Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Sezon się kończy, czas na tradycyjną zimową dyskusję teoretyczną ;)

 

Znalazłem artykuł:

Trail Braking: On the track to win, on the street to survive: http://www.n2td.org/trail-braking/

 

A moje pytanie: jakie zakręty nie nadają się do trail brakingu? Co powoduje, że lepiej całe hamowanie skończyć jadąc prosto?

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Późny apex czyli zakręty które szybko i długo się otwierają eliminują chyba potrzebę dohamowywania w zakręcie. Bardziej się opłaca hamować później, mocniej, szybko skręcić i odwinąć w takich zakrętach zamiast sunąć na hamulcu do szczytu zakrętu tracąc tak naprawdę czas tylko po to by utrzymać nieco większą prędkość minimalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak slyszalem od najlepszych na poczatkowym etapie nie ma koniecznosci dohamowywania w zakrecie , najwazniejsza jest predkosc w zakrecie i wyjscie z zakretu bo tutaj lezy czas i na tym trzeba sie skupic ,dohamowywanie w zakrecie to juz nastepny etap .

CHociaz jak kto chce to nikt mu nie zabroni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżę temat pytaniem, czy słyszeliście kiedyś o celowym wpuszczaniu przedniego zawieszenia bardziej w półki, celem obniżenia przodu motocykla i jakie to może wywołać skutki w zachowaniu motocykla na torze?

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mniej stabilnie na prostych z dużą prędkością, czy w złożeniach?

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód niżej, czyli więcej masy rozłożonej na przód -> wydajniejsze hamowanie (ale także większa tendencja do ślizgania/podskakiwania tyłu na hamowaniu - wiadomo, automatycznie mniej gripu z tyłu - warto zmniejszyć tylny SAG, tak aby w ten sposób całe moto się obniżyło, niższy środek ciężkości całego zestawu to dobra cecha), łatwiejsze składanie motocykla w zakręt, łatwiejsze zacieśnianie zakrętu w złożeniu i kilka innych zjawisk związanych z innym rozłożeniem masy i mniejszym tzw. "trail" (odsyłam do googli), włącznie ze zużyciem przedniej opony.

Kwestia geometrii, warto pokombinować (ale świadomie), byleby nie przekombinować. Małe zmiany potrafią zrobić wielką różnicę.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie skala zjawizka jest uzależniona też od tego o ile zostanie opuszczone. Obniżyłem z ciekawości o 15mm. W poniedziałek zobaczę jaki jest efekt.

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 5mm i było nieźle. Ale nie mam odniesienia jak jest na 15 :).

 

Yuby. Weź nie zapeszaj. Pogoda będzie jak zwykle elegancka :) ale wety przygotowane już mam ;)

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak ze rozne motocykle roznie reaguja na zmiany .W jednych modelach 5 mm robi roznice w innych 10-15 mm .

Generalnie jest tak jak napisal Sikor, im nizej przod tym wieksza tendencja do szarpania kierownica przy duzych predkosciach ale lepiej motocykl reaguje w i na zakretach.

Ja mam w BMW dosyc mocno obnizone i u mnie na prostych caly czas szarpie kierownica ale nie jest to jakis problem poprostu trzeba sie przyzwyczaic ,jedno kosztem drugiego.

 

W temacie pogody.

Mariusz ty to jestes pesymista a mialem wrazenie ze jest wlasnie odwrotnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. W pn. potestuję i dam znać jaki w tym konkretnym przypadku jest rezultat.

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym sezonie w Moto3 Marquez na każdej rundzie- obniżona półka około 6cm, nawet śmiesznie to wyglądało.

Z tą półką to zawsze też się zastanawiałem jak to jest. Weźmy pod uwagę czym dysponuje kamel, w k3 nie ma tyle mocy co w BM-ka Piotra i te 1,5 to nie zrobi jakiejś krzywdy w niestabilności na hamowaniu. Kamel dawaj na 4cm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dam 14cm... Tak na zapas :P

 

Mati. Będziesz w pon.?

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...