krism84 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam! W najbliższym czasie planuję w swoim motocyklu wymienić klocki , płyn i przewody hamulcowe.Mam zamiar zrobić to sam (mam nadzieje że dam radę) i w związku z tym chciałem was prosić o kilka wskazówek: - odnośnie części (jakiech firm klocki , płyny i przeowdy polecacie - zależy mi na niskich cenach)- na co zwrócić uwage przy tych czynnościach o czym nie zapomnieć itp No i najważniejsze będę wdzięczny za wskazówki jak się do tego zabrać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam! W najbliższym czasie planuję w swoim motocyklu wymienić klocki , płyn i przewody hamulcowe.Mam zamiar zrobić to sam (mam nadzieje że dam radę) i w związku z tym chciałem was prosić o kilka wskazówek: - odnośnie części (jakiech firm klocki , płyny i przeowdy polecacie - zależy mi na niskich cenach)- na co zwrócić uwage przy tych czynnościach o czym nie zapomnieć itp No i najważniejsze będę wdzięczny za wskazówki jak się do tego zabrać ;)Nie polecamy nic taniego, bo tanie zazwyczaj ma marną jakość, a hamulce to nie plastik na zadupku i tam się nie oszczędza na częściach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Zwróć uwagę na jakość a nie na ceny i unikaj zapowietrzenia układu a reszta wg serwisówki. Jak przyoszczędzić to najwyżej wlej sobie płyn DOT3 i zamontuj przewody gumowe fabryczne albo inne markowe. Temat klocków to rzeka, mi akurat leżą EBC HH, innym Ferodo a jeszcze inni mają to szczęście, że do ich modelu jest Brembo i Lucas/TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 (edytowane) Jak będziesz dokręcał śruby przy pompie i zaciskach, to staraj się nie zerwać gwintu. Aluminium jest dość miękkie, a naprawa w większości wypadków niemożliwa/nieopłacalna. Poza tym, tak jak pisali poprzednicy- na heblach się nie oszczędza. Jak możesz, kup od razu przewody w stalowym oplocie- będziesz miał spokój na zawsze. Klocków jest od groma- EBC, Nissin, Ferrodo, Goldfren...Przy składaniu posmaruj wystające części tłoczków i prowadnice smarem miedzianym, nie będą tak rdzewieć. Tylko nie zabrudź powierzchni roboczych przypadkiem. A poza tym prosto: odkręcasz przewody, potem zaciski. Wyciagasz stare klocki, czyścisz, smarujesz, zakładasz nowe. Zaciski z powrotem na koło, przykręcasz przewody, nowy płyn, odpowietrzanie i dzida :cool:powodzenia Edytowane 18 Lipca 2012 przez dziura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Zakładam że wiesz żeby wysunąć tłoczki tyle ile się da zanim stracisz ciśnienie w układzie. Bo później ich nie wyciągniesz. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A tam, nie wyciągnie... Raz się zakręciłem i zapomniałem o tym, a kompresora brak :dry: Złapałem palcami przez szmatkę i powoli wyszły :cool: Ale nie jest to coś, co chętnie bym powtórzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 dziura - odpuść sobie takie smarowanie. Smarem miedzianym smarujemy TYLKO styk klocka i tłoczka, nic więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Smarowanie prowadnic zapobiega piskom przy hamowaniu. A smar na tłoczkach zbiera cały syf, potem wystarczy je wytrzeć zmienając klocki i mamy z głowy rdzę. Kupa moich znajomych tak robi, część z nich na codzień zajmuje się mechaniką, więc chyba wiedzą, co robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Smarowanie prowadnic zapobiega piskom przy hamowaniu. A smar na tłoczkach zbiera cały syf, potem wystarczy je wytrzeć zmienając klocki i mamy z głowy rdzę. Kupa moich znajomych tak robi, część z nich na codzień zajmuje się mechaniką, więc chyba wiedzą, co robią. a potem się tłoczki zapiekają i napiszesz następny temat?pytałeś o porady i dostałeś kilka cennych podpowiedzi Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 a wiesz co się robi jak miedź dostanie się do aluminium? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 (edytowane) Zakładam że wiesz żeby wysunąć tłoczki tyle ile się da zanim stracisz ciśnienie w układzie. Bo później ich nie wyciągniesz. A po co mam je wyciągać? Myślałem że muszę je wcisnąć żeby założyć nowe klocki? Edytowane 18 Lipca 2012 przez krism84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Bo skoro zmieniasz przewody i tak czy tak musisz potem odpowietrzać układ to lepiej przy okazji sprawdzić czy nie ma syfu pod tłoczkami i ewentualnie wyczyścić. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Aha ok a tłoczek łatwiej będzie mi wsunąć spowrotem na zdemontowanym zacisku (tzn bez ciśnienia w układzie) niż normalnie? czy to akurat nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Tak, wtedy wejdzie bez oporu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 a wiesz co się robi jak miedź dostanie się do aluminium?Do tłoczków to używam specjalnej pasty silikonowej, a zewnętrzną powierzchnię zwilżam smarem grafitowym. Zaznaczam, że tylko zwilżam, nie więcej, żeby nie spłynął na klocki jak dostanie temperatury. Na prowadnicach i śrubach tak samo. Nic się nie zaciera, nie koroduje i nie ma problemu z ponownym odkręceniem zacisku. No ale nie każdy się z tym zgadza, bo częsć mechaników preferuje na sucho :)Co do smaru miedziowego, to lepiej go trzymać z dala od aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.