Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanie do bardziej ogarniętych w temacie. Zostały mi sliki z R1 ale w rozmiarze tył 200. Mogę je założyć do mojej R6 ?

Mam też od Rinasa Diablo supercorsy jakie ciśnienia na gorąco na tył i przód ? Wiadomo że to są opony bierznikowe więc moje następne pytanie czy można te opony założyć odwrotnie do kierunku jazdy ? Proszę o odpowiedź na te trzy pytania potrzebuję tych info na jutrzejszy wyjazd. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja bym 200 nie zakładał

2. Nie wiem jakie ma supercorsa zazwyczaj w normalnych nieniskocisnieniowych jest ok. 2.2 przod, 1.8 tył na ciepło (metrzeler, continental)

3. Ja obracam tyły, nic złego sie nie dzieje.

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie do bardziej ogarniętych w temacie. Czy atakujecie kolanem betonki ? Dwa razy przytarłem sliderem i miałem wrażenie, że urwie mi nogę. Czy unikać kontaktu z tymi betonkami z Poznania ? Specjalnie piszę, że te z Poznania bo podejrzewam, że na innych torach są inne. Te Poznańskie wydaje mi się, że są bardzo głębokie ale nie mam doświadczenia więc strzelam. :)

Małe sprostowanie odnośnie ciśnień w superkorsach, Ci z Poznania doradzali przód 2,3 tył 1,65.



Bardzo fajna i chyba optymalna pozycja na moto zawodnik nr grupa biała 201

http://www.motogen.pl/Speed-Day-2015-XI-edycja-zdjecia,23774/XI-edycja-Speed-Day-2015,106917.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo fajna i chyba optymalna pozycja na moto zawodnik nr grupa biała 201

http://www.motogen.pl/Speed-Day-2015-XI-edycja-zdjecia,23774/XI-edycja-Speed-Day-2015,106917.html

 

Przemek Krajewski :) . Aktualnie śmiga w R6 Cup w DE.

 

Mielenie sliderem po asflacie/ryflach nie jest celem samym w sobie. Nie wpychasz tego kolana w ziemię, a jedynie delikatnie przycierasz. Wtedy nogi nie urwie. Zdecydowanie należy jechać tak, aby w apeksie być już ciałem nad ryflami, a na wyjściu także w ryfle, trzeba korzystać z całego toru.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolano sluzy tylko do kontroli pochylenia motocykla

Jak zaczynalismy zabawe na torze to koledze tak sie spodobalo dotykanie sliderem asflatu ze po dwoch sesjach juz nie bylo sliderow :)

Tak jak Sikor napisal wykorzystywac cala szerokosc toru ale trzeba sie starac wychodzic jak najweziej a jesli nie udaje nam sie dojechac do zewnetrznych ryfli to znaczy ze mamy zapas i mozemy jeszcze dodawac gazu na wyjsciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wkleić jeszcze jednego gościa który zapier.... i wygrał wyścig z ogromną przewagą, nie miał konkurencji bo naszego Niesmiertelnego nie było. :) W wyścigu leciał 1,41.

http://www.motogen.pl/Speed-Day-2015-XI-edycja-zdjecia,23774/XI-edycja-Speed-Day-2015,107091.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, napisałem trochę nieprecyzyjnie. Tak jak @Niesmiertelny pisze - to że wynosi nas na ryfle na wyjściu ma wynikać z naszej dynamiki. Oczywiście mowa tutaj o klasycznym zakręcie, po którym jest kawał prostej, zupełnie inna historia jest dla sekwencji zakrętów

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W poniedziałek wyjechałem na tor do Bydgoszczy, założone miałem opony przód SC1 tył SC2 (supercorsa) po dwóch sesjach dziesięciu minutowych nie było tylnej opony, przy każdym mocniejszym dodaniu uślizg. W tych oponach jest bieżnik zygzakowaty i prosty, tego prostego w ogóle nie było widać (lewa strona) tak ją dojechałem. Temperatura otoczenia 30 stopni. Rozumiem że to była przyczyna tak szybkiego dojechania tej opony ? Czyli nie odpowiednia mieszanka do warunków ?

Drugie moje pytanie, zalecane ciśnienia na gorąco dla tych opon na Poznań to przód 2,3 tył 1,65. Czy na tor kartingowy też takie wartości powinno się utrzymywać ? Chłopaki sugerowali że tył zdecydowanie za mało na karting.

Edytowane przez MatMax78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek na pv ostatnio dałeś mi takie wskazówki ale nie zdawałem sobie sprawy, że w takim tempie tą oponę dojadę to były naprawdę dwa wyjazdy po 10 minut i było koniec :) Fakt to nie była opona nowa tempo, też nie było spacerowe ale nie spodziewałem się tego. No nic człowiek się cały czas uczy :)

Wypróbowałem również inne przełożenie (ostatnio w poznaniu miałem serię tył 45) teraz na katingu miałem 47 i powiem że moto idzie na koło jest naprawdę różnica myślę że te kolejne 2s mogę tym urwać w następnym wyjeździe. Druga sprawa że ten trening na kartingu z tymi uślizgami też mi coś podpowiedział, opona naprawdę daje znać i można spokojnie to kontrolować. Nauka jest taka że jak w Poznaniu jedziesz bez uślizgu na wyjściu to masz jeszcze spory zapas i sporo do poprawienia. Pomimo że opona jest na śmietnik sporo się nauczyłem. :) Najważniejsze jest to że widzę i zdaję sobie sprawę że mam jeszcze spory zapas :) jeśli bym staną np. na 1,50 i mówi "no k*rw... jadę na maksa i nic już nie jestem w stanie zrobić" to bym ten sport rzucił :) a tego nie chcę, chcę się rozwijać i osiągnąć swój założony cel :) motywacji jest bardzo dużo na dzień dzisiejszy, oby tak dalej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kolejne testy w Bydgoszczy tylna opona tym razem SC0 temperatura otoczenia 25 asfalt 33 czyli mniej niż ostatnio ale efekt ten sam po niecałej godzinie i czasach wcale nie takich szybkich, przedział 54s tylna opona lewa strona dojechana jak ostatnio jak byłem na SC2. Nie wiem co jest grane fakt że te opony są używane ale takie szybkie zużycie to chyba aż nie możliwe co ? Zamówiłem szybko SC1 tym razem nową, mam nadzieję że dojdą do piątku ale boję się że one nie wytrzymają w poniedziałek na Poznaniu. Mój rekord na Bydgoszczy to 53,2 na innych oponach starych Michelinach power one jeszcze było trochę mięsa jak kupiłem tą R6 i nie było takiego zużycia jak teraz. fakt jest też taki że było 20 stopni. Chcę tylko zasugerować że zawias raczej to nie będzie bo nie było w tedy tego efektu. Pytam tak przed wyjazdem może coś podpowiecie. Jedyne co zmieniłem to przełożenie, tylną zębatkę na 47 zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...