Skocz do zawartości

HONDA CBR F4 - nie równa praca silnika - film - rozwiazane.


tomason2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na 95% masz uwalony moduł . Ubity impulstaor powodował by raz problemy z uruchowmieniem CAŁEGO silnika a innym razem piec pracowałby poprawnie na wszystkich cylindrach .

Spróbuj odnaleźć masę i + w kostce modułu , wbij się miernikiem i zmierz napięcie stałe jakie zasila moduł podczas problemów . Powinno byc zblizone do napięcia na aku.

Jest to mniej istotny pomiar ale mozesz go zrobić: odnajdź w kostce modułu kable impulsatora i zmierz opornośc na nich oraz oporość między zakończeniem impulsatora a masą (powinna być , przy wypiętej kostce , nieskończenie wysoka)

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Z góry dziękuje za pomoc. Teraz jeszcze jedna kwestia. Moduł jeżeli muszę wymienić to czy musi być on z kluczykiem, pierścieniem w okół stacyjki itp ? Czy wymiana samego modułu i teoretycznie problem z głowy.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze raz sprawdzil te gazniki, specjalnie uklad wolnych i przejscia, czego wiekszosc osob czyszczacych gazniki nie robi.

W mojej opinii usterka elektryczna dawalaby objawy na kazdych obrotach.

Oczywiscie nalezy sprawdzic oba tropy - elektryczny i gaznikowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Z góry dziękuje za pomoc. Teraz jeszcze jedna kwestia. Moduł jeżeli muszę wymienić to czy musi być on z kluczykiem, pierścieniem w okół stacyjki itp ? Czy wymiana i teoretycznie problem z głowy.

Jak masz hiss-a to moduł + kluczyk .

 

Ja bym jeszcze raz sprawdzil te gazniki, specjalnie uklad wolnych i przejscia, czego wiekszosc osob czyszczacych gazniki nie robi.

W mojej opinii usterka elektryczna dawalaby objawy na kazdych obrotach.

Oczywiscie nalezy sprawdzic oba tropy - elektryczny i gaznikowy.

Adam, tylko że ten niepracujacy cylinder / cylindry odpalają czasami z pełną mocą bez czkawki i równie gwałtownie kończą pracę (na wolnych obrotach) , jezeli układ biegu jałowego jest przytkany to cylndry włączają się do akcji w zupełnie inny sposób i dopiero przy podniesieniu obrotów czemu często towarzyszą strzały w tłumik w pewnym zakresie obrotów aż do równomiernej pracy przy jeszcze wyższych obrotach .

Jak dla mmnie to padły "końcówki mocy" w module.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

Przerabiałem u siebie wymianę modułu - tyle że u mnie moduł zjarał uwalony regulator. Moża też użyć modułu z wersji amerykańskiej która nie ma hissu. Wymaga tylko dwóch małych przeróbek w instalacji, tak by działały przednie światła i postojówka, ale nie ma potrzeby wtedy noszenia dwóch kluczków, zostaje Ci twój stary kluczyk.

EDIT: zapomniałem dodać że z modułe dostarczona była pasująca wiązka el. ;) Wymiana wiązki nie jest jednak kłopotliwa.

 

Możliwe jednak że wtyczka w module nie łączy albo coś z przewodami do niej prowadzącymi. Chociaż dla mnie podejrzane jest to, że pracuje lepiej na zimnym. W pracy mi nie działa ale w domu obejrzę filmik to może coś więcej napiszę.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś podłączyłem mój moduł do sprawnej hondy cbr i... dupa. Motocykl kolegi na moim module pracuje poprawnie. Nie było różnicy czy na moim czy jego.

 

Tak więc mój moduł jest sprawny. Muszę wziąć plaka i sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza gdzieś na króćcach. Wizualnie wyglądają bardzo dobrze.

Ręce opadają.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś psikałem plakiem i zmywaczem na króćce gaźnika. Ze względu na kiepski dostęp i brak rurki na rozpylaczu nie jestem pewny czy zrobiłem to dobrze, ale nie było zmiany pracy silnika. Zrobiłem coś czego nie powinno się robić, na pracującym silniku odpiąłem wtyczkę od cewko-fajek. Na pierwszym i czwartym cylindrze po ściągnięciu nie było reakcji na wolnych obrotach. Silnik pracował dalej tak samo. Na drugim jak odpiąłem silnik prawie zgasł, po ściągnięciu na trzecim silnik zgasł.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli cewkofajkę/ kable z 1 lub 4 masz uszkodzone .

Cewkofajki możesz odpinać , cewki też , ale od modułu . Jak zdejmiesz fajke ze świecy to może poleciec końcówka w module lub cewka / cewkofajka .

 

Podmień 1 i 4 cewkofajkę z 2 i 3 cewkofajką i pobaw się jescze raz w takie odłaczanie . Jezeli rezultaty nie ulegna zmianie , problem leży w instalacji elektrycznej .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...