Skocz do zawartości

remont xr 600 1990 kilka pytań


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przecież zakładanie napinacza i sprężyny jest dokładnie opisane w serwisówce i jest banalnie proste. Wystarczy tylko kawałek drutu z którego robisz narzędzie serwisowe nr.xx w 2 minuty blokujesz napinacz, a potem obracasz wałkiem i trafiasz bolcem ustalającym.

 

 

8e2992f3414e0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 3 miesiącach przelanej krwi i kasy którą nawet paris hilton czy bill gates by odczuli sytuacja jest taka sama jak 3 miesiące temu -nie pali :D :D zero odzewu , nie strzela , nie kicha, raz w ciągu około 123456789 kopnięć (godzina rąbania w traperach ) odezwała się na 3 obroty wału czy tam cykle (du du du i koniec ) i raz może na jeden potem cisza, starter generalnie nie odbija, GMP jest wyczuwalne.........

 

w związku z tym chyba moje żartobliwe powiedzenie że zapchał się gaźnik a ja remont zrobiłem chyba ciałem się stało-wydaje mi się że nawaliło coś czego nie ruszałem ponieważ sytuacja wyglądała identycznie 3 miesiące temu więc to nie brak nicasilu czy luz na korbie jej przeszkadzał....

 

rzeczowy gaźnik czyściłem dokładnie sprężonym powietrzem, zaworek iglicowy trzyma, dysze były czyste ale i tak przedmuchałem, to samo wszystkie kanały, ssanie działa (jest blaszka i się opuszcza )-jedyne ale wygląda tak że z wężyka wychodzącego z samego spodu gaźnika po milionie kopnięć delikatnie sączy się paliwo (jest mokry i co jakiś czas kropelka poleci ) sączenie nasila się jak motocyklem zaczniesz z całej siły bujać na wszystkie strony i teraz sam nie wiem:

 

czy tak ma być bo motocykl stoi na stopce bocznej i na stopce go kopie(za niski jestem żeby ją porzadnie kopnąć z ziemi , jak jest ciepła to zapalę stojąc na glebie ale wtedy pali od strzała a zimną ze stopki ) w związku z czym jest dosyć pochylony na lewo i paliwo się przelewa ??

 

czy pływak tonie ?? jakby tonął to chyba by się lało ciurkiem a tu sobie bardzo delikatnie kapie......

 

świeca po milionie kopnięć jest zalana paliwem, iskra teoretycznie jest praktycznie mam wrażenie że tak często jak wolne u mnie w firmie(tam powinna być co 2 obroty wału czy co 1 ?? ) i jest strasznie mała ledwo widoczna i słaba, świecę wymieniłem profilaktycznie na nową i to samo , jak ją wytrzesz i wkręcisz dalej zero odzewu.....coś mi się wydaje że coś jest z elektryką, raz nawet zaryzykowałem i kopnąłem z otwartą przepustnicą i powiem wam że dalej mam obie nogi -czyli jakby nie było zapłonu bo wtedy można kopać na otwartej przepustnicy, jakby był zapłon to nastawiali by mi teraz nogę na doraźnej ?? kiedyś z ciekawości jak była ciepła kopnąłem z otwartą przepustnicą i od tej pory wiedziałem dlaczego tak się nie robi :D

 

tam CDI wygląda identycznie i ma identyczne gniazdka jak w chińskim kiblu 4T -będzie pasowało od chinola ?? albo ma ktoś może schemat takowego ?? tego chałupniczo za bardzo nie ma jak sprawdzić, a w chińskim kiblu ostatnio 2 takie mi padły pod rząd (pierwszy po 13 tys km, pchałem 15 km frustracja umiarkowana, kupiłem nowe za 30 zł , padło po 600km pchałem 18 km po drodze z 3 razy rzucałem nim o drzewo )

 

zaatakuje omomierzem cała instalację na dniach a wy sypcie pomysły bo ja już walę w ciemno :D

 

miałem też zawsze w niej jazdy z automatycznym odprężnikiem, często po długim postoju i kilku kopach starter szedł luźno jak bez świecy nie szło znaleźć GMP recepty były dwie -albo młotek i walić w dekiel od zaworów, czasem puściło , albo co odkryłem potem , wbić 2 bieg i pchnąc ją na chama do tyłu na biegu i było takie szczęknięcie jak wrzucanie biegu na zgaszonym silniku, i potem luz i sytuacja wracała do normy i po paru kopnięciach znowu, chyba że zapaliła........

 

na ciepłym silniku nic się nie działo na bosaka ją odpalałem (chyba że po glebie albo zalaniu ) linkę odprężinka ręcznego mam ustawioną prawidłowo (innaczej -duży luz linki)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem takie jazdy z autodeko w xr - dlatego dalem hotcamsa

 

Masz zaplon samowzbodny bez aku . Sprawdz opory na uzwojeniach statora .Prosta metoda , to zlap kabel od swiecy i kopaj , ja cie zdrowo pizdnie to zaplon powinien byc ok , A jak tylko poczujesz mrowienie to slaba iskra.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rzeczywiście jest tam zapłon bezbateryjny jak pisze Nitromen to miernik w łapkę i jedziesz - pierwsze co to sprawdzasz przejście z kostki CDI kabla masowego na masę, druga sprawa to sprawdź napięcie zasilania podczas kopnięcia - ma być kilkadziesiąt V - z doświadczenia to przy 40V nawet kibel nie odpali, 60 już może coś powalczyć. Trzecia sprawa to wyjście z impulsatora - tutaj wyjdzie do 1V o ile dobrze pamiętam - nie ma tu dużych napięć, ale są wystarczające. Kolejną sprawą jest przejście z wyjścia na cewkę, do samej cewki i jej umasowienie. Na sam koniec gaszenie - do sprawdzenia - czy są różnice przy wł/wył zapłonie. Generalnie na próbę możesz zastosować chiński moduł jeśli tylko pinout się zgadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest bezbateryjny CDI jak w skuterkach...... ja do 2T budowałem moduly zapłonowe i działały ale tam podobno nie potrzeba zmiennego wyprzedzenia zapłonu i tyrystorowy CDI jest bardzo prosty a do 4T jest innaczej

 

nic nie sprawdzałem bo nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, a moto stoi w kanciapie 12km od chacjendy i nie mam tam internetu, więc dopiero nadrukuje serwajs manuali i pojadę z miernikiem, sprawną cewką WN i takimi tam

 

 

Altki zazwyczaj wymiękają wraz z temperaturą z rozłączeniem się włącznie. Raczej nic tutaj nie znajdzie.

 

tak ale miałem już raz sytuację w kibelku 2T, że uzwojenie zasiljące CDI miało bardzo niski opór (najprawdopodobniej zwarcie międzyzwojowe ) na zimno a mimo to iskra czasem była i nawet czasem zapalał :D pomogła wymiana statora (nie opłacało się przewijać )...

 

sam zresztą nie wiem taka prosta koza a takie fochy :D iskra niby jest ale jest bardzo mała i słaba na oko ledwo widoczna i mam wrażenie że co kilka obrotów wału,no nic pobłądze w ciemno nie mam wyjścia, nie wiem co tam jeszcze może leżeć.....

 

 

i jeszcze jedno -jak mam tam wlać 3.3l oleju(tyle bodajrze pisze w instrukcji że wchodzi na suchy silnik ) ?? wlałem może 2.4 i jest oleju po sam korek w ramie i nic więcej nie idzie wlać, jak kopię starterem to prawie nic nie ubywa, jak kopię na odkręconym korku to jest fontanna do sufitu oleju :D tam układ smarowania się jakoś odpowietrza ?? pompę przed założeniem dekla zalałem olejem, odmę udrożniłem (była zatkana śrubą nie wiem czemu :D )......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze lalem 2 litry , ale po kapitalce i rozebraniu silika moze byc ciut wiecej 2.3 L - ale nie 3.3 L !

 

p.s lacze sie w BULU - mi pare dni temu w LC4 padl stator SEM AMAL..., wlasnie mam taki objawy , slaba iskra , maly opor , moto pali na zimno i po 5 minutach iskre zjada..do wystygniecia :banghead: - napiecie jakie generuje stator to jakies 11V - a powinno byc min 30V

 

prawidlowy stan oleju pokaze ci po nagrzaniu silnika ,co zreszta wiesz , ja mialem problemy aby przy zmianie wlac 2 litry , zazwyczaj 1.5 wlalem i mialem pod korek , odpalalem moto i pozniej dolewalem reszte.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij cewkę ładującą cewkę wysokiego napięcia i sprawdź napięcie, na chińskim mierniku powinno pokazywać 60-70V AC,

potem impulsator, ok 0.1V AC na mierniku.

Jeśli oba są ok to sprawdź kontakt cewki WN z masą, miałem po remoncie to samo i przyczyną był słaby kontakt cewki z ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

451x.jpg
Uploaded with ImageShack.us

 

 

lewy to chiński CDI z kibelka 4T (kosztował 30 zł ) prawy to z mojej XR-identyczne wtyczki identyczny pinout , nie wiem czy będzie działać wymiennie, dzisiaj byłem przelotem w kanciapie ale bardzo mi się spieszyło pozatym ten CDi z chinola jest chyba walnięty (najpierw padł mi CDI , wymieniłem iskra wróciła , przejechał 600-700km i znowu nie ma iskry)

 

ten od chinola jest bardzo prosty rodem jak z 2T, na kartce macie schemat bez wartości elementów (to jest zalane przezroczystym czymś)....

 

natomiast w xr w instalacjie jest jakaś sieczka albo ja coś pokopałem bo

-gaszak nie powoduje zwarcia w ogóle(czy go wciskam czy nie i tak jest rozwarcie )

-cewka zasilająca CDi ma tylko 80 omów (powinna 230-360 według serwisówki )

-na drutach od impulsatora w ogóle nie ma przejścia (powinno być 360-440 om )

 

jutro tam pojadę na spokojnie z innym na 100% sprawnym miernikiem, i będe dziergał łącznie z kopaniem i mierzeniem napięć ale na dzień dzisiejszy wychodzi że na 100% stator jest walnięty (o połowę niższa oporność od tej z serwisówki ) ale wezmę jeszcze inny miernik upewnię się czy to co pomierzyłem to prawda bo wychodzi że jakaś straszna sieczka, może kable pozamieniałem , albo gdzieś cała wiązka jest przetarta i miernik pokazuje dziwne rzeczy....wolałbym żeby to nie był stator pruj to teraz , olejem zalane , trzeba spuścić , nowa uszczelka, i dynamo też pewno z 200 kosztuje używane i nie wiadomo ile pochodzi :D

 

nie wiem co za debil wymyślił że to dynamo pracuje w oleju, we wszystkich 2T pracują na sucho i bardzo rzadko słyszałem żeby gdzieś padło, tu jak się domyślam olej miał chłodzić stator w praktyce z jankeskich forów wynika że jest dokładnie odwrotnie-gorący olej powoduje przegrzewanie statora i stator to jest podobno druga mocna wada fabryczna tej podstarzałej mistrzyni Baji po blaszkach ssania z gaźnika...nie mówiąc już o tym że olej silnikowy pełen nagarów czy syfu jest żrący może nie jak kwasy ale generalnie jest i to też nie bez znaczenia dla cewek.....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewka zasilająca CDI ma 80 om, według serwisówki dla modeli 85-90 powinno być 230-320 omów ale tam jest stator z jedną cewką zasilająca CDi i 4 świetlnymi u mnie jest 9 świetlnych i 2 zasilające CDI -gdzieś znalazłem że dla rocznika powyżej 90 roku gdzie są 2 cewki zasilające powinno być ok 90 omów........

 

napięcie jakie to generuje to w porywach ok 40V AC (szybkie machanie starterem na wciśniętym ręcznym deko ) więc teoretycznie za mało(w chińskim kiblu jest 60-70v tym samym miernikiem) no i w sumie iskra jest bardzo słaba prawie niewidoczna (bardziej ją słychać niż widać) więc przewijać ?? te 2 cewki są łączone szeregowo czy równolegle ?? mogę zamiast 2 nawinąć jedną na 230om jak w starych xr i jeden karkas zostawić wolny ??

 

kilsłicz był pod gumką doszczętnie połamany, ale nie powodował zwarcia tylko wręcz przeciwnie -wcale nie zwierał nie wiem jak ja ją gasiłem czy co :D będzie wymieniony to nie problem......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...