Skocz do zawartości

O dużych motocyklach dwusuwowych


Gość Punkbuster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zupełnie serio pytam z ogromem niewiedzy swojej to co pan konstruktor MZ-tkowych silników wniósł poczesnego w ich rozwój, że go u Suzuki zatrudnili ?

 

 

zjawisko rezonansu w wydechu, które nie było wtedy znane

 

ten gościu miał generalnie styczność z silnikami odrzutowymi i tam mu podobno wpadło do głowy żeby wykorzystać to zjawisko do dopalania mieszanki, która normalnie szła na straty

 

a co do tej "sprawności" tak uwielbianej przez pryszczatych wojtków co się za dużo naczytali (auto świata siedząc na klopie bo fachowej literatury na oczy nie widzieli)

 

 

to jak mamy definiować ową "sprawność"? straty przy zamianie energii cieplnej na mechaniczną? hahahah.......

 

bierzemy pod lupę Crossa 125 2T - moc jest, niska masa, prosta budowa (mniejsze ryzyko awarii)

teraz to samo w 4T - ch*j nie moc, waży 2 x tyle, i napewno coś zaraz je*nie

 

dla mnie sprawa jest oczywista

 

jak chcesz mieć sprawność jeden z drugim to sobie wsadźcie w ramy silniki elektryczne, wtedy motocykl będzie "sprawny" ale do niczego

 

Dwusuw jest prosty w budowie, ale ZJAWISKA jakie zachodzą w tym silniku proste nie są, dobrze wystrojony dwusuw przebije pod każdym względem 4T w sporcie i nie tylko

 

ten cały hejt na dwusuwy bierze się z mentalności polskiego janusza, co wie o nich tyle że za komuny były i kopciły i trzeba było mixol dolewać.

Edytowane przez AdamYZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zjawisko rezonansu w wydechu, które nie było wtedy znane

To jeśli nad tym ten konstruktor pracował, nad wykorzystaniem rezonansu na doładowaniu i na wydechu to łebski gościu był. Dziś ludzie prują na pałę wydechy a potem na hamowni zdziwienie, że 3-4 KM mniej litrowa maszyna wyciska, a przecież głośniej jest :). Przecież to wszystko dopasowane, obliczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech w 2T a 4T to dwa różne światy nie chce mi się rozpisywać, poczytaj Grahama Bella chociażby

 

 

o ile w 4T po wypruciu wydechu spadnie Ci moc o parę koni i popalisz zawory wydechowe bo zmniejszysz ciśnienie wewnętrzne w układzie.

 

o tyle w 2T na wydechu możesz stracić nawet do 70% mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

o ile w 4T po wypruciu wydechu spadnie Ci moc o parę koni i popalisz zawory wydechowe bo zmniejszysz ciśnienie wewnętrzne w układzie.

 

Patrz cholera w moim Legacy od kilku lat mam wolny wydech cały i nie dość, że zawory całe to przybyło 50 koni.

 

Zblaźniasz sie tylko pisząc taki bzdety.

 

Jedna rzecz mnie nurtuje w tym temacie. Skoro 2t jest tak zajebisty, dlaczego już prawie przestano go produkować? Nawet w motocrosie wypiera go cztersuw. Pewnie zaraz się dowiem, że jakaś tajemna spiskujaca siła robi wszystko, żeby zniknął podobie jak zajebisty silnik parowy, prądnica czy inne cudowne wynalazki. Doprawdy fascynujące.

 

michoa moje e66 ma 48 zaworów i na A1 przy 160 km/h spalił 11,8 litrów. Cuda panie.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz cholera w moim Legacy od kilku lat mam wolny wydech cały i nie dość, że zawory całe to przybyło 50 koni.

 

Zblaźniasz sie tylko pisząc taki bzdety.

 

Jedna rzecz mnie nurtuje w tym temacie. Skoro 2t jest tak zajebisty, dlaczego już prawie przestano go produkować? Nawet w motocrosie wypiera go cztersuw. Pewnie zaraz się dowiem, że jakaś tajemna spiskujaca siła robi wszystko, żeby zniknął podobie jak zajebisty silnik parowy, prądnica czy inne cudowne wynalazki. Doprawdy fascynujące.

 

michoa moje e66 ma 48 zaworów i na A1 przy 160 km/h spalił 11,8 litrów. Cuda panie.

Tommo, z pełnym szacunkiem, ale tak patrząc na dyskusję z boku, to sam się w tym momencie zbłaźniłeś.

 

Chłopaki fajnie i merytorycznie piszą, Michu podał kilka naprawdę sensownych i uzasadnionych argumentów a ty wyleciałeś z takim tekstem podając za przykład turbo doładowany silnik po modyfikacjach, remapach i cholera wie co jeszcze zrobione żeby te 50 koni wyszło.

 

Już teraz nie pijąc to nikogo, to naprawdę nic na tych forach nie denerwuję tak, jak forma dyskusji "a bo tak i ch*j". Jak coś wiesz i sądzisz że ktoś się myli to UZASADNIJ co, jak i dlaczego, bo wszystko inne to jest tylko czcze gadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo pewnie już na jakiś forach samochodziarzy bany podostawał za opowieści dziwnej treści to przyszedł tutaj lać gorzkie żale.

 

 

50KM ekstra ? dzięki wyprutemu wydechowi, jeszcze powiedz że wolnossący, brawo za chwilę zacznę Ci mówić per "synek" bo wodę lejesz lepszą niż gimbaza na forach.

 

 

jeszcze jedno pytanie? MIAŁEŚ W OGÓLE JAKĄKOLWIEK STYCZNOŚĆ z dobrym 2T? gwarantuje Ci że takiej Huski WR360 byś nie objeździł za to ona Ciebie. Znajdź mi 4T w tej pojemności, które tak sponiewiera (choć i tak nie wiesz o czym pisze bo tego z pewnością nie doświadczyłeś).

 

piszesz głupoty bez wiedzy i doświadczenia.

 

wyjdź i zamknij drzwi.

Edytowane przez AdamYZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, z pełnym szacunkiem, ale tak patrząc na dyskusję z boku, to sam się w tym momencie zbłaźniłeś.

 

Chłopaki fajnie i merytorycznie piszą, Michu podał kilka naprawdę sensownych i uzasadnionych argumentów a ty wyleciałeś z takim tekstem podając za przykład turbo doładowany silnik po modyfikacjach, remapach i cholera wie co jeszcze zrobione żeby te 50 koni wyszło.

 

Już teraz nie pijąc to nikogo, to naprawdę nic na tych forach nie denerwuję tak, jak forma dyskusji "a bo tak i ch*j". Jak coś wiesz i sądzisz że ktoś się myli to UZASADNIJ co, jak i dlaczego, bo wszystko inne to jest tylko czcze gadanie.

IZO samo uwolnienie wydechu w moim samochodzie dodało blisko 50 koni. To samo było w 200SX. A co ma za znaczenie, że jest turbo odnośnie tego co napisał Adam YZF że zaraz zawory polecą i spadnie moc silnika? To są idiotyzmy, trzeba pisać sprawę po imieniu. W 99% seryjnych samochodów i motocykli także 4t uwolnienie wydechu "zgodnie ze sztuką" podniesie jego moc i osiągi bez żadnych skutków ubocznych.

 

To mają być te merytoryczne argumenty polegające na wciskaniu palcem zaworu i określaniu ilości strat w napędzie rozrządu tak? To jest po prostu błazenada a nie merytoryka. Ale odpowiem na to w ten sposób. Mam głowicę 16 zaworową Hondy która generuje 200 koni i 280 nm momentu. Zakładam klucz oczkowy długości równej śr. koła rozrządu i obracam nim jedną ręką bez większych problemów mimo że nie ma wymuszonego smarowania. Co to za straty dla tak mocnego silnika. 50 koni jak pisze michoa? Przecież to jest absurdalne!

 

Sprawność cieplna silnika to zdollność do zamiany dostarczonej energii na pracę. Wszędzie w wiarygodnych źródłach doczytacie się że ta dla silnika 2t jest niższa. I to w zasadzie zamyka temat. Dwusów przechodzi do historii czy nam się to podoba czy nie. Takie są fakty.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. W 99% seryjnych samochodów i motocykli także 4t uwolnienie wydechu "zgodnie ze sztuką" podniesie jego moc i osiągi bez żadnych skutków ubocznych.

 

 

Chyba wyraźnie pisałem o ciśnieniu w układzie wydechowym, zjawiska falowe na dolocie i wydechu muszą się równoważyć, więc to Twoje określenie "zgodnie ze sztuką", którego sam nie rozumiesz o tym mówi, nie pisałem że seryjny układ jest super - rozmawialiśmy o pruciu wydechu.

 

 

poza tym idź na jakieś forum samochodowe bo ciągle o samochodach jęczysz.

 

 

cienki jesteś w temacie jak rozklepany polsilver żegnam ozięble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo pewnie już na jakiś forach samochodziarzy bany podostawał za opowieści dziwnej treści to przyszedł tutaj lać gorzkie żale.

Czy mógłbyś łaskawie zejść z mojej osoby i ograniczyć się do merytorycznej dyskusji? Masz za mało argumentów i wyżywasz się osobistymi wycieczkami? Żal mi Cię biedaku.

 

A może podpowiesz mi dlaczego po kolei firmy rezygnowały z produkcji 2t które kładzie 4t na łopatki, jak próbujesz to przedstawić?

Chętnie się dowiem.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

2t zaczyna naprawde sponiewierac od 350 cc w gore. Jak myslicie dlaczego nie zrobiono chocby wyscigowego litra w 2t? Bo juz 500cc zabijaly ludzi na torze przez ta moc. 200km ? przy oddawaniu mocy : nic... nic... nic... nic... o ja pie**ole zaraz spadne !? :D

Zrobili wyscigowa 750tke. Zwala sie Yamaha tz 750. Tylko Kenny Roberts na niej nie zginal :D joke :p Liter bylby nie do jazdy z swoimi 400 km i wadze kolo 150 kg,nawet jakby dali wszysztkie dzisiejsze elektroniczne wspomagacze to pewnie nie.
Niby 2T ma nizsza sprawnosc , ale i tak robi 2x wiecej mocy i lepszym stosunku waga/moc.
2T pieknie brzmia .Ale prawdziwe 2t...
Nie te demoludowe gowna pokroju mz jawy czy wski :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niby 2T ma nizsza sprawnosc , ale i tak robi 2x wiecej mocy i lepszym stosunku waga/moc.

 

 

To kupujesz 4T o 2x większej pojemności i masz to samo - gdzie Ty widzisz problem?

Edytowane przez Limo

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkbuster w silniku (nawet wyczynowym) nie tylko maksymalne wartości mocy i momentu się liczą ale ich przebieg w funkcji obrotów. To się nazywa charakterystyka silnika.

Takie gwałtowne oddawanie mocy jest niekorzystne w każdej sytuacji i z czym walczą konstruktorzy.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2t zaczyna naprawde sponiewierac od 350 cc w gore.

 

 

Przejedź się crossową 125 2T, która ma ponad 40 KM przy masie poniżej 90 kg i dopiero produkuj tutaj swoje teoretyczne idiotyczne wypociny. Bo jak czytam te twoje głupoty to wnioskuję, że nie jeździłeś niczym innym prócz chińszczyzny i "czytałem i oglądałem filmiki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...