Gość piocho Opublikowano 16 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2004 Witam!Mam takie pytanko - jak w temacie grupy i w temacie tematu. Cruiser i chopper zwyklo sie wymieniac razem, ale czyms musza sie przeciez roznic. Z ciekawosci wiec pytanko. Czy to tak ze cruiser to jakas potezna maszyna - 'krazownik szos', a chopper to po prostu taki motor co ma jakies tam podobienstwo do harleya? Czy male pojemnoscie - typu Honda Rebel winno sie okreslac jako chopperki - bo okreslenie cruiser jest zarezerwowane dla wiekszych maszyn? Czy moze jakos inaczej to sie tlumaczy. Czy bardziej doswiadczeni i madrzejsi mogliby sie wypowiedziec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noise of death Opublikowano 16 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2004 Choppery maja tylne kolo szerokie i male (np 15"), natomiast przednie waskie i duze (np 21"). Maly (najczesciej kroplowy) zbiornik paliwa. Przednie kolo czesto jest wysiniete do przodu (czasami trapezowe)Czesto tylni blotnik to tzw. "kaczka"Tutaj jest chopper:http://bikepics.com/harley/knucklehead/00/pics.asp Natomiast cruisery to potezne maszyny, maja najczesciej oba kola szerokie i jednakowej srednicy, duzy (zeby nie napisac ogromny) zbiornik paliwa, przednie amortyzatory sa bardzo grube, kierownica nie jest wysoka.Tutaj sa cruisery:http://bikepics.com/pictures/014178/http://bikepics.com/pictures/112486/ Co innego jeszcze drag,to motocykl bardzo niski, oba kola szerokie i o males srednicy, kierownica prosta, najczesciej jednoosoboiwe, nie wysuniete do przodu kolo.Najlepiej zobrazuje draga zalaczona fotka. Pozdrawiam P.S. pojemnosc nie ma z tym nic wspolnegoP.S.2 ten podzial to tak z mojego punktu widzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrmm Opublikowano 16 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2004 Chopper to generalnie prosty motor, z waskim przednim kolem najlepiej dosyc mocno wysunietym do przodu i gruba tylna opona. Sporo chromu jest mile widziane,jak najprostsze zegary pozbawione najczesciej takich bajerów jak obrotomierz itp. Kierownica najlepiej wysoka, maly kroplowy zbiornik jednym slowem "easy rider". Cruiser to ciezki motocykl, o prawie jednakowych kolach (srednica), duzo chromu,wyposazony (choc niekoniecznie) w takie gadzety jak szyba przednia,podesty,sissy bar,gmole itp itd. W odróznieniu do choppera najczesciej stosuje sie glebokie blotniki. Czesto cruisery potrafia byc przerabiane na choppery choc te ostatnie nie ciesza sie juz taka popularnoscia jak kilkanascie lat temu, choc nadal spotyka sie je na drogach i nadal maja entuzjastów.Oczywiscie mozna by jeszcze dlugo porównywac oba typy motocykli ale chyba nie ma potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2004 Witamaz serce sie raduje z takich fachowych postów...cóż nic nie pozostaje do dodania.....jak tylko to ze aibrush zwany aerografem bardzo czesto gosci na chopperach.....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polokokt Opublikowano 17 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2004 WitamFajny temacik. Tak czytam i ma pytanko, moja wdowka to jeszcze czoper, czy juz cruiser? ;) Czy takie "homo nie wiadomo"? :P Bo z jednej strony ma sporo elementow czopera, ale z drugiej jak patrze to z cruisera tez troszke ma, tak ciezko mi wedlug tych podzialow przypisac ja do konkretnego dzialu.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kriss Karwacki Opublikowano 17 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2004 OK ja jeszszcze tylko dopisze slow kilka...Chopper jest pociety, czyli kolko zawsze! z przodu. Nie najlepiej tylko zawsze. Jak nie jest z przodu to jest to bobster a nie chopper. z kolkami jak jak pisaliscie 15 i 21 najczesciej :P a bak nie zawsze duzy - vide "capt. America" - to taki klasyczny przyklad choppa :Ppozrdrawiam!p.s. Stanik twoja wdowa to bardziej dragsterowata jest niz chopperowo-cruiserowa - przynajmniej dla mnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KEITH_ Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Czołem,Tak to prawda zauważa sie co raz to większa mode na Crusiery niż na choppery.Opisy różniące te dwa dorzaje moto są trafne. Moge powiedzieć, ze jak dla mnie dużo lepiej Dragi sie prezentują od Chopperów.Tak więc mój Drag Star w wersji orginalnej wygląda teraz tak: I ilość chromu w nim jest niewiadomą !!! :P cool !! :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noise of death Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Keith, musze przyznac ze bardzo ladny...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cender Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Nic tylko przyklasnac Keithowi. :P Drag RULEZ - dlatego tez tak lubie swojego Speedmasterka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Nie do konca zrozumialem post Keth'a: zaliczasz swoj motocykl do cruiser'ow? do chopper'ow? Dla mnie to fantastyczny przyklad na wymieniony juz wyzej przez kogos trzeci rodzaj stylizacji custom: draga (te DRAG-PIPES!). Choc moze... ostatnio modne sie staja w ofercie producentow "power-cruisery", wiec - jesli sie nie obrazisz - ewentualnie tu byloby Twojemu bike'owi najblizej. :?: Wlasciciel "czarnej wdowy" pytal o kwalifikacje swojej maszyny. Stylistycznie chyba tak jak dawne choppery: tylko co podciete z krazownikow a'la WLA: malo na tym zbednych rzeczy (tak widze roznice miedzy Widow a C2 i tu chyba - w odroznieniu od Starow, gdzie najpierw pojawialy sie wersje custom a potem classic (A) - zachowana zostala zasada nasladowania historii). Yamaha, jak twierdzi zaprzyjazniony dealer, wycofuje z produkcji motocykle stylizowane na choppery: Drag Star 650 i 1100 custom, pozostaja te z glebokimi blotnikami i opaslym przodem (opona, szklanki), a wiec "classic", o urodzie krazownika.Podobno takze "power cruiser" z linii Yamahy, czyli Warrior, nie bedzie juz w ofercie na Europe: nie spelnia unijnych norm ekologicznych :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 Hello,moim zdaniem w ostatnich czasach wszystko uległo mega mutacji :mrgreen: ...Tak jak w stylach muzycznych tak i w moto do końca nie można stwierdzić czy to jest na pewno chopper, drag czy cruiser. :P Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 W kazdym kraju inaczej nazywa sie pewne modele. My przywyklismy do nazwy chopper a w stanach, kanadzie jest to custom. Natomiast tam chopperami nazywane sa najczesciej modele na ktore u nas mowi sie dragi.Co do drag starow dla mnie to one niewiele maja z linii choppera a wiecej z cruisera. Czystych przedstwicieli jakiegokolwiek gatunku jest naprawde niewiele a i tak wiekszosc sami przerabiamy jeszcze bardziej zmieniajac ich linie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 19 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2004 typu Honda Rebel winno sie okreslac jako chopperki honda rebel jest to typowy przedstawiciel klasy SOFTchopper'kow. softchopper od choppera rozni sie silnikiem - nie jest to Vka jak w chopperze tylko rzedowka. Przynajmniej tak definuja to w gazetach i tak chyba jest. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BARTIG Opublikowano 20 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2004 malo juz z tego rozumiemdragi są niskie i mają szeroką kierownicę, tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2004 Ja patrze też na tylny błotnik - idący ku dołowi, zachodzący na oponę to dla mnie cruiser, a podgięty go dóry na końcu to chopper. Wiadomo, że to nie wszystko. Tak jak powiedzieli poprzednicy ważne jest wszytko - kąt główki ramy, grubość opony, zbiornik, siodło itp. Czasmi to się zaciera. Sam mam problem z zdefiniowaniem swojej Hondy Nighthawk. Najpierw mi się wydawało że to Cruiser, ale jak pośmigałem EN500 i Virgo 535 to na Cb poczułem się ja na nakedzie. Tymbardziej że ma 4 gary. Jak dla mnie nie jesto to nawet Soft-chopper, tylko soft-cruiser, czyli pomieszanie z poplątaniem 8O . Ważne że się śmiga fajnie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.