V12 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 WitamJako że jestem bardziej pasjonatem niż "dawca" nurtuje mnie owo pytanieKupiłem CBR 900 Sc33 na gaźnikach zawsze mi sie podobał ten model i bardzo przyjemnie sie nim jeździAle po drogach publicznych jeźdze jak człowiek .I teraz pytanie czy taki silnik eksploatowany delikatnie powiedzmy do 5 tys niszczy się tym ??Jade 100 to na 6 biegu mam około 3500rmp , gdzies czytałem że wtedy jest słabe smarowanie silnikaCzekam na opiniepozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opowieści "z mchu i paproci", gaśnie kontrolka smarowania to znaczy, że smarowanie jest wystarczające i to wszystko. Ja swoją jeżdżę również głownie w okolicach 5000 obr/min i mam wtedy 120 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Nie martw sie na zapas. Nic nie bedzie. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zwiększ przełożenie 3500obr/min to jednak zbyt mało, okolice 5 tys jeszcze obleci, tu nie chodzi o ciśnienie oleju które jest poprawne lecz utrzymanie filmu olejowego i odpowiednich warunków pracy wału korbowego. W do datku cierpią świece to jeszcze obroty w których producent przewiduje mocne wzbogacenie w paliwo. Chcesz wolniej to zmień przełożenie i płynniej odkręcaj manetkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Jesli koniecznie się uparłeś na niskie obroty to lataj dalej. Jesli to nie problem to trzymaj się w pobliżu momentu maksymalnego. Niskie obroty znacząco zwiekszaja pulsacje momentu obrotowego demolujac szybciej wszystkie elementy odpowiedzialne za przeniesienie mocy na koło . Niskoobrotowe piece mają wieksze masy ruchome (na wale korbowym lub osprzecie wału ) po to żeby wygładzić bardziej te pulsacje i nie psuć osprzętu. Cisnienie smarowania zazwyczaj jest wystarczające juz od samego dołu. Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 No nie do końca z tym ciśnieniem jest tak pięknie kontrolka sygnalizuje jego absolutny brak ;) Tak trochę jak byś dostał w łeb młotkiem i kolega by cie informował hallloooo masz guza:P To czy jest film i jak on wygląda zależy od obrotów i obciążenia wału korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Nie moge zadnego wykresu znaleźć.Jazda z obciążeniem na niskich obrotach może zerwać film tylko (nie pamietam dokładnie) pompki zdają się wytwarzac wysokie ciśnienie już od niskich obrotów . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opowieści "z mchu i paproci", gaśnie kontrolka smarowania to znaczy, że smarowanie jest wystarczające i to wszystko. Ja swoją jeżdżę również głownie w okolicach 5000 obr/min i mam wtedy 120 km/h. To są właśnie Twoje opowieści na temat kontrolki bo Ty jedziesz w okolicach 5000 obr/min ale nie masz pojęcia o wartości ciśnienia oleju w magistrali smarującej.Kontrolka gaśnie przy wzroście pow. 0.5 atm a takie ciśnienie było dobre w 125P.W tych silnikach pompy olejowe są proporcjonalne i ciśnienie rożnie wraz z obrotami do momentu otwarcia zaworu upustowego.Kolega wueska dobrze radzi - zmiana przełożenia lub bez inwestowania wystarczy zapiąć jeden niżej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Jeden bieg niżej. Ale swoją drogą to niezły motocykl kupiłeś do przepisowej jazdy. Kilka lat temu miałem taki sam i pamiętam, że jazda na nim poniżej 160km/h była strasznie męcząca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Czyli wszystko jasne w okolicach 4-5 tyś będzie ok Na codzień zajmuje się ciężkimi silnikami diesla wiec mechanika nie jest obca ale wolałem sie zapytać bo te japońskie szlifiery to inna liga silników .Wiem o tym żeby nie odwijać rolgazu na wysokim biegu przy niskich obrotach kiedy potrzeba to redukcja .Co do motocykla i sposobu jazdy no cóż , jechałem trasę 200km nie przekraczając w porywach 140 i było ok a co poradzę że nie podobają mi sie turystyki i nakedy ,A np Hornet 900 ma taki sam silnik i ludzie wykorzystują go w miescie i jakoś ten silnik ogarniaWcześniej miałem CBR 600 F3 i tez jedziłem spokojnie i po 14 tyś nic się z nią działo , nawet o olej się nie matrwiłemWięc Panie Piotrze przy jakich obrotach ten silnik ma odpowiednie ciśnienie ?? I czy jazda w korku lub po mieście na 1 i 2 biegu z obrotami rzędu 2-3 tyś mu szkodzipozdr Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Pytasz czy coś mu sie może stać wiec odpowiadamy że może. Po jakim czasie nikt nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 To widać paradoks dajesz w palnik padają panewki , jeździsz normalnie też nie dobrze. HeheCo tam się będę przejmował to tylko silnik , przecież nie będę jeździł jak poje..... tylko po to żeby mi silnik na dłużej starczył bo to się kończy wiadomo jakpozdr :) Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Jazda w korku szkodzi każdemu silnikowi wysoko obrotowemu i lepiej zjechać na pobocze odczekując na rozładowanie korka.Jazda poniżej 3000 obr. przyspiesza zużycie silnika drastycznie.Silnik Horneta 900 wygląda tak samo a to już duża różnica bo ma całkiem inną charakterystykę.Bez względu na typ silnika spalinowego zawsze optymalne obroty będą w okolicy obrotów max. momentu.Zasada jest prosta w silnikach motocyklowych -delikatnie czyli do tej wartości a sportowo powyżej aż do max. mocy.Eksploatowanie silnika szybko obrotowego na zbyt niskich obrotach to przerost ambicji nad możliwościami kierowcy i wielka szkoda dla silnika.Prędkość motocykla regulujemy biegami a nie zamykaniem manetki gazu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Jazda w korku szkodzi każdemu silnikowi wysoko obrotowemu i lepiej zjechać na pobocze odczekując na rozładowanie korka.Jazda poniżej 3000 obr. przyspiesza zużycie silnika drastycznie.Silnik Horneta 900 wygląda tak samo a to już duża różnica bo ma całkiem inną charakterystykę.Bez względu na typ silnika spalinowego zawsze optymalne obroty będą w okolicy obrotów max. momentu.Zasada jest prosta w silnikach motocyklowych -delikatnie czyli do tej wartości a sportowo powyżej aż do max. mocy.Eksploatowanie silnika szybko obrotowego na zbyt niskich obrotach to przerost ambicji nad możliwościami kierowcy i wielka szkoda dla silnika.Prędkość motocykla regulujemy biegami a nie zamykaniem manetki gazu.Czy dobrze rozumiem że np jazda na 1 biegu w korku 2 tyś rpm szkodzi ??? przecież wtedy nie ma żadnego obciążenia ??Czy jak pracuje na biegu jałowym to też przyspiesza zużycie ??Z tego co doczytałem to mój silnik nie jest tak krótko skokowy jak np nowsze konstrukcje .Może i błąd ze nie kupiłem VTR 1000 , ale jest wygląd był nie ciekawyHornet ma taki sam moment obrotowy tyle że 2 tyś niżej jak to zrobili jesli okład korbowy jest taki sam ?? inne nastawy rozrządu i zapłonu?? Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Ufff... przebrnąłem, im starsi forumowicze tym więcej śmieci siedzi w głowach. Jazda poniżej 3 tysi szkodzi ale singlom i V-kom. Wolnossące R4, jego jednostajne 3500 obrotów i nic się nie ma prawa stać, chyba, że konstruktor spierdolił robotę! Mieszanka akurat w tym motocyklu i przy tych obrotach znajduje się w strefie przejściowej ubogiej, więc świece ocaleją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.