Pepper Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Hej. Mam problem z hamulcami w swojej CB. Otóż po zimie ujawnił się kłopot polegający na tym, że klamka wpada do samej kierownicy a efekt jest zerowy. Utwardza się przy ponownym naciśnięciu, za trzecim jest całkiem twarda. Po ruszeniu z miejsca znów jest to samo.Początkowo myślałem, że to płyn. Został wymieniony, układ odpowietrzony, a problem pozostał. Czego to może być przyczyna? PozdrawiamPepper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Nieszczelności układu. Zlokalizuj, uszczelnij i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) Właśnie ani śladu wycieków.A możliwe, że to pompa od ABSu? Edytowane 23 Maja 2016 przez Pepper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 ABS raczej nie. Stawiał bym na uszczelniacze w pompie hamulcowej lub jednak zapowietrzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 To jakiś mikrowyciek musiałby być chyba, bo nic nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Ja bym rozebrał przednie zaciski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Mnie to prędzej wygląda na krzywą tarczę, bądź spuchnięte do reszty przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) Kumpel mial kiedys podobny problem w 954 ... winna byla pompa hamulcowa. Pompa nie budowała cisnienia przez uszkodzone uszczelniacze a zacierający się w pompie tłok robił wrażenie twardej klamki.Ale nie wykluczalbym ABSu. Nie wiem który abs jest w twojej hondzie ale pamietam o problemach cbr600f z uszkodzonym uszczelniaczem bloku zaworów który powodował totalny brak hamulców bez śladu wycieku czy chociażby błędu systemu ABS. Zajebiście niebezpieczna usterka. Edytowane 24 Maja 2016 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Ja bym rozebrał przednie zaciski...Rozebrał i co...? Przewody? No nie wiem. Tył działa. Poza tym moto ma 23000 nacykane dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepper Opublikowano 29 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Mnie to prędzej wygląda na krzywą tarczę, bądź spuchnięte do reszty przewodyRzeczywiście wyszło, że prawa tarcza jest krzywa. Zastanawiam się jak mogło się to stać. A przy okazji, przewody gumowe jaką mają żywotność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 teoretycznie ok 5 lat, ale i tak ich nikt nie wymienia po takim okresie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 mi kiedys w LC4 ssal powietrze przez tloczek w przednim zacisku ..wyciekow nie bylo ... :) hamulca tez :) , dopiero po wymianie gumek, 2 wcisniecia klamki i hamulec na 1 paluszek.Co do tarczy to nie byl bym taki pewien , musiala by miec naprawde duze bicie.. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 wystarczy niewielkie i będzie taki sam efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 mialem krzywe tarcze w VFR i w LC4 , bicie bylo na klamce, tarcza wyraznie "plywala " w zacisku , a hamulec mialem dobry. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 (edytowane) Ja proponowałbym wymianę przewodów gumowych co 2 lata, lub zmianę na stal/teflon...Tutaj nie ma co gdybać dlaczego i co się stało, należy od razu:- wymienić przewody- rozebrać zaciski i dokonać ich przeglądu, wywalając tłoczki, czyszcząc rowki( przy pomocy sklepanego na końcu w prostokąt i wygiętego w haczyk drutu aluminiowego- trzeba po prostu wydrapać tlenki, wypolerować tloczki i składać na nowych uszczeleczkach, składać wszystko na płyn hamulcowy - ja używam płynu hamulcowego przy montażu- nigdy past ( chyba, że jeździ się sporadycznie w czystym środowisku), prowadnice należy rozebrać i przesmarować odpowiednim smarem do prowadnic zacisków..- potem odpowietrzanie, należy zacząć od pompy, luzując śrubę przy pompie( trzeba osłonić dokładnie cały motocykl i założyć okulary!!!!) i dymać klamką aż nie będzie pęcherzyków lub piany...- jak pompa już OK to należy odpowietrzyć zaciski, proponowałbym odpowietrzać przy zdemontowanych zaciskach i podniesionych tak aby były wyżej niż sama pompa - nie wiem czy to możliwe, jeśli nie odpowietrzać w normalny sposób...- być cierpliwym- ja nieraz 1-1,5 godziny się męczyłem z odpowietrzaniem... Inny prosty sposób- aczkolwiek nieco drogi, sprzedać CB 1300 i kupić Ducati SportClassic ( jeśli taki styl odpowiada - jeśli nie to Monstera 1200 S lub R)... Ducati od 1998 roku w standardzie mają przewody w stalowym oplocie i oczywiście hamulce Brembo :icon_mrgreen: :icon_razz: Pozdr. J-999 P.S. UWAGA !!!!!Do prac przy hamulcach nigdy nie uzywać środków na bazie ropy naftowej typu WD 40, olej napędowy, nafta, benzyna ect....!!!!!!!!!!!! Edytowane 1 Czerwca 2016 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.