Jump to content
karooluss

Wszechstronny motocykl do 10000 zł dla wysokiego gościa z plecaczkiem - jaki?

Recommended Posts

Nie słuchaj pierdół, Klod ma kompleksy :biggrin: (żartowałem) :biggrin:

DL 650 daje sporo frajdy z jazdy i na pewno spełni Twoje wymagania. Popatrz jeszcze na Hondę Transalp 700.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po mojemu to zapomniał wół, jak cielęciem był. teraz wszystkim jak pojeździli kilka lat "po roku 650-tki mało", ale jak się przewracali na parkingach bo 200kg było za trudno utrzymać, to pozapominali. nie mówię personalnie do nikogo, po prostu zauważam pewne trudności wynikające z konieczności wyrobienia sobie nowych odruchów, nauczenia się nowych rzeczy. tudzież może nieobowiązkowe zxapotrzebowanie na zapierniczanie ile fabryka dała

mnie przez kilka ładnych lat wystarczało 90KM w moim motocyklu, a krótka przejażdżka 105KM dukatem Sihai zrobiła niezapomniane wrażenie obcowania z technicznie niedoszlifowaną wścieklizną. jednocześnie świetnie się bawiłem na 50KM monstera, a małego v-stroma uznałem za naprawdę fajny motocykl (gdyby nie kilka drobnych moim zdaniem niedociągnięć konstrukcyjnych, jak podnóżki wbijające mi się w łydki i za mało skuteczna bo za bardzo oddalona owiewka). pewnie po dociążeniu pasażerem i bagażem byłby mniej żwawy, ale nie każdy potrzebuje rakietowych przyspieszeń, nawet po kilku latach jeżdżenia

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gadanie asfaltowca. Sam siebie zwalczam bo coraz bardziej mam ochote zmienic litrowe wiadro na Africe czy np XT660R.


Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam siebie zwalczam bo coraz bardziej mam ochote zmienic litrowe wiadro na Africe czy np XT660R.

Ja przesiadłem się z XTZ 660 na Varadero, na odwrót już bym się nie skusił. AT lżejsza od SD01 "aż" o 7 kg, oba klamoty nadają się max na polna drogę.

Jakbym miał zmienić Varadero to chyba na Tigera 800.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie Panów.

- jestem nowy i dopiero zaczynam swoją przygodę z motocyklami.... cóż, chyba nadszedł ten wiek... :) (+30)

 

Chciałem się zapytać jako gość co się nie zna na motorach.

Nurtuje mnie pytanie:

Dlaczego motory typu - Transalp, F 650GS, DL650 itp nadają się na daleką turystykę -( z tego co widze na jutubcu. Goście gównie jeżdżą właśnie czymś takim) lepiej niż dajmy na to CB seven fifty, bądź XJ'ty? Może chodzi o pozycje ?

 

(Pierwszy motor już jest zapalnowany na XJ600 )

Edited by Indoor

LWG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze względu na uniwersalność, teoretycznie małe spalanie oraz duży zasięg. Pozycja za kierownicą jest wygodna. Bo po prostu do tego zostały stworzone te zabawki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego motory typu - Transalp, F 650GS, DL650 itp nadają się na daleką turystykę -( z tego co widze na jutubcu. Goście gównie jeżdżą właśnie czymś takim) lepiej niż dajmy na to CB seven fifty, bądź XJ'ty? Może chodzi o pozycje ?

 

Sam sobie odpowiedziałeś - chodzi właśnie o pozycję za kierownicą oraz pracę zawieszenia. Porównaj sobie jak się siedzi podczas jazdy na takim F650 a jak na XJ600. Na BMW siedzisz w miarę wyprostowany, kierownica szeroka i odpowiednio umieszczona więc ramiona i łokcie się nie męczą. Na XJ pozycja jest już bardziej "na sportowo" (ale nie tak jak na typowych sportowych motocyklach), kolana masz bardziej ugięte, cały jesteś bardziej pochylony do przodu. Przy trasach >200km różnica bardzo odczuwalna. Piszę to z własnego doświadczenia, miałem parę lat temu XJ600 Diversion, teraz mam F650. Gdybym miał wybierać z tych dwóch (czyli XJ600 i F650GS) to bez zastanowienia BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 192 cm i jeżdżę Varadero. Przy takim wzroście jeździ się nim jak rowerem. Spalanie zależnie od trybu jazdy, od 4,5 do 6,5 litrów.

 

Takie cyferki jak podajesz , to kolego przy wtryskowcu są i możliwe do uzyskania . Ale na pewno nie na "starym" zasilaniu bo Wiadra przed 2004 to zwyczajnie żłopią jak smoki . A za kwotę jaką dysponuje zakładający ten temat , się wtryskowca nie dostanie , więc mącisz trochę mu w głowie swoim postem :biggrin: .

 

DL którego tak polecacie , to za takie pieniądze też nie będzie "świeżynką" tylko wymęczonym motocyklem :dry: .

 

Transalp już prędzej się ładny trafi . Polecam mocno pod rozwagę małe BMW albo Pegaso , które można już w nowszej budzie wyrwać za taki pieniądz . A to bardzo trwałe i oszczędne konstrukcje .

Edited by giemul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konfrontowane tutaj Varadero 1000 przekonuje mnie wielkością, wprawdzie chyba niewiele różni się od DL 650 ale ogólnie nawet na obrazku sprawia wrażenie większego motocykla. Ma to bez wątpienia dla mnie duży atut - bo wygodniejsze (tak mi się wydaje) natomiast, większy silnik za pewne waży więcej...
Generalnie oby motor którego szukam był duży, a przy tym lekki , chyba jedno z drugim nie idzie w parze, dobrze by znaleźć jakiś złoty środek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu pomyślałbym nad V-Stromem 650 lub nad TDM 900.

 

Przesiadłem się z TDM 850 na VFR 800 FI i tak się zastanawiam jak to będzie z komfortem podróżowania przy dłuższych trasach (pozycja za kierownicą). TDMką zdarzało się robić 500-700km wciągu dnia.

VFRkę wybrałem ponieważ chciałem coś z lepszą ochroną przed wiatrem, z niżej położonym środkiem ciężkości, więc w grę wchodziły głównie plastiki oraz z wykorzystaniem do turystyki, ale też nie typowe duże turystki (jeżdżę głównie solo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli kolejny raz pojawia sie V-storm. I to na 90% bedzie cel moich poszukiwań. Jest duzy, malo pali, mozna nim zjechac do lasu, zapakowac plecaczek i jechac w sina dal:) rakietowe przyspieszenia nie sa mi niezbedne. Motocykl ma raczej sluzyc do odkrywania "miejscowek" niz do scigania sie z innymi.

Na co zwrocic uwage? Postanowilem ze przeznacze na ten cel 14000 bo za ta kwote mozna juz wyrwac egzemplarz mlodszy ok 2007 roku. Czy przebieg ok 40000 to duzo w tej cenie?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg 40 000km na motocykl 8 - 10 letni i to jeszcze typu turystycznego to trochę podejrzanie, nieco ponad 4000km na sezon to tyle co nic. Osobiście dużo nie jeżdżę ale 7 - 8tys. km na sezon mi przybywa.

Nie patrz na te śmieszne cyferki na liczniku tylko na stan. Przebieg ogólny to przy zakupie nie powinien nic interesować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie!

 

Nazywam się Karol, przygodę z jednośladami napędzanymi końmi mechanicznymi zacząłem 14 lat temu wskrzeszając Rometa, którego dopadłem w dziadkowej piwnicy, Potem kilka lat przerwy aż w 2012 kupiłem skuter z silnikiem o pojemności 250 ccm. Jeżdżę na nim okazjonalnie, raczej w niedziele a na tą chwilę planuję sprzedać i kupić coś "bardziej poważnego" już do powszechnego uzytkowania - myślę o pojemności ok 650 z tolerancją w górę i w dół.

 

Motocykl, na którym przy moim wzroście nie będę wyglądał zabawnie, który:

 

- Nadaje się do codziennego używania (dojazd do pracy etc)

- Jest ekonomiczny spalanie +/- 4l/100 (wszak ma być to alternatywa dla samochodu)

- Będzie nadawał się do wygodnej turystyki z pasażerem Ja mam 194 cm wzrostu, plecak 165 cm - razem ważymy ok 170 kg - wyjazdy ok 500 km ale również wyjazdy wakacyjne 2000 km

- Nie straszne mu będzie zjechanie z asfaltu

- Prosty w obsłudze

 

Wiem że kryteriów sporo, i brakuje tylko możliwości latania, ale muszę zdać się na podpowiedzi fachowców, ponieważ w kwestii motocykli jestem laikiem. Być może za dużo wymagam, ale mam nadzieję że wspólnymi siłami coś dobierzemy :)

 

Budżet to 10000 max 13000 zł

 

pozdrawiam !

 

Honda Africa Twin.Mozna powiedziec nie zawodne uniwersalne moto ktore ma to cos.

Sprzet na dojazd do pracy na zakupy do biedronki i na wczasy w Alpy.No, ale to jest tylko takie moje glosne myslenie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taurus, bardzo przekonujace video:):):)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Takie cyferki jak podajesz , to kolego przy wtryskowcu są i możliwe do uzyskania . Ale na pewno nie na "starym" zasilaniu bo Wiadra przed 2004 to zwyczajnie żłopią jak smoki .

No popatrz, jeżdżę swoim Varadero 10 lat i jakoś tak nie chce żłopać jak smok. :icon_mrgreen:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

propaganda :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie jest roznica miedzy gaznikowym a wtryskowym wiadrem. Mialem gaznikowca a teraz mam na wtrysku.

Co do wczesniejszego porownania Hunowego z Afryka - walic wage, wazne 21 cali z przodu i roznica w zawieszeniach.


Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taurus, bardzo przekonujace video:) :):)

 

 

Tylko licz się z tym że w Twoim budżecie to będzie tak na oko 18-19 letnie moto :)


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że rzecz tyczy się Afryki Twin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Summa summarum- juz prawie mialem wewnetrzny spokoj ducha w wyborze DL650, dlatego ze jest duze, wyglada na wygodne, malutko spala benzynki, latwe w obsludze, a tu nagle doszedl do mnie konsesnus, ze ja uwielbiam zwiedzac miejscowki - punkty widokowe w mojej okolicy, a niejednokrotnie do nichtrzeba dostac sie lesna sciezka pod gore, do tego dochodza korzenie piachy, trawa. Nie wiem czy DL czuje sie w takich tematach dobrze, czy to dypowe dziecko szosy...? Ale mimo wszystko najpierw trzeba na ta miejscowke dojechac asfaltem, no i w razie wypadu np na Czechy, Wlochy ect chce zeby z enduro zrobil sie Gold Wing:)

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiadam - TAK :biggrin:

Nie obawiaj się, DL poradzi sobie świetnie w warunkach o których piszesz. To jeden z najbardziej wszechstronnych motocykli jakie poznałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...