Skocz do zawartości

Za mocno napięty łańcuch napędowy


baba_zanetti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego tak wazny jest prawidłowy naciąg łańcucha napędowego?

Dlatego:

zdjcie0745c.jpg

 

 

 

zdjcie0742e.jpg

 

GSXR 1000K7 400km po wymianie napędu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i teraz dopiero się narobiło :biggrin:

a bo to Panie takie teraz chińskie łożyska na pierwszy montaż dają :biggrin:

a tak poważniej - wymiana napędu jest na tyle skomplikowana, że powinna być wykonana fachowo w serwisie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jak wymiana, jak widać samo naciągnięcie łańcucha to gruby challenge dla niektórych. Ja w sumie też mam z tym problemy ale w drugą stronę, czasem za luźny zostawiam. Właśnie takie "zboczenie" mam, bo się boję że łożyska popłyną.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jak wymiana, jak widać samo naciągnięcie łańcucha to gruby challenge dla niektórych. Ja w sumie też mam z tym problemy ale w drugą stronę, czasem za luźny zostawiam. Właśnie takie "zboczenie" mam, bo się boję że łożyska popłyną.

 

Mam dokladnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu łańcuch był naprawdę mocno napięty, aż się motocykl cięzko toczył. (jako ciekawostka- to łożysko kosztuje 500zł)

Zróbmy przyklejony temat Fuck-up czy coś w tym stylu.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak poważniej - wymiana napędu jest na tyle skomplikowana, że powinna być wykonana fachowo w serwisie.

Nawet w serwisie można się czasem naciąć. Całkiem niedawno wymieniałem opony u dilera Suzuki w Edynburgu. Po odebraniu motocykla zauważyłem napięty jak struna łańcuch :banghead: Opieprzany mechanik próbował mi wmówić, że łańcuch nierówno się powyciągał... Dopiero jak pokazałem mu oś odsuniętą od śrub regulacyjnych o dobre pół centymetra :blink: zmienił wersję na "praktykant zakładał" i raczył poprawić.

Jeszcze nigdy nie leciałem z wymianą napędu do warsztatu. Jeżeli ktoś nie ma dwóch lewych rąk, powinien poradzić sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obciążenie motocykla pasażerem ma duży wpływ na naciąg ? Po ok 3 tys mam znowu luzy boczne na kole pasowym z tyłu.Było ok do czasu aż ślubna nie zaczeła ze mną pomykąć.Wielka nie jest ale razem zemną to już niestety 160 kg :) a nie 96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie też mam z tym problemy ale w drugą stronę, czasem za luźny zostawiam.

 

przy za luźnym może ci spaść i zrobić lipę porównywalna albo gorsza jak zabite łożysko.........chociaż fakt hadecją się nie szaleje, nie naparza ze sprzęgła to ryzyko że spadnie niewielkie

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w gsx właśnie niedawno padło łożysko od za mocno napiętego łańcucha. Efekt jest taki ,że przy obracaniu kołem szumi jak diabli i huczy. Oddałem moto do serwisu no i 1500 zeta nie moje :banghead: . Nie ma to jak kardan :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam 1500 tylko, w XVS występują podobne usterki nawet bez powodu, a tam jest wał i naprawa zamyka się w okolicach 8k zł.

 

Michoa - kolega pisał o EN500 a nie HD. A jego problem polega zapewne na miękkim zawiasie. Pas musi być dość mocno napięty a obciążenie pasażerem to zły dodatek, wtedy zawias trzeba usztywnić. Albo wóz, albo przewóz.

 

 

Temat typu "fuck up" był kiedyś, sam założyłem a traktował on o uszkodzeniach z przeciążenia, tuningu, głupoty itp. Trzeba poszukać.

 

Ło, ma tutej:

 

http://forum.motocyk...ow-fotki-opisy/

 

Jak się nie przyklei to znowu zniknie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Wam powiem, że sprawa mnie ciekawi, ale nie mam zielonego pojęcia co się tam stało. Mógłby to ktoś opisać, co i jak, dla normalnego użytkownika moto? Żeby takowy (bez sporej wiedzy mechanicznej) mógł zrozumieć, czemu tak nie robić?

 

O napięciu łańcucha wiem tylko, że ma być na tyle duże aby nie ograniczać pracy zawieszenia, zwłaszcza podczas agresywnych wyjść z zakrętów.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Wam powiem, że sprawa mnie ciekawi, ale nie mam zielonego pojęcia co się tam stało. Mógłby to ktoś opisać, co i jak, dla normalnego użytkownika moto? Żeby takowy (bez sporej wiedzy mechanicznej) mógł zrozumieć, czemu tak nie robić?

 

O napięciu łańcucha wiem tylko, że ma być na tyle duże aby nie ograniczać pracy zawieszenia, zwłaszcza podczas agresywnych wyjść z zakrętów.

Wysypało się łożysko na wałku zdawczym, czyli wałku skrzyni biegów na którym jest zamontowana zębatka. Wałek widoczny na zdjęciu :biggrin: Prościej się chyba nie da hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się prościej. Mocno napięty łańcuch jest jeszcze mocniej napinany podc pracy zawieszenia, tym samym "ciągnie" zębatkę na silniku w tył. Powstają ogromne naprężenia w łożyskach koła tylnego, zabieraku i na wałku skrzyni biegów. Łańcuch może się zerwać gdy jeswt czerstwy, ale częściej naprężenia powoduję uszkodzenie łożyska wałka skrzyni. No i powstaje klops widoczny na początku tematu.

 

Ograniczenie pracy zawiasu to drugorzędna sprawa przy naciągu łańcucha. Komfort jazdy jest mniej ważny niż bezpieczeństwo, a zerwane łożysko wałka może powodować śmierć lub kalectwo.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...