Butch Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Witam. Jestem pierwszym właścicielme motocykla Yamaha R1 rn12 z roku 2006 zakupiony jako nowy na fakture z salonu do dnia 3.05.2015 r. zrobiłem 22 000 km przyczym co roku ( sezon ) wymieniałem olej i filtry natomiast napęd i klocki hamulcowe sa nadal orginalne jeszcze do jazdy nadmieniam ze to mój pierwszy moto w życiu, a pieknego sądnego dnia 3.05.2015r motocykl zawiódł ....pękł blok silnika po dowiezieniu motocykla na lawecie okazało sie że urwała się korba od tłoka w czasie jazdy przy prędkości znacznie wyższej niż dozwolona na szczęśćie silnik nie zablokował tylnego koła i na szczeście żyje, ponieważ urwany korbowód rozwalił blok silnika i duża cześć oleju znalazła sie na moich butach, spodniach jak również TYLNEJ OPONIE koledzy którzy jechali tuz za mną powiedzieli " ale miałeś szczeście widzieliśmy co się działo z tobą i motocyklem"Jak to możliwe że taki silnik o takich osiągach i tak małym przebiegu a pęka korbowód czy zdarzały się już komuś takie awarie przy tak niskich przebiegach i znanej przeszłości użytkowania ponieważ jest jego jedynym użytkownikiem a motocykl w/w który zakupiłem jest moim pierwszym motocyklem ...?Jeżeli jest potrzeba mam dokumentacje fotograficzną jak wygląda blok silnika, miska olejowa i korbowód które chcę prześwietlić aby stwierdzić przyczynę urwania korbowodu od tłoka.- wszystko moge przesłać na maila.Yamaha jak dotąd była marką Nr 1 a z dniem 3.05.2015 zaczynam mieć wątpliwości.Czy mogę liczyć na jakąs pomoc z waszej strony lub poradę czy jest sens reanimować ten silnik czy też szukac kolejnego z niewiadomego pochodzenia i niepewna historia. Pozdrawiam. Edytowane 15 Maja 2015 przez Butch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Silnik to już niestety złom. Wstaw fotki z ciekawości. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Obstawiam że dostawał na zimnym ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Co do naprawy motocykla to szukaj silnika. Niby loteria, ale masz na swoim przykładzie świetny przykład, że to co jest dobre też może paść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Butch Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Powiedzcie gdzie szukac silnika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Na angielskim lub niemieckim ebayu. W Polsce bym się bał kupić. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
veronx Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 koniecznie daj fotki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Daj fotki do oceny, poszukamy powodu urwania korby. Wiadomo ogólnie, że silniki te są wyjątkowo wysilone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) kledze tez korba wyoadla w R1 , chyba ciut starszej ...wiec jak widac zdarza sie to w nich ... inny kumpel w R6 juz 2 razy silnik wymienial , bo poszly panewki Edytowane 17 Maja 2015 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Butch Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Czytam odpowiedzi i widze ze trzeba sie rozstac z ta marka bo jak to mozliwe ze moto o ktore lepiej dbalem niz o zone a peka korba poniewaz naped nadal orginalny klocki tez a osoby ktore jezdza wiedza ze na ten przebieg moto nie byl meczony.Teraz zastanawiam sie co odpowie Yamaha bo tez dalem ten temat do nich z propozycja ze moge im przekazac bezplatnie silnik aby wiecej takich bledow nie robili. Nadal szukam silnika jezzeli mozecie pomozcie. Czytam odpowiedzi i widze ze trzeba sie rozstac z ta marka bo jak to mozliwe ze moto o ktore lepiej dbalem niz o zone a peka korba poniewaz naped nadal orginalny klocki tez a osoby ktore jezdza wiedza ze na ten przebieg moto nie byl meczony.Teraz zastanawiam sie co odpowie Yamaha bo tez dalem ten temat do nich z propozycja ze moge im przekazac bezplatnie silnik aby wiecej takich bledow nie robili. Nadal szukam silnika jezzeli mozecie pomozcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Faktycznie też bym się wkurzył i zniechęcił do marki... Mój sąsiad ma taką R1 i powiem, że przebieg ponad 30kkm(o ile oryg.) a lekko nie ma(ale bez gumy),a chodzi wzorowo i nie narzeka.Drugi znajomek lata taką dużo na gumie i tez bez usterek do 30kkm się dobija powoli.A trzeciemu jak na złość - jeździł spokojnie i szanował do bólu, to wypiął się zawór przy 19kkm i pozamiatane :/ Więc reguł nie ma i czasami po prostu każda marka i model potrafią się wysypać bez powodu choćby jaki niezawodny nie był. Ja sam zniechęciłem się do Kawasaki jak mi w ZX-6R poleciała najpierw rama a później korba mimo iż też dbana była przesadnie...Jak kupowałem 7 lat Hayke to braciszek kupił Kawe ZX-12R... i co się okazuje po tych siedmiu latach?! Że jego Kawa miała do tej pory mniej drobnych usterek niż moja SUZI.Także reguł nie ma. Trzeba się liczyć, że obecne litry to bardzo wysilone sprzęty a przy tym bardzo odchudzone oraz że producent przy konstrukcji ich nie zakładał, że na torze mają wytrzymać 100kkm i więcej. Także trzeba się liczyć, że w tego typu sprzętach szału z przebiegami się nie uzyska...Natomiast osobiście uważam, że litrowe GSXR-y są obecnie bardziej odporne i żywotne... Kolejna sprawa to sposób użytkowania... te sprzęty nie do końca lubią a tym samym nie zostały stworzone do niskich obrotów, Więc jeżdżąc delikatnie i na niskich obrotach mogłeś jej bardziej szkodzić niż pomagać - gorsze smarowanie i zarazem przeciążanie korbowego. Więc temat jest dość skomplikowany i tak należy do niego podchodzić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 korba zazwyczaj urywa się po zatarciu panewki, myślę, że u Ciebie było tak samo. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Butch Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Korba się kręci bez problemu dziś rozbieram silnik wiec napiszę wiecej...Nadal szukam drugiego silnika jeżeli możecie pomóżcie... :mellow:Mam problem z dodaniem fotek może ktoś coś podpowie??? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Wrzuć na serwer zewnętrzny np. http://postimg.org/ i następnie skopiuj i wklej tutaj kod, który opisany jest jako "Miniatura dla forum (1)", wklejaj kolejno zdjęcia oddzielając spacją. Jak ktoś potem kliknie na forum w zdjęcie to otworzy mu się w pełnym rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 korba zazwyczaj urywa się po zatarciu panewki, myślę, że u Ciebie było tak samo. Też mi się tak wydaje, że najpierw pukało a dopiero potem się urwało :). W oleju masz opiłki złota ? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.