toper-utl Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 W sc33 oba czujniki (predkosci i obr silnika) sa w silniku, wiec wskazania po zmianie wielkosci zebatek beda takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Według tej strony z moim przełożeniem mam 100 Km/H przy prawie 4300 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktanski Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 W sc33 oba czujniki (predkosci i obr silnika) sa w silniku, wiec wskazania po zmianie wielkosci zebatek beda takie same.No chyba właśnie nie będą ;) przemyśl sprawę. Cytuj Only biker knows why a dog sticks his head out of a car window. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glenroy Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Słuchajcie jezeli producent montuje silnik z cbr do cbf to chyba liczy sie z tym ze ktos jezdzac np. do pracy nie bedzie krecil na obrotach? Wiem ze charakterystyka pracy tego drugiego jest troche zmieniona ale wal i tloki sa takie same.Dokładnie jestem tego samego zdania. Nad konstrukcją motocykla pracuje cały sztab inżynierów, gdzie każdy z nich ma większą wiedzę, niż wszyscy na tym forum razem wzięci. Motocykle sportowe, którymi każdy może jeździć, są tak na dobrą sprawę sportowymi głównie z nazwy, bo nie są budowane typowo pod wyścigi i latanie po torze, tylko z myślą o normalnym użytkowaniu na drogach publicznych, czy to w trasie, czy w zakorkowanym mieście. W wielu przypadkach taki sam piec siedzi w wielu modelach, tego samego producenta o różnym przeznaczeniu, fakt, że różnią się może przełożeniami skrzyni, układem dolotowym itp, ale są to modyfikacje, które mają na celu zmianę charakterystyki silnika, nie zmienia to faktu, że sportem i turystykiem z takim samym silnikiem, możemy podtaczać się do świateł na 3 biegu, mając 2kRPM i z silnikiem nie ma prawa się nic stać, jak mówiłem, nie po to siedzą na tym dziesiątki mądrych głów, żeby miał się rozlecieć po paru przejechanych kilometrach ;). A to czy silnik rozleci się 1000km wcześniej, czy później, na prawdę przy ogólnym jego przebiegu robi małą różnicę. Jeździjmy jak komu wygodnie, bo czy będziemy jeździć spokojnie, czy piłować, i tak różnica w żywotności takiej jednostki będzie znikoma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) No chyba właśnie nie będą ;) przemyśl sprawę. To ty przemysl sprawe.Wskazania beda takie same, poniewaz w sc33 predkosciomierz i obrotomierz jest elektronicznyPredkosc jest pobierana z czujnika montowanego na obudowie zebatki zdawczej, i niezleznie od ilosci zebow wskazania sa zawsze takie same, co przy zmianie przelozenia na inne niz oryginalne powoduje przeklamania predkosci Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez Nico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 a później na YT są filmiki jak po górskich serpentynach się jeździ 270km/h :D Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 A to czy silnik rozleci się 1000km wcześniej, czy później, na prawdę przy ogólnym jego przebiegu robi małą różnicę. Jeździjmy jak komu wygodnie, bo czy będziemy jeździć spokojnie, czy piłować, i tak różnica w żywotności takiej jednostki będzie znikoma. Skad ta pewnosc, ze roznica bedzie znikoma?Silnik palowany zdechnie predzej, i to nie bedzie na pewno roznica 1000km.Wychodzi na to, ze niskie obroty silnika przy wysokim przelozeniu skrzyni biegow tez nie sa zdrowe a czy moga panewki zajechac ?Tez pewnie jest przedzial (niski), ktorego lepiej unikac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Ja osobiście to bym wolał żeby taki silnik miał te 900cm kręcił sie do 6 tyś i miał turbo ( tak wiem że co nie którzy zrobili by sobie krzywdę kiedy by montowali takie silniki)Bo nic nie zastąpi momentu obrotowegoMoim zdaniem gruby procent uszkodzeń panewek następuje jednak przy prawie maksymalnych obrotach , gdzie teoretycznie ciśnienie oleju jest odpowiednie , Pewnie też w grę wtedy wchodzi miejscowe przegrzewanie filmu olejowego Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 ja bym wolał większą pojemność jeśli iść tą drogą Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Według tej strony z moim przełożeniem mam 100 Km/H przy prawie 4300No to chyba jest zupelnie wystarczajace dla wlasciwego cisnienia oleju.Co do zatosowania silnika CBR w CBF to glowna roznica sa czasy otwarcia zaworow,co z kolei powoduje nadwyzke momentu obrotowego przy niskich obrotach w porownaniu z oryginalnaCBR. Przy okazji moze byc zmienione przelozenie pompy olejowej, tak zeby zwiekszyc wydatek w kazdymzakresie obrotow, a zawor i tak sie otworzy przy zalozonym przez projektanta max cisnieniu oleju.Tak ze nie sadze zeby to byly identyczne silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 To ty przemysl sprawe.Wskazania beda takie same, poniewaz w sc33 predkosciomierz i obrotomierz jest elektronicznyPredkosc jest pobierana z czujnika montowanego na obudowie zebatki zdawczej, i niezleznie od ilosci zebow wskazania sa zawsze takie same, co przy zmianie przelozenia na inne niz oryginalne powoduje przeklamania predkosciNie, Ty przemyśl :huh: Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Dokładnie jestem tego samego zdania. Nad konstrukcją motocykla pracuje cały sztab inżynierów, gdzie każdy z nich ma większą wiedzę, niż wszyscy na tym forum razem wzięci. Motocykle sportowe, którymi każdy może jeździć, są tak na dobrą sprawę sportowymi głównie z nazwy, bo nie są budowane typowo pod wyścigi i latanie po torze, tylko z myślą o normalnym użytkowaniu na drogach publicznych, czy to w trasie, czy w zakorkowanym mieście. W wielu przypadkach taki sam piec siedzi w wielu modelach, tego samego producenta o różnym przeznaczeniu, fakt, że różnią się może przełożeniami skrzyni, układem dolotowym itp, ale są to modyfikacje, które mają na celu zmianę charakterystyki silnika, nie zmienia to faktu, że sportem i turystykiem z takim samym silnikiem, możemy podtaczać się do świateł na 3 biegu, mając 2kRPM i z silnikiem nie ma prawa się nic stać, jak mówiłem, nie po to siedzą na tym dziesiątki mądrych głów, żeby miał się rozlecieć po paru przejechanych kilometrach ;). A to czy silnik rozleci się 1000km wcześniej, czy później, na prawdę przy ogólnym jego przebiegu robi małą różnicę. Jeździjmy jak komu wygodnie, bo czy będziemy jeździć spokojnie, czy piłować, i tak różnica w żywotności takiej jednostki będzie znikoma. Ja, już to wyżej napisałem. Jedyne co mnie zastanawia, to ani Adam, tym bardziej Dudek, nie napisał, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór upuszczający olej. Ja podałem ciśnienie jakie powinno być. Powyżej, zawór się otwiera i wypuszcza. Dudek, jedynie stwierdził że to nie jest tak. Adam. M, jak zwykle, tłumaczy się za Dudka. Więc p. Dudek. Jako profesjonalista, mechanik z długoletnim stażem, wiesz czy nie? Jak wiesz, to nas/mnie/ oświeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Nie, Ty przemyśl :huh:Co niby mam przemyslec ? To Ty pomysl logicznie...Wskazania licznika beda takie same po zamianie zebatek !!! Predkosc nie jest pobierana z kola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpotas Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 No to chyba jest zupelnie wystarczajace dla wlasciwego cisnienia oleju.Co do zatosowania silnika CBR w CBF to glowna roznica sa czasy otwarcia zaworow,co z kolei powoduje nadwyzke momentu obrotowego przy niskich obrotach w porownaniu z oryginalnaCBR. Przy okazji moze byc zmienione przelozenie pompy olejowej, tak zeby zwiekszyc wydatek w kazdymzakresie obrotow, a zawor i tak sie otworzy przy zalozonym przez projektanta max cisnieniu oleju.Tak ze nie sadze zeby to byly identyczne silniki.Tym bardziej ze sa wersje zablokowane.Bardzo ciekaw jestem tej pompy oleju.Bo jak tego nie zmienili to dla mnie jest to sprawa oczywista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Co niby mam przemyslec ? To Ty pomysl logicznie...Wskazania licznika beda takie same po zamianie zebatek !!! Predkosc nie jest pobierana z kola.a co za rożnica, musiałby pobierać dane z GPSa żeby podał wartości poprawne na liczniku... Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.