Rura_ Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Widzisz.. Tylko cały problem polega na podejściu...Sam bardzo często piszę to samo - drogo? To czas się przesiąść na rower... A piszę tak, ponieważ dobijają mnie jęki i stęki ludzi "oszczędzających" na byle pie**ole i serwisie, a później jęczących "jakie to drogie"... Zobaczysz Sama, że w pewnym momencie poczujesz, co motocykl mówi do Ciebie w czasie jazdy.... ;)I byleś tylko wiedziała co wówczas zrobić .. ;) Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 (edytowane) Macie może więcej porad na co głównie uważać w mieście? Ze swojej strony polecam poczytanie raportów z statystyk wypadków, aby wzrosła Twoja świadomość (tj. czego możesz się spodziewać). Największe żniwo to zderzenia boczne (32% wszystkich wypadków) i wymuszanie pierwszeństwa (27%). Nie bądź więc łasa na swoje pierwszeństwo. Pierwszeństwo traktuj jako rzecz umowną, którą osoba bez pierwszeństwa musi potwierdzić. ; ) Ogólnie polecam lektury, nie da się w prosty i szybki sposób streścić taktyk do jazdy w mieście, czy nawet poza. To temat na wiele artykułów, a nawet i na książki. W empiku aktualnie prawie za darmo (26 zł) jest książka "Strategie Uliczne", może Ci pomóc co nieco zrozumieć. Są też inne książki, jest ich masa (np. seria "Motocyklista Doskonały", czy "Przyśpieszenie"), jeśli jesteś zainteresowana zdobywaniem wiedzy, to z pewnością je znajdziesz i poczytasz. ; ) PS Polecam także przeglądanie działu "Smutne, ale prawdziwe". Masz tam informacje z pierwszej ręki, możesz zastanawiać się co się stało i jak można było tego uniknąć. Edytowane 18 Czerwca 2018 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poczatkujaca Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Motocyklista doskonały już jest przeze mnie "napoczęty" stąd mój już lekko wypracowany dystans do kierowców, teraz tylko trzeba jeszcze bardziej ograniczyć to zaufanie. Będę czytać ile wlezie, nigdy nie zaszkodzi a może pomoże. Żużu nie powiedziałam, że to za daleko, ja mogłabym z motka nie zsiadać cały dzień więc dla mnie to żaden problem ale na początku wolę robić mniejsze dystanse i stopniowo je zwiększać w miarę moich umiejętności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Sygnalizuj innym uczestnikom ruchu swoje zamiary i pamiętaj, że wielu tego nie robi. To znaczy wielu nie sygnalizuje jaki manewr będzie wykonywało. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Napiszę kilka słów od siebie i to chyba będzie to o co kolega pytał. Tydzień temu byłem na jednodniowym kursie supermoto.Ot motorek to Yamaha wr450.Kurs wyglądał mniej wiecej tak:poł godziny teorii o tym jak się jeździ SM, pożniej każdy ok 10min swobodnej jazdy po torze kartingowym aby szkolący mogli wywnioskowac kto jak jeździ.Później kilka zadań w tym jazda w kółko, czyli mały promien, stosunkowo większa prędkość i jak najniższe położenie motocykla.. (mało kto dawał sobie z tym radę). Nstępnie kilka zadań kończywszy na powerslidach..Do czego zmierzam? Na kursie było 21 osób w tym wycieczka 14 intruktoró prowadzacych swoje szkołu lub pracujących w szkołąch nauki jazdy. Generalnie ludzie z wieloletnim doświadczeniem jazdy na moto ale jakież było ździwienie jak właśnie oni w wiekszośći nie potrafili wykonać wydawało by się prostych zadań.Jeden (lider grupy) leżał jako jedyny 3 razy. Raz zaliczył pięknego highside'a.Generalnie to ludzie którzy może i robią miliony km na swoich GSach turlając się z A do B. Problem zaczyna się jak przychodzi sytuacja awaryjna...Jedyne co to chwała im za to, że się doszkalają.. Doświadczenie o czywiście przygodzi z przejachanymi kilometrami ale jeden po 10tyś km będzie ogarniał to zdecydowanie lepiej niż inny po milionie km.. kwestia indywidualna.. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Arek, napisz moze, gdzie to szkolenie sie odbywalo :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 W mieście zawsze dwa palce na klamce hamulca i nie oglądaj się za fajnymi dupami bo może to być ostatni Twój widok w życiu. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Męskimi? no.. no... no... Nie podejrzewałem Kolegi :D. Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poczatkujaca Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 W mieście zawsze dwa palce na klamce hamulca i nie oglądaj się za fajnymi dupami bo może to być ostatni Twój widok w życiu.Fajną dupę to mam na siodle w trakcie jazdy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Fajną dupę to mam na siodle w trakcie jazdy ;)Tylko się wtedy za nią nie oglądaj ;)A wracając do tematu to pamiętaj że musisz jeździć. Teoria praktyki nie zastąpisz a obycia z motocyklem (co jest chyba najtrudniejszym kawałkiem układanki) najszybciej nauczysz sie w kontrolowanych warunkach szkolenia. Obycie w ruchu trzeba sobie już wyjeździć ale książki będą dobrym podkładem na początek. Koniec gadania ... brać się za jazde ;) Edytowane 19 Czerwca 2018 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Tak czy inaczej jedź się podszkolić w technice na jakiś karting. Tak proponuję :)Aaaa i do jakiejś sprawdzonej szkoły - tu mam na myśli posta pisanego wcześniej odnośnie instruktorów, którzy sami przyjechali się szkolić. Oczywiście nic w tym złego, ale lepiej uczyć się od takich, którzy już są wyszkoleni. Pozdr.F. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Męskimi? no.. no... no... Nie podejrzewałem Kolegi :D.Nie, nie. Damskimi. Wszystko wina damskich tyłków. Zamiast skupić się na drodze to facet pomyśli:"Ale tyłek. Ale bym ją... Uch..." i kilkanaście pozycji przed oczami. Babeczka pomyśli (z zazdrością):" Ale tyłek. Muszę jeść więcej marchewki i częściej chodzić na siłownię, tylko co wybrać bieżnię czy rower... ple ple ple... ple ple ple... ";) Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Arek, napisz moze, gdzie to szkolenie sie odbywalo :crossy:W Holandii.Szkolenie prowadzi typ co się nazywa Marcel van Drunen.Typ ma 7 razy z rzedu mistrza kraju SM. Wcześniej mistrza w DE 3 lata z rzędu (cross) i wiele innych wygranych mistrzostw. Na Dakarze zajął 48 miejsce. Generalnie takie szkolenia to bardzo dobra inwestycja ale trzeba już coś ogarniać bo wbrew pozorom to nie nauka jazdy slalomem a szlifowanie techniki.. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) W Holandii. Szkolenie prowadzi typ co się nazywa Marcel van Drunen.Typ ma 7 razy z rzedu mistrza kraju SM. Wcześniej mistrza w DE 3 lata z rzędu (cross) i wiele innych wygranych mistrzostw. Na Dakarze zajął 48 miejsce. Generalnie takie szkolenia to bardzo dobra inwestycja ale trzeba już coś ogarniać bo wbrew pozorom to nie nauka jazdy slalomem a szlifowanie techniki.. Croowab tak myslalem :icon_mrgreen: Bo nie podejrzewam aby w PL ktos tak szkolil :icon_mrgreen: Zreszta widac po Twoim wyszkoleniu ! :lalag: :crossy: Edytowane 19 Czerwca 2018 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Co Ty gadasz. ! raz tam byłęm i koleś pokazał mi jak źle jeżdżę :)No może nie tyle co źle co wiele można poprawić.. Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.