Skocz do zawartości

remont xr 600 1990 kilka pytań


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

narazie to jest problem z łożyskami -nikt nie ma do tego łożysk :(

 

olek teoretycznie ma skf (lewe 79 zł prawe 99 jak dobrze pamiętam), praktycznie nie ma i nie wie kiedy bedą...........nidzie indziej w internecie nie znalazłem

 

1 siedzi w karterze wyciśnie się prasą, i znam jego oznaczenia tm-sc0736 na bieżni zewnętrznej i tm px1 na wewnętrznej producent NTN więc będe szukał identyka w razie w

 

problem jest z drugim łożyskiem-siedzi na wale no i nie ma ochoty go opuścić

przylega tak ciasno że nie ma gdzie walnąć prasą żeby poszło sibe wpi****u, ściągaczem nie ma jak złapać bo jest tak przytulone do przeciwwag i wcale nie wystaje.....chciałem zrobić w nim dziurę wiertarką żeby je złapać ściągaczem, ale kolega się uśmiechnął i powiedział że jak uda mi się zrobić dziurę w bieżni łożyska zwykłym tanim wiertłem i toyą, to on mi zrobi laskę, ale jak mi się nie uda to ja jemu i mówił to tak przekonywująco że w trosce o czystość jamy ustnej, nawet nie próbowałem i siedze i rozpaczam,,,,,,,,

 

chciałem na chama ,jak w ogarkach i simaczach wbić śrubokręt między łożysko a wał i w ten sposób je trochę odkleić od wału a potem bym jakoś złapał ściągaczem-nic z tego 2 śrubokręty złamane, łożysko zabite (ledwo się obraca i ma mega luz) ale jak siedziało na wale tak siedzi dalej.....

 

została mi ostatnia chałupnicza deska ratunku -flexa......cały problem tkwi w tym że od strony magneta nie ma żadnych napisów oprócz X4 na bieżni , co jeśli przetnę akurat w miejscu gdzie był napis i potem braknie mi 2 literek czy cyferek żeby kupić identyczny zamiennik ? pozatym z moim talentem to boje się że skaleczę flexą czop wału i wtedy adios pomidory trzeba nowy wał...... dlatego narazie rozpaczam i nic więcej.......pozatym bieżnia zewnętrzna z starego łożyska po oszlifowaniu na szlifierce stołowej byłaby zajebistym narzędziem do wstawienia nowego łożyska przy użyciu prasy.....

 

mam 200 zł na łożyska dam sobie łeb uciąć że idzie dokupić tam dobre 2 łożyska z faga czy skfa za tą kasę tylko trzeba wiedzieć jakie-aso narazie jako ostateczność

 

w najgorszym przypadku potne łożysko i ściągne i nowe w ASO ale może ktoś jest w stanie pomóc -jak odzyskać to na wzór albo jaki model łożysk kupić itp ??

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem. Tutaj dzwoń http://www.mtmtechmarket.pl/

 

Swoją drogą nie możesz kątówką zrobić trzech rowków dla kłów ściągacza ? Ewentualnie rozerwać koszyczek i wyciągnąć kulki (choć nie wiem jak to wygląda) a wtedy jedna bierznia schodzi a drugą łapiesz ściągaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska -dzięki nawet nie widiedziałem o istnieniu czegoś takiego :D tylko że ja potrzebowałbym do 90mm łożyska a taki kosztuje prawie 200 zł -muszę się z tym przespać .....

 

 

parametry specjalne.

 

a skąd je poznać jeśli nie znam symbolu ?? brać po wymiarach i z najlepszymi parametrami jakie się da ??

czy do pomiaru takiego łożyska styknie zwykła suwmiarka czy potrzebny mikrometr i średnicówka ??

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łozysko TM-SC0763 wystepuje tylko w jednym wykonaniu -->TM-SC0736CS19PX1 o wymiarach 35 x 80 x 18, produkuje je NTN, nie znam innego producenta oferujacego lozyska w tym wymiarze, wiec tu decyzja raczej prosta. Jak bedziesz mial problem z jego zdobyciem daj znac, to dam Ci namiary na sklep w Pabianicach gdzie w 24 godziny je sciagną. Napisz jakie masz lozysko z drugiej strony - oznaczenie albo wymiar, to lukne czy tez jest dostepne.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toper-utl dzięki za pomoc , i wymiary jutro pojadę zmierzę czy się zgadzają (moto mam 15km od domu rozebrane a to łożysko siedzi w karterze)

 

jakbyś mógł podać namiar na sklep byłbym wdzięczny, do pabianic mam 30km dosiąde i pojadę osobiście

 

z drugiego jest tylko napis x4 widoczny na bieżni reszta napisów jest pewno od strony przyciśniętej do przeciwwagi , na oko jest podobne ale nie mierzyłem (zmierze jutro ) , nawet nie wiadomo czy to też NTN, zrobię jak wueska piszę, jak oddam wał do regeneracji to powiem specowi żeby mi je zdął w całości i wtedy zobaczymy co na nim pisze.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc panowie drugie łożysko ma na bieżni napisy tm8 x4 na bieżni zewnętrznej ntn tmb303 wymiary to średnica zewnętrzna 90mm wewnętrzna 40mm i grubość 23mm

 

z google wynika że jest to zwykłe łożysko 6308 c3 dobrze znalazłem ??czyli kupić dobre łożysko kulkowe jednorzędowe niekryte 6308 ?? musi być koniecznie od NTN czy może być fag albo skf ?? wygląda tak

img2727x.jpg
Uploaded with ImageShack.us

 

 

to nie jest drogie koło 40 zł kosztuje faga z tym że kryte a ja potrzebuje odkryte :D

 

toper-utl byłem u nich dziś ale chyba sobie wolne zrobili bo brama zamknięta, furtka też, w sobote nieczynne z tego co dojrzałem więc zadzwonie w poniedziałek i zamówie, pewnie od razu oba

 

kwestia druga -ściągacz :D

jest pasujący ściągacz od demoluda ,tylko nie wiem jakiego :D znalazłem go w swojej rupieciarni , i nie mam pojęcia od czego jest, na 100% nie od ogara 200 i na 100% nie od simsona może od ogara 205 ??

zdjęcie

img2726iu.jpg
Uploaded with ImageShack.us

średnica na gwincie to ok 21.2 mm gwint zwykły prawoskrętny,

 

tylko tyle że żeby nim ściągnąć magneto w xr trzebaby wyprodukować na szlifierce grubą okrągła podkładkę np z łba śruby bo ta oryginalna śruba w tym ściągaczu ,,wpadnie'' w otwór po oryginalnej śrubie mocującej magneto....takto w gwint w magnecie bezproblemowo się wkręca.....

 

to dla potomnych gdyby ktoś potrzebował...........nie wiem od jakiego moto jest ten ściągacz na 100% od jakiegoś demoludu.....

 

kwestia trzecia

głowice obejrzał fachowiec-powsadzał zawory i potwierdził moje zdanie , prowadnice i zawory są ok , powiedział że on by zostawił jedyne co trzeba zrobić to wyszlifować gniazda i zawory i dotrzeć, zostawiłem mu to nie wiem co to jest szlifowanie zaworów i gniazd ale podobno coś innego niż docieranie i chałupniczo niewykonalne więc zostawiłem razem z wałem i cylindrem....

 

 

teraz milion osiemset pytań jak przyjdzie do składania

1.czy coś w tym motocyklu się skręca na klej do gwintów ?? czy wszystko tylko dokręcić kluczem dynamometrycznym siła zgodną z instrukcją i tyle ??

2. w jakiej kolejności składać wał i łożyska bo tego nie moge rozkminić :D w takiej jak mi się rozeszło czyli

-najpierw lewe łożysko wcisnąć prasą na wał naciskając tulejką na wewnętrzną bieżnię

-potem prawe łożysko w karter naciskając tulejką na zewnętrzną bieżnię

-potem wał w środek i kartery delikatnie gnieść prasą przez drewienko koło wału ??

3.magneta rozumiem nicznym nie wciskać ani nie wbijać tylko założyć i dokręcić siłą zgodną z instrukcją i samo się dociśnie ??

4. które punkty naoliwić świeżym olejem silnikowym ??(tutaj skreślcie dodajcie inne :D

-panewka pod sworzniem tłoka

-panewka na wałku rozrządu

-prowadnice zaworowe

-łożyska wału korbowego i wałka rozrządu

-krzywki co naciskają zawory

-tuleja cylindra

5.tarcze sprzęgła leżą sobie tłuste i mokre w kartonie.......je się jakoś myje i odtłuszcza czy zostawić jak są i tak składać ??

6.jak to się dociera (pewnie i tak nie ruszy albo milion razy się z**bie coś lub ja coś zjebe przy składaniu zwielokrotniając koszta jak zawsze no ale zapytam na zaś ) normalnie jak 2T na żeliwnej tuleji , 500km na spokojnie i potem ogień ?? olej kupiłem 10w40 valvoline durablend do motocykli z mokrym sprzęgłem taki jak zaleca manual, co prawda 2x droższy niż samochodowy no ale niech ma dla świętego spokoju :D filtr hiflo...

7.w ogóle łożyska przy wciskaniu to się smaruje czymś czy na sucho na chama ciśnie ?? no tak spytam bo w sumie zawsze smarowałem smarem i waliłem młotkiem ale teraz będzie prasa i tak na wpół profesjonalnie hehe :D tulejki sobie porobie ze starych łożysk, wiem że nie wolno walić w wewnętrzną bieżnię ale tak na mój chłopski rozum to jak wkładam łożysko na wał to wał napiera na wewnętrzną bieżnię więc chyba lepiej na nią naciskać przez tulejkę z drugiej strony niż na zewnętrzną ??

8,o czymś zapomniałem ??

 

 

PS BARDZO WAŻNE PYTANIE fachowiec od remontu pytał mnie o luz montażowy tłok-powinien być na pudełku, problem w tym że na pudełku go nie ma :D skąd to wytrzasnąć ?

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 Smar montażowy to nie będzie spływał. Tuleja cylindra zaolejona szmata wg pomysłu Adama M.

5 Zostaw. Prosty przykład. Jak kupujesz nowe to nasączasz przed montażem.

6 Masz cały długi temat

7 Zapomniałeś, że łożysko kryte można "odkryć" i masz ten sam efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z glowica facet mowil o frezowaniu gniazd zaworowych.

Mozna robic recznie frezami albo maszynowo ( np Serdi ).

Do tego konieczne sa dobre prowadnice, tak ze ja bym wolal zeby on pomierzyl luzy zaworow w prowadnicach

i sprawdzil z serwisowka zamiast ogladania.

Ogladanie bylo na twoj uzytek, zebys mniej wiecej wyrobil sobie pojecie zanim pojdziesz do warsztatu.

 

Co do skladania samego dolu silnika, to np lewe lozysko prasa na wal a karter do pieca zeby sie rozgrzal.

Rozgrzany karter przewracasz "na plecy" na duzym imadle, albo w takim miejscu gdzie przygotujesz sobie otwor na koncowke walu i

wkladasz wal z lozyskiem do rozgrzanego karteru - powinien praktycznie wpasc na miejsce.

Czekasz az ta polowka ostygnie i grzejesz druga. Po rozgrzaniu wkladasz w nia prawe lozysko i ten rozgrzany karter znowu do pieca zeby rowniez troche podgrzac lozysko. Wyjmujesz, znowu przekladasz na plecy ta rozgrzana polowke z lozyskiem w z gory przygotowanym miejscu z otworem i wkladasz w to

zimna juz polowke silnika z walem w srodku. Powinno rowniez wejsc bez klopotow, a reszte dociagasz srubami.

Oczywiscie jak byly jakiekolwiek dystanse pod lozyskami to powinny wrocic na swoje miejsce.

Musisz rowniez sprawdzic czy polowki karterow byly klejone szczeliwem czy podkladka byla i zrobic tak jak bylo oryginalnie.

 

Ogolnie jest to kijowe ( zeby nie powiedziec gorzej ) rozwiazanie na 2 lozyskach kulkowych, gdy cala sprawe uproscilo by znakomicie zastosowanie lozyska rolkowego od strony napedu. No ale koszty oczywiscie.

Jak to zrobisz i sprawdzisz ze sie ladnie obraca to pisz nastepnego posta.

Kawalek po kawalku go zlozymy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten luz montażowy tłoka ?? na pudełku nie ma w 2T 125 było 0.06mm a tutaj ??

 

 

7 Zapomniałeś, że łożysko kryte można "odkryć" i masz ten sam efekt :)

 

ale bedę dłubał śrubokrętem i jeszcze uszkodze łożysko -bez sensu chyba lepiej kupić poprostu odkryte, jak nie uda się kupić odkrytego to będe myślał .......

 

 

 

Musisz rowniez sprawdzic czy polowki karterow byly klejone szczeliwem czy podkladka byla i zrobic tak jak bylo oryginalnie.

 

albo jest uszczelka, albo szczeliwo....jak szczeliwo to rozumiem kupić jakiś wynalazek w płynie typu hermetyk żadnego silikonu ??

 

z tym, grzaniem-to może być trudne logistycznie..........otwarty ogień rozumiem odpada wszelkie palniki itp bo może się zwichorwać tak ?? palnik na propan butan mogę kupić w sumie .....

 

maszynka elektryczna (taka do gotowania ) ?? jaką to temperaturę musi osiągnąc żeby się sensownie rozwarło pewno z 200 stopni ??

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym tłokiem to jeśli nie jest kuty tylko odlewany jak fabryka to raczej stosujesz zalecenia z serwisówki. A z tym odkrywaniem łożyska to nie dramatyzuj. Kupisz miękkie to samo wychodzi, kupisz blaszane to wyciągasz i tutaj pojawia się szereg opcji :lancet (taki skalpel), gruba igła, igła taka jaką dentyści uwielbiają oznajmiać, że masz dziurę w zębie, teoretycznie wykałaczka, cienki śrubokręt i w zasadzie każdy sztywny niełamliwy cienki przedmiot słabszy od metalu nad którym pracujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...