Skocz do zawartości

Niebieskawy dym w motocyklu


lukaslion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po rozwiązaniu kilku problemów z od niedawana moim motorem, chciałbym zasięgnąć porady dotyczącej tych problemów które jeszcze zostały do rozwiązania, a mianiowicie niebieski dym , bo motocykl 4 t nie ma chyba wypluwać żadnego dymu z rury wydechowej , czy przyczyną tego moze być uszkodzona świeca, lub źle ustawiony rozrząd ?? Czy tylko i wyłącznie luzy na pierścieniach tłoka ?? A czy ma ktoś moze informacje na temat kąta otwarcia zaworów w hondzie xl 350 ?? Bo nie wiem czy poprzedni właściciel dobrze ustawił rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znam życie to ktoś go przegrzał i padły uszczelniacze zaworowe i teraz pije olej -to jest najczęstsza awaria w starych wiatrołapach łojonych w trudnym terenie ....

 

aczkolwiek tłok z pierścieniami też może być winny......

świeca ani źle ustawiony rozrząd na pewno nie powoduje brania oleju....

 

dużo ci oleju ubywa ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski dym to przez uszczelniacze zaworów lub cylindry, w samochodzie miałem tak jeszcze przez uszczelkę pod głowicą, zasysało olej z kanału olejowego prosto do cylindra. Sprawdź ciśnienie sprężania na sucho i mokro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znam życie to ktoś go przegrzał i padły uszczelniacze zaworowe i teraz pije olej -to jest najczęstsza awaria w starych wiatrołapach łojonych w trudnym terenie ....

 

aczkolwiek tłok z pierścieniami też może być winny......

świeca ani źle ustawiony rozrząd na pewno nie powoduje brania oleju....

 

dużo ci oleju ubywa ??

Uszczelniacze zaworowe wymieniłem, bo tez myślałem ze to to, ale jednak pewno pierścienie bo jak zapaliłem po wymianie to nada kopci trochę na niebiesko a jak dodam gazu to na czarno też dyma puści czasem:( a ile bierze to nie wiem bo nie jeździłem nim jeszcze bo straszny ziąb lód na drodze :( ale moze trzeba się będzie przejechać zobaczyć czy jak się rozgrzeje silnik czy dalej będzie to samo

 

Powiedz w jakich okolicznościach występuje tenże dym, bo to bardzo ważne. Przy dodawaniu gazu, czy przy schodzeniu z obrotów?

dymi praktycznie cały czas ale gdy dodam gazu to dymi na czarno,więc pewno pierścienie :( . A przy wymianie pierścieni trzeba też wymienić cylinder czy wystarczą same pierścienie ??

 

jak znam życie to ktoś go przegrzał i padły uszczelniacze zaworowe i teraz pije olej -to jest najczęstsza awaria w starych wiatrołapach łojonych w trudnym terenie ....

 

aczkolwiek tłok z pierścieniami też może być winny......

świeca ani źle ustawiony rozrząd na pewno nie powoduje brania oleju....

 

dużo ci oleju ubywa ??

Poprzedni właściciel penwo go katował niestety ja jednak chce go mieć do spokojnej jazdy po polnej drodze do lasu i przejechać się w ciepłe wiosenne dni, ale najpierw trzeba go doprowadzić do stanu używalnośći, a o świecy pisałem dla tego ponieważ myślałem ze jak nie daje iskry za każdym razem to nie spala mieszanki i dla tego dymi, to samo z rozrządem też myślałem ze źle ustawiony też wpływa negatywnie an spalanie i dla tego dymi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie luzne i do tego luzy na prowadnicach zaworow, czego sama wymiana uszczelniaczy nie uleczy.

To ze dymi na czarno przy dodaniu gazu to po prostu masz za bogato ustawiony gaznik, a najprawdopodobniej zuzyta

dysze rozpylacza, na teraz mozesz obnizyc iglice o zabek.

Ktory to rocznik moto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie luzne i do tego luzy na prowadnicach zaworow, czego sama wymiana uszczelniaczy nie uleczy.

To ze dymi na czarno przy dodaniu gazu to po prostu masz za bogato ustawiony gaznik, a najprawdopodobniej zuzyta

dysze rozpylacza, na teraz mozesz obnizyc iglice o zabek.

Ktory to rocznik moto ?

To jest Honda z 87 roku więc już raczej zabytek ale tak czy tak mam zamiar ją doprowadzić do normalnego stanu żeby jeszcze trochę pocieszyła dusze właściciela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wiekowy motor więc najpierw zadzwoń do ASO honda, i dowiedz się jak z dostępem do części zamiennych. Dalej....przed dokonaniem kompleksowej regeneracji "góry silnika" pomierz cały układ tłok- pierścienie- cylinder, i zawory w prowadnicach głowicy, zobrazujesz na tej podstawie dalsze przeznaczenie tych części. Dodatkowo należałoby również zweryfikować sam wał korbowy-korbowód, dotyczy to zwłaszcza łożysk glównych, jak i łożyska korbowodowego. W praktyce chodzi o to że zostawiając (o ile nadmiernie zużyty) z luzami w łożysku korbowód, może się rozsypać w połączeniu ze zregenerowanym cylindrem silnika, ponieważ zostaje bardziej obciążony.

 

Tak więc według mnie... najpierw sprawdż dostęp do części, póżniej dokładne oględziny stanu technicznego (min. wał korbowy), dalej szlif/obróbka cylindra pod nowy zestaw tłok-pierścienie-sworzeń-zabezpieczenia sworznia, a w głowicy wymiana prowadnic+ nowe zawory. I bez problemu silnik będzie cieszył bezawaryjnym działaniem.... na drugie tyle lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień olej na mineralny 20W50 i sprawdź na wiosnę jakie masz zużycie oleju na 1000km zanim go rozbierzesz i zepsujesz do reszty.

ok moze akurat to będzie dobra rada, ps ja jeszcze nic w nim nie zepsułem po pierwsze, bo mam go dopiero od 2 miesięcy i jak na razie to wszystko naprawiam zeby na wiosne wyjechac spokojnie bez problemów, więc trzeba mieć trochę wyrozumiałości do tych którzy nie siędzą całe życie w motocyklach tylko traktują to jako hobby. I zarabiają na chleb w inny sposób. A mechanicy to przynajmniej Ci w mojej okolicy to partacze i wole sam coś zepsuć i się nauczyć niż dać komuś żeby zepsuł i jeszcza za to kase będzie brał. Ale tak czy tak porada bardziej doświadczonej osoby zawsze się przyda mimo jak widze negatywnego do mnie nastawienia. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest negatywne podejście do Ciebie tylko do młodych adeptów mechaniki motocyklowej którym wydaje się, że przy pomocy internetu można naprawić prom kosmiczny. Twierdzisz, że w Twojej okolicy mechanicy to partacze a w swoim profilu wpisałeś "małopolska" ????

Można przyjąć, że okolice małopolski to południowa Polska :biggrin: .

Zbyt często trafiają do mnie zdemontowane z byle błahego powodu kompletnie rozebrane silniki których właściciel nie potrafi ponownie poskładać ale w internecie czytał o samodzielnym montażu i jakoś mu to nie wychodzi. Na takich silnikach bardzo często można spotkać ślady przecinaka i szlifierki kątowej :biggrin: .

Masz dużo czasu aby sprawdzić np. stan łańcuszka rozrządu czy pomierzyć ciśnienie sprężania w cylindrze oraz setkę innych czynności związanych z przeglądem stanu technicznego samego silnika jak i reszty motocykla.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest negatywne podejście do Ciebie tylko do młodych adeptów mechaniki motocyklowej którym wydaje się, że przy pomocy internetu można naprawić prom kosmiczny. Twierdzisz, że w Twojej okolicy mechanicy to partacze a w swoim profilu wpisałeś "małopolska" ????

Można przyjąć, że okolice małopolski to południowa Polska :biggrin: .

Zbyt często trafiają do mnie zdemontowane z byle błahego powodu kompletnie rozebrane silniki których właściciel nie potrafi ponownie poskładać ale w internecie czytał o samodzielnym montażu i jakoś mu to nie wychodzi. Na takich silnikach bardzo często można spotkać ślady przecinaka i szlifierki kątowej :biggrin: .

Masz dużo czasu aby sprawdzić np. stan łańcuszka rozrządu czy pomierzyć ciśnienie sprężania w cylindrze oraz setkę innych czynności związanych z przeglądem stanu technicznego samego silnika jak i reszty motocykla.

Kiedyś każdy nawet największy specy był tym młodym a wiadomo młodośc nie zawsze idzie z rozwagą i doświadczenie, więc trzeba tego doświadczenia nabrać z wiekiem i z praktyką i ja właśnie jestem na tym etapie :P tzn na etapie praktyki, ja rozebrałem i złożyłem i nawet żadnej śróbki nie zostało a po wszstkim zapalił więc nie jest tak źle:P

 

A co do ciśnienia sprzężania to może ktoś orientuje się jakie ma być w XL 350 bo mam przyżąd do mierzenia i chciałbym zobaczyć czy to przez pierścienie to dymienie, wiem ze do tego nie trzeba znać wartości ciśnienia tylko porównac na sucho i po próbie olejowej, ale zawsze warto wiedzieć jakich wskazań się spodziewać :) a jakie mają być w "standardzie "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Honda z 87 roku więc już raczej zabytek ale tak czy tak mam zamiar ją doprowadzić do normalnego stanu żeby jeszcze trochę pocieszyła dusze właściciela :)

 

najlepsze lata :D

 

A co do ciśnienia sprzężania to może ktoś orientuje się jakie ma być w XL 350 bo mam przyżąd do mierzenia i chciałbym zobaczyć czy to przez pierścienie to dymienie, wiem ze do tego nie trzeba znać wartości ciśnienia tylko porównac na sucho i po próbie olejowej, ale zawsze warto wiedzieć jakich wskazań się spodziewać :) a jakie mają być w "standardzie "

 

poszukaj sobie service manuala do tego moto jak znasz angielski to tam wszystko jest opisane i 100% pewniki :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kiedyś każdy nawet największy specy był tym młodym a wiadomo młodośc nie zawsze idzie z rozwagą i doświadczenie, więc trzeba tego doświadczenia nabrać z wiekiem i z praktyką i ja właśnie jestem na tym etapie :P tzn na etapie praktyki, ja rozebrałem i złożyłem i nawet żadnej śróbki nie zostało a po wszstkim zapalił więc nie jest tak źle:P

 

A co do ciśnienia sprzężania to może ktoś orientuje się jakie ma być w XL 350 bo mam przyżąd do mierzenia i chciałbym zobaczyć czy to przez pierścienie to dymienie, wiem ze do tego nie trzeba znać wartości ciśnienia tylko porównac na sucho i po próbie olejowej, ale zawsze warto wiedzieć jakich wskazań się spodziewać :) a jakie mają być w "standardzie "

 

 

Na twoim miejscu poszperał bym w necie i poszukał serwisówki do tego motocykla, tam znajdzesz wszystkie odpowiedzi na twoje pytania, każdy mechanik posiłkuje się danymi zawartymi w serwisówkach, a Piotrek niesety ma racje, mimo to że jest z Sosnowca :biggrin: :wink:

Serwis Motocyklowy & Custom

MOD BIKE CHOPPERS

www.modbikechoppers.pl

tel. 500-369-396 mroowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...