Skocz do zawartości

Nadal bije po prostowaniu felgi i tarcz


inter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl - kawasaki gpz 500 z 93r.

Przednia felga wraz z tarczami zostały wyprostowane.

Fachowiec gwarantował, że robi to dobrze i gwarantuje, że nie odkształcą się po ostrym hamowaniu.

(mówił, że również robi ramy, lagi i zawsze robi pomiary laserowe).

Felga wyważona, tarcze ładnie proste.

Minimalne odchyły od osi obrotu widać na feldze i tarczach, ale przecież tarcz musi jakoś odepchnąć klocki.

Minimalne odchyły od osi na feldze również są dopuszczalne (chyba 0,6mm jak pamiętam)

 

W każdym razie hamowanie z prędkości 100-130 km/h jest ok. Nie bije, nie drga.

Ale z małych prędkości kierownica bije.

Po puszczeniu kierownicy nie wpada w drgania.

Ale hamowanie z małych prędkości jest uciążliwe przez to bicie kierownicy.

Nie wyczułem pulsowania klamki.

 

Przy reklamacji dowiedziałem się, że to wina opony.

Teraz nie wiem co robić.

Czy to rzeczywiście opona, czy może coś innego?

Jest sposób na sprawdzenie opony, czy nie jest gdzieś wytarta?

Bo felgę i tarcze raczej dam komuś na pomiar, niech sprawdzi, czy napewno jest dobrze wyprostowane.

 

Dodam tylko, że łożyska przedniego koła i uszczelniacze wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałeś strzał w przód to oponę mógł szlag trafić (pęknięcie zbrojenia, rantów, odkształcenie itd.), dlatego dobrze by było udać się do jakiegoś oponiarza, założyć co jest pod ręką (byle by pewniak) i sprawdzić. A w temacie tarcz to raczej śmietnik, tarcza nie służy do odpychania klocków w żaden sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia felga wraz z tarczami zostały wyprostowane.

Fachowiec gwarantował, że robi to dobrze i gwarantuje, że nie odkształcą się po ostrym hamowaniu.

 

Sratatatata :) i tyle w temacie ^^

 

Jeśli jeszcze się nie odkształciły to na pewno za niedługo to zrobią.

 

Minimalne odchyły od osi na feldze również są dopuszczalne (chyba 0,6mm jak pamiętam)

 

Śmiem twierdzić że takiego skrzywienia nie zauważysz... Chyba że jesteś supermanem i masz laser w oku.

 

Czy to rzeczywiście opona, czy może coś innego?

 

To może być opona, ale nie znam sposobu na sprawdzenie innego niż wymiana opony... Jeśli jednak problem występuje przy określonej prędkości (i to jeszcze niskiej) to z doświadczenia z krzywymi tarczami/wadliwymi oponami podejrzewałbym oponę. Ale jak wspomniałem, tarcze i tak będziesz wymienić musiał...

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze do wymiany i kontrola (bo tarcze i tak musisz zmienić), jeśli nadal bije to opona do wymiany. Prostowanie tarcz to jak wyżej napisał Nitomen, rzeźbienie w ciepłym gównie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę sie ze za te pieniądze co wydałeś za prostowanie felgi i tarczy kopiłbyś inna felgę z motocykla bezwypadkowego chyba ze zapłaciłeś za wszystko z 50zł to za tyle na pewno ta osoba nie zrobiła tego zbyt dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie ma pulsowania klamki przy hamowaniu to przyczyna tego "bicia" nie sa tarcze hamulcowe.

Co nazywasz "biciem" ?

Ile lat ma przednia opona ?

 

U mnie też klamka nie pulsuje ale moto hamuje raz mocniej raz słabiej przy takim samym nacisku czyli tarcza krzywa.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też klamka nie pulsuje ale moto hamuje raz mocniej raz słabiej przy takim samym nacisku czyli tarcza krzywa.

 

Ale Ty masz plywajace :)

 

Minimalne odchyły od osi obrotu widać na feldze i tarczach, ale przecież tarcz musi jakoś odepchnąć klocki.

 

Nie. Masz krzywe tarcze i tyle w temacie. Prostowanie tarcz to rzezba w gownie. Ile zaplaciles za to? Uzywane tarcze masz juz za ok 50zl od sztuki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że masa tarczy jest zbyt (mały promień plus chyba 2prawo Newtona) mała żeby robić taką różnicę w zachowaniu koła jako całości. Sam napisałeś że widać bicie felgi, a zatem i opona tez bije.

Koło wyważa się dynamicznie i do jakichs tam obrotów X dobiera się mase przeciwwagi. Jeżeli jednak felga krzywa to to wyważenie dynamiczne bierze w łeb przy innej prędkości obrotowej niż ta uzyta przy wyważaniu, do doboru przeciwwagi.

Dlatego gdy jedziesz szybciej wszystko wydaje sie ok, ale przy wolnej trzęsie.

Myśle też że zmiana opony i ponowne wyważenie da taki sam rezultat.

 

aaaa, własnie. Jezeli felga bije to ślad opony niejako też bije. I punkt styku nie koniecznie cały czas znajduje się w osi geometrycznej przedniego zawieszenia. Jezeli hamujesz to zwiekszasz tą siłę która idzie jakby bokiem. Tworzy jakieś ramię siły ( szybkozmienne w takt obrotu koła) na osi obrotu zawieszenia, jako całości.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za późnią odpowiedź.

Za całość zapłaciłem 140 zł.

Jutro jadę pomierzyć tarcze i felgę względem odchyłów od osi obrotu.

 

____________________________

 

Felga i tarcze pomierzone i wygląda to tak:

felga: 0,46mm

tarcz lewa: 0,34

tarcz prawa: 0,25

 

W książce serwisowej max odchyły to:

0,5 dla felgi i <0,3 dla tarcz.

Edytowane przez inter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...