Skocz do zawartości

CB1300SA - brak hamulca - klamka wpada.


Pepper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Mam problem z hamulcami w swojej CB. Otóż po zimie ujawnił się kłopot polegający na tym, że klamka wpada do samej kierownicy a efekt jest zerowy. Utwardza się przy ponownym naciśnięciu, za trzecim jest całkiem twarda. Po ruszeniu z miejsca znów jest to samo.

Początkowo myślałem, że to płyn. Został wymieniony, układ odpowietrzony, a problem pozostał.

 

Czego to może być przyczyna?

 

Pozdrawiam

Pepper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mial kiedys podobny problem w 954 ... winna byla pompa hamulcowa. Pompa nie budowała cisnienia przez uszkodzone uszczelniacze a zacierający się w pompie tłok robił wrażenie twardej klamki.

Ale nie wykluczalbym ABSu. Nie wiem który abs jest w twojej hondzie ale pamietam o problemach cbr600f z uszkodzonym uszczelniaczem bloku zaworów który powodował totalny brak hamulców bez śladu wycieku czy chociażby błędu systemu ABS. Zajebiście niebezpieczna usterka.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to prędzej wygląda na krzywą tarczę, bądź spuchnięte do reszty przewody

Rzeczywiście wyszło, że prawa tarcza jest krzywa. Zastanawiam się jak mogło się to stać.

 

A przy okazji, przewody gumowe jaką mają żywotność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys w LC4 ssal powietrze przez tloczek w przednim zacisku ..wyciekow nie bylo ... :) hamulca tez :) , dopiero po wymianie gumek, 2 wcisniecia klamki i hamulec na 1 paluszek.Co do tarczy to nie byl bym taki pewien , musiala by miec naprawde duze bicie..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem krzywe tarcze w VFR i w LC4 , bicie bylo na klamce, tarcza wyraznie "plywala " w zacisku , a hamulec mialem dobry.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponowałbym wymianę przewodów gumowych co 2 lata, lub zmianę na stal/teflon...

Tutaj nie ma co gdybać dlaczego i co się stało, należy od razu:

- wymienić przewody

- rozebrać zaciski i dokonać ich przeglądu, wywalając tłoczki, czyszcząc rowki( przy pomocy sklepanego na końcu w prostokąt i wygiętego w haczyk drutu aluminiowego- trzeba po prostu wydrapać tlenki, wypolerować tloczki i składać na nowych uszczeleczkach, składać wszystko na płyn hamulcowy - ja używam płynu hamulcowego przy montażu- nigdy past ( chyba, że jeździ się sporadycznie w czystym środowisku), prowadnice należy rozebrać i przesmarować odpowiednim smarem do prowadnic zacisków..

- potem odpowietrzanie, należy zacząć od pompy, luzując śrubę przy pompie( trzeba osłonić dokładnie cały motocykl i założyć okulary!!!!) i dymać klamką aż nie będzie pęcherzyków lub piany...

- jak pompa już OK to należy odpowietrzyć zaciski, proponowałbym odpowietrzać przy zdemontowanych zaciskach i podniesionych tak aby były wyżej niż sama pompa - nie wiem czy to możliwe, jeśli nie odpowietrzać w normalny sposób...

- być cierpliwym- ja nieraz 1-1,5 godziny się męczyłem z odpowietrzaniem...

 

 

 

Inny prosty sposób- aczkolwiek nieco drogi, sprzedać CB 1300 i kupić Ducati SportClassic ( jeśli taki styl odpowiada - jeśli nie to Monstera 1200 S lub R)... Ducati od 1998 roku w standardzie mają przewody w stalowym oplocie i oczywiście hamulce Brembo :icon_mrgreen: :icon_razz:

 

 

 

Pozdr. J-999

 

P.S. UWAGA !!!!!

Do prac przy hamulcach nigdy nie uzywać środków na bazie ropy naftowej typu WD 40, olej napędowy, nafta, benzyna ect....!!!!!!!!!!!!

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...