Skocz do zawartości

Spokojna jazda , wpływ na sportowe silniki


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie jezeli producent montuje silnik z cbr do cbf to chyba liczy sie z tym ze ktos jezdzac np. do pracy nie bedzie krecil na obrotach? Wiem ze charakterystyka pracy tego drugiego jest troche zmieniona ale wal i tloki sa takie same.

Dokładnie jestem tego samego zdania. Nad konstrukcją motocykla pracuje cały sztab inżynierów, gdzie każdy z nich ma większą wiedzę, niż wszyscy na tym forum razem wzięci. Motocykle sportowe, którymi każdy może jeździć, są tak na dobrą sprawę sportowymi głównie z nazwy, bo nie są budowane typowo pod wyścigi i latanie po torze, tylko z myślą o normalnym użytkowaniu na drogach publicznych, czy to w trasie, czy w zakorkowanym mieście. W wielu przypadkach taki sam piec siedzi w wielu modelach, tego samego producenta o różnym przeznaczeniu, fakt, że różnią się może przełożeniami skrzyni, układem dolotowym itp, ale są to modyfikacje, które mają na celu zmianę charakterystyki silnika, nie zmienia to faktu, że sportem i turystykiem z takim samym silnikiem, możemy podtaczać się do świateł na 3 biegu, mając 2kRPM i z silnikiem nie ma prawa się nic stać, jak mówiłem, nie po to siedzą na tym dziesiątki mądrych głów, żeby miał się rozlecieć po paru przejechanych kilometrach ;). A to czy silnik rozleci się 1000km wcześniej, czy później, na prawdę przy ogólnym jego przebiegu robi małą różnicę. Jeździjmy jak komu wygodnie, bo czy będziemy jeździć spokojnie, czy piłować, i tak różnica w żywotności takiej jednostki będzie znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba właśnie nie będą ;) przemyśl sprawę.

To ty przemysl sprawe.

Wskazania beda takie same, poniewaz w sc33 predkosciomierz i obrotomierz jest elektroniczny

Predkosc jest pobierana z czujnika montowanego na obudowie zebatki zdawczej, i niezleznie od ilosci zebow wskazania sa zawsze takie same, co przy zmianie przelozenia na inne niz oryginalne powoduje przeklamania predkosci

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czy silnik rozleci się 1000km wcześniej, czy później, na prawdę przy ogólnym jego przebiegu robi małą różnicę. Jeździjmy jak komu wygodnie, bo czy będziemy jeździć spokojnie, czy piłować, i tak różnica w żywotności takiej jednostki będzie znikoma.

Skad ta pewnosc, ze roznica bedzie znikoma?

Silnik palowany zdechnie predzej, i to nie bedzie na pewno roznica 1000km.

Wychodzi na to, ze niskie obroty silnika przy wysokim przelozeniu skrzyni biegow tez nie sa zdrowe a czy moga panewki zajechac ?

Tez pewnie jest przedzial (niski), ktorego lepiej unikac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście to bym wolał żeby taki silnik miał te 900cm kręcił sie do 6 tyś i miał turbo ( tak wiem że co nie którzy zrobili by sobie krzywdę kiedy by montowali takie silniki)

Bo nic nie zastąpi momentu obrotowego

Moim zdaniem gruby procent uszkodzeń panewek następuje jednak przy prawie maksymalnych obrotach , gdzie teoretycznie ciśnienie oleju jest odpowiednie , Pewnie też w grę wtedy wchodzi miejscowe przegrzewanie filmu olejowego

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tej strony z moim przełożeniem mam 100 Km/H przy prawie 4300

No to chyba jest zupelnie wystarczajace dla wlasciwego cisnienia oleju.

Co do zatosowania silnika CBR w CBF to glowna roznica sa czasy otwarcia zaworow,

co z kolei powoduje nadwyzke momentu obrotowego przy niskich obrotach w porownaniu z oryginalna

CBR. Przy okazji moze byc zmienione przelozenie pompy olejowej, tak zeby zwiekszyc wydatek w kazdym

zakresie obrotow, a zawor i tak sie otworzy przy zalozonym przez projektanta max cisnieniu oleju.

Tak ze nie sadze zeby to byly identyczne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty przemysl sprawe.

Wskazania beda takie same, poniewaz w sc33 predkosciomierz i obrotomierz jest elektroniczny

Predkosc jest pobierana z czujnika montowanego na obudowie zebatki zdawczej, i niezleznie od ilosci zebow wskazania sa zawsze takie same, co przy zmianie przelozenia na inne niz oryginalne powoduje przeklamania predkosci

Nie, Ty przemyśl :huh:

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie jestem tego samego zdania. Nad konstrukcją motocykla pracuje cały sztab inżynierów, gdzie każdy z nich ma większą wiedzę, niż wszyscy na tym forum razem wzięci. Motocykle sportowe, którymi każdy może jeździć, są tak na dobrą sprawę sportowymi głównie z nazwy, bo nie są budowane typowo pod wyścigi i latanie po torze, tylko z myślą o normalnym użytkowaniu na drogach publicznych, czy to w trasie, czy w zakorkowanym mieście. W wielu przypadkach taki sam piec siedzi w wielu modelach, tego samego producenta o różnym przeznaczeniu, fakt, że różnią się może przełożeniami skrzyni, układem dolotowym itp, ale są to modyfikacje, które mają na celu zmianę charakterystyki silnika, nie zmienia to faktu, że sportem i turystykiem z takim samym silnikiem, możemy podtaczać się do świateł na 3 biegu, mając 2kRPM i z silnikiem nie ma prawa się nic stać, jak mówiłem, nie po to siedzą na tym dziesiątki mądrych głów, żeby miał się rozlecieć po paru przejechanych kilometrach ;). A to czy silnik rozleci się 1000km wcześniej, czy później, na prawdę przy ogólnym jego przebiegu robi małą różnicę. Jeździjmy jak komu wygodnie, bo czy będziemy jeździć spokojnie, czy piłować, i tak różnica w żywotności takiej jednostki będzie znikoma.

 

Ja, już to wyżej napisałem. Jedyne co mnie zastanawia, to ani Adam, tym bardziej Dudek, nie napisał, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór upuszczający olej. Ja podałem ciśnienie jakie powinno być. Powyżej, zawór się otwiera i wypuszcza. Dudek, jedynie stwierdził że to nie jest tak. Adam. M, jak zwykle, tłumaczy się za Dudka. Więc p. Dudek. Jako profesjonalista, mechanik z długoletnim stażem, wiesz czy nie? Jak wiesz, to nas/mnie/ oświeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba jest zupelnie wystarczajace dla wlasciwego cisnienia oleju.

Co do zatosowania silnika CBR w CBF to glowna roznica sa czasy otwarcia zaworow,

co z kolei powoduje nadwyzke momentu obrotowego przy niskich obrotach w porownaniu z oryginalna

CBR. Przy okazji moze byc zmienione przelozenie pompy olejowej, tak zeby zwiekszyc wydatek w kazdym

zakresie obrotow, a zawor i tak sie otworzy przy zalozonym przez projektanta max cisnieniu oleju.

Tak ze nie sadze zeby to byly identyczne silniki.

Tym bardziej ze sa wersje zablokowane.Bardzo ciekaw jestem tej pompy oleju.Bo jak tego nie zmienili to dla mnie jest to sprawa oczywista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niby mam przemyslec ? To Ty pomysl logicznie...

Wskazania licznika beda takie same po zamianie zebatek !!!

 

Predkosc nie jest pobierana z kola.

a co za rożnica, musiałby pobierać dane z GPSa żeby podał wartości poprawne na liczniku...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...