Skocz do zawartości

Spokojna jazda , wpływ na sportowe silniki


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że jestem bardziej pasjonatem niż "dawca" nurtuje mnie owo pytanie

Kupiłem CBR 900 Sc33 na gaźnikach zawsze mi sie podobał ten model i bardzo przyjemnie sie nim jeździ

Ale po drogach publicznych jeźdze jak człowiek .

I teraz pytanie czy taki silnik eksploatowany delikatnie powiedzmy do 5 tys niszczy się tym ??

Jade 100 to na 6 biegu mam około 3500rmp , gdzies czytałem że wtedy jest słabe smarowanie silnika

Czekam na opinie

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw sie na zapas. Nic nie bedzie.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększ przełożenie 3500obr/min to jednak zbyt mało, okolice 5 tys jeszcze obleci, tu nie chodzi o ciśnienie oleju które jest poprawne lecz utrzymanie filmu olejowego i odpowiednich warunków pracy wału korbowego. W do datku cierpią świece to jeszcze obroty w których producent przewiduje mocne wzbogacenie w paliwo. Chcesz wolniej to zmień przełożenie i płynniej odkręcaj manetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli koniecznie się uparłeś na niskie obroty to lataj dalej. Jesli to nie problem to trzymaj się w pobliżu momentu maksymalnego. Niskie obroty znacząco zwiekszaja pulsacje momentu obrotowego demolujac szybciej wszystkie elementy odpowiedzialne za przeniesienie mocy na koło . Niskoobrotowe piece mają wieksze masy ruchome (na wale korbowym lub osprzecie wału ) po to żeby wygładzić bardziej te pulsacje i nie psuć osprzętu. Cisnienie smarowania zazwyczaj jest wystarczające juz od samego dołu.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca z tym ciśnieniem jest tak pięknie kontrolka sygnalizuje jego absolutny brak ;) Tak trochę jak byś dostał w łeb młotkiem i kolega by cie informował hallloooo masz guza:P To czy jest film i jak on wygląda zależy od obrotów i obciążenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge zadnego wykresu znaleźć.

Jazda z obciążeniem na niskich obrotach może zerwać film tylko (nie pamietam dokładnie) pompki zdają się wytwarzac wysokie ciśnienie już od niskich obrotów .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowieści "z mchu i paproci", gaśnie kontrolka smarowania to znaczy, że smarowanie jest wystarczające i to wszystko. Ja swoją jeżdżę również głownie w okolicach 5000 obr/min i mam wtedy 120 km/h.

 

To są właśnie Twoje opowieści na temat kontrolki bo Ty jedziesz w okolicach 5000 obr/min ale nie masz pojęcia o wartości ciśnienia oleju w magistrali smarującej.

Kontrolka gaśnie przy wzroście pow. 0.5 atm a takie ciśnienie było dobre w 125P.

W tych silnikach pompy olejowe są proporcjonalne i ciśnienie rożnie wraz z obrotami do momentu otwarcia zaworu upustowego.

Kolega wueska dobrze radzi - zmiana przełożenia lub bez inwestowania wystarczy zapiąć jeden niżej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko jasne w okolicach 4-5 tyś będzie ok

 

Na codzień zajmuje się ciężkimi silnikami diesla wiec mechanika nie jest obca ale wolałem sie zapytać bo te japońskie szlifiery to inna liga silników .

Wiem o tym żeby nie odwijać rolgazu na wysokim biegu przy niskich obrotach kiedy potrzeba to redukcja .

Co do motocykla i sposobu jazdy no cóż , jechałem trasę 200km nie przekraczając w porywach 140 i było ok a co poradzę że nie podobają mi sie turystyki i nakedy ,

A np Hornet 900 ma taki sam silnik i ludzie wykorzystują go w miescie i jakoś ten silnik ogarnia

Wcześniej miałem CBR 600 F3 i tez jedziłem spokojnie i po 14 tyś nic się z nią działo , nawet o olej się nie matrwiłem

Więc Panie Piotrze przy jakich obrotach ten silnik ma odpowiednie ciśnienie ?? I czy jazda w korku lub po mieście na 1 i 2 biegu z obrotami rzędu 2-3 tyś mu szkodzi

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widać paradoks dajesz w palnik padają panewki , jeździsz normalnie też nie dobrze. Hehe

Co tam się będę przejmował to tylko silnik , przecież nie będę jeździł jak poje..... tylko po to żeby mi silnik na dłużej starczył bo to się kończy wiadomo jak

pozdr :)

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w korku szkodzi każdemu silnikowi wysoko obrotowemu i lepiej zjechać na pobocze odczekując na rozładowanie korka.

Jazda poniżej 3000 obr. przyspiesza zużycie silnika drastycznie.

Silnik Horneta 900 wygląda tak samo a to już duża różnica bo ma całkiem inną charakterystykę.

Bez względu na typ silnika spalinowego zawsze optymalne obroty będą w okolicy obrotów max. momentu.

Zasada jest prosta w silnikach motocyklowych -delikatnie czyli do tej wartości a sportowo powyżej aż do max. mocy.

Eksploatowanie silnika szybko obrotowego na zbyt niskich obrotach to przerost ambicji nad możliwościami kierowcy i wielka szkoda dla silnika.

Prędkość motocykla regulujemy biegami a nie zamykaniem manetki gazu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w korku szkodzi każdemu silnikowi wysoko obrotowemu i lepiej zjechać na pobocze odczekując na rozładowanie korka.

Jazda poniżej 3000 obr. przyspiesza zużycie silnika drastycznie.

Silnik Horneta 900 wygląda tak samo a to już duża różnica bo ma całkiem inną charakterystykę.

Bez względu na typ silnika spalinowego zawsze optymalne obroty będą w okolicy obrotów max. momentu.

Zasada jest prosta w silnikach motocyklowych -delikatnie czyli do tej wartości a sportowo powyżej aż do max. mocy.

Eksploatowanie silnika szybko obrotowego na zbyt niskich obrotach to przerost ambicji nad możliwościami kierowcy i wielka szkoda dla silnika.

Prędkość motocykla regulujemy biegami a nie zamykaniem manetki gazu.

Czy dobrze rozumiem że np jazda na 1 biegu w korku 2 tyś rpm szkodzi ??? przecież wtedy nie ma żadnego obciążenia ??

Czy jak pracuje na biegu jałowym to też przyspiesza zużycie ??

Z tego co doczytałem to mój silnik nie jest tak krótko skokowy jak np nowsze konstrukcje .

Może i błąd ze nie kupiłem VTR 1000 , ale jest wygląd był nie ciekawy

Hornet ma taki sam moment obrotowy tyle że 2 tyś niżej jak to zrobili jesli okład korbowy jest taki sam ?? inne nastawy rozrządu i zapłonu??

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff... przebrnąłem, im starsi forumowicze tym więcej śmieci siedzi w głowach. Jazda poniżej 3 tysi szkodzi ale singlom i V-kom. Wolnossące R4, jego jednostajne 3500 obrotów i nic się nie ma prawa stać, chyba, że konstruktor spierdolił robotę! Mieszanka akurat w tym motocyklu i przy tych obrotach znajduje się w strefie przejściowej ubogiej, więc świece ocaleją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...