Skocz do zawartości

branie oleju


embe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na dystansie 1500km silnik wziął mi 0,4 litra oleju. Czy uszczelniacze zaworowe i pierścienie są jedynymi możliwymi miejscami "przecieku"? Silnik się poci, ale nic nie leci na ziemię, także to zużycie pomijam. Jak po wyglądzie świecy (jeśli to możliwe) stwierdzić gdzie leży przyczyna "wycieku" (uszczelniacze/pierścienie)?

 

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego na jakim oleju jezdzisz. Co do dystansu to jeśli ostro pałowałeś to na takim dystansie moto mogło ci wciągnąc 0.4. Wykręć świece i obejrz dokładnie jak wyglądają, gdy będziesz miał ojel syntetyczny, to niewiele na nich zobaczysz gdyż zostawia on niewiele nagaru. Najlepiej było by gdybyś sprawdził ciśnienie sprężania, da ci to pogląd na to w czym jest przyczyna (uszczelniacze, czy zużyte pierścienie/tłoki/gładz). W każdym razie wykręć świece. Świece w silniku dobrze pracującym powinny mieć ceglasty kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o XJ600 z 1986 roku. Przebieg 68000 z grosikami. Zimny silnik leciutko dymi z prawego tłumika. Czasem nie dymi w ogóle. Po ostrym przygazowaniu w okolicach 8000 znów zadymi, ale nie są to kłęby dymu...po prostu widać przez moment spaliny. Spokojnie pracujący silnik nie dymi wcale.

 

Jeżdżę na Motulu 5100 15W-50 półsyntetyku. Połowę z tego dystansu przejechałem w mieście raczej w środkowych zakresach obrotów. Ostre przyspieszanie rzadko, od czasu, do czasu. Druga połowa w trasie z prędkościami od 110 do 140. Ostatnim razem gdy wykręcałem świece były czarne i wilgotne. Był na nich olej, ale nie w formie paćki, czy zwęglonych okruszków tylko w postaci ciekłej.

 

Dzięki za odp. Jutro obejrzę świece.

 

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli od początku nie były wymieniane uszczelniacze to na pewno straciły już swoją sprężystość. Tyle że cieknące uszczelniacze zabarwiają spaliny głównie na wolnych obrotach, po przytrzymaniu na wyższych obrotach nie powinno być widać zabarwienia spalin. Tyle że nie polecam kręcenia silnika na wysokich obrotach zanim sie nie nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny objaw zauważyłem u Marlewa. Jak wyskoczyliśmy w Tomaszowie na szosę katowicką i Marek "przypałował" to poza tyłem jego motocykla :( zobaczyłem dymiące wydechy. Na tyle silnie że w domu moja pani zapytała czy to normalne że moto tak dymi.Zapytaj Marlewa bo on cos w swojej Xj'cie robił.Może ma jakis pomysł.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem xj600 z 93 roku przez 1,5roku i to już normalka w tych silniczkach że lubią pociagnąć sobie oleju chociaż wcale nie ciągną się za motocyklem niebieskie kłeby dymu.Jakos się do tego przyzwyczaiłem i zawsze mam pod siedzeniem olej i raz na tydzień sprawdzam jego poziom w motocyklu:).Ogólnie taniej wychodzi kupić litr oleju niż wymieniać uszczelniacze zaworowe.Zreszta twój sprzet ma swój przebieg i wiek ,groźnym objawem byłoby jakby spalił te 0,4 litra oleju na 100km :eek2:

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny objaw zauważyłem u Marlewa. Jak wyskoczyliśmy w Tomaszowie na szosę katowicką i Marek "przypałował" to poza tyłem jego motocykla  :( zobaczyłem dymiące wydechy. Na tyle silnie że w domu moja pani zapytała czy to normalne że  moto tak dymi.Zapytaj Marlewa bo on cos w swojej Xj'cie robił.Może ma jakis pomysł.

 

Pomysłu nie mam ;) uznaje to za normalne i cieszyłbym sie jakby brał tylko tyle co Embe... u mnie przy ostroznej jezdzie jest 0,5 l/1000 a przy ostrej ponad litr - przy czym uszczelniacze są nowe a w cylindrach pow. 9,5 atmosfery - te typy muszą brać trochę oleju i już - nawet XJRa Zbyszka jak jedzie ostro (pow. 5000 obr) potrafi wymagać dolewki po 1000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy prawicie?! Ja też mam Xj co prawda 650 z 82r. Ponoc one też biorą sporo oleju, a moja wciąga jakieś 0.4l na 5 tys km. I ot przy bardzo mieszanej jezdzie. Po złożeniu silnika wsuneła mi troche wiecej, ale to dlatego że musiał się troche dotrzec, gdyż wymieniałem głowice i cylindry, ( ale nie na nowe). Jeżdze na pół syntetyku Valvoline 10w40. Troche dziwi mnie to że piszecie, że powinny tyle palić ( oleju). MArlew wiesz co moze byc przyczyną dobrego sprężania u ciebie? To że olej uszczelnia szczeliny tłok/gładz/ pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... MArlew wiesz co moze byc przyczyną dobrego sprężania u ciebie? To że olej uszczelnia szczeliny tłok/gładz/ pierścienie.

 

Pewnie masz racje... Ja po prostu tym razem nie zamierzam robić kapitalki bo i tak na wiosne bedzie co innego - a jak ktos będzie chciał nią pojezdzic dłużej to albo zainwestuje w nowe pierscienie (bo głowica jest OK) albo pogodzi sie z dolewaniem 200 ml oleju co tankowanie...

Ale reasumując - Embe nie przejmuj się bo tyle co u Ciebie to pryszcz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja SVka mimo 30.000km na Castrolu Actevo czasami po uruchomieniu potrafiła chwilke zadymić (2-3 sekundy) jak się nagrzała przestawała dymić w ogóle. po zmianie oleju na Aral tez 10w40 półsyntetyk. zjawisko ustąpiło. aha w trasie na Castrolu na każde 1000km wypijała około 100ml oleju przy jeździe autostradowej 140-150km/h. Teraz na Aralu podczas jazd miejskich oleju nie ubywa ani o mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Świece są czarne, mokre. Nie aż tak, żeby coś kapało ;) ale widać ...bo błyszczą. Po dotknięciu szmatką zostawiają na niej czarne ślady. Wszystkie cztery wyglądają podobnie. Mój poziom oleju zachowuje się dziwacznie. Przez noc potrafi ubyć połowa "okienka" (Marlew będzie dobrze wiedział o co chodzi). Okienko jest okrągłe i na pewnej wysokości dodatkowo zasłonięte jakąś blaszką, żeby poziom oleju nie był widoczny nawet, gdy jest go trochę więcej niż MIN. Także de facto mam powiedzmy 4/5 poziomu oleju, robię dolewkę do pełna, przychodzę rano i co widzę? Nie wierzę własnym oczom, bo oleju ubyło. Tak miałem już kilkakrotnie. To jakiś nonsens. Czasem po jeździe widzę pełne okienko. Aż strach, że oleju jest za dużo. Wyłączam silnik, stawiam na centralce (w garażu mam równą, poziomą podłogę) i rzucam się na kolana. Olej spływa dosyć szybko. Widzę połowa....3/4...4/5...i pełne okienko. Po rozgrzaniu oleju czasem robi się o (na oko) około 1-2 mm więcej niż MAX. No...dobra. Ale rano oleju ubywa o 1/4 poziomu widocznego w okienku. To u mnie bardzo częste. Przecież nie mam suchej miski do cholery ;)

 

W Borkach myślałem, że na krótkim dystansie wziął mi masę oleju...ale chwilę po odpaleniu silnika nagle olej się zjawił. Zupełnie, jakby wypłynął z jakiegoś pojemniczka.

 

Mój konik potrafi mi mrugnąć lampką oleju (na ostatnich kilkuset kilometrach dwa razy) pomimo tego, że niewiele brakuje do kreski MAX i to przyprawia mnie o siwe włosy. Przyspieszam dziarsko (wiedząc, że olej jest i to w zacnej ilości) a tu nagle "OIL" i cholera wyłączam zapłon no bo co innego zrobić? To czyni z jazdy kaszanę, bo cały czas zerkam, czy ta cholerna czerwona żarówka się nie zaświeci. Może olej jest za gęsty? Chciałbym w miarę możliwości usunąć to "branie" oleju, żeby jeździć spokojnie. Myślę, że szybko się z XJtą nie rozstaniemy. A jeśli mamy być razem, to w zdrowiu i w chorobie...ale choroby będziemy leczyć ;)

 

michał

 

pees: Co do przygód Hiszpana... zmiana oleju z 15W-50 na 20W-40 (zalecany przez producenta) mogłaby coś tutaj zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo sprawdzałem poziom oleju jest full no to jeździłem i jeździłem sprawdzam ponownie jest full no to jade a tu niespodzianka zapala sie lampka cinienia oleju i zonk sprawdzam na rozgrzanym silniku a tu poziom oleju ledwo co zachacza o minimum . Mysle że jest to spowodowane lepkością oleju i tym nieszczęsnym okienkiem , po prostu jak olej jest zimny ma wieksza lepkośc i właściwie "zalepia" nam okienko i cały czas widzimy full oil:)

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

....(Marlew będzie dobrze wiedział o co chodzi). Okienko jest okrągłe i na pewnej wysokości dodatkowo zasłonięte jakąś blaszką, żeby poziom oleju nie był widoczny nawet, gdy jest go trochę więcej niż MIN. Także de facto mam powiedzmy 4/5 poziomu oleju, robię dolewkę do pełna, przychodzę rano i co widzę? Nie wierzę własnym oczom, bo oleju ubyło. Tak miałem już kilkakrotnie. To jakiś nonsens.

Mój konik potrafi mi mrugnąć lampką oleju (na ostatnich kilkuset kilometrach dwa razy) pomimo tego, że niewiele brakuje do kreski MAX i to przyprawia mnie o siwe włosy. .....michał

 

 

Embe - mniej więcej juz wiem o co chodzi ;) staraj się sprawdzać poziom zawsze w tych samych warunkach np 10 min po zgaszeniu ciepłego silnika - ręczę że nagle wyniki bedą zblizone... tez nie wiem dlaczego ale na zimnym silniku w XJ zawsze jest za mało oleju a po rozgrzaniu sporo przybywa

 

Nastepna sprawa - kontrolka oleju w XJ mówi o poziomie oleju a nie jego ciśnieniu! Idąc dalej - zakładając że w silniku jest 3 l oleju a różnica między min i max wynosi ok. 300 ml to uwierzcie że jak nagle w trasie z uwagi na min zapali się kontrolka to w silniku jest jeszcze ponad 2,5 l oleju i na pewno (bez pałowania na 10 tys obr) nic sie nie stanie.

 

W mojej xj jak popracuje dłużej stojąc na bocznej podstawce pali sie kontrolka oleju przez nieraz 200-500 m jazdy

 

to chwilowo tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...