turion16 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Witam serdeczie, strasznie napaliłem się na pewien motocykl i go kupiłem w sumie zaraz po oględzinach, niestety to była zła decyzja, z moto od początku problemy, ale do rzeczy..Motocyklem jest suzuki gsx 600f z roku 1992, ma on problemy z odpalaniem, pomyślałem że moze być coś z kompresją, jak pomyślałem tak zmierzyłem, licząc od lewej strony silnika: 1 cylinder w granicach 5-6 barów, 2 cylinder podobnie, natomiast dwa kolejne dmuchały tak do 2-3..W związku że chciałem rozwiązać ten problem szukałem rowiązania na wszelkie sposoby, znajomy mechanik samochodowy powiedział mi abym do otworu od świecy wlał kapkę oleju, powinno to uszczelnić na pierścieniach i kopresja powinna być większa, jeżeli by tak było to znaczy że pierścienie walnięte. Zrobiłem tak i z pod głowicy, między łączeniem głowicy a cylindrów, wydostał mi się olej, który nalałem do otworu od świecy. Więc jedną przyczynę już mam walnięta uszczelka, tylko pytanie czy aby na pewno to tylko uszczelka? czy może jeszcze walnięte są pierścienie? A może glowica ma jeszcze jakieś mikropęknięcia przez które traci na kompresji?Chciałem się dowiedzieć tego czy coś jeszcze i zdjąć głowicę, natomiast niestety ale muszę poczekać na rozkuwarkę do łańcuszka..Troszkę się rozpisałem, bo chciałem to jakoś bardziej zobrazować co robiłem a co nie, i dowiedzieć się jakie mogą być jeszcze przyczyny.Jeszcze jedno pytanie siedzi w mojej głowie, a mianowicie jeżeli będę chciał wymienić uszczelkę, a właściwie będę musiał, to prawdopodobnie będę musiał również oddać głowicę do planowania.. i stąd moje pytanie, wiem że głowica bd skrócona o setne części minimetra itd, ale czy na orginalnej uszczelce po splanowaniu, tłok nie będzie uderzał o głowicę? Chcę żeby mi to powiedziała osoba, która już robiła takie rzeczy wielokrotnie, a nie osoba, która "myślę że nie będzie wadziło, bo.." itd. Słyszałem również że zakłada się dystanse? Nie wiem jak to się fachowo nazywa.. żeby tłoki nie waliły o głowicę, nie wiem ile w tym prawdy.Błagam pomóżcie bo ja już nerwowo niewytrzymuje, kupiłem, pojeździłem chwile i takie cyrki się zrobiły.. :(Z góry dziękuje za odpowiedzi, i przepraszam za taką rozpiskę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) A to nie odpływ z otworu świecy ? Jakbyś miał taką nieszczelnosć to nici z odpalania w każdym razie nie w takim silniku . Mierzyłeś z odpowiednią przystawką do wkręcania w otwór świecy czy wepchałeś końcówkę gumową (która niekoniecznie mogła dojsc do końca) ? Edytowane 17 Grudnia 2015 przez janosikkk Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Spokojnie, to dosc pancerne silniki a ten ma dopiero 23 lata :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turion16 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Odpływ z otworu świecy? Czy takie wgl coś jest? :oMierzyłem gumową końcówką, tata przytukał końcówkę, ja kręciłem, więc pomiary jak najbardziej prawdopodobne skoro napierał całym ciałem na to.Może i pancerne, ale co dalej? heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Dalej oddałbym moto do dobrego mechanika, bo z tego co piszesz wnioskuję, że masz dość znikome pojęcie o mechanice motocyklowej. A efekty tego mogą być opłakane zarówno dla silnika, jak i Twojej kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turion16 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Ja chcę mieć odpowiedz co do silnika, a nie do tego że mam iść do mechanika.. Jak bym chciał iść do mechanika to myślisz że bym się pytał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Gumową końcówkę to można sobie wsadzić.... 5-6 barów to połowa tego co powinno być, nie mówiąc o 2-3. Ma być wkręcana końcówka albo w ogóle się za to nie zabieraj. I zrób jeszcze raz tą próbę olejową. P.S. tak są kanały odpływowe w gniazdach świec, żeby fajki nie pływały w syfie... Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Ale jakiej odpowiedzi oczekujesz, skoro nawet pomiar ciśnienia był z dupy? Nie mówię tego złośliwie, tylko z obserwacji domorosłych mechaników... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Ja chcę mieć odpowiedz co do silnika, a nie do tego że mam iść do mechanika.. Jak bym chciał iść do mechanika to myślisz że bym się pytał? Tak chłopie, bo jak chcesz rozkuwać łańcuch by zdjąć głowicę? To tak jak ja bym chciał wyjmować dysk z komp.by go sformatować. Albo się czymś znasz, albo nie masz pojęcia, i przyjmujesz pokorę. Wygląda na to, że nawet dobrze nie zrozumiałeś jak przeprowadzić próbę olejową (która nota bene jest archaicznym pomysłem), olej Ci wyciekł z kanału odpływowego otworu świecy, więc nie sciągaj dobrej głowicy i nie generuj sobie kosztów. Wszystko co musisz zrobić to wyregulować luzy zaworowe i ciśnienie wróci. 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Mi mechanik mierzył GUMOWĄ końcówką i mówi, że już jest po motórze. W domu sam zmierzyłem i miałem ponad 10 bar(on mówił że 5-6), także posłuchaj i zrób jak powyżej piszą! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 ja bym zaczął od prawidłowego pomiaru ale masz strasznie mało. Ale mogło zawory szlak trafić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turion16 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Hmm.. A co panowie powiedzą na temat tego że olej mi żre niemiłosiernie? I że obroty skaczą jak chcą tak na prawdę, odkręce manete, obroty są przykładowo na 4 tysiącach (trzymam manetke ciągle tak samo), nagle taki przeskok i jest na 7? Oczywiście pod warunkiem że mi odpaliPosłucham się pana powyżej i pierw zajmę się regulacją luzów zaworowych, mam nadzięję że to wystarczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Żre olej to znaczy, że albo masz walnięte uszczelniacze zaworowe wraz z prowadnicami albo pierścienie/gładzie cylindrów.Cudów nie ma, kupiłeś raczej padakę i teraz będziesz się z nią woizł.A to że obroty szaleją to oznaka rozregulowaych gaźników,może nieszczelności w dolocie i może też ogólnego fatalnego stanu silnika.Sprawdź tą kompresję, sprawdź luz zaworowy (masz tam raczej płytki), oceń z pomocą kogoś kumatego kondycję silnika i podejmij męską decyzję co dalej zrobić z motocyklem lub z samym silnikiem. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez Leon84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Tam są zawory na śrubkach. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 W imbrykach regulacja z tego co pamiętam jest płytkowa (chyba, ze nie we wszystkich rocznikach)W każdym jajku zaś na śrubkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi