Skocz do zawartości

remont xr 600 1990 kilka pytań


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi sie ze ten szary pierscien jest od innego kompletu, za szeroki i za wysoki, dzwon do sprzedawcy i pytaj sie co jest grane.

Niech sam reklamuje u producenta, a tobie niech sprzeda dobre pierscienie. Szary pierscien bedzie na drugim miejscu pod czerwonym, ale jesli

jest za szeroki to tez dupa. Ty nic nie szlifuj tylko facio niech przysyla wlasciwe pierscienie.

 

Co do pierscienia olejowego to blaszki zewnetrzne ida na zewnatrz, a konce wewnetrznego wienca maja sie stykac ze oba ale nie zachodzic na siebie.

Zamki maja byc przesuniete co 60 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku ustawia się szczeliny 2óch górnych i górnego olejowego pierscienia co 120* a szczelina dolnego olejowego ma byc w odległosci 20mm od szczeliny górnego olejowego

 

 

trzeba było od razu to odsyłac póki nie minęło 10dni, bez zakładania pierscieni na tłok i rysowania go (nie trzeba było zakłdac zeby stwierdzic ze pierscien jest za gruby) wtedy zwrot kasy bez łaski, teraz koleś będzie pytał importera o wymianę jeśłi będzie miał taki humor a jak nie to będziesz miał fajną popielniczkę bo do akcesoryjnego tłoka pierscieni raczej nie trafisz,

 

ja bym odpuscił tkrj, chytry 2x płaci,

 

zyczę powodzenia

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra czyli pozamiatane :D ładnie to zakryje spowrotem niech leży :D

 

tłok kupiłem chyba z miesiąc temu , leżał w kartoniku, teraz jest porysowany nawet nie dzwonie bo mineła kupa czasu pozatym to był zestaw, całość kosztowała 200 zł, całości nie wymienię bo porysowałem tłok, samych pierścienie też mi nie odmieni skoro to był zestaw...

 

 

ja bym odpuscił tkrj, chytry 2x płaci,

zyczę powodzenia

 

a ja miałem naście meteorów , namur, tkrj, ompów, wkładałem je do 50-125 niewysilonych 2T i w sumie nigdy z tym nie miałem problemów-widocznie kiedyś musiał być ten pierwszy raz :D.......

no sory kiedyś kupiłem totalny chiński szit do mtxa 80, za chyba 45 zł i pierścienie były chyba do innego szlifu, ale stuningowałem je pilnikiem żeby pasowały i 10 bar kompresji, pół roku jeździło potem poszło dalej w świat.....

 

 

będziesz miał fajną popielniczkę bo do akcesoryjnego tłoka pierscieni raczej nie trafisz,

 

zobaczymy- np do tłoka ompa do xr600 idzie kupić sam zestaw pierścieni , kosztuje 85 zł aczkolwiek omp ma tylko +0.5 i +1.0 no i pierścienie w chińskich tłokach nie są znormalizowane więc inne są w ompie inne w namurze inne w tkrj........trzebaby upolować tkrj albo riken......

 

w najgorszym przypadku kolejny cały tłok(i pewnie tak się skończy) wziąć wtedy przez kogoś obejrzeć przy zakupie dokładnie jak będzie coś nie tak to odrazu odmienić.......

 

dzięki za pomoc...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tłoku masz napisane IN czyli Inlet - dolot. To a propos kierunków. Wczoraj składałem bandziora i tam życzyli sobie pierścienie poprzesuwanych co 120 stopni i chyba tak samo wymaga Kawasaki więc jeśli nie będziesz miał wiarygodnego źródła to ustaw tak.

 

P.S Skoro już utknąłeś z tymi pierścieniami to wsadź je w tuleję, sprawdź luz na zamku i jak tam pasuje to chyba możesz brać się za szorowanie.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż pierścień odwrotnie, próbowałeś? Pewnie ma przekrój trapezu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziad dwa razy płaci

 

ja bym ten tłok wyrzucił na złom żeby nie kusił i zainwestował w jakiś porządny, jak coś to mogę ci załatwić tłok wiseco do twojej xr http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

załóż pierścień odwrotnie, próbowałeś? Pewnie ma przekrój trapezu

też to samo nie chce wejść i ciężko się obraca.....jeszcze odkryłem że ma ostre krawędzie (pierścień ) i palucha zaciąłem, niewiele farby leci a boli jak wściekłe :D

 

po prostu bubel technologiczny/pomyłka przy pakowaniu i tyle , zdarza się mój błąd że nie sprawdziłem od razu po kupnie jakby coś nie pasowało to bym odesłał , ale pierwszy raz mi się to zdarzyło, a nie chciałem paprać tłoka łapami itp zanim go nie zamontuje (tak samo jak łancuszek rozrządu i inne klamoty-rozpakowywuje dopiero jak montuje )

 

trudno dobrze chociaż że to był najtańszy tłok, jakby się udało w granicach 100 zł dokupić pasujące pierścienie to będe tylko 100 w plecy a jak nie to następny tłok czyli 330...........

 

szkoda że nie idzie tego w jakiś chałupniczy sposób odratować bez szwanku dla sprawności bo tak by było najtaniej-w zasadzie to pierścień mógłbym szlifować ale boje się że potem uda mi się to poskładać (załóżmy) i znowu będzie pić litr oleju na 100 i będe musiał to pruć i tydzień roboty uszczelki itp.....

 

i naprawdę moim zdaniem bezzasadnie wieszacie psy na chińskich tłokach(tkrj jest tajwański a to jednak półka wyżej niż china, omp czy namura zresztą też ) bo wady technologiczne zdarzają się każdemu.......

 

swojego czasu wiseco wypuściło chyba wadliwą serię kutych tłoków do 2T , strasznie puchły więc im też się zdarzają wpadki.....szkoda że w przypadku tkrj ja musiałem na takiego śmiecia trafić :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze powiekszyc rowek w tloku ? , oddac kumatemu tokarzowi , tlok przeciez nie jst utwardzany a rowek wystarczy tylko liznac - zreszta widze ze Saltus tez tak radzi

 

mojego TKRJ w XR zjadlo po 3 tys km , luzy na pierscieniach mial ponad 1 mm. , olej zarla jak 2T..ale nie ja robilem szlif , tylko kupilem z tlokiem na koncu docierania ( ok 700km przelotu po szlifie) , moze ktos spie..oli szlif i za grubo honowal....aczkolwiek po rozebraniu cylinder wygladal normalnie. Pozniej zalozylem wossnera , spalanie oleju spadlo.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche oleju niech sobie żre byle nie litr/100 :D

 

rychu sam wiesz po fakcie to można gdybać-ja miałem na stole dt 125 która zrobiła 300km na wossnerze, koleś docierał na ogarka (delikatnie z obrotami, bogatsza w olej mieszanka, postoje co 10-15km ) i tłok pękł w pół i do dzisiaj nikt nie wie czemu :D

 

z tym docieraniem też każdy mówi co innego , fachowiec co mi wbijał tuleję mówi 2 tys km na spokojnie to będzie masakra, chyba umrę, nie wiem do roboty będe tym jeździł, na zakupy, żeby tyle nastukać, crm to jeszcze trochę jeździłem po czarnym ale ona miała stopki psażera, bagażnik i stacyjkę więc na zakupy, laski czy do pracy od bidy się nadaje a ta koza nie ma nic i w sumie łoje ją tylko po kopalniach lasach i bagnach i 2 tys w takich warunkach to chyba 10 lat jazdy :D

 

każdy gada co innego z tym docieraniem ja to każdego szrota co robiłem to radziłem 500km spokojnie do połowy obrotów, postoje co 10-15km i bogatsza mieszanka w olej ale ja same 2T robiłem i w sumie wszyscy zadowoleni......

 

mtxem 80 na chińskim tłoku w żeliwnym garze latałem po lasach ale na zasadzie 10-15min jazdy bez kręcenia do końca i postój na studzenie :D no i prawie 500km 40-50km/h (5tys obr ) ...

 

w crm nie miałem licznika km sprawnego to 3 baki spaliłem na 1:30 z midlandem, jeszcze zimą i wczesną wiosną (max temperatura +10 ) żeby zmniejszyć ryzyko że się przegrzeje i też potem latała jak wściekła też nie raz ją przegrzałem po dotarciu i nic się nie stało (tam było żeliwo i wossner )

 

skuter miałem 4T nówkę to 500km spokojnie 30-40 km/h , dystans bez postoju max 15 km , samemu i gaz do połowy, przed każdą jazdą czekałem aż się rozgrzeje i jazdę kończyłem postojem na wolnych obrotach i w sumie ma prawie 13 tys i nadal ten sam tłok i garnek , oleju śladowe ilości bierze i jakoś tam jedzie .......no i po 500km olej zmieniłem i regulacja zaworów.....

 

na tym forum znowusz czytałem że na dotarciu silnik musi na krótkich odcinkach dostawać do końca , ni ma że boli, bo innaczej się dobrze nie dotrze to samo na stronie motortechu pisze, ale nie wiem czy to na żeliwnej świeżo wbitej tuleji i tajwańskim tłoku, tajwańskiej korbie, chińskich uszczelkach i fakcie że paprok robił remont dobry pomysł :D może lepiej faktycznie dać temu się spokojnie ułożyć i ten przynajmniej 1000 bez pałowania te 60 km/h na 5, z oczami wgapionymi w termometr oleju zamiast w okoliczne dupy i co 10-15km dłuższy postój i kontrola poziomu oleju ??

 

w sumie o czym my gadamy nie wiadomo czy to do lipca 2245 roku wyjedzie z garażu a my o docieraniu :D kurde y swoje karpysy miała to zgasnął przy przegazówce, palić nigdy nie chciał i jak zapalał z pierwszego to orgazm miałem i zastanawiałem się jaka okazja dziś, 500km i zawory się rozregulowały tak że waliła ogniem z wydechu i nie paliła, gdzie niby co 1500 trzeba zaglądać, dziewuchy nie przewieziesz, buty wszystkie pocięte o starter a jak oddała zalana to prawie nogi w polu szukałem, światło drogi nie oświetla, wydech łeb urywa(ale zdiagnozowałem przyczyny siarczystych marchewek przy hamowaniu silnikiem-pod jednym kolankiem wydmuchało uszczelkę i było nieszczelne, chociaż nieraz te strzały fajne były :D ) pali w terenie też 10/100 jak crm (a 4t miałobyć oszczędne )

 

ale ta moc 2, 3 ,4 leci bokiem, chcesz gume to jest, ten zajebiaszczy oldschooolowy wygląd, ogólnie fajnie się tym jeździ i dobrze by było jakby jeszcze pojeździło-bedziem walczyć :D

 

ale mi sie na spam zebrało we własnym temacie japierdziele no ale 10 stopni i leje a ja mam wolne :D

 

PS no własnie tak się rozpisałem z tymi użalającymi się nad sobą bzdurami że zapomniałem o pytaniu :D

 

czemu lepiej jak już przetoczyć rowek w tłoku niż szlifować pierścień ?? wiecie przez szlifowanie pierścienia to ja rozumiem papier z 200 albo wodny i potem jakimiś w stylu 500 czy tam wodnym wygłaskać nie że wezme sobie płótno 40 i będe szorował bo wiadomo że wtedy porobie rysy że gówno ten pierścień potem uszczelni.....chodzi o to że nierówno go dotrę ??

 

narazie działam w kierunku zdobycia samych pierścieni trochę maili naklepałem i czekam jak się nie uda trudno chyba kupię następny zestaw....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej oddac na magesowke, niz yebac sie z tym recznie ?

 

jak ci palila 10/100 to i miales marchewki z tlumika - przez to mogla palic ciezko bo sie zalewala.

 

Ja bym docieral latajac normalnie.. pilnujac tylko temperatury i poziomu oleju.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wolał wytoczyc szerszy rowek na tłoku, zawsze ten szerszy pierscien będzie lepiej uszczelniał,

pytanie tylko czy ten pierscien się nadaje, czy oprócz za duzej grubosci jest ok?

 

z docieraniem bym się specjalnie nie piescił, z początku zalecają lac minerała, co dwa zbiorniki zmienic olej i tak ze dwa razy, a potem juz półsyntetyk i jazda, wiadomo ze kręcenie w miejscu w upał to średni pomysł

ogólnie fajnie się tym jeździ

ciekawe jak w tej XR zachował się zawias, koła i ogólnie buda, wydasz sporo kasy, przejedziesz się byle jakim zdrowym lc4, ze nie wspomnę o czyms lepszym i mozesz się podłamac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak w tej XR zachował się zawias, koła i ogólnie buda, wydasz sporo kasy, przejedziesz się byle jakim zdrowym lc4, ze nie wspomnę o czyms lepszym i mozesz się podłamac :D

podłamać ale możesz się załamać jak ci te lc4 zacznie się sypać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XR rowniez .. wiec.... :) co za roznica i to i to bedzie skarbonka jak sie skonczy :) , a skonczyc sie ma prawo bo nie jest mlode i nie uzytkowane do kosciola w niedziele :).

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...