Skocz do zawartości

[ROZ] Gaśnie po przejechaniu kilku km.


qba163m
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Peugeot Satelis z roku 2010, przebieg to 9770km i problem w który występuje to po przejechaniu 3-4km traci moc i zgaśnie, odpali ponownie i gaśnie a później już wcale nie odpala. Już tak miałem myślałem że po po myciu, wtedy postał na słońcu i rano tak jakby nic odpalił, jeździł no i dziś wyjechałem i musiałem zapchać do domu. Odkręciłem korek od paliwa, nie było efektu. Sprawdziłem świecę ale raczej jest ok, ma na sobie delikatnie biały nalot. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos masz zapchane na drodze do gaznika poprostu nie nadarza naleciec do komory plywakowej zobacz czy jak ci zgasnie i otworzysz korek wlewu to zrobi psssyt

Nie ma gaźnika, jest on na wtrysku.

 

Dziś zachodzę a On mi normalnie pali, jest ok. W czy może być wina? Jeśli występuje już takie coś co opisywałem wyżej to on straci moc, i zgaśnie i żeby odpalić to na drugi dzień, bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawanie paliwa. Albo uszkodzenie termiczne jakiegoś elementu w elektryce - rozgrzeje się i wzrasta opór na przykład.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną przypadłość w Hondzie NTV 650. Padała pompa paliwa w ten sposób. Po przejechaniu kilku kilometrów nagrzewała się i stawała. Po ostygnięciu pracowała znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną przypadłość w Hondzie NTV 650. Padała pompa paliwa w ten sposób. Po przejechaniu kilku kilometrów nagrzewała się i stawała. Po ostygnięciu pracowała znowu.

Pompa paliwa jest OK.

 

Jeszcze jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak, sprawdzałeś elementy zapłonu pod kątem "padania" termicznego? Czy stwierdziłeś że "mi się to nie przydarzy"?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam forumowiczów.

 

Jak się okazuje tajemnicza utrata mocy, a w konsekwencji gaśnięcie Satelis'a to dość często spotykana usterka, jednak nie znalazłem nigdzie na forach jak innym udało się rozwiązać problemy.

 

Mój Peugeot Satelis 125 po zimie (stał pod plandeką ok. 2 miesiące bez jazdy) ma podobne objawy, choć wcześniej jeździł bez zarzutu.

Aktualnie dla pewności dolałem świeżego paliwa i wymieniłem świecę na irydową co słychać i czuć, jednak nadal po przejechaniu ok. 10 km jeśli spadną obroty to albo zgaśnie albo ciężko go wkręcić z powrotem na obroty, a na koniec gaśnie i już nie odpala.

 

Jeśli ktoś miał takie problemy i udało mu się je rozwiązać to proszę o podzielenie się rozwiązaniem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie kluczowym pytaniem jest czy jak nie moze odpalic to ma iskre a druga rzecz czy wtrysk dostaje paliwo. Jęsli obie rzeczy są w porzadku czyli ma iskre i paliwo dostaje to problem jest z podawaniem paliwa do komory spalania czyli wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo podanie paliwa to pół sukcesu i może wprowadzić w błąd. Dobrze byłoby zbadać jeszcze ciśnienie paliwa. Czasem w układzie jest zabudowany regulator ciśnienia, który może leżeć. Lub pompa paliwa, nie osiągająca zadanego ciśnienia.

Uszkodzenie/zużycie pompy, niedrożność instalacji, uszkodzenie modułu sterowania pompy...

Dużo niewiadomych.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo w Aprilii Scarabeo 250.

Na silniku jest zainstalowany moduł zapłonowy.

Okazało się, że poluzowało się mocowanie wtyczki i jej ruchy przy wibracjach "rozlutowały" 3 z kilkudziesięciu pinów.

Lupa, lutownica i po złożeniu moto zagdakało, zrobiło już z tysiąc km bez usterki.

Przynajmniej u mnie tak było.

Dopóki silnik się nie rozgrzał to jakiś kontakt na tych pinach był, a później komp wariował.

A Satelis nie ma przypadkiem takiego samego silnika?

 

a7c2bdfb68cbd712med.jpg

 

Jakbyś zabierał się za moduł to bardzo ostrożnie bo nowy do Aprilii kosztuje w przeliczeniu 2k zł.

Obudowa jest sklejona i płytka wewnątrz jest przykręcona do jednej części.

Z tego co pamiętam trzeba usunąć dokładnie klej z okolic wtyczki, tak aby luźno się ruszała,

wyciąć klej na połączeniach obudów. Jak będziesz próbował "na chama" to zniszczysz płytkę.

Mnie otwarcie zajęło .... 4h.

Możliwe, że Satelis ma inną konstrukcję więc to nie instrukcja, tylko poglądowo jaki było u mnie...

Edytowane przez wiciu_r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...