Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A u ciebie nie bylo fabrycznie QS?

 

Ja tez sie chyba skusze na tego Rapida ,bedzie juz tak wszystko po bozemu zestrojone ,

Nie wiem jak jest w innych motocyklach ,moze to taka wada BMW :) ale podobno w BMW po wymianie ukladu wydechowego na pelny przelot mieszanka jest tak uboga ze ,powstaje zajebiscie duza temperatura ze szybko wypalaja sie gniazda zaworowe .

I coz poczac ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesmiertelny w ZX10R nie ma fabrycznie QS.

 

Ja po wymianie na przelot i zmianie filtra dokładnie to samo zaobserwowałem (mam wykresy z hamowni i badania spalin).

Lekiem na to okazało się przeprogramowanie ECU w Piasinienginerring w IT(albo w V-Tech w Krk - choć ich nie polecam).

Wada jest taka, że koszt spory. Ja i tak nie miałem wiekszego wyboru bo moja sztuka jest z US i była skastrowana z uwagi na normy głośności w USA.

Kastracja była elektroniczna ( % otwarcia 2gich przepustnic i timing zapłonu) to dało się to prosto odblokować. Jak już odblokowywałem to poprosiłem o konkretne zmiany pod mój setup.

 

Teraz jest GIT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz naprawdę dobre to pogadaj z MarcMarc'iem ?(użył chyba z 1 raz)

Ja mu w zeszłym roku ściągałem z USA zajebiste. Chyba ich raczej nie używa, może będzie chciał pogonić.

Pewnie drożej niż to co pokazałeś, ale warto.

otakieo --> http://www.motodracing.com/accessories.html#!/~/product/category=3778484&id=12343951

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIekawe informacje dla zainteresowanych o roznicach Power Commander vs Rapid Bike

 

cytat : 4motoracing.pl

Odpowiedz na to pytanie nie jest prosta a juz na bank nie bedzie krotka. Moja ocena jest oczywscie subiektywna ale oparta na faktach. Do rzeczy:

Zaczne od filozofii produktu: Rapid Bike to profesjonalne rozwiazanie dla wymagajacego klienta, produkowane przez firme zajmujaca sie chip-tuningiem i box-tuningiem niemal wszystkiego co ma silnik spalinowy. Dzial motocykli firmy Dimsport jest bardzo aktywny w sporcie i przy opracowywaniu najnowszych modulow wspolpracowal z LCR Honda MotoGP Team, w ktorym w owym czasie jedzil Randy de Puniet. Jak wiadomo najnowsze technologie opracowuje sie i tesuje w pierwszej kolejnosci w sporcie.
Power Commander to ikona boxtuningu motocyklowego - jest najpopularniejsza marka, o nizszej cenie za ktora oferuje sie mniej i w nieco tanszej technologii. Produkt tzw. popularny. Pytanie tylko czy kupic cos znanego czy cos lepszego?

Jeden z amerykanskich tunerow motocykli na pytanie klienta, ktory modul wybrac odpowiedzial: "Wez ktorykolwiek. Dopoki nie zestroisz silnika na hamowni jeden i drugi to wyrzucone pieniadze."
I to jest w sumie streszczenie filozofii Rapid Bike: jesli robic tuning to porzadnie, tj. ze strojeniem. Rapid Bike nie udostepnia gotowych map wychodzac z zalozenia, ze mapa zrobiona np. w Ameryce Poludniowej na identycznym motocyklu, nawet z identycznym filtrem powietrza i wydechem, jest warta tyle co nic w Europie - inne sa standardy paliwa, inna jest tez charakterystyka powietrza. W zwiazku z tym kazdy sprzedawany Rapid Bike podlega strojeniu i wlasciwie nie ma mozliwosci zeby uzywac go inaczej.

Teraz kilka porownan dotyczacych tego, co klient dostaje wybierajac dany modul.

Cechy fizyczne:
1. Rapid Bike ma aluminiowa obudowe odporna na uszkodzenia, wibracje, wilgoc i temperature.
Power Commander ma plastikowa obudowe.
Roznice w wykonaniu szczegolnie widac trzymajac oba moduly w reku.

2. Wszystkie konektory stosowane w Rapid Bike, zarowno te podlaczane do wiazki motocykla jak i te do podlaczania akcesoriow sa wykonane w najwyzszym standardzie rynku motoryzacyjnego i sa uszczelniane. Nie ma polaczen skrecanych lub zagrozonych dzialaniem wilgoci.
W Power Commander konektory w module nie sa uszczelniane a niektore maja tylko gumowa zaslepke. Wiecej - wejscia zewnetrzne sa skrecane co szczegolnie naraza polaczenia na uszkodzenia od wibracji. O korozji, a co za tym idzie przerwach w polaczeniu nie wspomne.

3. Rapid Bike ma budowe typu all-in-one czyli wszystkie funkcje danego modulu dostepne sa w 1 obudowie - dzieki temu nie ma koniecznosci szukania miejsca na kolejna puszke pod owiewkami oraz nie ma ryzyka wystapienia przerw w polaczeniach elektrycznych.
W Power Commander mamy do czynienia z budowa modulowa - w zaleznosci od wybranej konfiguracji otrzymujemy 1, 2 lub nawet 3 moduly polaczone wiazkami kabli.

Mozliwosci:

1. Rapid Bike Evo/Racing standardowo obsluguje 8 wtryskiwaczy. Dzieki temu mozliwe jest optymalne zestrojenie silnikow, szczegolnie wysooobrotowych. Jak wiadomo producenci motocykli stosuja podwojne wtryskiwacze po to, by dawka paliwa zostala w optymalny sposob podana w bardzo waskim oknie czasowym. Zwiekszenie dawki tylko na polowie dostepnych wtryskiwaczy nie pozwala na optymalne zestrojenie silnika.
Power Commander obsluguje w standardzie tylko 4 wtryskiwacze. Dokupienie Secondary Fule Module do zarzadzania dodatkowi wtryskiwaczami prawie podwaja cene PCV.

2. Rapid Bike standardowo obsluguje wejscie quickshiftera.
Power Commander V wymaga stosowania Quickshifter Module.

3. Wiazka Rapid Bike nie jest zintegrowana z modulem a moduly moga byc latwo przeprogramowane przez dealera Rapid Bike. Dzieki temu raz kupiony modul moze byc zastosowany w dowolnym obslugiwanym motocyklu bez koniecznosci zakupu nowego modulu (np. przy zmianie motocykla). Wymianie podlega tylko wiazka.
Power Commander nie daje takiej mozliwosci - konieczny jest zakup nowego modulu.

Troche szczegolow:

1. W Rapid Bike czas reakcji na zmiane sygnalow wejsciowych wynosi ok. 10us.
W Power Commander ok. 100us.

2. W Rapid Bike quickshifter ma mozliwosc ustawienia roznych czasow dla poszczegolnych biegow ale dodatkowo istnieje mozliwosc wprowadzenia korekty czasu odciecia w zaleznosci od obrotow silnika.
Power Commander oferuje tylko ustawienie czasow miedzy biegami.

3. W Rapid Bike standardowo modulowana jest sonda lambda z dodatkowa funkcja autoadaptacji.
W Power Commander III nie ma takiej opcji. W PCV w niektorych motocyklach uzywany jest eliminator sondy lambda a w niektorych O2 optimizer. Np. w Buzie i BKingu stosowany jest optimizer, ktory de facto pracuje jak eliminator sondy lambda przez co modul pozbawiony jest 1 sygnalu wejsciowego.

4. Podczas strojenia Rapid Bike mozliwe jest inne niz standardowe ustawienie gestosci siatki mapy - w zaleznosci od preferencji klienta.
Power Commander nie daje takiej mozliwosci.

5. W Rapid Bike, szczegolnie w Suzuki, dostepnych jest wiele innych opcji (w cenie) jak np. odczyt zapietego biegu czy zmiana/usuniecie limitera obrotow i predkosci. W Buzie i Bkingu dostepna jest funkcja usuniecia limitera predkosci oraz odczyt biegu co umozliwia uzycie modulu jako TRE (z zastrzezeniem, ze wyswietlacz biegow przestaje dzialac poprawnie).

Jest tez wiele drobniejszych roznic ale zeby je opisac to potrzeba niemal ksiazki...

Ceny:

1. Rapid Bike Evo na 4 wtryski w Polsce kosztuje 2099 zl. W tej cenie jest juz wejscie na quickshifter.
PCV ok. 1500 zl. Przy czym Rapid Bike mozna reinstalowac w nowym motocyklu, PCV nie. To spora oszczednosc w przyszlosci.
Quickshifter Module do PC to dodatkowe 1200 zl.

2. Rapid Bike Evo na 8 wtryskow kosztuje 2499 zl. PCV + Secondary Fuel Module prawie 3000 zl. I nadal zostaje opcja reinstalacji modulu.

Mozna wiec smialo powiedziec, ze Rapid Bike dla kazdego motocykla 8 wtryskowego lub dla kazdego motocykla, w ktorym ma byc zainstalowany quickshifter jest tanszy.

Dostepnosc:

1. Dowolny element z listy Rapid Bike dostepny jest w Polsce w maksimum 7 dni.
Na mniej popularne komponenty Power Commandera trzeba czekac nawet 3 miesiace, czyli ok. pol naszego sezonu.

Strojenie:

1. Moduly Rapid Bike strojone sa tylko i wylacznie przez wykwalifikowanych tunerow wyposazonych w hamownie z pomiarem AFR
Power Commandera mozna kupic, wrzucic gotowca i miec tylko i wylacznie wrazenie, ze motocykl jezdzi lepiej. Ale czy napewno jezdzi lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he nie , i nie mam zadnych udzialow :)

Poprostu dobrze miec taka wiedze :)

 

Chociaz chetne bym posluchal drugiej strony ,moze jakis dealer Power Commandera cos opowie ze swoje strony .

Edytowane przez Niesmiertelny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...