Skocz do zawartości

Silnik CB650


przemek_n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam nadzieję że wybrałem doby dział. Posiadam CB650 82r. Motocykl kupiłem w tym roku. Miał niewielki przebieg bo 17 tyś km ale nie w tym rzecz. Stara maszyna długo stała mimo to wydaje się działać prawie wszystko jak należy. Tzn. na 3 biegu motocykl wpada w drgania. Jest też wyciek oleju przez jedną ze śrub w pokrywie cylindrów.

 

Chciałem zrobić kompleksowy przegląd silnika żeby się nie okazało że coś było nie tak. Szukam kogoś z okolic śląska kto z zamkniętymi oczami rozkłada i składa silniki sohc. Nie ukrywam że schodząca płatami farma też prosi się o szkiełkowanie.

 

Mogę liczyć na jakieś namiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam nadzieję że wybrałem doby dział. Posiadam CB650 82r. Motocykl kupiłem w tym roku. Miał niewielki przebieg bo 17 tyś km ale nie w tym rzecz. Stara maszyna długo stała mimo to wydaje się działać prawie wszystko jak należy. Tzn. na 3 biegu motocykl wpada w drgania. Jest też wyciek oleju przez jedną ze śrub w pokrywie cylindrów.

 

Chciałem zrobić kompleksowy przegląd silnika żeby się nie okazało że coś było nie tak. Szukam kogoś z okolic śląska kto z zamkniętymi oczami rozkłada i składa silniki sohc. Nie ukrywam że schodząca płatami farma też prosi się o szkiełkowanie.

 

Mogę liczyć na jakieś namiary?

Nie wiem czy pan Piotr Dudek nie jest z okolic śląska, a jest on kompetentną osobą jeżeli chodzi o mechanikę motocyklową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ogarniesz wysyłkę silnika to mogę się tym zająć. Robimy wszystkie silniki, włącznie z wyczynem i klasykami. SOHC też żaden problem, mamy kilka sztuk na stanie. Jeśli jesteś w stanie ogarnąć kwoty takiej operacji bo demontaż silnika nie jest tani, a gdy już rozebrany to warto wymienić to czy tamto, łańcuszki, uszczelki, odświeżyć głowicę itp. Wtedy masz całkiem zdrowy silnik który polata kolejne kilkadziesiąt lat.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to bym powiedział tak. Zanim ten silnik rozbierzesz na amen, to się zastanów. Jeżeli naprawdę ma 17k to nie warto. Wyciek spod śruby na deklu - czy to jedna z tych dużych śrub z podkładką na pokrywie zaworów? To częste, i akurat niegroźne a uszczelkę do tego można dorobić lub kupić.

Drgania - zanim rozbierzesz to najpierw wyreguluj. Synchro gaźników, wyprzedzenie zapłony, poziom paliwa w gaźniorach i na dobre samopoczucie irydowe świece i będzie miodzio! Możesz kontrolnie sprawdzić luzy zaworowe, one są starego typy, na śrubkach, w sumie nawet samemu możesz regulować - ale tylko wtedy jak wiesz co robisz.

 

Po regulacjach zobacz jak jeździ. ten model tak ma, że się poci spod głowicy, jak ci BARDZO zależy to kup komplet uszczelek na górę i zmień.

 

Ale nie rozbieraj, póki nie ma realnej potrzeby (szlif, panewki, czy tam nie wiem co).

 

Chyba oczywiście że masz bogatego wujka co sponsoruje, to wtedy tak, wal do Piotra, on bardzo dużo wie nt starych Hund.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzięki za sugestie. Co do rozbierania silnika to nie ukrywam że myślałem o piaskowaniu. Mały przebieg ale farba odpada płatami. A z tego co już się dowiedziałem szkiełkowanie bez rozbierania to kiepski pomysł. Drugi powód to wiek. 30 lat dla gumowych elementów to chyba aż nadto. Zakładam że wszystkie uszczelniacze i oringi swoją elastycznością przypominają bardziej plastik a nie gumę.

 

I najważniejsze według rejestru szwedzkiego motocyk był wyrejestrowany w 2006 roku czyli na pewno stał 6 lat + to co się nazbierało zanim właściciel zdecydował na czasowe wyrejestrowanie. Po zakupie i wymianie filtów/oleju, chodził całkiem przyzwoicie ale z czasem zaczął trochę falować przy trzymaniu np 2 tyś obrotów. Pojawiło się też paliwo w oleju. Nie dużo ale jednak. Ogólnie z każdą jazdą miałem wrażenie że traci.

 

Poza silnikiem tylny wahacz wygląda jakby pamiętał błoto sprzed 30 lat i rdza na niem jest równie stara, strzelił uszczelniacz w lagu. Zjedzony wydech. Jest jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Długa jazda kończy się rozładowanym akumulatorem.

 

Poniej fotka. Na fotce stan dużo lepszy niż w rzeczywistości. Lampa zamarkowała faktyczny wygląd silnika.

 

IMG_5382.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast szkiełkowania polecam sodowanie :) sodą oczyszczoną usuniesz brud i inne rzeczy takie jak farba itp a szkiełkowanie nie umiejetne zrobi albo matowe albo chropowate. Sodowanie robi się tak samo jak piaskowanie czy szkiełkowanie tylko kruszywem jest soda ;)

Edytowane przez Lidkus

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I soda rozpuszcza się w wodzie, więc potem masz spokój. BROŃ BOŻE go nie maluj, bo masz oryginał (bak i boczki). W moim tam gumy się trzymają, nie mogę narzekać. Aha, i jak będziesz sodować, to zakryj dekla, bo mają oryginalny klar hondy w rozsądnym stanie, nic lepszego nie zrobisz w tym miejscu.

Jak ci obroty falują, to najpierw weź się porządnie za gaźniki. Po tylu latach mogą mieć odłożony lakier z paliwa. Najlepiej ultradźwiękiem, ale jak nie masz, to są płyny do czyszczenia gaźników, masz całą zime :) potem KONIECZNIE synchro tychże. I do tego masz te lepsze, czyli CV a nie mechaniczne, one są takie fajne że nawet membrany nie mają, więc nie ma się co bać.

Olej w paliwie - znaczy co, na biało pali? a kiedy, zaraz po odpaleniu, czy jak na trasie pod obciążeniem dodasz gazu? Jak zaraz po odpaleniu, to spoko, tylko uszczelniacze zaworów, jak to drugie to pierścienie, ale jeżeli przebieg oryginalny, to raczej nie pierścienie.

Koniecznie sprawdź blachę (stelaż) kanapy, bo ona w sumie najszybciej ci wyrdzewieje.

Tylny wahacz - polecam zdjęcie i nasmarowanie tulei. Tam jest kalamitka, ale po tylu latach to to tam na pewno jest rzeźnia.

Regler - oryginał kosztuje kupę kasy, zawsze można go zastąpić każdym innym z rzędowego japońca, nic sie wielkiego nie stanie.

Wydech - masz 2 drogi, albo próbuj oryginału szukać (czy repliki) - drogo, albo tniesz tak gdzieś koło podnóżka i i zakładasz cokolwiek innego. Ja raz miałem fajne cygarka za małą kasę (używane) z jakiegoś ex-harleya, pięknie brzmiały, oby tylko nie puste rury, bo ci zuboży mieszankę. Dbaj o kolektory, bo oryginały hondowskie są pogrubiane i ci nigdy nie zniebieszczeją, ale potrafią zardzewieć. To nie jest nierdzewka, tylko chromowane, więc uważąj.

 

I jeszcze jedno - jak chcesz cokolwiek robić z głowicą (nawet samo zdejmowanie klawiatury) to NATYCHMIAST kupuj helicole m6 i zamień WSZYSTKIE gwinty M6 w głowicy. Potem podziękujesz, nie bój. :)

 

To chyba tyle na początek... to jest bardzo trwałe i "wierne" moto - jak je poustawiasz to naprawdę tylko jeździć. Aha, jak masz za dużo kasy to inwestuj w zawieszenie, bo nie jest najlepsze.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej sporo ważnych informacji. Czy dobrze zrozumiałem że proponujesz sodowanie na złożonym silniku?

 

Co do malowania to broń panie boże nie miałem zamiaru malować zbiornika ani boczków :) Jedynie rama wahacz i przedni amor. Poprzedni właściciel uznał że wyczyści amor papierem ściernym :/ Faktycznie blacha pod siedzeniem ma oznaki korozji. Mogę odpuścić malowanie ramy ale i tak się nie obejdzie bez nakładania odredzewiacza.

 

Reglery widziałem na ebay. Oryginalne to abstrakcja. Błotnik oryginalny to tego motocykla kosztyje 300EUR...

Nie dymi na biało a paliwo pojawiło się z czesem. Może mieszanka była za bogata? Miałem wrażenie że czuję paliowo z lewego z wydechu.

Wydech kupiłem używany motad 4 do 1. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Jeszcze go nie założyłem. Zostawiam stary może coś jeszcze z nim zrobię.

Co z tymi gwintami :) Google wywaliło coś ciekawego ale nie do końca rozumiem po co to się daje przy sprawnych gwintach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, sprawne to one są przy pierwszym odkręceniu. No to dla potomności - w tym silniku masz osobno klawiaturę, osobno głowicę - znaczy są razem skręcone. I są skręcone ok 20 śrubami m6. Jeżeli (z jakiejś tam okazji, ja zmieniałem wałek rozrządu na oddławiony kiedyś) musisz odkręcić ta klawiaturę, to przy skręcaniu na 90% jakiś gwint puści - to jest 30 letnie aluminium a śrubka w sumie mała. I jak jeden puści, to musisz odkręcić wszystko, zrobić ten gwint, skręcasz z powrotem, a tu inny.. pyk... i się luźno kręci. Zgadnij skąd wiem :D I musisz do tej roboty mieć klucz dynamometryczny. Dlaetgo lepiej to zrobić raz a dobrze, czyli zapodać helicole. Aha, i przy okazji - te śruby co trzymają pokrywy od klawiatury tez się lubią wyrobić i też są M6.. więc zgadnij? :) znowu helicoil. Ale nie ma tego złego, gwint z helicola jest lepszy niż oryginalny i to akurat jest inżynieryjny fakt.

Sodowanie - znaczy czyszczenie - pewnie że na złożonym, jak się uprzesz to i może w ramie być, pytanie tylko jaki efekt chcesz osiągnąć. oczywiście wypada otwory pozabezpieczać a potem obficie spłukać i postawić do wyschnięcia i jest git.

Ale jeżeli chcesz wyciągać silnik, to idź po całości i daj ramę do piaskowania a potem do lakierni proszkowej. Mojego to czeka, bo jednak ta rama swoje lata ma i po prostu rdzewieje.

Paliwo z wydechu to na pewno za bogata mieszanka, może filtr powietrza przytkany? W moto co stał 6 lat to i myszy potrafią zamieszkać - były takir przypadki - więc sprawdź airbox i filtr powietrza.

Błotnik i inne takie - o ile nie jesteś pedantem oryginalności, to po prostu podpasuj on innego moto hondy z tej okolicy - CB750 16 zaworowe na przykład, miał podobny przód, to samo z reglerem - aby od 4 cylindrowej rzędówki.

 

Powodzenia :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by było potrzeba do 650 regulator to mam takowy,przy okazji pomierz wirnik prądnicy i stan szczotek,chociaż przy tym przebiegu powinno być lalka,resztę bardzo ładnie i rzeczowo opisał kolega "Buber".To bardzo fajne i trwałe motocykle kiedy je jeszcze robiono z metalu,a jak wszem i wobec wiadomo "Dla dobrych konstrukcji czas nie ma znaczenia"

Na marginesie dodam że zrobiłem wiele kilometrów Hondą CB 650 SC Night Hawk 1982 r i nigdy nie sprawiała problemów !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, nie posądzajcie Piotra Dudka o Śląsk.

Piotr jest z Sosnowca :)

 

A maszyna fajna - prosi się zachować w oryginale: nie malować, nie zmieniać wydechu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...