Skocz do zawartości

Malowanie felg z amelinum


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem uzywane felgi oryginalne amelinowe do swojego puszkolota , jako ze ma to byc zestaw na zime , a lakier tam byl slaby i odlazil , to postanowilem zmatowac i polakierowc w domu ( mam sprzet i miejsce) , wybor padl na podklad i farbe BOLL . Problem jednak jest taki , ze ważą sie ze soba , ostatnio probowalem po 2 dniach w garazu polakierowac i katastrofa , lakier zważony ...producent zapewnia telefonicznie, ze nie ma prawa sie nic dziac , chyba ze podklad nie wysechł ( na opakowaniu min 12 godzin przy 20 stopniach C , w garazu bylo moze z 15 stopni) ,daty ważności OK , z maja i czerwca 2016 . Ktos mial stycznosc z tym szajsem ? moze to taka farba dziadowska ? . Jutro zaryzykuje i wykonam ponownie test po dluzszym suszeniu ( tydzien czasu) . Wiem ze nie jst to malowanie proszkowe ,ale wtedy koszt zakupu + malowania wyniosl by razy 2 , a to miala byc malobudzetowa inwestycja.

 

50dd5c653f6ea0c2gen.jpg

 

 

 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdarłeś poprzednia powłokę do alu czy zostawiłeś?

Zamiast po raz kolejny się wku**wiać to kup srebrny spray akrylowy, podkład akrylowy i lakier bezbarwny i tyle.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem połączenie podkładu epoksydowego Boll + lakier akrylowy Boll na stalową ramę i silnik olejak. Starą warstwę lakieru jedynie zmatowiłem i wyrównałem, porządnie oczyściłem.

 

Nie wierzyłem w farbę na silniku a już drugi sezon jest bez zarzutu, nic się nie łuszczy, nie wyciera.

 

Na ramie bardzo mocne połączenie, szczególnie sam podkład epoksydowy - przy różnym kombinowaniu ostrymi narzędziami (mam tylko śrubokręt i młotek) porysowałem warstwę wierzchnią jednak podkładu za cholerę nie mogę ruszyć :)

 

Lakierowałem w amatorskich warunkach w garażu gdzie też było max 15 stopni. Podkład epoksydowy "leczył się" jakiś tydzień zanim potraktowałem go czarnym matem.

 

Jako amator, dla niewymagających, budżetowych projektów polecam ten podkład :lalag:

Edytowane przez rzeźbiarz

aka druciarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podkład epoksywowy położyłeś za grubo. Zrób cienką warstwę, na drugi dzień dorzuć drugą. Przy takiej temperaturze to już nawet chemoutawardzalne preparaty długo schną. Zorganizuj sobie jakąś farelkę lub lampy halogenowe po 500W skierowane na element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdarłeś poprzednia powłokę do alu czy zostawiłeś?

Zamiast po raz kolejny się wku**iać to kup srebrny spray akrylowy, podkład akrylowy i lakier bezbarwny i tyle.

 

Kilka lat temu w identyczny sposób amatorsko pomalowałem felgi aluminiowe w Almerze ;) Felgi warte może z 500 zł więc nie opłacało mi się ich dawać do fachowca. Najpierw dokładne oczyszczenie do alu, potem wyczyszczenie benzyną ekstrakcyjną, następnie podkład akrylowy w sprayu, srebrny akryl a na koniec lakier bezbarwny. Wszystko po 2 warstwy. Wyszło naprawdę ładnie, bez ani jednego zacieku, nie zaczęły się robić żadne pęcherze itp. Myślałem, że to nawet roku nie wytrzyma. Wytrzymało 5 lat, wiele myć myjką ciśnieniową, nie wiem co dalej bo auto sprzedałem. Wszystkie spraye był firmy Motip. Podstawa to dobre wyczyszczenie felg ze starej powłoki papierem ściernym.

 

DSCF2389_Large.jpg DSCF2790_Large.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowałem alufelgi samochodowe kilka razy.

Najpierw zmatowienie powierzchni / zdarcie lakieru - zależne od stanu.

Na odtłuszczoną powierzchnię (zwykłą benzyną ekstrakcyjną) nakładałem cienką warstwę podkładu Novol Protect ze spreja, następnie lakier, również w spreju, o nazwie Megafelga.

Żadnych bąbli czy innych problemów przy lakierowaniu.

Efekt zadowalający, wychodziło to naprawdę dobrze, szybko i tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety znowu sie zwazylo...

https://www.dropbox.com/sc/h876txe6zca6tn2/AADIPQEVDmzhDQ5NX0e9KXNba

 

Na 4 feldze poszlo juz po calosci ,to ta ostatnio malowana..po zwazeniu

 

Chyba faktycznie trzeba ten podkład wygrarzac wrecz...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary BOLLem to mozna jedynie konserwowac podloge bo to do niczego innego sie nie nadaje :D

Jak chcesz uzyskac dobry efekt, to bazuj na lakierach dobrej jakosci i nie oszczedzaj (Sikkens, Standox, RM, Autocolor etc)



Niestety znowu sie zwazylo...
https://www.dropbox.com/sc/h876txe6zca6tn2/AADIPQEVDmzhDQ5NX0e9KXNba

Na 4 feldze poszlo juz po calosci ,to ta ostatnio malowana..po zwazeniu

Chyba faktycznie trzeba ten podkład wygrarzac wrecz...

Pieknie Ci sie podnioslo :)

 

PS a dekielka do 'MALOWANIA' nie SCIONGASZ :D

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na deklu jest jeszcze znaczek firmowy

 

to nie wina farby , te fele juz byly czyms malowane i to zaczelo zlazic miejscami jak kupilem , dlatego zabralem sie do malowania , farba nawierzchniowa gryzie sie z tym co tam bylo na tych felach , mimo ze podklad trzyma sie doskonale..chyba jednak czeka je piaskowanie do golego alu ...kuzwa jak by wiedzial ze beda takie cyrki , to bym kupil kola w lepszym stanie..i wyszlo by to samo kasowo, ale z oryginalna farba proszkową, a nie tanizna z puszki..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówiłem, że żre się stare bo pewnie stare to akryl i dlatego z epoxy się waży.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter ale gdy epox przegryzie się z warstwą i nawet zrobi kurze łapki to po utwardzeniu już nic potem się nie dzieje,tylko należy to zeszlifować i prysnąć podkładem.

A wg.mnie to kolega chyba dobrze nie odtłuścił (nitro nie jest najlepsze).

 

 

 

 

 

p.s.

Najlepiej by było zerwać starą powłokę do gołego alu i podkład ,jak potrzeba coś wyrównać to poszpachlować nierówności,baza i na koniec klar.

Edytowane przez proxma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...