songoku Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 YUBY Ty coś skrobnij o ściganiu w MYT :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Sezon się kończy, czas na tradycyjną zimową dyskusję teoretyczną ;) Znalazłem artykuł:Trail Braking: On the track to win, on the street to survive: http://www.n2td.org/trail-braking/ A moje pytanie: jakie zakręty nie nadają się do trail brakingu? Co powoduje, że lepiej całe hamowanie skończyć jadąc prosto? Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Późny apex czyli zakręty które szybko i długo się otwierają eliminują chyba potrzebę dohamowywania w zakręcie. Bardziej się opłaca hamować później, mocniej, szybko skręcić i odwinąć w takich zakrętach zamiast sunąć na hamulcu do szczytu zakrętu tracąc tak naprawdę czas tylko po to by utrzymać nieco większą prędkość minimalną. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Jak slyszalem od najlepszych na poczatkowym etapie nie ma koniecznosci dohamowywania w zakrecie , najwazniejsza jest predkosc w zakrecie i wyjscie z zakretu bo tutaj lezy czas i na tym trzeba sie skupic ,dohamowywanie w zakrecie to juz nastepny etap .CHociaz jak kto chce to nikt mu nie zabroni :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Odświeżę temat pytaniem, czy słyszeliście kiedyś o celowym wpuszczaniu przedniego zawieszenia bardziej w półki, celem obniżenia przodu motocykla i jakie to może wywołać skutki w zachowaniu motocykla na torze? Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Szybciej się skręca ale jest mniej stabilnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Ale mniej stabilnie na prostych z dużą prędkością, czy w złożeniach? Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Przód niżej, czyli więcej masy rozłożonej na przód -> wydajniejsze hamowanie (ale także większa tendencja do ślizgania/podskakiwania tyłu na hamowaniu - wiadomo, automatycznie mniej gripu z tyłu - warto zmniejszyć tylny SAG, tak aby w ten sposób całe moto się obniżyło, niższy środek ciężkości całego zestawu to dobra cecha), łatwiejsze składanie motocykla w zakręt, łatwiejsze zacieśnianie zakrętu w złożeniu i kilka innych zjawisk związanych z innym rozłożeniem masy i mniejszym tzw. "trail" (odsyłam do googli), włącznie ze zużyciem przedniej opony.Kwestia geometrii, warto pokombinować (ale świadomie), byleby nie przekombinować. Małe zmiany potrafią zrobić wielką różnicę. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Pewnie skala zjawizka jest uzależniona też od tego o ile zostanie opuszczone. Obniżyłem z ciekawości o 15mm. W poniedziałek zobaczę jaki jest efekt. Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 To duuuużo :) . Weź wystartuj ze zmianą na poziomie 5mm max, potem ewentualnie spróbuj kolejne 5. 1,5cm od razu ja bym zdecydowanie odradzał Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Miałem 5mm i było nieźle. Ale nie mam odniesienia jak jest na 15 :). Yuby. Weź nie zapeszaj. Pogoda będzie jak zwykle elegancka :) ale wety przygotowane już mam ;) Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 To jest tak ze rozne motocykle roznie reaguja na zmiany .W jednych modelach 5 mm robi roznice w innych 10-15 mm .Generalnie jest tak jak napisal Sikor, im nizej przod tym wieksza tendencja do szarpania kierownica przy duzych predkosciach ale lepiej motocykl reaguje w i na zakretach.Ja mam w BMW dosyc mocno obnizone i u mnie na prostych caly czas szarpie kierownica ale nie jest to jakis problem poprostu trzeba sie przyzwyczaic ,jedno kosztem drugiego. W temacie pogody.Mariusz ty to jestes pesymista a mialem wrazenie ze jest wlasnie odwrotnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Dzięki panowie. W pn. potestuję i dam znać jaki w tym konkretnym przypadku jest rezultat. Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 W tamtym sezonie w Moto3 Marquez na każdej rundzie- obniżona półka około 6cm, nawet śmiesznie to wyglądało.Z tą półką to zawsze też się zastanawiałem jak to jest. Weźmy pod uwagę czym dysponuje kamel, w k3 nie ma tyle mocy co w BM-ka Piotra i te 1,5 to nie zrobi jakiejś krzywdy w niestabilności na hamowaniu. Kamel dawaj na 4cm :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Ok. Dam 14cm... Tak na zapas :P Mati. Będziesz w pon.? Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.