Nitomen Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Kupilem uzywane felgi oryginalne amelinowe do swojego puszkolota , jako ze ma to byc zestaw na zime , a lakier tam byl slaby i odlazil , to postanowilem zmatowac i polakierowc w domu ( mam sprzet i miejsce) , wybor padl na podklad i farbe BOLL . Problem jednak jest taki , ze ważą sie ze soba , ostatnio probowalem po 2 dniach w garazu polakierowac i katastrofa , lakier zważony ...producent zapewnia telefonicznie, ze nie ma prawa sie nic dziac , chyba ze podklad nie wysechł ( na opakowaniu min 12 godzin przy 20 stopniach C , w garazu bylo moze z 15 stopni) ,daty ważności OK , z maja i czerwca 2016 . Ktos mial stycznosc z tym szajsem ? moze to taka farba dziadowska ? . Jutro zaryzykuje i wykonam ponownie test po dluzszym suszeniu ( tydzien czasu) . Wiem ze nie jst to malowanie proszkowe ,ale wtedy koszt zakupu + malowania wyniosl by razy 2 , a to miala byc malobudzetowa inwestycja. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 A zdarłeś poprzednia powłokę do alu czy zostawiłeś?Zamiast po raz kolejny się wku**wiać to kup srebrny spray akrylowy, podkład akrylowy i lakier bezbarwny i tyle. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzeźbiarz Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Używałem połączenie podkładu epoksydowego Boll + lakier akrylowy Boll na stalową ramę i silnik olejak. Starą warstwę lakieru jedynie zmatowiłem i wyrównałem, porządnie oczyściłem. Nie wierzyłem w farbę na silniku a już drugi sezon jest bez zarzutu, nic się nie łuszczy, nie wyciera. Na ramie bardzo mocne połączenie, szczególnie sam podkład epoksydowy - przy różnym kombinowaniu ostrymi narzędziami (mam tylko śrubokręt i młotek) porysowałem warstwę wierzchnią jednak podkładu za cholerę nie mogę ruszyć :) Lakierowałem w amatorskich warunkach w garażu gdzie też było max 15 stopni. Podkład epoksydowy "leczył się" jakiś tydzień zanim potraktowałem go czarnym matem. Jako amator, dla niewymagających, budżetowych projektów polecam ten podkład :lalag: Edytowane 17 Października 2016 przez rzeźbiarz Cytuj aka druciarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq_bb Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Może podkład epoksywowy położyłeś za grubo. Zrób cienką warstwę, na drugi dzień dorzuć drugą. Przy takiej temperaturze to już nawet chemoutawardzalne preparaty długo schną. Zorganizuj sobie jakąś farelkę lub lampy halogenowe po 500W skierowane na element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 A zdarłeś poprzednia powłokę do alu czy zostawiłeś?Zamiast po raz kolejny się wku**iać to kup srebrny spray akrylowy, podkład akrylowy i lakier bezbarwny i tyle. Kilka lat temu w identyczny sposób amatorsko pomalowałem felgi aluminiowe w Almerze ;) Felgi warte może z 500 zł więc nie opłacało mi się ich dawać do fachowca. Najpierw dokładne oczyszczenie do alu, potem wyczyszczenie benzyną ekstrakcyjną, następnie podkład akrylowy w sprayu, srebrny akryl a na koniec lakier bezbarwny. Wszystko po 2 warstwy. Wyszło naprawdę ładnie, bez ani jednego zacieku, nie zaczęły się robić żadne pęcherze itp. Myślałem, że to nawet roku nie wytrzyma. Wytrzymało 5 lat, wiele myć myjką ciśnieniową, nie wiem co dalej bo auto sprzedałem. Wszystkie spraye był firmy Motip. Podstawa to dobre wyczyszczenie felg ze starej powłoki papierem ściernym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Malowałem alufelgi samochodowe kilka razy.Najpierw zmatowienie powierzchni / zdarcie lakieru - zależne od stanu.Na odtłuszczoną powierzchnię (zwykłą benzyną ekstrakcyjną) nakładałem cienką warstwę podkładu Novol Protect ze spreja, następnie lakier, również w spreju, o nazwie Megafelga.Żadnych bąbli czy innych problemów przy lakierowaniu.Efekt zadowalający, wychodziło to naprawdę dobrze, szybko i tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Motip też właśnie używam i nie ma się do czego czepić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Niestety znowu sie zwazylo...https://www.dropbox.com/sc/h876txe6zca6tn2/AADIPQEVDmzhDQ5NX0e9KXNba Na 4 feldze poszlo juz po calosci ,to ta ostatnio malowana..po zwazeniu Chyba faktycznie trzeba ten podkład wygrarzac wrecz... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 Użyj jak bóg przykazał podkładu z utwardzaczem , a nie te gówna w sprayu i zapomnisz o temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 18 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 lakier epoxydowy w spraju? A gdzie utwardzacz?Koło farb epoxydowych to chyba tylko stało na półce.Główny lakier jest bardzo agresywny.Kup dwuskładnikowy (prawdziwy epoxyd) podkład i dopiero maluj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Stary BOLLem to mozna jedynie konserwowac podloge bo to do niczego innego sie nie nadaje :DJak chcesz uzyskac dobry efekt, to bazuj na lakierach dobrej jakosci i nie oszczedzaj (Sikkens, Standox, RM, Autocolor etc)Niestety znowu sie zwazylo...https://www.dropbox.com/sc/h876txe6zca6tn2/AADIPQEVDmzhDQ5NX0e9KXNbaNa 4 feldze poszlo juz po calosci ,to ta ostatnio malowana..po zwazeniuChyba faktycznie trzeba ten podkład wygrarzac wrecz...Pieknie Ci sie podnioslo :) PS a dekielka do 'MALOWANIA' nie SCIONGASZ :D Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 na deklu jest jeszcze znaczek firmowy to nie wina farby , te fele juz byly czyms malowane i to zaczelo zlazic miejscami jak kupilem , dlatego zabralem sie do malowania , farba nawierzchniowa gryzie sie z tym co tam bylo na tych felach , mimo ze podklad trzyma sie doskonale..chyba jednak czeka je piaskowanie do golego alu ...kuzwa jak by wiedzial ze beda takie cyrki , to bym kupil kola w lepszym stanie..i wyszlo by to samo kasowo, ale z oryginalna farba proszkową, a nie tanizna z puszki.. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 A mówiłem, że żre się stare bo pewnie stare to akryl i dlatego z epoxy się waży. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Monter ale gdy epox przegryzie się z warstwą i nawet zrobi kurze łapki to po utwardzeniu już nic potem się nie dzieje,tylko należy to zeszlifować i prysnąć podkładem.A wg.mnie to kolega chyba dobrze nie odtłuścił (nitro nie jest najlepsze). p.s.Najlepiej by było zerwać starą powłokę do gołego alu i podkład ,jak potrzeba coś wyrównać to poszpachlować nierówności,baza i na koniec klar. Edytowane 20 Października 2016 przez proxma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Tyle, że jego epox jest bez utrwardzacza :). Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.