l 8v pali najwięcej :D

ale 3l znowusz ma kiepską opinię odnośnie bezawaryjności , masa jest tych aut z padniętym silnikiem za cenę złomu a słupki są dosyć drogie więc coś musi być na rzeczy a 2.5 v6 jest trwałe i było w calibrach i vectrach więc jest ich więcej ( silników )

Miałem 3.0 przez ponad trzy lata . silnikowo nic się z nim nie działo tylko przeszedł na emeryturę bo był zgniły . Ale nie ze starosci tylko dlatego że kiedyś zaliczył dzwona i zgnił cały lewy przód na wylot . reszta się trzymała bez większych dziur czy rudej

tak samo po 2000 roku wszystkie złomegi były w ocynku . jeśli nie były walone to jakoś super nie gniją

to zostaje silnik 3.2

one weszły po 2000 roku na miejsce 3.0

a silnik 2.5 i 3.0 benz to konstrukcyjnie to samo

dopiero tak samo jak przy silniku 3.0 po zmianach silnik 2.5 zastąpił 2.8 który jest tak samo konstrukcyjnie taki jak 3.2

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pomyśl o 3.0 MV6. Na miasto faktycznie nieporęczny i z tym silnikiem opierdoli 15l, ale za to w trasie przy prędkościach przelotowych rzędu 180-200 km/h spalanie nie przekroczy dyszki. OC też będzie drogie, ale jedzie się tym pięknie :)

 

 

 

no wiadomo dla mnie to auto nawet na dzisiejsze czasy jest dosyć luksusowe , kochanka jak wspomina byłego mv6 w automacie to ma mokre suty więc i koszta utrzymania niestety są jak klasy wyższej a nie jak matiza....

 

 

Kup sobie hatcha z jadem i będziesz miał zabawę a nie rozklapiałą kanapę w gazie.

 

nie chce żadnego sracza , ma być RWD i koniec ja wiem że dresiki słuchające techna jeżdżą też syfikami ale ja chce RWD bo mam taki kaprys i koniec

 

 

A i przed zakupem skalkuluj sobie wymianę rozrządu w V6 z pompą wody i jeszcze może wymianę czterech sond lambda tak na początek.

 

tommo no coś za coś , to co całe życie jeździć polonezem bo rozrząd 25 zł ? ile razy ten rozrząd wymieniasz co pół roku ?

 

 

Gdzie w PL polecisz z taką prędkością i jak długo?

 

u mnie po głównej ulicy miasta jechaliśmy 180 z izo i ziomkiem po browary i na miękko i to caliną 2l 16v co się słabiej garnie od v6 :D fakt że dobrze idzie do tych 180 ale przy v6 to nie jedzie...wiem to było głupie i nieodpowiedzialne ale ..........lubie zapie**alać :D

 

Michu

Do kradzieży drewna z lasu bierz t4.

:)

Pomogłem?

 

 

 

a do kradzieży drzewa mam 2 buggy a jak jest grząsko bardzo a chcę coś konkretnego przywieźć biorę s18 z mostem od stara + skrzynia od stara a do niej skrzynią od żuka i przez rzekę jadę z 4 sekwojami które ciągne na łańcuchach ( koła z jodełką od 266 i niezależne hamulce a jak nie pomaga to w skrzynce łańcuchy, pedał w podłogę i 330 z torfu w którym na mosćie siedział wyciągałem ) także żaden pedalski t4 z napędem na przód mi niepotrzebny dziękuje za chęci ale tym razem się nie udało :D ...

 

 

prawdziwych MV6 jest bardzo mało . i ceny maja .... konkretne

 

mv6 to silnik czy pakiet :D ? bo ja byłem święcie przekonany że to jest silnik a kumpel mówi że to wersja auta bo można dorwać 3l v6 w totalnej biedzie ( korbotronik te sprawy )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micho...poszukaj sobie tu auta RWD w moich okolicach a kupię i wtedy pomyślisz jak to zabrać...zawsze można wysłać samochód do PL.

Na pewno nie będzie miało elementów z przystanku autobusowego i sprężyn z bujanych kaczuszek z placu zabaw.

mobile.de

autoscout24.com

Jak zainteresowany jesteś to na messengera podam Ci kod do wyszukiwania koło mnie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mv6 to silnik czy pakiet :D ? bo ja byłem święcie przekonany że to jest silnik a kumpel mówi że to wersja auta bo można dorwać 3l v6 w totalnej biedzie ( korbotronik te sprawy )

MV6 to cały pakiet - siedzenia + lusterka z pamięciami klimatronik i cała top reszta . Ogólnie max wersja wyposażenia. Potrafi zawstydzić niejedną BMW 5 czy mercedesa E z tamtych lat

3.0 nie widziałem w totalnej biedzie . Ale nie mówię że nie było

Może wychodziły jakieś wersje "salon polska" :biggrin:

Generalnie niemiec jak zamawiał topowy silnik to RACZEJ nie szczędził na wyposażeniu

Zdarzają się biedne wersje które kiedyś były jakimiś 2.0 8V a ktoś mu zmienił silnik

Ogólnie ja bardzo miło wspominam omegę 3.0

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdziwych MV6 jest bardzo mało . i ceny maja .... konkretne

Nie bez powodu ceny są wysokie. To jest jedno z aut które biorę pod uwagę jako taki nieśmiertelnik prawdziwej motoryzacji: Wyszukać "igłę", przepłacić za starucha, jeździć do śmierci bez sraczki o cokolwiek. (EGR, DPF, Ad blue czy jak to się pisze, CHWDP i inne podobne pseudo-ekologiczne patenty). Luksus i postęp połączony z zatrzymaniem się w czasie w najlepszym momencie.

 

Edytowane przez ZIGGI

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez powodu ceny są wysokie. To jest jedno z aut które biorę pod uwagę jako taki nieśmiertelnik prawdziwej motoryzacji: Wyszukać "igłę", przepłacić za starucha, jeździć do śmierci bez sraczki o cokolwiek. (EGR, DPF, Ad blue czy jak to się pisze, CHWDP i inne podobne pseudo-ekologiczne patenty). Luksus i postęp połączony z zatrzymaniem się w czasie w najlepszym momencie.

 

 

A ja nie wiem skąd to przekonanie, że na starość auto się konserwuje i staje się bezawaryjnym. Takie stare auto nawet jak przestoi w garażu pół życia, wymaga szczególnej troski, wymiany wielu elementow na nowe itd. Pół biedy jak to ma być weekendowóz ale do codziennej tyrki taki stary samochód zamęczy ciągłym dłubaniem i naprawami. Omega nawet jak była względnie nowa nie była jakimś mega niezawodnym sprzętem. Merc czy Audi były znacznie solidniejsze. Taka stara Omega to tylko dla fana marki i turlania się dla przyjemności od święta, nic więcej.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś ??

ja omegą zrobiłem jakieś 40 tys . wymieniłem rozrząd , klocki i jakieś gumy w zawieszeniu i na samym początku przepływomierz bo ktoś założył chiński i chyba ze dwa razy olej w silniku :biggrin:

nie dotknąłem świec , skrzyni , tylnych hamulców itp

wiem że człowiek go wziął właśnie na swapa - miał swoją 2.0 nie zgniła i poprzekładał co chciał

jeździ do dzisiaj

fakt że audi wygodniejsze ale jeśli chodzi o utrzymanie praktycznie to samo

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka stara Omega to tylko dla fana marki i turlania się dla przyjemności od święta, nic więcej.

 

no to co polecasz ?? tylko odrazu mówię nie chce słyszeć o FWD i dieslu , ma być RWD i benzyna i żadnego kałdi i VW bo mam alergię na vagi -przepraszam

 

stara bo stara ale operujemy budżetem maks 10 tys zł co ty chcesz za rocznik w tej kasie kupić ? za 10 tys kupuje się przyzwoitą ( może nie idealną ) mv6 a śmicia do kręcenia się pod lidlem kupuje się za 2-3 tys ( za 2300 sedan 2.5 v6 z pospawanym dyfrem tylko że bez gazu , co w tej cenie lepszego do okrążania latarni kupisz , e36 1.6 serie w sedesie ? ) .........mv6 zaczynają się od 5 tys ja chciałbym manual więc ciężej bo większość 3l jest w automacie ....

 

 

Pół biedy jak to ma być weekendowóz ale do codziennej tyrki taki stary samochód zamęczy ciągłym dłubaniem i naprawami.

 

ja dzisiaj polonezem za 1500 zł zrobiłem 500km , nawet nie wiem jak wygląda od spodu ale fakt wody do chłodnicy i oleju dolewałem to są te ciągłe naprawy ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz awersje do VAGa to może jeszcze mercedes ??

np slk clk czy okular ??

(ale okulary gniją na potęgę pozostałe trochę mniej )

silniki z kompresorem dają się mega podkręcić :biggrin:

jeśli chodzi o omegę to zajrzyj tu

http://forum.omegaklub.eu/

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...