Saltus Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 przecież zakładanie napinacza i sprężyny jest dokładnie opisane w serwisówce i jest banalnie proste. Wystarczy tylko kawałek drutu z którego robisz narzędzie serwisowe nr.xx w 2 minuty blokujesz napinacz, a potem obracasz wałkiem i trafiasz bolcem ustalającym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 po 3 miesiącach przelanej krwi i kasy którą nawet paris hilton czy bill gates by odczuli sytuacja jest taka sama jak 3 miesiące temu -nie pali :D :D zero odzewu , nie strzela , nie kicha, raz w ciągu około 123456789 kopnięć (godzina rąbania w traperach ) odezwała się na 3 obroty wału czy tam cykle (du du du i koniec ) i raz może na jeden potem cisza, starter generalnie nie odbija, GMP jest wyczuwalne......... w związku z tym chyba moje żartobliwe powiedzenie że zapchał się gaźnik a ja remont zrobiłem chyba ciałem się stało-wydaje mi się że nawaliło coś czego nie ruszałem ponieważ sytuacja wyglądała identycznie 3 miesiące temu więc to nie brak nicasilu czy luz na korbie jej przeszkadzał.... rzeczowy gaźnik czyściłem dokładnie sprężonym powietrzem, zaworek iglicowy trzyma, dysze były czyste ale i tak przedmuchałem, to samo wszystkie kanały, ssanie działa (jest blaszka i się opuszcza )-jedyne ale wygląda tak że z wężyka wychodzącego z samego spodu gaźnika po milionie kopnięć delikatnie sączy się paliwo (jest mokry i co jakiś czas kropelka poleci ) sączenie nasila się jak motocyklem zaczniesz z całej siły bujać na wszystkie strony i teraz sam nie wiem: czy tak ma być bo motocykl stoi na stopce bocznej i na stopce go kopie(za niski jestem żeby ją porzadnie kopnąć z ziemi , jak jest ciepła to zapalę stojąc na glebie ale wtedy pali od strzała a zimną ze stopki ) w związku z czym jest dosyć pochylony na lewo i paliwo się przelewa ?? czy pływak tonie ?? jakby tonął to chyba by się lało ciurkiem a tu sobie bardzo delikatnie kapie...... świeca po milionie kopnięć jest zalana paliwem, iskra teoretycznie jest praktycznie mam wrażenie że tak często jak wolne u mnie w firmie(tam powinna być co 2 obroty wału czy co 1 ?? ) i jest strasznie mała ledwo widoczna i słaba, świecę wymieniłem profilaktycznie na nową i to samo , jak ją wytrzesz i wkręcisz dalej zero odzewu.....coś mi się wydaje że coś jest z elektryką, raz nawet zaryzykowałem i kopnąłem z otwartą przepustnicą i powiem wam że dalej mam obie nogi -czyli jakby nie było zapłonu bo wtedy można kopać na otwartej przepustnicy, jakby był zapłon to nastawiali by mi teraz nogę na doraźnej ?? kiedyś z ciekawości jak była ciepła kopnąłem z otwartą przepustnicą i od tej pory wiedziałem dlaczego tak się nie robi :D tam CDI wygląda identycznie i ma identyczne gniazdka jak w chińskim kiblu 4T -będzie pasowało od chinola ?? albo ma ktoś może schemat takowego ?? tego chałupniczo za bardzo nie ma jak sprawdzić, a w chińskim kiblu ostatnio 2 takie mi padły pod rząd (pierwszy po 13 tys km, pchałem 15 km frustracja umiarkowana, kupiłem nowe za 30 zł , padło po 600km pchałem 18 km po drodze z 3 razy rzucałem nim o drzewo ) zaatakuje omomierzem cała instalację na dniach a wy sypcie pomysły bo ja już walę w ciemno :D miałem też zawsze w niej jazdy z automatycznym odprężnikiem, często po długim postoju i kilku kopach starter szedł luźno jak bez świecy nie szło znaleźć GMP recepty były dwie -albo młotek i walić w dekiel od zaworów, czasem puściło , albo co odkryłem potem , wbić 2 bieg i pchnąc ją na chama do tyłu na biegu i było takie szczęknięcie jak wrzucanie biegu na zgaszonym silniku, i potem luz i sytuacja wracała do normy i po paru kopnięciach znowu, chyba że zapaliła........ na ciepłym silniku nic się nie działo na bosaka ją odpalałem (chyba że po glebie albo zalaniu ) linkę odprężinka ręcznego mam ustawioną prawidłowo (innaczej -duży luz linki) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Strobo albo zmierz obejmą przewód WN, będziesz wiedział kiedy iskra pokazuje się. Przedzwoń cewkę. Jak problem jest na zimno to masz z głowy problem temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 iskra jest przy każdym GMP tłoka,dobrze ustawiłeś palec przy czujniku połozenia wału?sprawdzałes opornośc na altku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Altki zazwyczaj wymiękają wraz z temperaturą z rozłączeniem się włącznie. Raczej nic tutaj nie znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 (edytowane) tez mialem takie jazdy z autodeko w xr - dlatego dalem hotcamsa Masz zaplon samowzbodny bez aku . Sprawdz opory na uzwojeniach statora .Prosta metoda , to zlap kabel od swiecy i kopaj , ja cie zdrowo pizdnie to zaplon powinien byc ok , A jak tylko poczujesz mrowienie to slaba iskra. Edytowane 26 Lipca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 Jeśli rzeczywiście jest tam zapłon bezbateryjny jak pisze Nitromen to miernik w łapkę i jedziesz - pierwsze co to sprawdzasz przejście z kostki CDI kabla masowego na masę, druga sprawa to sprawdź napięcie zasilania podczas kopnięcia - ma być kilkadziesiąt V - z doświadczenia to przy 40V nawet kibel nie odpali, 60 już może coś powalczyć. Trzecia sprawa to wyjście z impulsatora - tutaj wyjdzie do 1V o ile dobrze pamiętam - nie ma tu dużych napięć, ale są wystarczające. Kolejną sprawą jest przejście z wyjścia na cewkę, do samej cewki i jej umasowienie. Na sam koniec gaszenie - do sprawdzenia - czy są różnice przy wł/wył zapłonie. Generalnie na próbę możesz zastosować chiński moduł jeśli tylko pinout się zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 to jest bezbateryjny CDI jak w skuterkach...... ja do 2T budowałem moduly zapłonowe i działały ale tam podobno nie potrzeba zmiennego wyprzedzenia zapłonu i tyrystorowy CDI jest bardzo prosty a do 4T jest innaczej nic nie sprawdzałem bo nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, a moto stoi w kanciapie 12km od chacjendy i nie mam tam internetu, więc dopiero nadrukuje serwajs manuali i pojadę z miernikiem, sprawną cewką WN i takimi tam Altki zazwyczaj wymiękają wraz z temperaturą z rozłączeniem się włącznie. Raczej nic tutaj nie znajdzie. tak ale miałem już raz sytuację w kibelku 2T, że uzwojenie zasiljące CDI miało bardzo niski opór (najprawdopodobniej zwarcie międzyzwojowe ) na zimno a mimo to iskra czasem była i nawet czasem zapalał :D pomogła wymiana statora (nie opłacało się przewijać )... sam zresztą nie wiem taka prosta koza a takie fochy :D iskra niby jest ale jest bardzo mała i słaba na oko ledwo widoczna i mam wrażenie że co kilka obrotów wału,no nic pobłądze w ciemno nie mam wyjścia, nie wiem co tam jeszcze może leżeć..... i jeszcze jedno -jak mam tam wlać 3.3l oleju(tyle bodajrze pisze w instrukcji że wchodzi na suchy silnik ) ?? wlałem może 2.4 i jest oleju po sam korek w ramie i nic więcej nie idzie wlać, jak kopię starterem to prawie nic nie ubywa, jak kopię na odkręconym korku to jest fontanna do sufitu oleju :D tam układ smarowania się jakoś odpowietrza ?? pompę przed założeniem dekla zalałem olejem, odmę udrożniłem (była zatkana śrubą nie wiem czemu :D )...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 panie skąd wziałes 3.3l???to moze byc całkowita pojemnosc ukladu, a wlewa sięz tego co pamietam ok 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 (edytowane) ja zawsze lalem 2 litry , ale po kapitalce i rozebraniu silika moze byc ciut wiecej 2.3 L - ale nie 3.3 L ! p.s lacze sie w BULU - mi pare dni temu w LC4 padl stator SEM AMAL..., wlasnie mam taki objawy , slaba iskra , maly opor , moto pali na zimno i po 5 minutach iskre zjada..do wystygniecia :banghead: - napiecie jakie generuje stator to jakies 11V - a powinno byc min 30V prawidlowy stan oleju pokaze ci po nagrzaniu silnika ,co zreszta wiesz , ja mialem problemy aby przy zmianie wlac 2 litry , zazwyczaj 1.5 wlalem i mialem pod korek , odpalalem moto i pozniej dolewalem reszte. Edytowane 27 Lipca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 jak dla mnie to na 95% padnięte uzwojenie. Jak chcesz mam namiary na gościa który ci profesjonalnie przewinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 Odepnij cewkę ładującą cewkę wysokiego napięcia i sprawdź napięcie, na chińskim mierniku powinno pokazywać 60-70V AC, potem impulsator, ok 0.1V AC na mierniku.Jeśli oba są ok to sprawdź kontakt cewki WN z masą, miałem po remoncie to samo i przyczyną był słaby kontakt cewki z ramą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 (edytowane) Uploaded with ImageShack.us lewy to chiński CDI z kibelka 4T (kosztował 30 zł ) prawy to z mojej XR-identyczne wtyczki identyczny pinout , nie wiem czy będzie działać wymiennie, dzisiaj byłem przelotem w kanciapie ale bardzo mi się spieszyło pozatym ten CDi z chinola jest chyba walnięty (najpierw padł mi CDI , wymieniłem iskra wróciła , przejechał 600-700km i znowu nie ma iskry) ten od chinola jest bardzo prosty rodem jak z 2T, na kartce macie schemat bez wartości elementów (to jest zalane przezroczystym czymś).... natomiast w xr w instalacjie jest jakaś sieczka albo ja coś pokopałem bo -gaszak nie powoduje zwarcia w ogóle(czy go wciskam czy nie i tak jest rozwarcie ) -cewka zasilająca CDi ma tylko 80 omów (powinna 230-360 według serwisówki ) -na drutach od impulsatora w ogóle nie ma przejścia (powinno być 360-440 om ) jutro tam pojadę na spokojnie z innym na 100% sprawnym miernikiem, i będe dziergał łącznie z kopaniem i mierzeniem napięć ale na dzień dzisiejszy wychodzi że na 100% stator jest walnięty (o połowę niższa oporność od tej z serwisówki ) ale wezmę jeszcze inny miernik upewnię się czy to co pomierzyłem to prawda bo wychodzi że jakaś straszna sieczka, może kable pozamieniałem , albo gdzieś cała wiązka jest przetarta i miernik pokazuje dziwne rzeczy....wolałbym żeby to nie był stator pruj to teraz , olejem zalane , trzeba spuścić , nowa uszczelka, i dynamo też pewno z 200 kosztuje używane i nie wiadomo ile pochodzi :D nie wiem co za debil wymyślił że to dynamo pracuje w oleju, we wszystkich 2T pracują na sucho i bardzo rzadko słyszałem żeby gdzieś padło, tu jak się domyślam olej miał chłodzić stator w praktyce z jankeskich forów wynika że jest dokładnie odwrotnie-gorący olej powoduje przegrzewanie statora i stator to jest podobno druga mocna wada fabryczna tej podstarzałej mistrzyni Baji po blaszkach ssania z gaźnika...nie mówiąc już o tym że olej silnikowy pełen nagarów czy syfu jest żrący może nie jak kwasy ale generalnie jest i to też nie bez znaczenia dla cewek..... Edytowane 28 Lipca 2013 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Ten killswitch na kierownicy rozbierz i wyczyść, a potem poskładaj jak producent sobie zażyczył. Ja składając bandytę przekręciłem blaszkę stykową wewnątrz i potem dziwiłem się dlaczego rozruchajnik nie kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 cewka zasilająca CDI ma 80 om, według serwisówki dla modeli 85-90 powinno być 230-320 omów ale tam jest stator z jedną cewką zasilająca CDi i 4 świetlnymi u mnie jest 9 świetlnych i 2 zasilające CDI -gdzieś znalazłem że dla rocznika powyżej 90 roku gdzie są 2 cewki zasilające powinno być ok 90 omów........ napięcie jakie to generuje to w porywach ok 40V AC (szybkie machanie starterem na wciśniętym ręcznym deko ) więc teoretycznie za mało(w chińskim kiblu jest 60-70v tym samym miernikiem) no i w sumie iskra jest bardzo słaba prawie niewidoczna (bardziej ją słychać niż widać) więc przewijać ?? te 2 cewki są łączone szeregowo czy równolegle ?? mogę zamiast 2 nawinąć jedną na 230om jak w starych xr i jeden karkas zostawić wolny ?? kilsłicz był pod gumką doszczętnie połamany, ale nie powodował zwarcia tylko wręcz przeciwnie -wcale nie zwierał nie wiem jak ja ją gasiłem czy co :D będzie wymieniony to nie problem...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.