FIS Opublikowano 3 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2021 Dyna 1450 to do była 2006. Tylko, że w 2006 wyszła na 6-cio biegowej skrzyni... następnym razem podaj rocznik... Różowy glut to NAJPRAWDOPODOBNIEJ olej przekładniowy firmy Red Line 75W140. W paru sprzętach go już spotkałem, nawet u użytkowników tego forum. Red Line Ci syfu nie narobi, ale wg mnie jest on za gęsty na nasz klimat więc wymiana na 80 lub 90 wskazana. Jakość AMS'a się na tyle zmieniła, ze wycofałem go ze swojego warsztatu. Można powiedzieć, że od jakichs dwóch lat - mała rewolucja olejowa w naszym warsztacie, choć słowo "rewolucja" jest chyba w tym przypadku nadużyciem. Mocno zrewidowaliśmy wachlarz olejów i pomimo, ze możemy zaoferować w sprzedaży około 6-ciu różnych firm to sam warsztat faktycznie korzysta tylko z dwóch. Mamy dostepnosć do olejów Rev Tech, Midland, Red Line, AMS Oil, Spectro, Mobil. Motul był u nas w latach 90- tych, od około 15 lat ma zakaz wjazdu. Na wiosnę trzeci olej być może wjedzie na naszą półkę, ale czeka go jeszcze parę testów. Wszystkie O-ringi do korków takie same w roczniku 2006 - nr OEM 11105 W starszych modelach - 2 sztuki nr OEM 11105 i jedna sztuka nr OEM 11324 do korka sprzęgła W razie pytań zapraszam do kontaktu: https://harley-parts.pl/ Pozdrawiam FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Warmia-Mazury Opublikowano 3 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2021 Hej...miałem w skrzyni mojego Softail Evo 1996 olej przekładniowy firmy Red Line 75W140. Potwierdzam" różowe gluty"....Zmieniłem na Midland 80W90...jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 3 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2021 8 godzin temu, FIS napisał: Motul był u nas w latach 90- tych, od około 15 lat ma zakaz wjazdu. Mógłbyś rozwinąć trochę temat? To tylko o HD chodzi, czy ogólnie? Dla mnie Motul jest najpewniejszy jeśli chodzi o "japonię", ale właśnie słyszy się wiele różnych opinii. Czy tak duża rozbieżność opinii nie jest jednak spowodowana źródłem pochodzenia? Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 Nabokow - jeśli chodzi o mnie, to ja robię praktycznie tylko HD - teraz. W latach 90-tych robiłem Japonie, bombardiery, zabytkowe "beemki" lałem Motula i Mobila... wtedy. Dziś wg mnie Mobil i Motul są robione na rynek wschodni inne niż na zachodni a do tego są podrabiane (ponoć). Istnieje DUŻA różnica w Mobilu i Motulu kupionym w PL a na zachodzie. Uważam, że jak lać te oleje to należałoby je kupować np. we Francji, a nie w hurtowni w PL. O podróbkach nie wspomnę: https://motovoyager.net/najnowsze/jak-rozpoznac-podrobiony-olej-silnikowy-motul-fake-vs-oryginal/ Ale zostawmy podróbki może i nie zajmujmy się tym, bo gówno burza zrobi się niepotrzebna, a ja nikogo za rekę nie złapałem. Oleje które ja stosuję od lat, kupowane są przeze mnie tylko od sprawdzonych dostawców i są na tyle niszowymi markami, że nikt nie kwapi się je podrabiać, a ja nie mam ochoty i czasu śledzić każdej dostawy i węszyć spisku. Od lat nie zmieniło się w ich wyglądzie praktycznie nic po za butelką. Mam kontakt z producentem, zmiany na butelkach potwierdzamy u źródła. Nie twierdzę, że mam absolutną rację, bo nie mam labolatorium w domu, jest więc to moje subiektywne zdanie, odczucie i moja wewnętrzna ostrożność do pakowania się w niepotrzebne kłopoty - robię remonty silników do Harleya, więc ważne jest dla mnie co jest zalane, bo jak coś się pozaciera to musze być pewny jakości oleju. Pamiętam jak lałem Motula w latach 90-tych do silnikow np. Hondy i wyglądał on inaczej, wtedy był fajny... Podobnie z AMS Oilem - tez wcześniej był fajny... potem zmienili butelkę (czy tylko etykietę??) i olej w niej przy okazji. 😁 1 Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 4 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 No i co ja mam zalać do Buell'a i Triumph'a jak chcę syntetyk? Jak dotąd lany był właśnie AmsOil . Do Buły mógłbym spróbować 10w50 midlanda, ale 10w40 do Triumpha jest synthetic blend.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 Ja od lat zarówno do aut ale też do moto stosuję oleje Fuchs i nigdy się nie zawiodłem. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 4 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 Dzięki za odpowiedź FIS. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siano Opublikowano 4 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 To jaki lać do tc 2010 jak lałem amsa sam mam teraz dylematWysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 Choć nie do HD ale midland (dawniej quaker state) to moja najlepsza marka a drugi olej, który cenię to ravenol, potem mobil, liqui molly, meguin. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 5 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2021 W dniu 3.11.2021 o 11:21, FIS napisał: Dyna 1450 to do była 2006. Tylko, że w 2006 wyszła na 6-cio biegowej skrzyni... następnym razem podaj rocznik... Różowy glut to NAJPRAWDOPODOBNIEJ olej przekładniowy firmy Red Line 75W140. W paru sprzętach go już spotkałem, nawet u użytkowników tego forum. Red Line Ci syfu nie narobi, ale wg mnie jest on za gęsty na nasz klimat więc wymiana na 80 lub 90 wskazana. Jakość AMS'a się na tyle zmieniła, ze wycofałem go ze swojego warsztatu. Można powiedzieć, że od jakichs dwóch lat - mała rewolucja olejowa w naszym warsztacie, choć słowo "rewolucja" jest chyba w tym przypadku nadużyciem. Mocno zrewidowaliśmy wachlarz olejów i pomimo, ze możemy zaoferować w sprzedaży około 6-ciu różnych firm to sam warsztat faktycznie korzysta tylko z dwóch. Mamy dostepnosć do olejów Rev Tech, Midland, Red Line, AMS Oil, Spectro, Mobil. Motul był u nas w latach 90- tych, od około 15 lat ma zakaz wjazdu. Na wiosnę trzeci olej być może wjedzie na naszą półkę, ale czeka go jeszcze parę testów. Wszystkie O-ringi do korków takie same w roczniku 2006 - nr OEM 11105 W starszych modelach - 2 sztuki nr OEM 11105 i jedna sztuka nr OEM 11324 do korka sprzęgła W razie pytań zapraszam do kontaktu: https://harley-parts.pl/ Pozdrawiam FIS Dziękuję za odpowiedź - moja Dyna jest z 2004 roku choć użytkuję okazjonalnie także Elektrę mojego brata z 2003 (z tym samym silnikiem i skrzynią jak mniemam) więc informacje będą przydatne do serwisu także tej maszyny. Mam nadzieję że AMS będzie się sprawował dobrze - kupiłem zestaw z filtrem AMS jednak bez O-ringu no i ciekaw jestem jak biegi będą wchodzić bo obecnie czasami muszę się biegu jałowego na światłach trochę naszukać - co jest trochę upierdliwy zwłaszcza wtedy jak chcesz się lewą ręką po tyłku podrapać... 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Mam jeszcze jedno pytanie w temacie różowego oleju Red Line (lub innego) ... Mianowicie mam mały wyciek takowego oleju jednak jest on dość rzadki więc na przekładnia raczej nie wygląda... Miejsce wycieku jest pomiędzy sprzęgłem a misą olejową - mam nadzieje że w miarę dobrze je określiłem...  niestety nie mogę wstawić zdjęcia - będę musiał nad tym popracować. Po wytarciu do sucha i przejechaniu wczoraj ok 60 mil wyciek nie jest wielki ale po ostatniej wycieczce jakieś 150mil już trochę oleju się zebrało - co prawda nie kapie na podłogę w garażu ale jest co wybierać. Więc pytanie brzmi czy jest to powód do zmartwień i jak wyciek zlikwidować przed wiosenną wymianą olejów??? Dzięki za odpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Zdjecia wstawiasz na serwis zdjeciowy polski czy zagraniczny i dajesz tutaj link, w ten sposob pokazuja sie w postach. Poza tym naucz sie zrzucac na luz dojezdzajac do skrzyzowania gdy kola moto sie jeszcze obracaja, Nawt jesli przelecisz na jedynke zrucajac z dwojki to masz czas wrzucic go z jedynki przed stanieciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Co do zdjęć to nadal próbuję... Może się uda - używam tylko telefonu (komputera, choć pewnie trudno w to uwierzyć nie używam - poza robotą - i jest mi z tym dobrze 👍). Co do techniki jazdy to przed zatrzymaniem redukuję biegi w sposób raczej delikatny - staram się oszczędzać skrzynie i sprzęgło... Interesuje mnie co to za olej i skąd się bierze??? Wyciek jak pisałem jest pomiędzy sprzęgłem a misą olejową (obok koła pasowego) więc; nie jest to olej silnikowy bo tam mam AMS Oil 20w50 o innym kolorze, raczej nie jest to olej ze skrzyni bo jak by się tam miał znaleźć??? A poza tym jest rzadki jak wspomniany 20w50 a nie jak gesty olej przekładniowy... Pozostaje więc sprzęgło drogą eliminacji 😬 mechanikiem nie jestem - tak sobie to rozkminiam... 😉 A tak sprawa ma się na zdjęciach... Dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 Ja nie wiem skąd ten olej, ale zostawiając ten wyciek, zniszczysz sobie pas i pulley'e, które będą lepić do tłustego wszystko co się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 (edytowane) Oczywiście chcę zlikwidować ten wyciek ponieważ zdaje sobie sprawę że ten na razie niewielki wyciek z czasem się powiększy. Chciałbym więc wysondować - za sprawą bardziej ogarniętych w temacie kolegów - co to? Skąd to? I jak to naprawić (czytaj orientacyjny koszt naprawy w warsztacie bo mój garaż to dobry do picowania i odbicia browara jest 🙂). Poza tym nie ma chyba sensu lać nowego oleju skoro do uszczelnienia trzeba go będzie zlać... Dzięki za sugestie 👍 Edytowane 18 Listopada 2021 przez SlyWhite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.