Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak w ramach przypomnienia w czasie wyjazdow na poludnie z mroznej polnocy , opony torowe bardzo latwo pekaja w ujemnych temperaturach szczegolnie w czasie transportu w otwartej przyczepie gdy sa na motocyklu :banghead: , ten weekend mnie troche uszczuplil na paru kompletach :mellow:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie o zakup czesci z USA.

Przymierzam sie do zakupu pelnego wydechu z usa bo cena bardzo atrakcyjna Yoshi 840$ ale ku*wa za wyslanie paczki USP Global Expres sklep chce 190 $ a FEDEX 400$ ????!!!!

Ktos cos sciagal ,naprawde tyle kosztuje paczka czy mam szukac jakiegos innego sklepu ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiertelny - USPS (ichniejsza poczta), co najmniej połowę taniej za wysyłkę i też najlepiej bo jak cię chapną na cle to kurierzy potrafią zgarnąć 250zł za wypełnienie deklaracji. Poczta za to samo 6-7zł. ( tak było kilka lat temu jak bawiłem się w importy).

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze z poczta lepiej pod tym wzgledem ale zatrzelili mnie ta cena wysylki ,skad oni to wytrzasneli !

 

 

Takie cena tam mają. Nie wiem jaki układ kupiłeś ale mi kiedyś przysłali yoshimurę w takim dużym pudle, że ja bym się tam spokojnie zmieścił. Producent głupio pakuje a klient musi płacić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zawyżone koszty przesyłki to taki profil biznesowy. Niedawno ciągnąłem cały układ wydechowy do SUBARU i za wysyłkę było 50 baksów. Dwa tygodnie temu nowy dekiel alternatora do SRAD-A i całość (wysyłka w cenie) wyszła też 50 baksów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys na innym forum byla konlretna rozmowa o modulach Rapid BIke ,co to ,dlaczego itp. pozwole sobie wkleic bo to jest mnostwo informacji

Udzielil ich Michal z 4motoracing.pl

cyt.

"Zeby opisac co dokladnie potrafi Rapid Bike EVO musialbys podac modele i roczniki motocykli, o ktorych mowa. W skrocie EVO ma nastepujace funkcje:

- mozliwosc przeprogramowania pod inny motocykl z listy aplikacji przy czym tak jak napisales trzeba wymienic wiazke - ale nie zawsze. Przyklad: wiazka do CBR1000RR 08-11 pasuje tez do modelu 2012. Co wiecej ta sama wiazka jest uzywana w RB EVO jak i RB RACING. Czyli jedna wiazka obsluguje 5 rocznikow w 2 wersjach modulu. To samo tyczy sie np. GSXRa 1000 K8 - ta sama wiazka uzywana jest az do rocznika 2012 oraz w Busie GenII i BKingu - to juz 14 rocznikow/modeli. Zmianie ulega TYLKO firmware modulu.

- zarzadzanie skladem mieszanki paliwowo-powietrznej

- przelacznik map paliwowych (np. z dbkillerem/bez dbkillera - przydatne w zaleznosci od toru)

- wejscie na quickshifter

- precyzyjne sterowanie czasami odciecia quickshiftera lacznie z kompensacja czasu odciecia w zaleznosci od obrotow przy ktorych wystepuje up-shift

- obsluga do 8 wtryskiwaczy w standardzie

- zmiana limitera obrotow (w zaleznosci od modelu motocykla)

- obsluga (modulacja) fabrycznej sondy lambda

- mozliwosc podlaczenia My Tuning Bike - modulu automatycznie budujacego mape paliwowa na podstawie odczytow z dodatkowej, szerokopasmowej sondy lambda

- mozliwosc zmiany rozdzielczosci map w celu dokladniejszego zestrojenia silnika w danym obszarze mapy (np. zakres TPS 60-100% strojony jest bardzo dokladnie a wszystko co ponizej TPS60% ma mniejsza rozdzielczosc)

Zeby opisac wszystko dokladnie musialbym napisac mala ksiazke a nie o to chodzi. Warto zaznaczyc jedna ceche modulow Rapid Bike: elastycznosc i mozliwosc bardzo precyzyjnego dostrojenia pod oczekiwania klienta.

Rapid Bike RACING posiada wszystkie funkcje EVO plus ponizsze:
- zarzadzanie mapami zaplonowymi co przydaje sie nawet w drogowych motocyklach, ktore zestrojone sa tak, by jezdzily poprawnie na paliwie w Finlandii i Hiszpanii. O koniecznosci dostrojenia zaplonu w przypadku modyfikacji mechanicznych nie wspominam bo to oczywiste

- pit-lane switch, czyli przelacznik ograniczajacy predkosc w pitlane (przyadtne na zawodach i wszedzie tam, gdzie tego pilnuja)
i najwazniejsza funkcja: asystent hamowania. Dziala on w taki sposob, ze minimalizuje "luz" na sprzegle podczas hamowania. Doskonale wspolpracuje z antyhoppingami. Ta funkcja ma kluczowe znaczenie kedy motocykl jest w granicznym zlozeniu i zaczyna sie otwieranie gazu. Tylna opona jest wtedy na granicy przyczepnosci a normalne sprzeglo przy otwarciu gazu powoduje "uderzenie" momentu obrotowego na tylna opone. Wystepuje wtedy ryzyko uslizgu. Asystent hamowania eliminuje taka sytuacje gdyz caly czas utrzymuje sprzeglo na minimalnym "luzie" tak, jakby gaz byl caly czas minimalnie otwarty bez udzialu kierowcy. Ta funkcja ma szczegolne znaczenie jesli w motocyklu zamontowany jest krotki rolgaz.

Warto tez wspomniec, ze konektory stosowane w wiazkach RB sa uszczelniane i nie ma polaczen srubowych - nie wystepuje wiec ryzyko korozji czy zasniedzenia stykow. O porzadnej, monolitycznej, aluminiowej obudowie modulu tez warto wspomniec bo w razie "W" modul nie rozpada sie w drobny mak co minimalizuje wydatki na naprawe sprzetu.

Odpowiadajac na pytanie czy Racing to nie za duzo napisze tak: to zalezy. Dla torowego amatora, ktory po prostu jezdzi po torze dla przyjemnosci i chce miec poprawnie zestrojony silnik Racing to pewnie lekka przesada. Ale jesli ktos jezdzi naprawde szybko to asystent hamowania i mozliwosc "dlubniecia" zaplonu niewatpliwie sie przyda. Czy te dwie funkcje sa warte roznicy w cenie? Dla amatora nie. Dla kogos kto na klocki wydaje 500 zl na tarcze zapewne tak.

Wazne jest to, ze przygode z Rapid Bike mozna zaczac od EVO a potem po prostu wymienic sam modul na RACING. Trzeba tylko pamietac, ze w przypadku zmian w mapie zaplonu trzeba na nowo zbudowac mape paliwowa. Jesli mapa zaplonu pozostaje bez zmian to mapy paliwowe zbudowane na konkretnym motocyklu mozna 1:1 przeniesc z EVO do RACINGa korzystajac tylko z pozostalych funkcji, ktore oferuje ten drugi.

 

My Tuning Bike to dodatkowy modul, ktory podlaczany jest do modulu Rapid Bike EVO lub RACING. W sklad zestawu My Tuning Bike wchodzi:
- modul My Tuning Bike z gotowym okablowaniem - przewod z wtyczka do Rapid Bike, przewody zasilania, przewod z wtyczka do podlaczenia szerokopasmowej sondy lambda Bosch LSU 4.2
- gniazdo szerokopasmowej sondy lambda M18x1,5 z korkiem - do wspawania w kolektor wydechowy. Uwaga: gniazdo jest stalowe wiec w przypadku tytanowych kolektorow moze byc problem sla spawacza - do weryfikacji.
- szerokopasmowa sonda lambda Bosch LSU 4.2
- manual instalacyjny dla tunera

Uwaga: My Tuning Bike nie zastepuje fabrycznej, waskopasmowej sondy lambda. My Tuning Bike pracuje "obok" fabrycznej sondy, przy czym sygnaly z fabrycznej sondy sa w odpowiedni sposob modulowane przez Rapid Bike aby nie zaklocaly pracy calego ukladu.

Po instalacji My Tuning Bike nalezy go aktywowac w module glownym Rapid Bike za pomoca oprogramowania (na pececie). Krotko mowiac Rapid Bike musi wiedziec, ze podlaczony jest My Tuning Bike. Nastepnie nalezy w oprogramowaniu zdefiniowac jaki AFR ma byc ustawiany przez My Tuning Bike. AFR mozna ustawic taki sam dla calej mapy paliwowej lub rozny dla wybranych obszarow mapy. My Tuning Bike przy pierwszym podlaczeniu do Rapid Bike EVO lub Racing zapisuje w swojej pamieci jego numer seryjny i nie moze byc podlaczony do innego modulu Rapid Bike - staje sie niejako jego czescia.

W przypadku zainstalowania My Tuning Bike zbedne jest strojenie silnika na hamowni lub dynamicznie gdyz robi to wlasnie My Tuning Bike. Sposob opracowania mapy przez My Tuning Bike i na hamowni jest co do zasady taki sam - poszukiwana jest taka dawka paliwa dla danej komorki mapy aby uzyskac oczekiwany AFR.
Jest jedna rzecz, o ktorej warto pamietac: w przypadku strojenia na hamowni lub nawet strojenia dynamicznego silnik bedzie zestrojony dla okreslonych warunkow. Z kolei w przypadku My Tuning Bike strojenie odbywa sie na biezaco, on-the-fly, w locie, czy jak to tam jeszcze mozna nazwac. Krotko mowiac jesli do Rapid Bike podlaczony jest My Tuning Bike to nie ma znaczenia czy motocykl jezdzi po Poznaniu, Panonni czy Jerez - AFR zawsze bedzie taki sam.


Mapy zaplonu: w tym obszarze przeba byc przede wszystkim bardzo ostroznym. Znane sa przypadki kiedy ktos bez doswiadczenia i/lub wiedzy za bardzo zmienil mape zaplonu co skonczylo sie peknieciem glowicy i stopieniem irydowych swiec... W tym przypadku tunerzy korzystaja wiec ze sprawdzonych map bazowych oferowanych przez Dimsport - producenta Rapid Bike. Sa to mapy przetestowane na hamowni obciazeniowej gdzie silniki pracuja w ekstremalnych warunkach. Kontrolowana jest temperatura cieczy chlodzacej i EGT. Sprawdzane jest czy nie wystepuje spalanie stukowe. Mapy bazowe Dimsportu przeznaczone sa do silnikow, ktore nie byly modyfikowane mechanicznie (stopien kompresji, walki). W zwiazku z powyzszym tunerzy najczesciej nie zmieniaja map zaplonu, ktore dostarcza Dimsport.

Jesli chodzi o motocykle, ktore posiadaja mozliwosc zmiany charakterystyki oddawania mocy i kontrole trakcji mozna spokojnie powiedziec, ze Rapid Bike (ani EVO ani RACING) nie ma wplywu na dzialanie tych funkcji motocykla. Dzieje sie tak, gdyz zmieniajac tryb pracy silnika (slick/rain) ECU zmienia swoja mape (najczesciej zaplonu) oraz algorytm dzialania kontroli trakcji. Jezeli w motocyklu zainstalowany jest Rapid Bike EVO to nie ma w ogole interakcji z ww. parametrami bo EVO zmienia tylko mapy paliwowe. W przypadku RACINGa, ktory modyfikuje rowniez mapy zaplonu mozliwe sa dwa scenariusze:

Scenariusz A. Racing wplywa na mape fabryczna i powoduje, ze w kazdym trybie moment obrotowy/moc jest wieksza, jednak nie zmienia charakterystyki oddawania mocy, tj. jesli moc ma byc w trybie rain oddawana miekko to nadal bedzie oddawana miekko. Bedzie jej wiecej ale o tej samej charakterystyce. Z drugiej strony zmiany map zaplonu nie maja w ogole wplywu na dzialanie kontroli trakcji gdyz w przypadku wystapienia uslizgu nie ma znaczenia na jakiej mapie zaplonu pracuje motocykl. Kontrola trakcji zmienia mape zaplonu w taki sposob by nie dopuscic do poglebiania sie uslizgu niezaleznie od tego czy zmienia mape fabryczna czy mape skorygowana przez Rapid Bike.

Scenariusz B: pstryczek elektryczek na kierownicy, ktory zmienia mapy paliwa (EVO) lub paliwa i zaplonu (RACING) na fabryczne lub jakiekolwiek inne, ktore beda zapisane w module (np. mapy opracowane na mokra nawierzchnie - zaplon bez zmian wzgledem fabryki a AFR nieco wyzszy niz na nawierzchnie sucha).

 

Jak rozumiem mowimy o konfiguracji z My Tuning Bike?
Jesli tak, to:
- około 20 minut zajmuje zbudowanie pierwszej mapy paliwowej przy czym My Tuning Bike dziala non stop wiec jesli jakis czynnik wplywajacy na AFR ulegnie zmianie (np. temperatura powietrza) to My Tuning Bike automatycznie skoryguje dawke paliwa (w locie, podczas jazdy)
- budowanie mapy paliwowej polega na tym, ze My Tuning Bike musi zmierzyc AFR dla danej komorki mapy paliwowej (np. TPS60%, RPM9500). Jesli zmierzony AFR jest wyzszy od zadanego to Rapid Bike dodaje paliwa. W przeciwnym wypadku odejmuje. Komunikacja miedzy My Tuning Bike a Rapid Bike odbywa sie po szynie CAN co gwarantuje natychmiastowa reakcje.

Jezeli kwafilikacje odbywaja sie w innych warunkach niz wyscig to juz na okrazeniu rozgrzewkowym My Tuning Bike dokona korekty mapy, o ile bedzie tego wymagala sytuacja (czyli AFR bedzie inny niz oczekiwany).

Rozne silniki "preferuja" rozne wartosci AFR. Inny AFR jest optymalny dla rzedowej czworki chlodzonej powietrzem a inny dla boksera czy singla. Rozne sa tez oczekiwania klientow: jeden oczekuje maksymalnej mocy (ktora wynika z momentu obrotowego) i wtedy szuka sie AFR nazywanego "best mean torque" a drugi oczekuje najnizszego spalania - wtedy szukamy AFR okreslanego jako "best mean mileage". Z fabryki motocykle wyjezdzaja w konfiguracji, ktora pozwala im uzyskac homologacje, czyli musza spelniac warunki okreslone w normie EUROx. W bardzo duzym uproszczeniu emisja substancji szkodliwych mierzona jest podczas okreslonego przebiegu, przy czym +/- 85% to jazda miejska/turystyczna (czyli niskie i srednie obroty i otwarcie przepustnicy nie wiecej niz 40%) a pozostale 15% to przebieg przy najwiekszym obciazeniu silnika - pod czerwonym polem, pelne otwarcie manetki. W efekcie mapy paliwowe motocykli fabrycznych sa bardzo ubogie na "dole" i "srodku" (czyli w tych 85%, gdzie AFR jest fabrycznie ustawiony na 14,7 - tzw. AFR stechiometryczny) natomiast sa bogate przy najwiekszym TPS i na najwyzszych obrotach. Stad tez prezentowanie pomiarow na hamowni (pomiarow mocy maksymalnej) mija sie nieco z celem - przyrosty na samej gorze sa niewielkie w stosunku do tego jak bardzo poprawia sie "dol" i "srodek". Podstawowa korzyscia ze strojenia silnika jest poprawa reakcji na gaz, eliminacja "dziur" w momencie obrotowym oraz zwiekszenie momentu obrotowego (a tym samym mocy, czesto nawet o okolo 30%) na niskich i srednich obrotach przy TPS ponizej 60%. Niemal regula stalo sie, ze podczas strojenia tuner dodaje nawet do 30% paliwa na "dole" i srodku" a jednoczesnie zabiera do kilku procent na samej gorze, gdzie producent dal zbyt bogata mieszanke. Niestety wielu motocyklistow nie zdaje sobie sprawy z tego, ze tylko kilka procent czasu jazdy motocykla to TPS>90% i najwyzsze obroty. Krotko mowiac pomiary mocy maksymalnej to glownie marketing, nawet w przypadku motocykli torowych - przeciez tylko pewien procent czasu okrazenia motocykl idzie na pelnym gazie. Pozostaly czas okrazenia to hamowania, wejscia i wyjscia z zakretow gdzie przepustnica ma tylko czesciowe otwarcie a wskazowka obrotomierza znajduje sie gdzies na srodku skali. Pokazuje to kazda telemetria czy datalogger (jak np. oferowany przez nas laptimer PZRacing START - tytulem reklamy smile.png).

4motoracing.pl

 

 

Cyt.

Damian Sapinski dynotech.pl

"AFR mocy maksymalnej dla obrotow wzrastajacych /procz pomijalnie niskich/ kazdego czterosuwowego silnika benzynowego zawiera sie pomiedzy 12.5 a 13.0. A jezeli zawezimy to do motocykli sportowych to bedzie 12.7-13.0. Po szczycie mocy nalezy szukac AFR 13.0 -13.2 dla spowolnienia spadku mocy /nie do wykrycia na hamowni inercyjnej/.
Ten drobny rozrzut spowodowany nie jest roznicami w silnikach ale bledem samej idei wskaznika AFR opierajacego sie na lambdzie czyli czujniku tego co NIE ZOSTALO SPALONE zamiast wykonywania pomiaru tego co zostalo spalone czyli CO. Nie mniej jednak jest to najlepszy mobilny czujnik powszechnie dostepny a do tego w wersji NTK Uego - baaardzo trwaly przy odpowiednim traktowaniu.
Sumujac - przy strojeniu nalezy pamietac 1. AFR baardzo pomaga ale wyznacznikiem absolutnym nie jest 2.Hamownia inercyjna nie jest zadnym wyznacznikiem w zadnym zakresie i w zadne ksztalty wykresow badz wartosci pomiarow wierzyc nie nalezy - jest to jednak bardzo pomocne uzadzenie by choc wstepnie wystroic motocykl przed wyjazdem na tor /zazwyczaj wyzerowac superinternetowe mapy obnizajace moc o pare koni - lub dla optymalnych osiagow zdemontowac supa-tuna commandera wink.png / - hamownia inercyjna jest warta tyle ile czlowiek ja obslugujacy /taki co sie z nia juz zapoznal przez lata i wie kiedy klamie a kiedy prawde powie/ - moze w miare prawidlowo 100% TPSa zmapowac. Jednakze finalnym testem i strojeniem sa dane z toru. Tu motocykl nie przyspiesza od 40-240 w 4 sekundy jak to ma miejsce na inertial dyno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...