Skocz do zawartości

Prostowanie ram i zawieszeń motocyklowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, ostatnio zainteresowałem się tematem prostowania ram i zawieszeń motocyklowych. Starałem się wyszukać informację na ten temat, ale nic nie znalazłem. Może ktoś z forumowiczów coś wie o prostowaniu i mógłby się podzielić ze mną tą wiedzą.Chodzi mi o to jak wygląda dany proces, np. prostowania rur teleskopowych i na jakich maszynach się to odbywa. Z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko prostuje się na prostownicy do bananów :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to domyslam sie, ze do prostowania lag uzywa sie prasy hydraulicznej i pewnie jakis czujnikow zegarowych i mikrometrow, oski i szyce prostuje sie pewnie podobnie. Ramy prostuje sie na specjalnych ramach do tego przeznaczonych (znalazlem 2 w jakims sklepie przeznaczone do prostowania ram motocyklowych). Ale w takim razie jak prostuje sie polki motocyklowe? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, po prostu pomagam znajomemu w warsztacie motocyklowym (zajmuje sie mechanika) i czesto ludzie sie go pytaja czy nie zna kogos kto prostuje zawieszenie. Poszukalem troche i zauwazylem dosc spora liczbe firm, ktore sie tym zajmuja, zainteresowalem sie tym tematem. Dlatego zalozylem temat na tym forum, aby sie czegos dowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo duży odsetek HD ma coś prostowane i jakoś nie giną na drodze od tego :blink: .

Yuby mnie uprzedził ale w Bielsku robią dla moto stodoły i innych.

Edytowane przez małaMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekają na prostowanie ram i zawieszeń u nas w kraju a przecież prawie wszystkie urządzenia do prostowania robią niemcy:).

 

Jak patrzę na tą 636 to jak dla mnie nie powinna być robiona

http://www.moto-kos....realizacje.html

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac reklamy tych firm prostujacych ramy to wniskuje, ze po prostowaniu rama jest idealna lub ma odchyl do 0,1mm czyli naprawde niewiele. A z tego co sie orientuje,ze jezeli material jest prostowany na zimno to jego wytrzymalosc nie ulega zmianie. To dlaczego by nie wsiasc na taki motocykl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy odważyłbyś się wsiąść na tę 636 i sprawdzić v-max ;)

 

Gdzieś zjadło mi "nie" oczywiście miało być" nie powinna być robiona". V-max sprawdzić pewnie bym się jednorazowo nie bał ale męczyć taki sprzęt dłużej już jednak chyba bym się jednak nie odważył.

 

Chociaż mój pierwszy japoniec też miał spawaną i najprawdopodobniej krzywą ramę (o czym dowiedziałem się przy sprzedaży). A mimo to jechał prosto i nie ściągał. Był sprzęt którego v-max to 110km/h.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...