Skocz do zawartości

Przebieranie silnika, nierówna praca, mniejsza moc CBR 1100


timtim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjentem jest CBR 1100 na wtrysku bez sondy lambda. rok 2000.
Mój problem polega na tym, że od jakiegos czasu silnik przebiera w obrotach. Najbardziej czuć to zjawisko między 1200 a 2000-2300 obrotów.
Poźniej raczej ustepuje ale z racji wyższych obrotów moze byc nie do końca wyczuwalne.
Silnik nawet na wyższych obrotach nie chodzi jak trzeba według mnie. Głównym objawem jest lekkie szarpanie, taka nierównomierna jazda na niskich obrotach szczególnie 1-2 np. w korkach, jest słychac cos w rodzaju wypadającego zaplonu, cięzko jest zmieniać biegi bez szarpań (miedzygaz, i ogólne wytyczne nie pomagaja, zjawisko nasila sie pod obciązeniem)
Podczas gwałtownego odkręcania zachowuje się jakby dostawał za duzo powietrza. Niby dośc dobrze przyspiesza ale jakby miał żagiel za soba. Podobnie jak źle wyregulowany gaźnik. Ogólnie podczas jazdy jest duzy dyskomfort.

 

Powyższe objawy sa tylko na ciepłym silniku. Zaczynają się zaraz po zejsciu ze ssania. Na zimnym wydaje się ok. Nawet jazda zaraz po odpaleniu jest inna. Spalanie jest ok. Nie ma śladów obcych instalacji. Wszystko działa, kontrolki itp.
Rozkładam ręce bo w zasadzie wszystko zostało sprawdzone i nie mam punktu zaczepienia.

Podmieniane były:
- cewki i świece
- regulator paliwa
- pompka paliwa
- wtryskiwacze miejscami

Sprawdzane:
- kompresja ok, równa
- rezystancja czujników, reakcja kompa na ich odpięcie
- błędy w komputerze (brak)
- synchronizowane przepustnice
- wszystkie podcisnienia, węzyki itp
- wydajnośc i ciśnienie paliwa
- iskra
- regulowane zawory
i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam.
Olej czysty, nie pobiera i nie produkuje z płynem to samo.

Sprawdzałem cylindy parami i problem leży chyba w parze 2/3 cylinder a najbardziej w 2. Po odpięciu wtrysków 2 i 3 silnik zaczyna równo pracować.
Równiej niz na wszystkich... Moge być przewrażliwiony ale jeżeli dołaczę 3 wtrysk pracuje w zasadzie tak samo, czyli ok. Jeżeli podłączę 2 zaczynaja się cyrki i praca silnika w rytm łydydydydydydy.
Jezeli wykręcę świecę nr 2 silnik tez pracuje równiej.

 

Ogolnie pracuje na parze 1/4 ładnie, a na parze 2/3 ciężej zapala, raz gasnie, raz trzyma obroty ponizej 1000. A na obrotach wydaje się w miare ok. Sam juz nie wiem...

Jestem juz pod ściana i idę w stronę przedmuchów między cylindrami, lub braku synchronizacji miedzy nimi. Przynajmniej cos w tym rodzaju. Znam przypadki kiedy kompresja była ok a jednak był delikatny przedmuch.
Wolał bym nie zrzucac głowicy żeby sobie ja pooglądac od środka ale to juz mój ostatni pomysł. Dziwne jest to ze zaczyna sie problem po rozgrzaniu. Zwykle dzieje sie coś na zimnym. A ten pali jak diabli na zimnym. Od strzała.

 

I tu licze na Was. Może ma ktos jakis pomysł. Może byc nawet z serii " rzuc za siebie śrubokręt, zakręc sie dwa razy i podskocz".

 

Aby tylko pomogło.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odzew.

Napięcie sprawdzane, jest ok. Ten silnik ma dwie cewki więc to nie to. Iskra jest mocna, ciągła.

Zagadka jest to, że z wykręcona świeca na 2 cylindrze silnik pracuje równo. A jak wkręce to cyrki znowu. Odpięcie wtrysku pomaga ale nie do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i problem nie przenosi się na inny gar razem z wtryskiwaczem?

Przewody podciśnieniowe są suche w środku, nie sączy się paliwo nimi?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1100 xx miały lipna masę pod siedzeniem . Jakiś idiota za biurkiem spiął wszystkie przewody masy 1 wielką kostką mostkującą wiele kabli masowych, połaczenia pięknie korodują no i efekt wyglada na podobny do opisywanego . Warto jescze tam rzucić okiem.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1100 xx miały lipna masę pod siedzeniem . Jakiś idiota za biurkiem spiął wszystkie przewody masy 1 wielką kostką mostkującą wiele kabli masowych, połaczenia pięknie korodują no i efekt wyglada na podobny do opisywanego . Warto jescze tam rzucić okiem.

 

 

Brat miał to samo w vfr vtec ,az sie topiła ta biedna kostka masowa, rozwiazanie hi tech honda.

Edytowane przez kisYZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

xx 2001r. wtrysk,sonda lambda, sportowy wydech no name.

Objawy: muli na wolnych obr. tak do 3tys, w czasie spokojnej jazdy na równym gazie potrafi mocno szarpać, czuć, że coś go trzyma i nagle rwie do przodu jak wściekły.

Zrobione:

Świece,cewki,wtryski,reg.przepustnic i czujnika tps,instalacja el.ok,dziś podmienilem wydechy na ori - mała poprawa

Podejrzewam:

Czujnik ect,

Dziwne bo czasem chodzi całkiem nieźle a jest dzień kiedy bardzo szarpie.

Na chwilę obecną nie mam błędów na kompie, wcześniej pokazywał ect,tps,iat . Te 2 ostatnie podmienialem, bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...