Skocz do zawartości

Brak palców dłoni a dobór/przystosowanie motocykla.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiedziałem w którym miejscu założyć ten temat więc trafił tu. Otóż tak, mój tata w wyniku wypadku ze 35 lat temu, stracił 4 palce w lewej ręce, został tylko kciuk i może z 1,5 cm sąsiedniego palca. Przed wypadkiem również jeździł motocyklem i teraz często o tym myśli. I tu pojawia się problem z niepełnosprawnością. Pierwsze co przychodzi na myśl to skuter, jednak Tacie podobają się tylko i wyłącznie motocykle klasyczne/chopper/cruiser, tylko okrągła lampa itd. Niestety na rynku praktycznie nie występują takie pojazdy z automatem - w rozsądnych pieniądzach. Myślałem czy nie kupić jakiegoś małego, taniego sprzętu pokroju Suzuki GN250, Kawasaki LTD, Virago 250 itd i w jakiś sposób go przystosować? Tylko co można zrobić? Przenieść sprzęgło na prawą rękę a przedni hamulec zintegrować z nożnym? Ktoś miałby jakieś pomysły? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być ewentualnie obie klamki z prawej strony.

 

Nie mam doświadczenia w czymś takim ale to wydaje się świetnym pomysłem...

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularna przeróbka wśród stunterów tyle że oni przekładają tylny hebel na prawą manetkę. W każdym razie jest miejsce na dwie klamki.



Jest też taki gość w Moto2, Mattia Pasini, który ma niedowład prawej ręki i obie klamki ma z lewej strony:

 

https://clickdomain.net/awesome-passini-uses-brake-and-clutch-only-one-hand/

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiedziałem w którym miejscu założyć ten temat więc trafił tu. Otóż tak, mój tata w wyniku wypadku ze 35 lat temu, stracił 4 palce w lewej ręce, został tylko kciuk i może z 1,5 cm sąsiedniego palca. Przed wypadkiem również jeździł motocyklem i teraz często o tym myśli. I tu pojawia się problem z niepełnosprawnością. Pierwsze co przychodzi na myśl to skuter, jednak Tacie podobają się tylko i wyłącznie motocykle klasyczne/chopper/cruiser, tylko okrągła lampa itd. Niestety na rynku praktycznie nie występują takie pojazdy z automatem - w rozsądnych pieniądzach. Myślałem czy nie kupić jakiegoś małego, taniego sprzętu pokroju Suzuki GN250, Kawasaki LTD, Virago 250 itd i w jakiś sposób go przystosować? Tylko co można zrobić? Przenieść sprzęgło na prawą rękę a przedni hamulec zintegrować z nożnym? Ktoś miałby jakieś pomysły? Pozdrawiam

Mozesz wybrac Motocykl ze sprzeglem noznym.

Mozesz tez, zastosowac nozny wysprzeglik z HD WLA 42 do tych Motocykli. ktore wymieniles, albo to co napisali powyzej czyli sprzeglo po prawej stronie.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzeglik nożny z WLki na lewa strone sprzela, zamiast zmiany biegow.

Dzwignia zmiany biegow na drążku przy zbiorniku z lewej strony i tyle...

Pozostaje gaz i hebel na kierze z prawey i nozny w nodze z prawej.

Oblukajcie sobie ten system w tym modelu....

Prosta sprawa...

 

 

Albo ogarniecie wszystkich 3 ciegien wprawa reką... - to fakt moze byc ciezko...

 

Pozdrawiam

FIS

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt z hydraulicznym wysprzęglikiem i podłączyć się do pompy tylnego hamulca. Rozwiązanie najprostsze z możliwych. Gdyby moto nie było seryjnie wyposażone w hydrauliczny wysprzęglik to są konwertery linka -hydraulik o takie: https://pl.aliexpress.com/item/Motorcycle-Modified-Hydraulic-Brake-Clutch-Cable-Hydraulic-Clutch-Pump-Cylinder-Pump-M10x1-25mm/32768594885.html?spm=a2g17.search0104.3.39.7e857460XyAATZ&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10696_10084_10083_5011815_10618_10307_10301_10135_10821_10133_5723615_5011715_10059_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620,searchweb201603_13,ppcSwitch_5&algo_expid=b19786b5-3105-485b-97d5-cb9108c9124b-5&algo_pvid=b19786b5-3105-485b-97d5-cb9108c9124b&transAbTest=ae803_1&priceBeautifyAB=0

 

Wtedy pozostaje problem tylnego hamulca, ale tutaj łatwiej byłoby już wrzucić go choćby na prawą stronę kiery, albo obok dźwigni zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego bym zaczal to dowiedzial sie, jak bedzie sprawa wygladac od strony prawnej, jak bedzie z dopuszczeniem do ruchu.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego bym zaczal to dowiedzial sie, jak bedzie sprawa wygladac od strony prawnej, jak bedzie z dopuszczeniem do ruchu.

 

:crossy:

 

 

Do takiej przeróbki nie ma przeciwwskazań. Art. 66. 1. PRD

 

Przy okazji, proponuję dowiedzieć się czy aby nie przysługuje jakieś dofinansowanie na taką przeróbkę. Były takie programy, możliwe że dalej są...

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-nc700/750 z dtc - przerobić wizualnie aby się podobało ;)

-sprzęgło typu rekluse - wiem, że w ofercie są do endurasów ale również do HD, nie wiem jak z dostępnością do innych modeli motocykli

-jawa/cz 350 - sterowanie sprzęgłem zintegrowane z dźwignią zmiany biegów - z tego co pamiętam (latałem "cezetką" jakieś 17 lat temu) da się również ruszać odpuszczając dźwignie zmiany biegów

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej przeróbki nie ma przeciwwskazań. Art. 66. 1. PRD

 

4jku

 

Dziwie sie, ze jako policjant cytujesz przepis a ich nie znasz

 

tu masz wyciag z podanego artykulu 66.

 

W Pojezdzie ktory ma wydane COC nie masz prawa samodzielnie zmienic czegokolwiek, a juz definitywnie nie w ukladzie hamulcowym.

 

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

8. W rozporządzeniach, o których mowa w ust. 5-7, należy uwzględnić w szczególności:

 

1) konieczność zapewnienia bezpiecznego korzystania z pojazdów;

 

3) przepisy i porozumienia międzynarodowe dotyczące pojazdów, ich wyposażenia i części;

 

:crossy:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...