inter Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Motocykl - kawasaki gpz 500 z 93r.Przednia felga wraz z tarczami zostały wyprostowane.Fachowiec gwarantował, że robi to dobrze i gwarantuje, że nie odkształcą się po ostrym hamowaniu.(mówił, że również robi ramy, lagi i zawsze robi pomiary laserowe).Felga wyważona, tarcze ładnie proste.Minimalne odchyły od osi obrotu widać na feldze i tarczach, ale przecież tarcz musi jakoś odepchnąć klocki.Minimalne odchyły od osi na feldze również są dopuszczalne (chyba 0,6mm jak pamiętam) W każdym razie hamowanie z prędkości 100-130 km/h jest ok. Nie bije, nie drga.Ale z małych prędkości kierownica bije.Po puszczeniu kierownicy nie wpada w drgania.Ale hamowanie z małych prędkości jest uciążliwe przez to bicie kierownicy.Nie wyczułem pulsowania klamki. Przy reklamacji dowiedziałem się, że to wina opony.Teraz nie wiem co robić.Czy to rzeczywiście opona, czy może coś innego?Jest sposób na sprawdzenie opony, czy nie jest gdzieś wytarta?Bo felgę i tarcze raczej dam komuś na pomiar, niech sprawdzi, czy napewno jest dobrze wyprostowane. Dodam tylko, że łożyska przedniego koła i uszczelniacze wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Prostowałeś TARCZE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Kup nowe tarcze i po kłopocie. Skrzywiona tarcza nawet po prostowaniu, wraca do poprzedniego stanu po pierwszym hamowaniu. Gdyby to było niewyważone koło, telepałoby też po puszczeniu kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jeśli miałeś strzał w przód to oponę mógł szlag trafić (pęknięcie zbrojenia, rantów, odkształcenie itd.), dlatego dobrze by było udać się do jakiegoś oponiarza, założyć co jest pod ręką (byle by pewniak) i sprawdzić. A w temacie tarcz to raczej śmietnik, tarcza nie służy do odpychania klocków w żaden sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Przednia felga wraz z tarczami zostały wyprostowane.Fachowiec gwarantował, że robi to dobrze i gwarantuje, że nie odkształcą się po ostrym hamowaniu. Sratatatata :) i tyle w temacie ^^ Jeśli jeszcze się nie odkształciły to na pewno za niedługo to zrobią. Minimalne odchyły od osi na feldze również są dopuszczalne (chyba 0,6mm jak pamiętam) Śmiem twierdzić że takiego skrzywienia nie zauważysz... Chyba że jesteś supermanem i masz laser w oku. Czy to rzeczywiście opona, czy może coś innego? To może być opona, ale nie znam sposobu na sprawdzenie innego niż wymiana opony... Jeśli jednak problem występuje przy określonej prędkości (i to jeszcze niskiej) to z doświadczenia z krzywymi tarczami/wadliwymi oponami podejrzewałbym oponę. Ale jak wspomniałem, tarcze i tak będziesz wymienić musiał... Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 rzezba w gownie i tyle.... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Tarcze do wymiany i kontrola (bo tarcze i tak musisz zmienić), jeśli nadal bije to opona do wymiany. Prostowanie tarcz to jak wyżej napisał Nitomen, rzeźbienie w ciepłym gównie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jezeli nie ma pulsowania klamki przy hamowaniu to przyczyna tego "bicia" nie sa tarcze hamulcowe.Co nazywasz "biciem" ?Ile lat ma przednia opona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Założę sie ze za te pieniądze co wydałeś za prostowanie felgi i tarczy kopiłbyś inna felgę z motocykla bezwypadkowego chyba ze zapłaciłeś za wszystko z 50zł to za tyle na pewno ta osoba nie zrobiła tego zbyt dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Jezeli nie ma pulsowania klamki przy hamowaniu to przyczyna tego "bicia" nie sa tarcze hamulcowe.Co nazywasz "biciem" ?Ile lat ma przednia opona ? U mnie też klamka nie pulsuje ale moto hamuje raz mocniej raz słabiej przy takim samym nacisku czyli tarcza krzywa. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 U mnie też klamka nie pulsuje ale moto hamuje raz mocniej raz słabiej przy takim samym nacisku czyli tarcza krzywa. Ale Ty masz plywajace :) Minimalne odchyły od osi obrotu widać na feldze i tarczach, ale przecież tarcz musi jakoś odepchnąć klocki. Nie. Masz krzywe tarcze i tyle w temacie. Prostowanie tarcz to rzezba w gownie. Ile zaplaciles za to? Uzywane tarcze masz juz za ok 50zl od sztuki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 To co, zaciski mam krzywe? :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 (edytowane) Wydaje mi się że masa tarczy jest zbyt (mały promień plus chyba 2prawo Newtona) mała żeby robić taką różnicę w zachowaniu koła jako całości. Sam napisałeś że widać bicie felgi, a zatem i opona tez bije.Koło wyważa się dynamicznie i do jakichs tam obrotów X dobiera się mase przeciwwagi. Jeżeli jednak felga krzywa to to wyważenie dynamiczne bierze w łeb przy innej prędkości obrotowej niż ta uzyta przy wyważaniu, do doboru przeciwwagi.Dlatego gdy jedziesz szybciej wszystko wydaje sie ok, ale przy wolnej trzęsie.Myśle też że zmiana opony i ponowne wyważenie da taki sam rezultat. aaaa, własnie. Jezeli felga bije to ślad opony niejako też bije. I punkt styku nie koniecznie cały czas znajduje się w osi geometrycznej przedniego zawieszenia. Jezeli hamujesz to zwiekszasz tą siłę która idzie jakby bokiem. Tworzy jakieś ramię siły ( szybkozmienne w takt obrotu koła) na osi obrotu zawieszenia, jako całości. Edytowane 17 Maja 2012 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inter Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 (edytowane) Wybaczcie za późnią odpowiedź.Za całość zapłaciłem 140 zł.Jutro jadę pomierzyć tarcze i felgę względem odchyłów od osi obrotu. ____________________________ Felga i tarcze pomierzone i wygląda to tak:felga: 0,46mmtarcz lewa: 0,34tarcz prawa: 0,25 W książce serwisowej max odchyły to:0,5 dla felgi i <0,3 dla tarcz. Edytowane 18 Maja 2012 przez inter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danon93 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Powiedz nam jak objawia się to bicie?? czy są pulsacje przenoszone na klamkę podczas hamowania?? ile lat ma przednia opona?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.