Skocz do zawartości

remont xr 600 1990 kilka pytań


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a tam nie wystarczy wziąć kupić śrubę o średnicy ponad 20mm (20mm jest mierzone suwmiarką w otworze magneta) o twardości 8.8 i po prostu zacząć ją wkręcać i ona wypchnie magneto ?? ja chciałem je złapać ściągaczem do łożysk ale jest za mało miejsca na to.....

 

Jakbyś wsadził kulkę od łożyska pod tą śrubę (tu nie jestem pewien czy to przy tym silniku tak można było zrobić :) i zblokował magneto to pewnie poszłoby, ale po co? Kiedyś dorobiłem sobie ściągacz - kosztował mnie 15zł, ale jak nie masz warunków, dostępu do tokarza, bądź tokarki, to daj znać na PW w poniedziałek wyślę Ci go pocztą, odeślesz jak skończysz robotę.

 

Co do wałka to pewnie jest poza limitem serwisowym, ale w używce lepszego nie dostaniesz - niestety głowica i jej podzespoły to najsłabsza część tych silników i sypią się pierwsze, regeneracja będzie niezbędna. Kompletna wymiana prowadnic, gniazd, uszczelniaczy, planowanie wyjdzie ok 300-400zł, do tego pewnie nowe zawory po ok 60- 80zł szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak mozesz to pokaż zdjęcie pompy wody. Ciekaw jestem czy jest pomarańczowa :)

 

oj szefie ty też teraz dowaliłeś jak wackiem w dziure w nieoheblowanej desce :D xr600 jest chłodzona powietrzem.....

 

 

Jakbyś wsadził kulkę od łożyska pod tą śrubę (tu nie jestem pewien czy to przy tym silniku tak można było zrobić :) i zblokował magneto to pewnie poszłoby, ale po co? Kiedyś dorobiłem sobie ściągacz - kosztował mnie 15zł, ale jak nie masz warunków, dostępu do tokarza, bądź tokarki, to daj znać na PW w poniedziałek wyślę Ci go pocztą, odeślesz jak skończysz robotę.

 

zobaczę bo wygooglowałem że podobno pasuje ściągacz od rometa/simsona (nie chce mi się wierzyć ale trzeba spróbować ) a taki znajomy będzie miał jak nie to za pozwoleniem być może skorzystam :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

oj szefie ty też teraz dowaliłeś jak wackiem w dziure w nieoheblowanej desce :D xr600 jest chłodzona powietrzem.....

 

 

zobaczę bo wygooglowałem że podobno pasuje ściągacz od rometa/simsona (nie chce mi się wierzyć ale trzeba spróbować ) a taki znajomy będzie miał jak nie to za pozwoleniem być może skorzystam :D

Chyba od simsona nie pasuje, bo do ściągania magneta przy simku dorabiałem inny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz miec sciagacz, bo niby jak zablokujesz magneto? wkręcasz sciągacz w magneto, trzymasz go kluczem i dopiero możesz wkręcac srubę w sciagacz

 

na wałku najpierw pada srodkowa panewka, potem krzywki, jesli panewka jest OK, to krzywek nawet nie ma sensu mierzyc, bo i tak lepszego wałka nie dostaniesz, chyba ze jakis swiątek, jednorazówka

 

mi nie udało sie zabic korby, czasami było tak malo leju ze silnik zaczynał skrzypiec, wałek i krzywki dostały, ale wał cacy, z kolei znajomemu w mojej drugiej xl zaczęła stukac korba, a wałek i krzywki ideał, a więc róznie to bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno chytry 2 razy traci......

 

3 razy już się znajomi przejechali na silnikach z allegro-nikt nie sprzedaje zdrowego silnika same zajechane syfy, kupując nie masz jak to sprawdzić a potem jest płacz bo kolejny silnik też trzeba remontować i masz 2 wraki i dziurę w portfelu a jeździć dalej nie ma czym......

 

pamiętam jak ziomek kupował używane silniki do lc4 bo ,,nie opłacało się'' remontować (strzał z korby z dziurą w karterze ) w końcu miał 3 i każdy był w stanie beznadziejnym i z tych 3 nie dało się poskładać jednego znośnego do jazdy :D

 

nie wiem czemu wszyscy odradzają tak mi ten remont -to jest naprawdę nienaprawialne czy jak ??

licze się z kosztami w granicach 2-2.5 tys zł, nie mam tyle ale jestem w stanie tyle wydać.....

 

wole wydać 2.5 tys i mieć coś na czym pojeżdżę, niż wydać 500 zł na kolejnego śmiecia co może za miesiąc strzeli z korby i będe miał 2 bez wału i płacz....

 

narazie zamówiłem korbę, łańcuszek zakuty dida, do tego łożyska, przebije wał i dół już poskładam i będe zbierał na górę....

 

za 2.5 tys nic innego nie zrobię, mogę conajwyżej sprzedać to jako złom za 1000 bo nikt więcej pewno nie da, i mam powiedzmy 3.5 tys i co dt 125 kupie ??

 

już w sytuacji kiedy kompletnie nie warto remontować lepiej już sprzedać całość i dozbierać i kupić całe moto chociaż się przejedziesz niż bawić się w używane silniki z allegro-i co sprzedaje piec bez osprzętu ani ci tego nie odpali ani nie przejedziesz się , conajwyżej wałem zakrecisz czy się kręci (mój też się kręci :D ) ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się musze zgodzić. Sam kupiłem drugie moto na części bo XL miałem w słabym stanie. I nic mi z tego nie wyszło - na zdjeciach ładnie potem mi części dalej brakowało...Podobna operacja ale tak czy inaczej takie rzeczy nie w naszym piknym kraju rodacy :icon_razz:

Jesli kupować silnik to tylko osobiście - tym bardziej do dość popularnego moto-ja to juz wiem.Dużo chędożenia mało jeżdżenia :cool:

 

Co do twojej Hondy uważam, że jeżeli reszta moto jest w dobrym stanie,trzyma się kupy to robić prawidzy remoncik i ogień :crossy:

 

P.S Uważamm że warto zbierać rachunki przy okazji tak ważnego remontu-jak byś chciał zmienić zawsze plusem jest mieć taką dokumentacje przy odsprzedaży :wink:

Edytowane przez shaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 razy już się znajomi przejechali na silnikach z allegro-nikt nie sprzedaje zdrowego silnika same zajechane syfy, kupując nie masz jak to sprawdzić a potem jest płacz bo kolejny silnik też trzeba remontować i masz 2 wraki i dziurę w portfelu a jeździć dalej nie ma czym......

 

pamiętam jak ziomek kupował używane silniki do lc4 bo ,,nie opłacało się'' remontować (strzał z korby z dziurą w karterze ) w końcu miał 3 i każdy był w stanie beznadziejnym i z tych 3 nie dało się poskładać jednego znośnego do jazdy :D

 

dlatego ja piszę, zeby kupic całe moto, przekładasz co potrzeba, reszta na allegro i wychodzisz praktycznie na 0

 

moj ziomek Hipolit wział ode mnie xlkę, niestety zaczeła stukac korba, reszta pieca ideał (70kkm), wynypał gdzies od górali sprawną xlkę za 2K nawet z papierem, przełożył od niej dół a wstawił swoją górę, reszta poszła na allegro, spokojnie odzyska te 2K albo wyjdzie nawet na +

 

jakbys jeszcze miał do wymiany tylko tłok albo tylko korbę, a tutaj masz praktycznie wszystko mocno wyeksploatowane, to czego nie zmienisz teraz może się "odezwac" w najblizszym czasie, bo i po remoncie wróci parę km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że do twojego motocykla piec kosztuje max 1000zł

 

chyba zartujesz, sama głowica do tego silnika nadająca się do jazdy kosztuje 700-900zł, wałek rozrządu 600zł, wiem bo sprzedałem xl na częsci...za 1000zł to se mozna kupic niezniszczalny silnik z rozbitej cbrki czy bandita, właśnie to jest dziwne, ze dobry silnik ciezko kupic za 2K, a całe jezdzące moto chodzą czasem po 3 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chybe raczej oni Tobie, nikt nie sprzeda za tyle takiego silnika nawet w srdnim stanie bo wystarczy po rozebraniu częsci warte są ok 2K, tłok+cylinder 600zł, wałek 500-600zł, dzwigienki po 100zł x 4, głowica 800zł, sprzęgło 300zł, alternator 300zł, o to ludzie pytają o to non stop bo to najsłabsze punkty, a gdzie jeszcze reszta gratów

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...