Skocz do zawartości

remont xr 600 1990 kilka pytań


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.motocdi.com/diagnostyka-ukladow.html

 

moze tu zapytaj , ja bym szukal uzywki , przewijane zazwyczaj szybko padaja..

 

p.s z dominatora , albo XL nie podpasi ?? silniki podobne... tyle ze tam jest rozrusznik

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z starej xl600R podpasi inne są uzwojenia do cewek świetlnych ale z tym jako że ja elektronik sobie poradzę (xl ma więcej uzwojeń ) natomiast CDi będzie taki sam i będzie działać tylko że napewno jest sens kupować używkę ?? a co jak po tygodniu padnie i portfel znowu cieńszy a ta padaka będzie dalej stać ?? już chyba lepiej przewinę drut nawojowy się znajdzie , jak padnie to tylko kilka godzin pracy w plecy, a jak padnie mi używka to znowu kupa kasy w plecy, nowy na jebaju w okolicach 80 dolców więc pewno nawet pijany polak z trojaczkami w drodze za mniej niż 100 zł tego nie sprzeda używanego.........

 

tylko nie wiem czy mogę nawinąć jedną cewkę zamiast dwóch-byłoby sporo prościej i szybciej, magneto się chyba nie różniło niczym od 85 do końca produkcji ??jakby nie było nawijanie ręką to koło 4h roboty pewno tymbardziej że karkasu z statora nie zdejmiesz, no i trzeba to zalać więc wolę spytać zanim zmarnuje 4h....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XR nie ma cewki od ładowania bo nie ma aku, a XL i domin mają, ale altek z domina nie pasuje do XL ani XR, byc moze altek z XL pasuje do XR

 

Hipolit rok temu przewijał w XL za chyba 280zł i bangla, nie pamiętam juz gdzie, zapytaj jak chcesz, da radę to zrobic samemu (teoretycznie), Hipolit byc moze miałby nawet na sprzedaż bo chyba nakupował ostatnio tych paździeży

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu działa :laugh: zobaczymy jak długo :D

 

przyczyna jest chyba taka że walnete są obie świece -ta nowa na której silnik nigdy nie odpalił też :D na starej świecy iskra jest mocna niebieska ale coś dziwnie wali w bok i moto na niej nie zapaliło, na nowej świecy iskra jest maleńka i cienutka ledwo ją widać.........ciągle mam jaja z tymi ngk już chyba nigdy nie kupię od nich zwykłej świecy, w kiblu też mi padła po 300km przebicia dostała, ostatnio w gs500 u kolesia zmienialiśmy i po 10km nie chodził na jeden gar -świeca przebicie............oni te świece chyba w jednej fabryce z chińskimi sraczami produkują masakra........tą co teraz mam jest absolutnie nowa nigdy żaden silnik na niej nie odpalił , jest czyściutka i ma bardzo słabą iskrę......

 

nie przewijałem statora, moduł został bez zmian (na module z chińskiego kibelka w ogóle nie ma iskry, mimo że pasują wtyczki i zgadza się pinout ) cewki ani fajki też nie ruszałem-wziąłem od kumpla jakąś ngk od bandita 1200 (jr8e chyba) byle gwint pasował i po godzinie rąbania odpaliła-wcześniej też się zalała i ją przetarłem, w sumie już zrezygnowałem mówie kij z tym złomem, ale ostatni kop, z zakręconym paliwem i na 1 stopniu ssania i działa, szybki wskok na moto i około 500m jazdy (chodziła na wolnych może z 4 sek ) potem trzeba było zamknąć garaż i jazda z kilkoma przerwami zrobiłem 2.5km no bo :zapomniałem naciągnąc tylniego hamulca jade drogą między polami już 60 a tam pastuch wisi ja hampel a tu lipa to hamowałem przodem i do rowu bo lepsze to jak w pastucha wjechać :D potem odpadło mi niedokręcone siedzenie jak rwałem na koło na widok jakiś małolat i musiałem po to siedzenie się wracać, potem klapka zgubiłem bo źle przykręciłem sobie wajhę od biegów (za wysoko) i miałem problem zzmianą biegu w górę(wyrwałem na szybko z kanciapy żeby nie chodziła na wolnych więc z gołą klatą i bez kasku i na lewej nodze klapek na prawej traper bo w klapku jej zapalić nie mogłem :D ) pozatym nie idzie na niej ujechać w taki upał w krótkich spodenkach bo cylinder tak wali ciepłem że siedzisz jak aktorka porno na seks maszynie a i tak aż piecze w nogi i kolana a takie gacie miałem na sobie.....

 

manetki gazu użyłem sporadycznie do 1/2, raczej obroty bliskie jałowym, 3 miechy nie jeździłem na normalnym biegowym motocyklu to jakaś cholernie mocna mi się wydaje , lekko gazu na 2 w zakręcie koło ucieka, na gumę ostro i chętnie i też nie trzeba gazu na max....

 

olej zagrzał się do 85 stopni według termometru (dużo/mało ??), silnik pracuje cicho, nie kopci na niebiesko, na obroty się wkręca (nie wiem czy do oporu bo nie próbowałem), ciepły pali z 1 kopa bez ssania czy okopywania się, na wolnych obrotach chodzi.....

 

z minusów ciężko ją strasznie odpalić w klapkach/trampkach adidasach niby starter idzie lekko ale ciężko złamać GMP, no i olej się leje jak z 13 latki na widok bimbera z gołą klatą, np leje się ciurem spod tego metalowego węża co idzie od filtra oleju do głowicy , niby dałem nową podkładkę miedzianią, dokręcił do oporu a i tak coś się ostro poci aż cały dekiel mokry, leje się z metalowego połączenia węża do ramy pod wlewem i kapie na wydechy i robi się świeca dymna jakby się silnik palił :D no i nie wierzyłem że odpali i dekiel alternatora dokręciłem na 3 śrubki na zafajdanej uszczelce , i też sika , ogólnie będe lokalizował wycieki w miarę możliwości robił.........

 

teraz tak

1.i tak musze znowu świecę kupić , warto kupić irydową ?? nie że chce żeby rwała na koło z 5 czy była lepsza od lc4 nitomena, tylko naczytałem się że one są podobno mega odporne na zalania i ułatwiają zimny rozruch i po glebie a to by się przydało.........znajdę z denso irydówkę do tego złoma i jest sens wydawać te 60 zł ?? z kumpla co kupił do dt 125 irydową się śmiałem że głupota do takiego biedacrossa kupować irydową ale dt była 2t i zawsze paliła bez problemów.....

2.jak traktować ten termometr oleju ?? kiedy jest na tyle zagrzana że można pałować a kiedy wysoki bieg niskie obroty i szybka jazda i modlitwa ?? od 120 stopni jest chyba czerwone pole, rozumiem że jak dotknie to studzić jazdą i nie gasić ??

 

na dniach jadę naaprostuje ten alternator (musze stator na klej do gwintów przykrecić i zmieenić uszczelkę pod deklem i przykręcić to jak fabryka każe no i muszę to świecę zmienić bo ta ma złą ciepłotę żeby się nie stopiła albo coś.......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty na prawdę za każdym razem musisz wszystko robić na już, teraz, zaraz ? Mówi się Tobie jak człowiekowi, żebyś robił porządnie skoro już do takiego stopnia rozbebeszasz moto, żebyś docierał jak koran przykazał a ty nie dość, że wsiadłeś na niedokręcone moto to jeszcze z miejsca wystartowałeś niedogrzanym silnikiem. Nie mówię żeby był gorący ale jakieś minimum temp. powinien załapać a, że teraz mamy plus 30stopni to pół minuty nie zbawiłoby Cię. 2.5km zrobione i stop, bo o hamulcu zapomniało się...

Zluzuj trochę z tym ciśnieniem na jazdę, bo pośpiech to najgorszy doradca,

 

olej zagrzał się do 85 stopni według termometru - prawie idealnie.

Jeśli ten wąż ma śrubę taką jak ta od hamulca to zmień podkładkę miedzianą na stalową do hamulców i dobrze oczyść miejsce przylegania.

Irydówkę możesz kupić, miałem swego czasu znajdźkę,używkę i chodziła rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mówię żeby był gorący ale jakieś minimum temp. powinien załapać a, że teraz mamy plus 30stopni to pół minuty nie zbawiłoby Cię.

 

adam pisał od razu jechać nie dawać chodzić na wolnych -nie kręciłem jej na obroty, gazu minimalnie, obroty ciut wyższe jak normalne jałowe 1 , 2 ,3 i spokojnie rundka w koło garażu

 

nie spodziewałem się że w końcu odpali, więc była rozkręcona a ja ubrany byle jak , jak już odpaliła przypomniałem sobie z forum-ma nie chodzić na wolnych obrotach od razu jedź i tak uczyniłem :D

 

że mogę kupić to wiem wiele mistrzu nie pomogłeś ale czy jest sens wywalić 60 zł jak zwykła świeca kosztuje 12........jak ma nie być żadnej różnicy to po co płacić 50 zł drożej ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu po tym jak złapie jakieś minimum na cylindrze. To, że się nie spodziewałeś też słaba wymówka. Jak zagada to czerwony guzik, składasz do kupy i jazda. Albo odwrotnie, najpierw składasz wszystko dookoła a dopiero potem dopieszczasz silnik.

 

Irydówka moim skromnym zdaniem w singlu poprawia jakość spalania. Nie potrafię tego wyjaśnić naukowo ale gdy stosowałem takie cudo to wyraźnie słyszałem ostrzejszy dźwięk (dosłownie na ucho dał się stwierdzić inną jakość) z wydechu a sam silnik miał lepszą, bardziej zdecydowaną odpowiedź na gaz. Mimo mechanicznej przepustnicy to zwykłe NGK powodowały minimalną zwłokę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzik nie działał :D

 

teraz 22km przebiegu ........

temp oleju maks 90 stopni z reguły koło 80 jest, nie dymi , pali z 1 ciepła z 2-3 zimna, silnik w miarę cicho chodzi i na wolnych i w sumie się wkręca (nie wkręcałem jej do oporu)

świeca denso x24epr-u9 bo: denso nie produkuje irydówek do tego moto jedyne irydówki to ngk, wobec braku mocnych wskazań do wydania 60 zł zamiast 8 i jakości ngk wybrałem taką to jest odpowiednik ngk zalecanej do tego moto....

 

nawet jakoś strasznie się nie poci, ale jeden przewód doprowadza mnie do rozpaczy zapodaje foto-q4ml.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

 

spod tego stalowego przewodu wchodzącego w dekiel z między przewodu a dekla a podkładki miedzianej ciągle sączy się olej-póki jest zimna jest sucho jak jest gorąca to na odpalonym silniku dosyć ostro cieknie po deklu aż kapie na glebę.........nie wiem co z tym zrobić 2 razy wymieniałem podkładki miedziane pod tym , czyściłem szmatą powietrzem i odtłuszczałem i ciągle to samo-10km i cały dekiel mokry w oleju i z silnika aż kapie.........

 

podkładki są pod śrubę 8mm czyli prawidłowe nie wiem tylko czy powinny być płaski czy te spuchnięte nadmuchane (kupiłem płaskie w instrukcji wygląda że płaskie)

 

dokręcałem już ten przewód na siłę, ale już mocniej się boję bo dekiel jest z gównesium, i nie chciałbym szukać używanego a i tak dalej się leje....

 

to jest podobno jakaś główna magistrala olejowa smarująca głowicę tam leci podobno wysokie ciśnienie oleju, znajomy mówi że jak będe z tym jeździł to szybko będe szukał używanej głowicy i wałka, bo wyciek obniża ciśnienie smarowania....

 

no i co z tym może być ?? tam jest oryginalna taka śruba z dziurką, gwinnt nie jest zerwany , podkładki nowe miedziane płaskie i ciągle leje się.........

 

 

ile jeszcze km zrobić na tym oleju ?? z 10km ?? potem zalać docelowy 10w40 już ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniejsza wewnętrzna już się nie da te są 8mm i wchodzą do końca prawie na siłę....

 

obie są identyczne rozmiarowo......

 

tam jest siła 12Nm na dokręcanie tej śruby ja to już z 3 razy przekroczyłem i wciąż cieknie...

 

obie są miedziane na 100%......

 

nie wiem co z tym ścierwem zrobić..........

najlepsze jest że zanim to rozkręciłem, była tylko jedna podkładka-tylko między śrubą a wężem i to nie ciekło :D chciałem tak skręcić to tak ciekło że prawie tryskało :(

 

co z tym syfem zrobić bo w sumie to ten sprzęt lata, wymęczył bym te 200-300km jakaś bezsensowną trasą i potem ogień w żwirkę :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może podgrzać te miedziane podkładki aby były bardziej plastyczne, czyli zglazować(??) je jak to pan Adam M mówił. Potem dokręcić śrubę z odpowiednim Nm.

 

Tego sposobu bym się teraz chwycił.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkladki miedziane rozgrzewasz do czerwonosci i chlodzisz w wodzie - wowczas miekna i mozesz calosc skrecic.

 

Z docieraniem nic sie nie stalo - dobrze ze od razu pojechal i troche ja powkrecal.

Powinno to wygladac tak ze wsiadasz jedziesz az do rozgrzania silnika i potem kilkA wjazdow i zjazdow z obrotow tak do 80% skali na niskich biegach ( 2 / 3 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a wymieniałeś te podkładki? one nie są wielorazowego użytku

 

wiem wiem -za każdym razem jak miałem wyciek je wymieniałem....

 

 

Podkladki miedziane rozgrzewasz do czerwonosci i chlodzisz w wodzie - wowczas miekna i mozesz calosc skrecic.

 

opalarka wytworzy taką temperaturę ?? chyba niezbyt raczej jakiś płomień typu palnik ?? czyli grzeje, jak świecą, to wrzucam po chamsku do zimnej wody i potem szybko skręcam ??

 

 

mam 22km jeszcze jeździć na tym oleju czy już olej+filtr i wlać docelowy 10w40 ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...